신에너지차(NEV, 전기자동차 포함) 시장이 성장함에 따라 중국 자동차 제조업체가 주요 기업으로 부상하고 있습니다. 이미 국내 시장의 80%를 차지하고 있는 중국 자동차 브랜드는 현재 국제 시장에 적극적으로 진출하고 있습니다. 급성장하는 NEV 산업에서 중국 자동차 제조업체가 우위를 차지하는 중요한 요소는 견고한 국내 공급망 지원입니다. 공급망 파트너는 중국 자동차 제조업체가 새로운 차종과 그 파생 모델의 도입을 가속화할 수 있을 뿐만 아니라 비용면에서도 큰 이점을 제공합니다.
이 보고서는 중국의 주요 자동차 브랜드 공급망 및 산업 생태계를 조사하고, 특히 스마트 조종석과 ADAS와 관련된 구성 요소를 주목하고 분석합니다.
With the growth of the market for new energy vehicles (NEVs, which include electric vehicles or EVs), Chinese automakers have emerged as major players. Already commanding 80% of their domestic market, Chinese automotive brands are now actively expanding into international markets. A significant factor contributing to their dominance in the burgeoning NEV industry is the support of their robust domestic supply chain. Partners in the supply chain not only help Chinese automakers accelerate the introduction of new vehicle models and their variants but also provide significant cost advantages. This research report examines the supply chain and industry ecosystem of major Chinese automotive brands, with a special focus on components related to smart cockpits and ADAS. The aim of this report is to help readers understand the collaborative relationships between automakers and their suppliers for critical components and semiconductor chips.
This report will provide you with a greater understanding of the followings:
As Chinese automotive industry seeks to greater localization, collaborations among automakers and suppliers continue to expand.