헬스케어 게이미피케이션 시장 : 세계 산업 규모, 점유율, 동향, 기회 및 예측 - 게임 유형별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 세분화 및 경쟁 구도(2020-2030년)
Healthcare Gamification Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast Segmented By Game Type, By Application, By End-User, By Region, and By Competition, 2020-2030F
상품코드 : 1879227
리서치사 : TechSci Research
발행일 : 2025년 11월
페이지 정보 : 영문 186 Pages
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한글목차

세계의 헬스케어 게이미피케이션 시장은 2024년에 123억 9,000만 달러로 평가되었고, 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 14.38%로 성장하여 277억 4,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.

헬스케어 게이미피케이션는 게임 디자인의 요소, 메커니즘, 원칙을 비게임적 건강 관련 활동에 통합하여 환자의 참여를 촉진하고, 적극적인 건강 행동을 장려하며, 임상 결과를 개선하기 위한 노력입니다. 이러한 성장을 뒷받침하는 주요 시장 성장 촉진요인으로는 만성질환 증가, 스마트폰 및 웨어러블 기기의 보급, 환자 참여와 치료 순응도에 대한 중요성 증가 등을 들 수 있습니다.

시장 개요
예측 기간 2026-2030년
시장 규모 : 2024년 123억 9,000만 달러
시장 규모 : 2030년 277억 4,000만 달러
CAGR : 2025-2030년 14.38%
성장 속도가 가장 빠른 부문 기업용
최대 시장 북미

주요 시장 성장 촉진요인

주요 시장 과제

주요 시장 동향

목차

제1장 개요

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 고객의 소리

제5장 세계의 헬스케어 게이미피케이션 시장 전망

제6장 북미의 헬스케어 게이미피케이션 시장 전망

제7장 유럽의 헬스케어 게이미피케이션 시장 전망

제8장 아시아태평양의 헬스케어 게이미피케이션 시장 전망

제9장 중동 및 아프리카의 헬스케어 게이미피케이션 시장 전망

제10장 남미의 헬스케어 게이미피케이션 시장 전망

제11장 시장 역학

제12장 시장 동향과 발전

제13장 세계의 헬스케어 게이미피케이션 시장 : SWOT 분석

제14장 Porter의 Five Forces 분석

제15장 경쟁 구도

제16장 전략적 제안

제17장 회사 소개 및 면책조항

LSH
영문 목차

영문목차

The Global Healthcare Gamification Market, valued at USD 12.39 Billion in 2024, is projected to experience a CAGR of 14.38% to reach USD 27.74 Billion by 2030. Healthcare gamification involves integrating game design elements, mechanics, and principles into non-gaming health-related activities to enhance patient engagement, encourage positive health behaviors, and improve clinical outcomes. Key market drivers supporting this growth include the increasing prevalence of chronic diseases, the widespread adoption of smartphones and wearable devices, and the growing emphasis on patient engagement and adherence to treatment

Market Overview
Forecast Period2026-2030
Market Size 2024USD 12.39 Billion
Market Size 2030USD 27.74 Billion
CAGR 2025-203014.38%
Fastest Growing SegmentEnterprise Based
Largest MarketNorth America

Key Market Drivers

The widespread adoption of smartphones and wearable health devices fundamentally drives the global healthcare gamification market. These pervasive personal technologies serve as essential platforms for delivering gamified health interventions, making them readily accessible to a broad population. As individuals increasingly integrate these devices into their daily routines for communication, information access, and personal tracking, the incorporation of health-related games and challenges becomes a natural extension.

Key Market Challenges

The significant challenge impeding the growth of the Global Healthcare Gamification Market is the difficulty in sustaining long-term user engagement and demonstrating robust evidence for the sustained efficacy of gamified interventions over extended periods. While initial adoption may be promising, the sustained adherence and continued use of these solutions are critical for achieving meaningful and lasting health outcomes. Without consistent engagement, the potential benefits of behavior modification and improved clinical results diminish, limiting the overall impact and value proposition of healthcare gamification.

Key Market Trends

The integration of Artificial Intelligence for personalized health journeys marks a significant evolution in healthcare gamification, moving to highly tailored experiences. AI algorithms analyze individual patient data to customize gamified interventions, challenges, and feedback, enhancing relevance and effectiveness. According to a November 2024 survey by the American Medical Association, 66% of physicians reported utilizing AI in their practices during 2024, a substantial increase from 38% in 2023, underscoring growing trust in AI capabilities. This personalization enables gamified solutions to adapt dynamically to patient progress. For example, Simple Life, an AI health coaching app, revealed in October 2025 that its AI coach delivered 19 million coaching messages in January 2025 alone, supporting personalized, scalable weight loss plans. This advanced tailoring fosters sustained behavioral change more effectively than generic approaches.

Key Market Players

Report Scope:

In this report, the Global Healthcare Gamification Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Healthcare Gamification Market, By Game Type:

Healthcare Gamification Market, By Application:

Healthcare Gamification Market, By End-User:

Healthcare Gamification Market, By Region:

Competitive Landscape

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the Global Healthcare Gamification Market.

Available Customizations:

Global Healthcare Gamification Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

Table of Contents

1. Product Overview

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Voice of Customer

5. Global Healthcare Gamification Market Outlook

6. North America Healthcare Gamification Market Outlook

7. Europe Healthcare Gamification Market Outlook

8. Asia Pacific Healthcare Gamification Market Outlook

9. Middle East & Africa Healthcare Gamification Market Outlook

10. South America Healthcare Gamification Market Outlook

11. Market Dynamics

12. Market Trends & Developments

13. Global Healthcare Gamification Market: SWOT Analysis

14. Porter's Five Forces Analysis

15. Competitive Landscape

16. Strategic Recommendations

17. About Us & Disclaimer

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