아시아태평양의 전자가격표시기 시장은 2022년 5억 1,654만 달러에서 2030년 21억 7,543만 달러로 성장할 것으로 예상되며, 2022-2030년간 연평균 19.7%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 추정됩니다.
시장 이해관계자들의 전략적 이니셔티브 증가로 아시아태평양의 전자가격표시기 시장 성장 촉진
소매업의 자동화는 인적 오류를 줄임으로써 소매업체에 큰 이익을 가져다주고 있습니다. 또한 전 세계 소매 부문은 지속적으로 성장하고 있습니다. 예를 들어, India Brand Equity Foundation에 따르면 인도의 소매 부문은 2032년까지 2 조 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 또한 중국 국가통계국에 따르면, 2022년 지정 규모 이상 소매업의 전문점, 전문점, 슈퍼마켓, 편의점 등 소매업태별 소매 매출은 각각 3.0%, 3.7%, 3.5%, 0.2%, 소매업태별로 각각 3.0%, 3.7%, 3.5%, 0.2%씩 급증할 것으로 예상했습니다. 소매 업계는 재고 및 가격 변경 등과 관련된 매장 내 수작업을 제거하여 총 운영 비용을 절감하는 데 점점 더 많은 관심을 기울이고 있습니다. 이에 따라 소매 업계 전반에 걸쳐 자동화 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 자동화 개념에는 수작업을 최대한 제거하여 간접비를 절감하는 데 기여하는 소매점에서의 ESL 활용도 포함됩니다. ESL 시장에 진출한 기업들은 증가하는 소매 제품 수요에 대응하기 위해 다양한 유기적, 무기적 성장 전략을 구사하고 있습니다. 2023년 1월, Ynvisible Interactive Inc.는 식료품점 소매업체를 위한 대형 전자가격표시기 디스플레이를 출시했으며, 2023년 5월, Pricer &StrongPoint는 노란색, 빨간색, 검은색, 흰색으로 그래픽을 표시한다, 노란색, 빨간색, 검은색, 흰색으로 그래픽을 표시할 수 있는 전자가격표시기 디스플레이를 발표했습니다. 고해상도 그래픽과 선명한 색상을 사용하여 더 많은 고객을 유치하고 매장 매출을 증가시킬 수 있습니다.2023년 2월, Qualcomm Technologies Inc. 새로운 전자가격표시기(ESL)를 가능하게 하는 기술을 개발하기 위해 SES-image tag와 협력한다고 발표했습니다. 양사는 확장 가능하고 안전하며 초저전력 소비가 가능한 ESL을 공동 개발하여 소매업체의 업무 효율과 고객 경험을 개선하고 직원 역량을 강화할 수 있도록 지원할 예정입니다.2023년 1월, SES-imagotag 그룹은 서로 다른 소스에서 발생하는 대량의 데이터 처리 및 분석의 효율성을 강화하기 위해, 프랑스의 In the Memory(이하 'Memory')를 인수한다고 발표했습니다. 이번 인수를 통해 SES-imagotag 그룹이 제공하는 ESL 솔루션의 기능을 강화할 수 있게 되었습니다. 이처럼 시장 진출기업의 이러한 전략적 이니셔티브는 전자식 선반 태그(ESL) 시장의 성장을 가속하고 있습니다.
