세계의 레이싱 시뮬레이터 시장 : 산업 규모, 점유율, 동향, 기회, 예측 - 부문별, 컴포넌트별, 최종 사용자별, 시뮬레이터 유형별, 지역별, 경쟁(2020-2030년)
Racing Simulator Market- Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Component, By End User, By Simulator Type, By Region & Competition, 2020-2030F
상품코드 : 1796970
리서치사 : TechSci Research
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문 185 Pages
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한글목차

세계의 레이싱 시뮬레이터 시장 규모는 2024년에 4억 9,483만 달러로 평가되었고, 예측 기간 중 CAGR 14.81%로 성장할 전망이며, 2030년에는 11억 3,327만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.

세계의 레이싱 시뮬레이터 시장은 고해상도 디스플레이, 모션 플랫폼, 햅틱 피드백 시스템 등 첨단 하드웨어의 통합이 진행되고 있으며, 전문적인 트레이닝과 엔터테인먼트 모두에서 리얼리즘이 향상되고 있는 것을 배경으로 꾸준한 성장을 이루고 있습니다. e스포츠와 가상 레이싱 리그에 대한 관심 증가는 고정밀 물리 엔진과 맞춤형 레이스 환경을 제공하는 소프트웨어의 발전에 힘입어 소비자 기반을 확대하고 있습니다. AI에 의한 상대방의 행동과 클라우드 기반 멀티 진출 기업 연결의 지속적인 기술 혁신은 캐주얼 게이머와 비용 효율적인 연습 솔루션을 요구하는 전문 드라이버를 모두 끌어들이고 참여도를 더욱 높이고 있습니다.

시장 개요
예측 기간 2026-2030년
시장 규모(2024년) 4억 9,483만 달러
시장 규모(2030년) 11억 3,327만 달러
CAGR(2025-2030년) 14.81%
급성장 부문 하드웨어
최대 시장 북미

시장 성장 촉진요인

e스포츠 및 가상 레이싱 리그의 인기 상승

주요 시장 과제

고급 설정을 위한 고액의 초기 투자

주요 시장 동향

가상현실 및 증강현실의 통합

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 세계의 레이싱 시뮬레이터 시장 전망

제5장 북미의 레이싱 시뮬레이터 시장 전망

제6장 유럽의 레이싱 시뮬레이터 시장 전망

제7장 아시아태평양의 레이싱 시뮬레이터 시장 전망

제8장 중동 및 아프리카의 레이싱 시뮬레이터 시장 전망

제9장 남미의 레이싱 시뮬레이터 시장 전망

제10장 시장 역학

제11장 주요 시장의 혼란

제12장 시장 동향 및 발전

제13장 시책 및 규제 상황

제14장 경쟁 구도

제15장 전략적 제안

제16장 기업 소개 및 면책사항

AJY
영문 목차

영문목차

Global Racing Simulator Market was valued at USD 494.83 Million in 2024 and is expected to reach USD 1133.27 Million by 2030 with a CAGR of 14.81% during the forecast period. The global racing simulator market is experiencing steady growth driven by the rising integration of advanced hardware such as high-resolution displays, motion platforms, and haptic feedback systems that enhance realism for both professional training and entertainment. Increasing interest in e-sports and virtual racing leagues is expanding the consumer base, supported by advancements in software that offer highly accurate physics engines and customizable racing environments. Continuous innovation in AI-driven opponent behavior and cloud-based multiplayer connectivity is further boosting engagement, attracting both casual gamers and professional drivers seeking cost-effective practice solutions.

Market Overview
Forecast Period2026-2030
Market Size 2024USD 494.83 Million
Market Size 2030USD 1133.27 Million
CAGR 2025-203014.81%
Fastest Growing SegmentHardware
Largest MarketNorth America

Market Drivers

Growing Popularity of E-Sports and Virtual Racing Leagues

The rapid rise of e-sports has transformed competitive gaming into a mainstream entertainment avenue, and virtual racing leagues are becoming a central part of this ecosystem. Racing simulators offer an authentic, competitive environment where players can participate in global tournaments without physical track limitations. These platforms provide realistic driving physics, detailed track replications, and professional-grade setups that closely mimic real racing conditions. Such capabilities attract not only gaming enthusiasts but also aspiring drivers who use simulators as a stepping stone into motorsports. Brands and sponsors are heavily investing in virtual racing events, increasing both visibility and prize pools, which further fuels participation. The live streaming of these competitions through platforms like Twitch and YouTube expands audience engagement, creating a vibrant online community. For instance, in 2025, the global esports audience is expected to reach over 640 million people, comprising 318 million dedicated fans and 322 million casual viewer. With constant upgrades in simulation realism, audience interactivity, and tournament infrastructure, e-sports racing is transitioning from niche to mainstream.

Key Market Challenges

High Initial Investment for Advanced Setups

While racing simulators can be more affordable than on-track racing in the long term, the upfront cost for high-quality setups remains a significant challenge. Professional-grade simulators equipped with direct-drive steering systems, hydraulic pedals, motion rigs, and multi-screen or VR displays can cost thousands of dollars. For competitive players or professional teams, investing in such equipment may be necessary to achieve realistic performance feedback, but the price point can deter newcomers. Even mid-range systems require substantial expenditure compared to other gaming peripherals, making them less accessible to casual users.

Key Market Trends

Integration of Virtual Reality and Augmented Reality

Virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies are transforming the racing simulator experience by delivering unparalleled immersion and interactivity. VR headsets with high refresh rates and wide fields of view allow drivers to perceive depth, distance, and spatial awareness much like in real racing scenarios. AR can overlay live performance metrics, track data, and racing lines directly onto the driver's field of vision without breaking immersion. This combination enhances both training efficiency and entertainment value. Motion tracking in VR further enables natural head movements, allowing drivers to look into corners, check mirrors, and assess surroundings intuitively. Developers are optimizing simulation software for VR, reducing latency and improving graphical fidelity to prevent motion sickness. AR integration is being explored for real-time coaching, enabling instructors to provide visual guidance during simulator sessions.

Key Market Players

Report Scope:

In this report, the global Racing Simulator Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Racing Simulator Market, By Component:

Racing Simulator Market, By End User:

Racing Simulator Market, By Simulator Type:

Racing Simulator Market, By Region:

Competitive Landscape

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the global Racing Simulator Market.

Available Customizations:

Global Racing Simulator Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to the company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Global Racing Simulator Market Outlook

5. North America Racing Simulator Market Outlook

6. Europe & CIS Racing Simulator Market Outlook

7. Asia-Pacific Racing Simulator Market Outlook

8. Middle East & Africa Racing Simulator Market Outlook

9. South America Racing Simulator Market Outlook

10. Market Dynamics

11. Key Market Disruptions

12. Market Trends & Developments

13. Policy & Regulatory Landscape

14. Competitive Landscape

15. Strategic Recommendations

16. About US & Disclaimer

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