Creative Software Market, By Software Type (Image & Video Editing, Sound & Video Recording, Graphics & Illustration, Desktop Publishing, and Others), By Geography (North America, Latin America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa)
상품코드:1789604
리서치사:Coherent Market Insights
발행일:2025년 07월
페이지 정보:영문
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한글목차
크리에이티브 소프트웨어 시장의 2025년 시장 규모는 100억 2,000만 달러로 추정되며, 2032년에는 144억 8,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2025-2032년의 연평균 성장률(CAGR)은 5.4%로 성장할 것으로 예측됩니다.
리포트 범위
리포트 상세
기준연도
2024
2025년 시장 규모
100억 2,000만 달러
실적 데이터
2020-2024년
예측 기간
2025-2032년
예측 기간 : 2025-2032년 CAGR :
5.40%
2032년 가치 예측
144억 8,000만 달러
이 시장에는 다양한 산업에서 예술적 표현과 컨텐츠 제작을 지원하는 데 사용되는 다양한 디지털 툴와 용도이 포함됩니다. 이 시장에는 그래픽 디자인, 비디오 편집, 오디오 제작 등의 소프트웨어 솔루션이 포함되며, 전 세계 크리에이티브 전문가, 기업 및 개인 사용자를 지원하고 있습니다. 소셜미디어 플랫폼, 스트리밍 서비스, 디지털 마케팅 구상을 통한 디지털 컨텐츠 소비의 급속한 증가는 강력한 크리에이티브 소프트웨어 솔루션에 대한 수요를 크게 증가시키고 있습니다. 고급 크리에이티브 소프트웨어 패키지는 인공지능, 머신러닝 알고리즘, 클라우드 기반 협업 기능 등 첨단 기술을 통합하여 사용자의 생산성을 높이고 크리에이티브 워크플로우를 간소화합니다. 시장에는 전통적인 데스크톱 용도뿐만 아니라 클라우드 기반 SaaS(Software-as-a-Service) 모델도 포함되어 있으며, 다양한 사용자 선호도와 조직의 요구 사항을 충족시킬 수 있습니다.
시장 역학
소셜미디어 플랫폼과 스트리밍 서비스를 통한 디지털 컨텐츠 소비의 급격한 증가로 시장은 크게 성장하고 있습니다. 또한 원격 근무와 분산된 크리에이티브 팀의 도입이 증가함에 따라 원활한 협업, 실시간 편집, 크로스 플랫폼 활용이 가능한 클라우드 기반 크리에이티브 소프트웨어 솔루션에 대한 수요도 증가하고 있습니다. 그러나 소규모 사용자나 신흥 시장에서는 고가의 소프트웨어 라이선스 비용이 부담스러워지는 등 시장에는 몇 가지 억제요인이 존재합니다. 또한 기술 발전 속도가 빠르기 때문에 연구개발에 대한 지속적인 투자가 필요하며, 이는 소규모 시장 기업을 압박할 수 있습니다. 그럼에도 불구하고 시장 기업은 일상적인 작업의 자동화, 크리에이티브 프로세스 개선, 지능형 디자인 제안 등을 가능하게 하는 인공지능 및 머신러닝 기능을 통합함으로써 비즈니스 기회를 발견할 수 있습니다.
본 조사의 주요 특징
세계의 크리에이티브 소프트웨어(Creative Software) 시장에 대해 조사 분석했으며, 2024년을 기준 연도로 하여 예측 기간(2025-2032년) 동안 시장 규모(10억 달러)와 연평균 성장률(CAGR)을 조사하여 정리한 보고서입니다.
또한 다양한 부문에 걸친 잠재적 매출 기회를 밝히고, 이 시장의 매력적인 투자 제안 매트릭스를 설명합니다.
또한 시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회, 신제품 출시 및 승인, 시장 동향, 지역별 전망, 주요 기업의 경쟁 전략 등에 대한 주요 인사이트을 제공합니다.
기업 하이라이트, 제품 포트폴리오, 주요 하이라이트, 재무 성과, 전략 등의 매개 변수를 기반으로 세계 크리에이티브 소프트웨어 시장의 주요 기업 개요을 제공합니다.
이 보고서의 인사이트를 통해 마케팅 담당자와 기업 경영진은 향후 제품 출시, 유형화, 시장 확대, 마케팅 전술에 대한 정보에 입각한 의사결정을 내릴 수 있습니다.
세계 크리에이티브 소프트웨어 시장 보고서는 투자자, 공급업체, 제품 제조업체, 유통업체, 신규 시장 진출기업, 재무 분석가 등 업계의 다양한 이해관계자를 대상으로 합니다.
이해관계자들은 세계 크리에이티브 소프트웨어 시장 분석에 사용되는 다양한 전략 매트릭스를 통해 의사결정을 용이하게 할 수 있습니다.