아시아태평양의 전자가격표시기 시장 개요/p>
아시아 지역은 세계 다른 지역보다 경제 전망이 더 나은 지역입니다. 소매업에서 아시아 경제는 빠르게 성장하고 있습니다. 가전제품 및 가전제품과 같은 소비재에 대한 수요가 증가함에 따라 다양한 기업들이 인도 소매업에 많은 투자를 하고 있습니다. 예를 들어 Walmart Investments Cooperative는 2020년에 Wal-Mart India Pvt Ltd에 3,768만 달러(27억 5,000만 루피)를 투자했습니다. 또한 2020년 7월 소매 투자자의 거래량은 전체 주식 현물 시장 거래량의 49%를 차지했으며, 2020년 9월 13일 기준 봄베이 증권거래소(BSE) 데이터에 따르면 2분기 이후 3,597만 명 이상의 개인 투자자가 추가되어 총 등록 투자자 수가 54억 2,000만 명을 넘어섰다고 합니다. RIL, L&T, HDFC 등 약 1,605개 상장사의 개인 보유 주식은 2020년 9월 말 기준 약 10조 5,800억 루피로 11년 만에 최고치를 기록했습니다. 또한 한국, 대만, 중국 등 가전제품 제조업체의 존재로 인해 소매 업계의 시나리오가 변화하고 있습니다. 삼성은 전자가격표시기 시장에 진입한 기업 중 하나입니다. 호황을 누리고 있는 소매업은 고도로 진화한 ESL의 소비를 뒷받침하고 있습니다. 한쇼는 스마트 ESL 솔루션을 개발하여 소매점주에게 매장 관리 프로세스를 개선할 수 있는 기회를 제공하고 가격 관련 불만을 줄일 수 있는 기회를 제공합니다. 이 솔루션은 점주에게 적절한 선반에 상품을 배치할 수 있는 지침을 제공하여 선반 관리의 효율성을 향상시킬 수 있습니다. 소매업에서 아시아 국가의 이러한 긍정적인 전망은 소매점의 성장을 가속화하여 ESL 설치가 성장할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양의 전자가격표시기 시장 매출 및 2030년까지의 예측(백만 달러)
아시아태평양 전자가격표시기 시장 세분화
아시아태평양의 전자가격표시기 시장은 구성 요소, 제품 유형, 매장 유형, 통신 기술 및 국가로 분류됩니다.
구성 요소에 따라 아시아태평양의 전자가격표시기 시장은 하드웨어와 소프트웨어 및 서비스로 나뉘며, 하드웨어 부문은 2022년 아시아태평양의 전자가격표시기 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 하드웨어 부문은 다시 디스플레이, 배터리, 트랜시버, 마이크로프로세서 및 기타로 세분화됩니다.
제품 유형에 따라 아시아태평양의 전자가격표시기 시장은 전자 종이 기반 ESL과 LCD ESL로 양분되며, 2022년 아시아태평양의 전자가격표시기 시장에서 전자 종이 부문이 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
매장 유형별로 아시아태평양의 전자가격표시기 시장은 대형마트, 슈퍼마켓, 전문점, 비식료품 소매점, 기타로 구분됩니다. 대형마트 부문은 2022년 아시아태평양의 전자가격표시기 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
통신 기술에서 아시아태평양의 전자가격표시기 시장은 무선 주파수, 근거리 무선 통신, 적외선 및 기타로 구분되며, 2022년 아시아태평양의 전자가격표시기 시장에서 무선 주파수 부문이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
국가별로 아시아태평양의 전자가격표시기 시장은 중국, 일본, 인도, 한국, 호주, 기타 아시아태평양으로 나뉘며, 2022년 아시아태평양의 전자가격표시기 시장은 중국이 독점할 것입니다.
LabelNest, Panasonic Holdings Corp, M2C Communication DOO, Hanshow Technology, Opticon Sensors Europe BV, Ses Imagotag SA, Samsung Electro-... Mechanics Co Ltd, Diebold Nixdorf, Incorporated, Pricer AB는 아시아태평양의 전자가격표시기 시장에서 사업을 운영하는 주요 기업 중 일부입니다.
The Asia Pacific electronic shelf label market is expected to grow from US$ 516.54 million in 2022 to US$ 2,175.43 million by 2030. It is estimated to record a CAGR of 19.7% from 2022 to 2030.
