세계의 크리에이티브 소프트웨어 시장 보고서(2025년)
Creative Software Global Market Report 2025
상품코드 : 1849243
리서치사 : The Business Research Company
발행일 : On Demand Report
페이지 정보 : 영문 250 Pages
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한글목차

크리에이티브 소프트웨어 시장 규모는 최근 강력하게 성장하고 있습니다. 2024년 139억 5,000만 달러에서 2025년에는 152억 9,000만 달러로, CAGR 9.6%로 확대합니다. 역사적 기간의 성장은 사이버 공격의 위협 증가, 원격 근무 문화 증가, 오디오 및 비디오 스트리밍 서비스에 대한 선호도 증가, 디지털 스트리밍 서비스에 대한 수요, 클라우드 기반 크리에이티브 소프트웨어 솔루션에 대한 수요 증가에 기인합니다.

크리에이티브 소프트웨어 시장 규모는 향후 수년간 강력한 성장이 전망됩니다. 2029년 연평균 성장률(CAGR)은 9.2%로, 217억 5,000만 달러로 성장합니다. 이 예측 기간의 성장 요인으로는 트랜스 코딩 기법에 대한 수요 증가, 온디맨드 서비스에 대한 수요 증가, 디지털화로의 전환 확대, 크리에이티브 소프트웨어에 대한 수요 증가, 풍부하고 몰입감 있는 컨텐츠 경험에 대한 수요 증가 등이 꼽힙니다. 요인으로 꼽을 수 있습니다. 예측 기간의 주요 동향으로는 인공지능(AI) 통합, 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 기능 확대, 협업 툴의 부상, 디지털 저작권 관리에서 블록체인의 등장, 개인화 및 커스터마이징 등을 꼽을 수 있습니다.

크리에이티브 소프트웨어에는 그래픽 디자인, 비디오 편집, 음악 제작 등 다양한 매체에서 예술적 표현과 컨텐츠 제작을 촉진하기 위해 만들어진 디지털 툴이 포함됩니다. 이 소프트웨어 솔루션은 브러시, 드로잉 툴, 다양한 예술적 효과를 제공하여 일러스트레이션, 만화, 컨셉 아트, 디지털 페인팅을 제작할 수 있도록 도와줍니다. 일러스트레이터, 아티스트, 디자이너, 기타 크리에이티브 전문가들의 니즈에 대응하고 있습니다.

크리에이티브 소프트웨어의 주요 카테고리에는 사운드 및 비디오 레코딩 소프트웨어, 이미지 및 비디오 편집 소프트웨어, 그래픽 및 일러스트레이션 소프트웨어, 데스크톱 퍼블리싱 소프트웨어 등이 있습니다. 녹음 및 녹화 소프트웨어는 다양한 소스에서 오디오 및 비디오 컨텐츠를 캡처하기 위해 설계된 애플리케이션입니다. 이 솔루션은 클라우드와 On-Premise 모두에 구축할 수 있으며, 통신, 소매 및 E-Commerce, 교육, 여행 및 관광, 미디어 및 엔터테인먼트 등 다양한 산업에 서비스를 제공합니다.

2025년 봄, 미국의 급격한 관세 인상과 이에 따른 무역 마찰은 정보기술 분야, 특히 하드웨어 제조, 데이터 인프라, 소프트웨어 배포에 큰 영향을 미치고 있습니다. 수입 반도체, 회로 기판, 네트워크 장비에 대한 관세 인상은 하이테크 기업, 클라우드 서비스 프로바이더, 데이터센터의 생산 및 운영 비용을 증가시키고 있습니다. 노트북, 서버, 가전제품의 부품을 전 세계에서 조달하는 기업은 리드타임의 연장과 가격 상승 압력에 직면해 있습니다. 동시에 특수 소프트웨어에 대한 관세와 주요 국제 시장의 보복 조치로 인해 세계 IT 공급망이 혼란에 빠지고 미국산 기술에 대한 해외 수요가 감소하고 있습니다. 이에 대응하기 위해 이 부문은 국내 칩 생산에 대한 투자를 강화하고, 공급업체 네트워크를 확대하며, AI를 활용한 자동화를 통해 회복력을 높이고 비용 관리를 효율화하고 있습니다.

