헬스케어 분야 게이미피케이션의 혁신과 성장 기회
Innovations and Growth Opportunities in Healthcare Gamification
상품코드 : 1606583
리서치사 : Frost & Sullivan
발행일 : 2024년 11월
페이지 정보 : 영문 53 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,950 ₩ 7,131,000
Web Access (Regional License) help
Frost & Sullivan의 웹사이트 로그인 패스워드가 발행되며, PDF를 다운로드 받는 형태로 제공될 예정입니다. PDF 보고서를 동일 사업장에서 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다


한글목차

가상현실과 인공지능이 변화를 주도

헬스케어 분야 게이미피케이션은 게임 디자인 요소를 의료행위에 도입하여 환자의 참여를 높이고 건강 결과를 개선하는 데 도움을 줄 수 있습니다. 헬스케어 솔루션에 게임과 같은 기능을 통합함으로써 환자들은 자신의 건강 상태를 효과적으로 관리할 수 있습니다. 이러한 접근 방식은 환자가 집에서 즐겁게 치료에 참여할 수 있도록 하여 환자의 행동을 개선할 수 있습니다. 또한, 원격의료 및 디지털 건강 솔루션에 대한 수요 증가에 대응하고, 집에서의 치료를 용이하게 하며, 진료소나 병원을 방문하지 않고도 환자의 경과를 추적할 수 있도록 합니다.

이 Frost & Sullivan 보고서는 정신건강 지원 및 통증 관리를 위한 헬스케어 분야 게이미피케이션의 주요 기술 혁신을 다루며, 관련 사례 연구와 심층적인 시장 분석을 제공합니다. 또한, 헬스케어 분야 게이미피케이션의 성장을 촉진하고 억제하는 요인을 분석하고, 시장 진입자 및 이해관계자들이 활용할 수 있는 기회를 파악합니다.

분석을 통해 답변한 주요 질문

목차

전략적 과제

성장 기회 분석

성장 촉진요인

부문 분석 - 정신건강 지원

부문 분석 - 통증 관리

시장 분석

특허 분석

헬스케어 분야 게이미피케이션 성장 기회 영역

부록

다음 스텝

ksm
영문 목차

영문목차

Virtual reality and artificial intelligence to drive transformational growth

Healthcare gamification involves the incorporation of game design elements into healthcare practices to enhance patient engagement and improve health outcomes. Integrating game-like features into healthcare solutions helps patients manage their health conditions effectively. This approach makes it enjoyable for individuals to participate in their treatment from the comfort of their homes, improving patient behavior. It also addresses the growing demand for telehealth and digital health solutions, facilitating at-home treatment and allowing for the tracking of patient progress without the need for clinic or hospital visits.

This Frost & Sullivan study covers the key innovations in healthcare gamification for mental health support and pain management, offering relevant case studies and a thorough market analysis. It analyzes the factors driving and restraining the growth of healthcare gamification and identifies the opportunities emerging from this space for market participants and stakeholders to leverage.

Key questions answered in the analysis:

Table of Contents

Strategic Imperatives

Growth Opportunity Analysis

Growth Generator

Segment Analysis-Mental Health Support

Segment Analysis-Pain Management

Market Analysis

Patent Analysis

Growth Opportunity Universe in Healthcare Gamification

Appendix

Next Steps

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기