세계 저가항공사(LCC) 시장 : 현황 분석과 예측(2023-2030년)
Low-Cost Carrier Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)
상품코드 : 1429277
리서치사 : UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
발행일 : 2024년 01월
페이지 정보 : 영문 146 Pages
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한글목차

저가항공사 시장은 많은 신흥 국가에서 국내 항공 여행 인프라 증가뿐만 아니라 관광을 위해 국제선을 이용하는 항공 여행객 증가에 대한 관심 증가로 약 12.73%의 안정적인 CAGR로 성장할 전망입니다. 게다가, 단거리에서도 경제적인 항공 운임을 선택하는 여행자의 관심이 높아지고 있는 것도, 저가항공사 시장 성장을 조장하는 것이 증명된 현저한 요인입니다. 2020년 COVID-19 팬데믹의 출현으로 세계 항공사의 대부분은 항공 여행 감소로 인한 운영 비용 회수라는 큰 문제에 직면했습니다. 이 때문에 온디맨드로 부가서비스를 이용할 수 있는 저비용의 항공서비스를 제공하는 것에 중점을 두어 타겟 고객층을 늘리는 것을 대신했습니다.

이에 따라 세계의 저가항공사의 대부분이 경제적인 여행자의 급증에 의한 수요 증가에 대응하기 위해 항공기의 보유수를 늘릴 것을 발표했습니다. 예를 들어, 2023년 InterGlobe Aviation Limited(Indigo)는 2023년부터 2035년 사이에 전달되는 사업 확대를 위해 500대의 Airbus 320 jet를 구입할 것이라고 발표했습니다. 게다가 세계 각국의 다양한 정부정책도 국내항공여행의 인프라 정비에 적합하다고 해서 저가항공사의 채용을 촉진하고 있습니다.

항공기 유형에 따라 시장은 좁은 바디, 와이드 바디 및 기타 항공기로 구분됩니다. 이 중 좁은 바디 기계는 세계에서 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 좁은 활주로에서의 좁은 바디기의 운항이 용이하고, 비용이 낮기 때문에 국내 여행에 적합한 것 등이 좁은 바디기의 채용률의 높이를 지지하고 있습니다. 게다가 협폭동체는 통로가 1개 밖에 없기 때문에 좌석수가 적고, 항공 수요가 적은 경우에는 운항 비용이 삭감됩니다. 그러나 와이드 바디 제트기는 수익성이 높고 다른 것에 비해 넓은 거주 공간을 가지지만 운항 비용이 높을 뿐만 아니라 좌석수를 충분히 이용할 수 없는 경우에는 수익성이 낮아집니다. 지역 제트기 및 터보프롭 엔진 기계와 같은 다른 제트기는 상업 공간에서 사용하기가 낮습니다.

세계 시장 세분화는 목적지별로 국내선과 국제선으로 구분됩니다. COVID-19 팬데믹 이후 해외 여행 증가 및 경제 활동 재개를 고려하여 많은 항공사는 저비용 장기 여행 서비스에 중점을 둡니다. UNCTAD에 따르면 2019년에 비해 2021년, 2022년, 2023년 해외 여행 수요는 64%, 84%, 92% 회복했습니다. 이것은 많은 여행자들이 공부, 관광, 고용 등 다양한 이유로 자유롭게 국제 여행을하고 있음을 보여줍니다. 또한 UNCTAD에 따르면 국제관광객의 연간 성장률은 3%에서 4%로 예상되며, 이는 향후 수년간 해외여행의 건전한 수요를 보여줍니다. 이러한 요인과 해외여행의 장기화로 인한 고수익을 고려하면 이 부문은 주요 지위를 유지할 것으로 예측됩니다.

저가항공사 시장 도입에 대한 이해를 높이기 위해 시장은 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 영국, 프랑스, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 세계 기타 지역에서 세계의 존재를 기반으로 분석됩니다. 아시아태평양은 저가항공사 서비스의 급성장 시장 중 하나로 부상하고 있습니다. APAC 지역은 수년간 현저한 경제 성장을 이루고 있으며, 중간층 확대로 항공여행이 급증하고 있습니다. 그 결과 국내 여행과 국제 여행 모두 항공 여행 수요가 증가하고 있습니다. 또한 중국, 인도, 한국 등 APAC 지역의 많은 국가들은 Tier2와 Tier3 도시에 공항을 건설하여 항공 여행 인프라 개선에 대규모 투자를 해왔습니다. 이들 국가는 국내 소비와 국제 수출의 양면에서 자동차의 주요 생산국으로서의 지위를 확립하고 있습니다. 게다가 APAC 지역, 특히 중국과 인도 등에서는 전례없는 속도로 도시화가 진행되고 있습니다. 도시로 이주하는 사람들이 늘어남에 따라 빠른 이동 수단에 대한 요구가 커지고 있습니다. 이러한 도시형 라이프스타일의 변화는 저가항공사 수요를 촉진하는데 중요한 역할을 합니다.

시장에 진입하는 주요 기업으로는 Ryanair, Southwest Airlines, Air Asia, Indigo, Scoot, Virgin Australia, Wizz Air, Spirit Airlines, JetBlue Airlines, Flydubai, Allegiant Travel Co. 등이 있습니다.

