세계의 운전 시뮬레이터 시장 - 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 시뮬레이터 유형별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Driving Simulator Market Size, Share & Trends Analysis Report By Simulator Type (Compact, Full-scale, Advanced), By End Use (Automotive, Marine, Aviation), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1654601
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 80 Pages
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한글목차

운전 시뮬레이터 시장의 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 조사에 따르면 세계의 운전 시뮬레이터 시장 규모는 2025-2030년까지 CAGR 5.6%를 기록해, 2030년에는 29억 8,000만 달러에 이를 전망입니다. 자율주행차의 개발에 초점을 맞춘 연구개발 활동 증가는 첨단 운전 지원 시스템 수요 증가와 함께 예측기간 동안 시장을 견인할 것으로 예측되고 있습니다. 차량 테스트에 시뮬레이터를 사용하여 자동차 제조업체는 동적이면서도 제어된 환경에서 차량의 실시간 성능을 평가할 수 있습니다.

운전 시뮬레이터는 상업적 및 프로젝트 지향 목적으로 신인 운전자뿐만 아니라 경험있는 운전자를 훈련시키는 훈련 플랫폼 역할을 합니다. 이 기계는 기본 수준에서 숙련 수준까지 운전 수업을 제공하는 데 사용됩니다. 또한, 급 브레이크를 포함한 일부 피할 수없는 상황에서 운전자의 행동 패턴을 결정하는 데 트레이너와 연구자의 도움이 됩니다.

또한 시뮬레이터는 민간 항공기, 헬리콥터 및 군용 항공기의 조종사를 훈련하기 위해 항공 산업의 다양한 플랫폼에서 사용됩니다. 이 기계는 모터 스포츠와 게임 산업에서도 기세를 늘리고 있습니다. 자동차 시뮬레이터와 오토바이 시뮬레이터는 놀이공원뿐만 아니라 게임 존과 경기장에서도 사용되고 있습니다. 이 시뮬레이터는 게임에 진입하는 기업의 참여를 향상시켜 세계의 인기를 높이고 있습니다.

운전 시뮬레이터 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 운전 시뮬레이터 시장의 변수, 동향, 범위

제4장 운전 시뮬레이터 시장 : 시뮬레이터 유형별, 추정·동향 분석

제5장 운전 시뮬레이터 시장 : 용도별, 추정·동향 분석

제6장 운전 시뮬레이터 시장 : 최종 용도별, 추정·동향 분석

제7장 운전 시뮬레이터 시장 : 지역별, 추정·동향 분석

제8장 경쟁 구도

JHS
영문 목차

영문목차

Driving Simulator Market Growth & Trends:

The global driving simulator market size is expected to reach USD 2.98 billion by 2030, registering a CAGR of 5.6% from 2025 to 2030, according to a new study by Grand View Research, Inc. Increasing research & development activities focused on developing autonomous vehicles, coupled with growing demand for advanced driving assistance systems, are expected to drive the market in the forecast period. The use of simulators for vehicle testing helps automotive manufacturers to assess the real-time performance of the vehicles in a dynamic but controlled environment.

Driving simulator acts as a training platform for training new as well as experienced drivers for commercial and project-oriented purposes. These machines are used for providing driving lessons ranging from basic to expert levels. Moreover, they help the trainers and the researchers in determining the behaviour patterns of the drivers under several unavoidable circumstances, including sudden braking.

Furthermore, simulators are used across various platforms in the aviation industry to train pilots of commercial aircrafts and helicopters and military aircrafts. These machines are also gaining momentum in the motorsports and gaming industry. Car and bike simulators are increasingly used in gaming zones and arenas as well as amusement parks. They enable higher player engagement in the game, thereby increasing their popularity globally.

Driving Simulator Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Driving Simulator Market Variables, Trends, & Scope

Chapter 4. Driving Simulator Market: Stimulator Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Driving Simulator Market: Application Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Driving Simulator Market: End Use Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Driving Simulator Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Competitive Landscape

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