크리에이티브 소프트웨어 시장 조사 보고서는 크리에이티브 소프트웨어 산업 세계 시장 규모, 지역 점유율, 크리에이티브 소프트웨어 시장 점유율을 가진 경쟁사, 상세한 크리에이티브 소프트웨어 시장 부문, 시장 동향 및 비즈니스 기회 등 크리에이티브 소프트웨어 산업 세계 시장 규모, 지역 점유율, 크리에이티브 소프트웨어 시장 점유율을 가진 경쟁사, 상세한 크리에이티브 소프트웨어 시장 부문, 시장 동향 및 비즈니스 기회를 포함한 크리에이티브 크리에이티브 소프트웨어 시장 통계를 제공하는 The Business Research Company의 최신 보고서 시리즈 중 하나입니다. 이 크리에이티브 소프트웨어 시장 조사 보고서는 업계의 현재와 미래 시나리오를 자세히 분석하여 필요한 모든 것을 완벽하게 제공합니다.

향후 5년간 9.2%의 성장률 전망은 지난번 예측보다 0.9% 소폭 하락한 수치입니다. 이 감소는 주로 미국과 다른 국가 간의 관세의 영향에 기인합니다. 관세 인상은 해외에서 개발된 전문 그래픽 및 비디오 편집 제품군의 유통에 영향을 미칠 수 있으며, 그 결과 디자인 전문가들의 소프트웨어 구입 비용이 상승할 수 있습니다. 또한 상호 관세와 무역 긴장과 제한 증가로 인한 세계 경제와 무역에 대한 악영향으로 인해 그 영향은 더욱 광범위하게 나타날 것으로 보입니다.

교육 분야의 급속한 확장이 크리에이티브 소프트웨어 시장의 성장을 촉진할 것입니다. 교육 분야에는 다양한 연령층에게 공식적인 학습, 교육, 훈련을 제공하는 산업 및 기관이 포함됩니다. 이러한 확대는 평생학습과 교육 자원에 대한 접근성, 그리고 진화하는 세계 경제에서 지식과 기술에 대한 수요 증가로 인해 더욱 가속화되고 있습니다. 교육 분야에서 조사 방법은 점점 더 중요한 역할을 하고 있으며, 교육 방법을 개선하고, 학생들의 학습 동기를 촉진하고, 쌍방향 학습 경험을 실현하는 데 도움이 되고 있습니다. 예를 들어 2023년 11월 국가통계국에 따르면 2022/23년 학교 관리하에 있는 학생 수가 1,000만 명을 넘어 전년 대비 0.7% 증가했다고 합니다. 또한 2021/22학년도에는 영국 전역의 FE 학생 수가 전년 대비 4.8% 급증하여 13만 6,770명이 추가되었습니다. 그 결과, 교육 부문의 급속한 확장은 크리에이티브 소프트웨어 시장의 성장을 가속하고 있습니다.

크리에이티브 소프트웨어 시장의 주요 업체들은 고급 생성형 AI 기반 편집 솔루션 개발에 힘을 쏟고 있습니다. 이러한 솔루션은 생성형 인공지능(AI) 알고리즘을 활용하여 컨텐츠 편집, 조작, 제작의 다양한 측면을 자동화하고 강화합니다. 예를 들어 2023년 11월 TechSmith Corporation은 오디오 녹음 및 편집 소프트웨어 Audiate의 새로운 생성형 AI 기능을 발표했습니다. 이러한 AI 기반 기능을 통해 모든 숙련된 수준의 크리에이터가 작가나 성우 없이도 종합적인 음성 프로젝트를 효율적으로 제작할 수 있습니다. 이 소프트웨어의 AI 기능은 스크립트 생성, 나레이션 기능, 다국어 지원 등 영상 제작, 마케팅, 교육 등 업계의 다양한 요구에 대응하고 있습니다.