Rise in Strategic Initiatives by Market Stakeholders Fuel Asia Pacific Electronic Shelf Label Market
Automation in the retail industry has benefitted retailers on a large scale by reducing human errors. In addition, the retail sector across the world is continuously growing. For example, according to the India Brand Equity Foundation, the Indian retail sector is anticipated to reach US$ 2 trillion in value by 2032. Moreover, as per the National Bureau of Statistics of China, retail sales of professional stores, specialty stores, supermarkets, and convenience stores in retail businesses above designated size surged by 3.0%, 3.7%, 3.5%, and 0.2%, respectively, in 2022, according to retail formats. The retail industry is increasingly emphasizing reducing total operational costs by removing manual operations in stores associated with stock, changing prices, and more. Therefore, the demand for automation solutions throughout the retail industry is rising. Furthermore, the concept of automation also includes the utilization of ESLs in retail stores with an aim to eliminate the maximum manual tasks, which will help in lowering overheads. The market players in the electronic shelf label (ESL) market are engaging in various organic and inorganic growth strategies to cater to the growing demand for retail products. This further drives the electronic shelf label (ESL) market growth. A few of the growth strategies are mentioned as, In January 2023, Ynvisible Interactive Inc. launched a large-format electronic shelf label display for grocery store retailers. In May 2023, Pricer & StrongPoint unveiled electronic shelf labels that can display graphics in yellow, red, black, and white. The use of high-resolution graphics and vibrant colors attracts more customers and increases store sales. In February 2023, Qualcomm Technologies Inc. announced the collaboration with SES-image tag to develop technology that allows new electronic shelf labels (ESLs) based on the ESL wireless standards from the Bluetooth Special Interest Group (SIG). They collaborated to develop scalable, highly secure, and ultra-low power ESLs to help retailers enhance operational efficiencies and customers' experiences and empower their employees. In January 2023, the SES-imagotag group announced the acquisition of French company In the Memory ("Memory") to enhance the efficiency of processing and analyzing large quantities of data originating from different sources. This development will enhance the capabilities of ESL solutions offered by SES-imagotag group. Thus, such strategic initiatives by market players drives the electronic shelf label (ESL) market growth.
Asia Pacific Electronic Shelf Label Market Overview
The electronic shelf label market in APAC. The region has a more advanced economic outlook than other regions in the world. The Asian economy in retail is booming at an exponential rate. Owing to increasing demand for consumer goods, such as consumer electronics, and home appliances, various companies are looking ahead to make a substantial investment in the Indian retail space. For instance, Walmart Investments Cooperative spent US$ 37.68 Mn (Rs 2.75 billion) in Wal-Mart India Pvt Ltd in 2020. Moreover, in July 2020 Retail investor turnover was 49 % of total turnover of equity cash market. Over 35.97 lakh new retail investors were added since 2nd quarter taking total registered investors number to over 5.42 Crore as per Bombay Stock Exchange (BSE) data as on September 13, 2020. Around 1,605 listed companies such as RIL, L&T, HDFC etc. hit the 11-year high retail holding which is around Rs 10.58 trillion at the end of September 2020. Furthermore, due to the presence of consumer electronics manufacturers in South Korea, Taiwan, China, and others, the scenario of the retail industry is transforming. Samsung is one of the players in the electronic shelve label market. The booming retail industry supports the consumption of highly advanced ESLs. Also, Hanshow has developed a smart ESL solution that provides retailer owners with an opportunity to improve their store management processes while lowering price-related grievances. These solutions offer owners the guidance to place items on appropriate shelves that increases shelf management efficiency. Such a positive outlook of the Asian countries in retail industry is estimated to upsurge the growth of retail stores, and therefore, installation of ESL would grow.
Asia Pacific Electronic Shelf Label Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Electronic Shelf Label Market Segmentation
The Asia Pacific electronic shelf label market is segmented into component, product type, store type, communication technology, and country.
Based on component, the Asia Pacific electronic shelf label market is bifurcated into hardware and software & services. The hardware segment held a larger share of the Asia Pacific electronic shelf label market in 2022. The hardware segment is further subsegmented into displays, batteries, transceivers, microprocessors, and others.
In terms of product type, the Asia Pacific electronic shelf label market is bifurcated into E-paper based ESL and LCD ESL. The E-paper segment held a larger share of the Asia Pacific electronic shelf label market in 2022.
Based on store type, the Asia Pacific electronic shelf label market is segmented into hypermarkets, supermarkets, specialty stores, non-food retail stores, and others. The hypermarkets segment held the largest share of the Asia Pacific electronic shelf label market in 2022.
In terms of communication technology, the Asia Pacific electronic shelf label market is segmented into radio frequency, near field communication, infrared, and others. The radio frequency segment held the largest share of the Asia Pacific electronic shelf label market in 2022
By country, the Asia Pacific electronic shelf label market is segmented into China, Japan, India, South Korea, Australia, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific electronic shelf label market in 2022.
LabelNest; Panasonic Holdings Corp; M2C Communication DOO; Hanshow Technology; Opticon Sensors Europe BV; Ses Imagotag SA; Samsung Electro-Mechanics Co Ltd; Diebold Nixdorf, Incorporated; and Pricer AB are some of the leading companies operating in the Asia Pacific electronic shelf label market.