목차
제1장 조사의 목적과 전제조건
조사 목적
전제조건
약어
제2장 시장 전망
리포트 설명
시장의 정의와 범위
개요
제3장 시장 역학, 규제, 동향 분석
시장 역학
영향 분석
주요 하이라이트
규제 시나리오
제품 발매/승인
PEST 분석
PORTER의 산업 분석
시장 기회
규제 시나리오
주요 발전
업계 동향
제4장 세계의 크리에이티브 소프트웨어 시장, 소프트웨어 유형별, 2020-2032년
영상과 비디오 편집
음성 및 비디오 녹화
그래픽 & 일러스트레이션
데스크톱 퍼블리싱
기타
제5장 세계의 크리에이티브 소프트웨어 시장, 지역별, 2020-2032년
북미
미국
캐나다
라틴아메리카
브라질
아르헨티나
멕시코
기타 라틴아메리카
유럽
독일
영국
스페인
프랑스
이탈리아
러시아
기타 유럽
아시아태평양
중국
인도
일본
호주
한국
ASEAN
기타 아시아태평양
중동
GCC 국가
이스라엘
기타 중동
아프리카
남아프리카
북아프리카
중앙아프리카
제6장 경쟁 구도
Adobe
Autodesk
Corel
CyberLink
MAGIX Software
Sony Creative Software
TechSmith
Nero
Movavi
Wondershare
Fxhome
Blackmagic Design
Figma
Canva
Shutterstock
제7장 애널리스트의 권장사항
기회
애널리스트의 견해
Coherent Opportunity Map
제8장 참고 문헌과 조사 방법
참고 문헌
조사 방법
출판사 소개
KSA
영문 목차
영문목차
Creative Software Market is estimated to be valued at USD 10.02 Bn in 2025 and is expected to reach USD 14.48 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 5.4% from 2025 to 2032.
Report Coverage
Report Details
Base Year:
2024
Market Size in 2025:
USD 10.02 Bn
Historical Data for:
2020 To 2024
Forecast Period:
2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR:
5.40%
2032 Value Projection:
USD 14.48 Bn
The market includes many different digital tools and applications used to support artistic expression and content creation in different industries. It includes software solutions such as graphic design, video editing, and audio production that help creative professionals, enterprises, and individual users worldwide. The fast rise of digital content consumption because of social media platforms, streaming services, and digital marketing initiatives, has significantly amplified the demand for robust creative software solutions. Modern creative software packages integrate advanced technologies such as artificial intelligence, machine learning algorithms, and cloud-based collaboration features to enhance user productivity and streamline creative workflows. The market includes traditional desktop applications and also, cloud-based Software-as-a-Service (SaaS) models, catering to different user preferences and organizational requirements.
Market Dynamics
The market is seeing a lot of growth because of the exponential increase in digital content consumption from social media platforms and streaming services. The high adoption of remote work and distributed creative teams has also made demand for cloud-based creative software solutions that make possible smooth collaboration, real-time editing, and cross-platform accessibility. Still, the market sees some restraints, such as high software licensing costs that can be prohibitive for small-scale users and emerging markets. Piracy concerns and unauthorized software usage continue to impact revenue streams, while the rapid pace of technological advancement requires continuous investment in research and development, potentially straining smaller market players. Nevertheless, market players can find opportunities by integrating artificial intelligence and machine learning capabilities that can automate routine tasks, improve creative processes, and provide intelligent design suggestions.
Key Features of the Study
This report provides an in-depth analysis of the global creative software market, and provides market size (USD Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global creative software market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include Adobe, Autodesk, Corel, CyberLink, MAGIX Software, Sony Creative Software, TechSmith, Nero, Movavi, Wondershare, Fxhome, Blackmagic Design, Figma, Canva, and Shutterstock
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
The global creative software market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global creative software market
Market Segmentation
Software Type Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
Image & Video Editing
Sound & Video Recording
Graphics & Illustration
Desktop Publishing
Others
Regional Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
North America
U.S.
Canada
Latin America
Brazil
Argentina
Mexico
Rest of Latin America
Europe
Germany
U.K.
Spain
France
Italy
Russia
Rest of Europe
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
ASEAN
Rest of Asia Pacific
Middle East
GCC Countries
Israel
Rest of Middle East
Africa
South Africa
North Africa
Central Africa
Key Players Insights
Adobe
Autodesk
Corel
CyberLink
MAGIX Software
Sony Creative Software
TechSmith
Nero
Movavi
Wondershare
Fxhome
Blackmagic Design
Figma
Canva
Shutterstock
Table of Contents
1. Research Objectives and Assumptions
Research Objectives
Assumptions
Abbreviations
2. Market Purview
Report Description
Market Definition and Scope
Executive Summary
Global Creative Software Market, By Software Type
Global Creative Software Market, By Region
3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis
Market Dynamics
Impact Analysis
Key Highlights
Regulatory Scenario
Product Launches/Approvals
PEST Analysis
PORTER's Analysis
Market Opportunities
Regulatory Scenario
Key Developments
Industry Trends
4. Global Creative Software Market, By Software Type, 2020-2032, (USD Bn)
Introduction
Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
Segment Trends
Image & Video Editing
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
Sound & Video Recording
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
Graphics & Illustration
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
Desktop Publishing
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
Others
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
5. Global Creative Software Market, By Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)