2024년 3월, 호주에 본사를 둔 그래픽 디자인 회사인 Canva Inc.가 비공개 금액으로 Affinity를 인수했습니다. 이번 전략적 인수를 통해 전문 디자인 소프트웨어 시장에서 Canva의 입지를 강화하고, 기술 역량을 강화하며, 국제적인 확장 계획을 지원할 수 있게 되었습니다. 영국에 본사를 둔 크리에이티브 소프트웨어 플랫폼인 Affinity는 전문적인 사진 편집, 일러스트레이션, 그래픽 디자인을 위한 종합적인 제품군을 제공하며, Canva의 기존 제품을 보완하고 크리에이티브 소프트웨어 업계에서 Canva의 영향력을 확대할 수 있습니다. 범위를 확장합니다.

크리에이티브 소프트웨어 시장에는 동영상 편집, 그래픽 디자인, 웹 디자인, 크리에이티브 서비스 등의 서비스를 제공하는 사업자가 얻는 매출이 포함됩니다. 시장 가치에는 서비스 프로바이더가 판매하거나 서비스 제공에 포함된 관련 상품의 가치도 포함됩니다. 기업 간에 거래되거나 최종 소비자에게 판매되는 재화나 서비스만 포함됩니다.

목차

제1장 개요

제2장 시장의 특징

제3장 시장 동향과 전략

제4장 시장 : 금리, 인플레이션, 지정학, 무역 전쟁과 관세 및 Covid와 회복이 시장에 미치는 영향을 포함한 거시경제 시나리오

제5장 세계의 성장 분석과 전략 분석 프레임워크

제6장 시장 세분화

제7장 지역별·국가별 분석

제8장 아시아태평양 시장

제9장 중국 시장

제10장 인도 시장

제11장 일본 시장

제12장 호주 시장

제13장 인도네시아 시장

제14장 한국 시장

제15장 서유럽 시장

제16장 영국 시장

제17장 독일 시장

제18장 프랑스 시장

제19장 이탈리아 시장

제20장 스페인 시장

제21장 동유럽 시장

제22장 러시아 시장

제23장 북미 시장

제24장 미국 시장

제25장 캐나다 시장

제26장 남미 시장

제27장 브라질 시장

제28장 중동 시장

제29장 아프리카 시장

제30장 경쟁 구도와 기업 개요

제31장 기타 대기업과 혁신적 기업

제32장 세계의 시장 경쟁 벤치마킹과 대시보드

제33장 주요 합병과 인수

제34장 최근 시장 동향

제35장 시장의 잠재력이 높은 국가, 부문, 전략

제36장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

Creative software encompasses digital tools crafted to facilitate artistic expression and content creation across diverse mediums such as graphic design, video editing, and music production. These software solutions offer an array of brushes, drawing tools, and artistic effects, enabling users to create illustrations, comics, concept art, and digital paintings. They cater to the needs of illustrators, artists, designers, and other creative professionals.

Key categories of creative software include sound and video recording software, image and video editing software, graphics and illustration software, desktop publishing software, among others. Sound and video recording software are applications engineered to capture audio and video content from various sources. These solutions can be deployed both on the cloud and on-premises, serving various industry verticals such as telecommunications, retail and e-commerce, education, travel and tourism, media and entertainment, and more.

Note that the outlook for this market is being affected by rapid changes in trade relations and tariffs globally. The report will be updated prior to delivery to reflect the latest status, including revised forecasts and quantified impact analysis. The report's Recommendations and Conclusions sections will be updated to give strategies for entities dealing with the fast-moving international environment.