목차

제1장 시장 소개

제2장 조사 방법 또는 전제

제3장 시장 요약

제4장 주요 요약

제5장 세계의 저가항공사 시장 수익(2020-2030년)

제6장 항공기 유형별 시장 인사이트

제7장 목적지별 시장 인사이트

제8장 지역별 시장 인사이트

제9장 세계의 저가항공사 시장 역학

제10장 세계의 저가항공사 시장 기회

제11장 세계의 저가항공사 시장 동향

제12장 경쟁 시나리오

제13장 세계의 저가항공사 시장 밸류체인과 한계 분석

제14장 수요측과 공급측 분석

제15장 기업 프로파일

제16장 면책사항

JHS
영문 목차

영문목차

Low-Cost Carriers refers to no-frill and economical air travel services offered both for domestic as well as international travel. These types of services are offered by the airlines across the globe naming Indigo, Air Asia, Ryanair, Southwest Airlines, JetBlue, Spirit, etc., which target majorly on economy range of travelers looking for convenient air travel.

The Low-Cost Carrier Market is expected to grow at a steady CAGR of around 12.73% owing to the growing focus on enhanced number of air travelers traveling internationally for tourism as well as rise in the domestic air travel infrastructure in many of the developing countries. Furthermore, rising interest of the travelers to opt for economical air fare for shorter distances is another prominent factor that has proven to be conducive for the market growth of low-cost carriers. With the advent of COVID-19 pandemic in 2020, many of the airlines across the globe faced major challenges to recover their operational cost due to lowered air travel. This was substituted by the focus on offering low-cost services for air travel where they can avail add-on services on demand, thereby increasing the target customer base.

In line with this, many of the low-cost carriers across the globe have announced to increase their fleet of aircraft in order to cater to the rising demand from the surge in economical travelers. For instance, in 2023, InterGlobe Aviation Limited (Indigo) announced to purchase 500 Airbus 320 jets for expanding its operations which will be delivered between 2023-2035 . Additionally, various government policies across the globe have also promoted the adoption of Low-Cost Carriers as they are more suitable to improve the domestic air travel infrastructure in the countries.

Based on the aircraft type, the market is segmented into narrow body, wide body and other aircraft. Of these, narrow body aircraft have held a sizeable market share across the globe. The ease of operating narrow body aircraft in smaller runways as well as lower cost making them more apt for domestic travel have supported the higher adoption of narrow body aircraft. Additionally, narrow body aircraft only have one aisle due to which they have lesser seating capacity which reduces the cost of operating these jets in case there is lesser demand for air travel. However, the wide body jets are more profitable and have larger accommodation as compared to others these are high cost in operations as well as are less profitable when the seating capacity is not fully utilized. Other jets such as regional jets as well as turboprop engine aircraft have lower application in commercial space.

The Global Low-Cost Carrier market is segmented as domestic and international in terms of destination. Considering the risen in international travel post COVID-19 pandemic as well as resurge in the economic activities many of the airlines have projected their focus towards low-cost long travel services. According to the UNCTAD the demand for international travel in the years 2021, 2022 and 2023 as compared to 2019 was 64%, 84%, and 92%, recovered. This shows that many of the travelers are readily traveling internationally for various reasons as study, tourism, employment, etc. Additionally, according to the UNCTAD the yearly growth in the international tourist is anticipated to be 3% to 4% which shows a healthy demand for international travel in the coming years. Considering the factors and high revenue generation through longer international travel the segment is projected to hold its major

For a better understanding of the market adoption of Low-Cost Carrier, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (The U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, The U.K., France, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia Pacific is emerging as one of the fastest-growing markets for low-cost carrier services. The APAC region has witnessed remarkable economic growth over the years, leading to a surge in air travel due to the expanding middle class. As a result, there is a growing demand for air travel both in domestic and international travel. Furthermore, many of the countries in the APAC region as China, India, South Korea have made extensive investments in the upliftment of air travel infrastructure by building airports in tier 2 and tier 3 cities. These countries have established themselves as leading producers of automobiles, both for domestic consumption and international exports. Moreover, urbanization is happening at an unprecedented pace in the APAC region, especially in countries like China and India. As more people migrate to cities, there is an increased need for quick transportation. This urban lifestyle shift plays a significant role in driving the demand for Low-Cost Carriers as there is unprecedented growth in city traffic, thereby boosting the Low-Cost Carrier market.

Some of the major players operating in the market include Ryanair, Southwest Airlines, Air Asia, Indigo, Scoot, Virgin Australia, Wizz Air, Spirit Airlines, JetBlue Airlines, Flydubai, and Allegiant Travel Co.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 GLOBAL LOW-COST CARRIER MARKET REVENUE, 2020-2030F

6 MARKET INSIGHTS BY AIRCRAFT TYPE

7 MARKET INSIGHTS BY DESTINATION

8 MARKET INSIGHTS BY REGION

9 GLOBAL LOW-COST CARRIER MARKET DYNAMICS

10 GLOBAL LOW-COST CARRIER MARKET OPPORTUNITIES

11 GLOBAL LOW-COST CARRIER MARKET TRENDS

12 COMPETITIVE SCENARIO

13 GLOBAL LOW-COST CARRIER MARKET VALUE CHAIN & MARGINAL ANALYSIS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

15 COMPANY PROFILED

16 DISCLAIMER

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