The sharp rise in U.S. tariffs and the ensuing trade tensions in spring 2025 are having a significant impact on the information technology sector, especially in hardware manufacturing, data infrastructure, and software deployment. Increased duties on imported semiconductors, circuit boards, and networking equipment have driven up production and operating costs for tech companies, cloud service providers, and data centers. Firms that depend on globally sourced components for laptops, servers, and consumer electronics are grappling with extended lead times and mounting pricing pressures. At the same time, tariffs on specialized software and retaliatory actions by key international markets have disrupted global IT supply chains and dampened foreign demand for U.S.-made technologies. In response, the sector is ramping up investments in domestic chip production, broadening its supplier network, and leveraging AI-powered automation to improve resilience and manage costs more effectively.

The creative software market research report is one of a series of new reports from The Business Research Company that provides creative software market statistics, including creative software industry global market size, regional shares, competitors with a creative software market share, detailed creative software market segments, market trends and opportunities, and any further data you may need to thrive in the creative software industry. This creative software market research report delivers a complete perspective of everything you need, with an in-depth analysis of the current and future scenario of the industry.

The creative software market size has grown strongly in recent years. It will grow from $13.95 billion in 2024 to $15.29 billion in 2025 at a compound annual growth rate (CAGR) of 9.6%. The growth in the historic period can be attributed to the rising threat of cyberattacks, the rising culture of remote work, the growing preference for audio and video streaming services, the demand for digital streaming services, and cloud-based creative software solutions.

The creative software market size is expected to see strong growth in the next few years. It will grow to $21.75 billion in 2029 at a compound annual growth rate (CAGR) of 9.2%. The growth in the forecast period can be attributed to rising demand for transcoding methods, increasing demand for on-demand services, the widespread shift toward digitization, increasing demand for creative software, and the growing demand for rich and immersive content experiences. Major trends in the forecast period include the integration of artificial intelligence (AI), expansion of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) capabilities, the rise of collaborative tools, the emergence of blockchain in digital rights management, and personalization and customization.

The forecast of 9.2% growth over the next five years reflects a modest reduction of 0.9% from the previous estimate for this market. This reduction is primarily due to the impact of tariffs between the US and other countries. Tariff escalation could impact the distribution of professional-grade graphic and video editing suites developed abroad, thereby raising software acquisition costs for design professionals. The effect will also be felt more widely due to reciprocal tariffs and the negative effect on the global economy and trade due to increased trade tensions and restrictions.

The swift expansion of the education sector is poised to drive the growth of the creative software market. The education sector encompasses industries and institutions dedicated to providing formal learning, instruction, and training across diverse age groups. This expansion is fueled by the increasing demand for knowledge and skills in an ever-evolving global economy, alongside the growing emphasis on lifelong learning and access to educational resources. Creative software plays an increasingly vital role in the education sector, facilitating enhanced teaching methodologies, fostering student engagement, and enabling interactive learning experiences. For example, in November 2023, the Office for National Statistics reported that the number of pupils attending maintained schools exceeded 10 million in 2022/23, marking a 0.7% increase from the previous year. Additionally, further education (FE) student numbers surged by 4.8% overall across the UK in 2021/22 compared to the prior year, with an additional 136,770 students. Consequently, the rapid expansion of the education sector is propelling the growth of the creative software market.

Key players in the creative software market are directing their efforts towards developing advanced generative AI-based editing solutions. These solutions leverage generative artificial intelligence (AI) algorithms to automate and enhance various aspects of content editing, manipulation, and creation. For instance, in November 2023, TechSmith Corporation unveiled new generative AI features in its audio recording and editing software, Audiate. These AI-powered features empower creators of all proficiency levels to efficiently craft comprehensive audio projects without the need for a writer or voice actor. The software's AI capabilities encompass script generation, voiceover features, and multilingual support, catering to the diverse needs of industries such as video production, marketing, and education.

In March 2024, Canva Inc., an Australia-based graphic design company, acquired Affinity for an undisclosed sum. This strategic acquisition bolsters Canva's position in the professional design software market, enhances its technological capabilities, and supports its international expansion initiatives. Affinity, a UK-based creative software platform, offers a comprehensive suite for professional photo editing, illustration, and graphic design, complementing Canva's existing offerings and extending its reach within the creative software landscape.

Major companies operating in the creative software market are Apple Inc., Alphabet Inc., Microsoft Corporation, Meta Platforms Inc., Adobe Systems Inc., Autodesk Inc., Wondershare Technology Group Co. Ltd., Wacom Co. Ltd., Corel Corporation, MAGIX Software GmbH, TechSmith Corporation, Movavi Software Limited, CyberLink Corp., Avid Technology Inc., Nero AG, Blackmagic Design Pty. Ltd., Quark Software Inc., Artlist UK Limited, Macromedia Inc., Sony Creative Software Inc.

North America was the largest region in the creative software market in 2024. The regions covered in the creative software market report are Asia-Pacific, Western Europe, Eastern Europe, North America, South America, Middle East, Africa.

The countries covered in the creative software market report are Australia, Brazil, China, France, Germany, India, Indonesia, Japan, Russia, South Korea, UK, USA, Canada, Italy, Spain.

The creative software market includes revenues earned by entities by providing services such as video editing, graphic design, web design, and creative services. The market value includes the value of related goods sold by the service provider or included within the service offering. Only goods and services traded between entities or sold to end consumers are included.

The market value is defined as the revenues that enterprises gain from the sale of goods and/or services within the specified market and geography through sales, grants, or donations in terms of the currency (in USD, unless otherwise specified).

The revenues for a specified geography are consumption values that are revenues generated by organizations in the specified geography within the market, irrespective of where they are produced. It does not include revenues from resales along the supply chain, either further along the supply chain or as part of other products.

Creative Software Global Market Report 2025 from The Business Research Company provides strategists, marketers and senior management with the critical information they need to assess the market.

This report focuses on creative software market which is experiencing strong growth. The report gives a guide to the trends which will be shaping the market over the next ten years and beyond.

Reasons to Purchase

Where is the largest and fastest growing market for creative software ? How does the market relate to the overall economy, demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward, including technological disruption, regulatory shifts, and changing consumer preferences? The creative software market global report from the Business Research Company answers all these questions and many more.

The report covers market characteristics, size and growth, segmentation, regional and country breakdowns, competitive landscape, market shares, trends and strategies for this market. It traces the market's historic and forecast market growth by geography.

The forecasts are made after considering the major factors currently impacting the market. These include the technological advancements such as AI and automation, Russia-Ukraine war, trade tariffs (government-imposed import/export duties), elevated inflation and interest rates.

Scope

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Creative Software Market Characteristics

3. Creative Software Market Trends And Strategies

4. Creative Software Market - Macro Economic Scenario Including The Impact Of Interest Rates, Inflation, Geopolitics, Trade Wars and Tariffs, And Covid And Recovery On The Market

5. Global Creative Software Growth Analysis And Strategic Analysis Framework

6. Creative Software Market Segmentation

7. Creative Software Market Regional And Country Analysis

8. Asia-Pacific Creative Software Market

9. China Creative Software Market

10. India Creative Software Market

11. Japan Creative Software Market

12. Australia Creative Software Market

13. Indonesia Creative Software Market

14. South Korea Creative Software Market

15. Western Europe Creative Software Market

16. UK Creative Software Market

17. Germany Creative Software Market

18. France Creative Software Market

19. Italy Creative Software Market

20. Spain Creative Software Market

21. Eastern Europe Creative Software Market

22. Russia Creative Software Market

23. North America Creative Software Market

24. USA Creative Software Market

25. Canada Creative Software Market

26. South America Creative Software Market

27. Brazil Creative Software Market

28. Middle East Creative Software Market

29. Africa Creative Software Market

30. Creative Software Market Competitive Landscape And Company Profiles

31. Creative Software Market Other Major And Innovative Companies

32. Global Creative Software Market Competitive Benchmarking And Dashboard

33. Key Mergers And Acquisitions In The Creative Software Market

34. Recent Developments In The Creative Software Market

35. Creative Software Market High Potential Countries, Segments and Strategies

36. Appendix

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