세계의 친환경 및 지속가능한 식품 시장 : 기회와 전략(-2034년)
Environmental Friendly And Sustainable Food Global Market Opportunities And Strategies To 2034
상품코드 : 1753843
리서치사 : The Business Research Company
발행일 : 2025년 06월
페이지 정보 : 영문 329 Pages
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한글목차

세계 친환경 및 지속가능한 식품 시장은 2019년에 880억 8,245만 달러로 평가되었으며, 2024년까지 CAGR 7.00% 이상 성장했습니다.

유기농산물에 대한 수요 증가

실적 기간 동안 유기농 농산물에 대한 수요 증가는 친환경 및 지속가능한 식품 시장의 성장을 이끌었습니다. 유기농법은 토양 건강, 생물 다양성, 물 보존을 강화하는 동시에 생태계를 교란시킬 수 있는 합성 화학제품을 제거합니다. 이 접근법은 순환 재배, 퇴비화, 자연적 해충 관리 등의 관행을 통해 보다 지속가능한 식량 생산 시스템을 육성하고 환경에 미치는 영향을 최소화합니다. 유기농 제품에 대한 소비자 수요가 증가함에 따라 식품 생산자와 소매업체들은 지속가능한 물류, 포장, 운송을 우선순위에 두고 있습니다. 예를 들어, 미국에 본사를 둔 비영리 산업 단체인 유기농무역협회(OTA)에 따르면, 2023년 5월 유기농 총 매출액은 2021년 649억 6,000만 달러에서 2022년 675억 8,000만 달러로 증가하여 4.0%의 성장률을 기록했습니다. 특히 유기농 식품의 매출은 2021년 591억 5,000만 달러에서 2022년 616억 7,000만 달러로 증가하여 4.3%의 성장률을 보였습니다. 따라서 유기농 농산물에 대한 수요 증가가 친환경 및 지속가능한 식품 시장의 성장을 견인했습니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 목차

제3장 표목차

제4장 그림목차

제5장 보고서 구성

제6장 시장 특징

제7장 주요 시장 동향

제8장 세계의 친환경 및 지속가능한 식품 성장 분석과 전략 분석 프레임워크

제9장 세계의 친환경 및 지속가능한 식품 시장 : 세분화

제10장 친환경 및 지속가능한 식품 시장 : 지역·국가별 분석

제11장 아시아태평양 시장

제12장 서유럽 시장

제13장 동유럽 시장

제14장 북미 시장

제15장 남미 시장

제16장 중동 시장

제17장 아프리카 시장

제18장 경쟁 구도와 기업 개요

제19장 기타 주요 기업과 혁신적 기업

제20장 경쟁 벤치마킹

제21장 경쟁 대시보드

제22장 주요 인수합병

제23장 친환경 및 지속가능한 식품의 최근 동향

제24장 기회와 전략

제25장 친환경 및 지속가능한 식품 시장 : 결론과 제안

제26장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

Environmental friendly and sustainable food refers to food products that are produced, processed and distributed in ways that minimize negative environmental impacts, promote biodiversity and ensure fair treatment of workers and animals. These products are utilized by a broad range of consumers who are conscious of health, environmental sustainability and ethical considerations.

The environmental friendly and sustainable food market consists of sales, by entities (organizations, sole traders, or partnerships), of environmental friendly and sustainable food that are used by a wide range of consumers, including individuals seeking healthier lifestyles, environmentally conscious buyers, vegetarians and vegans, as well as institutions such as schools, hospitals and corporate canteens. Consumers typically use these products for daily meals, snacks and beverages, integrating them into both household consumption and commercial foodservice operations.

The global environmental friendly and sustainable food market was valued at $88,082.45 million in 2019 which grew till 2024 at a compound annual growth rate (CAGR) of more than 7.00%.

Growing Demand For Organic Produce

During the historic period, the growing demand for organic produce supported the growth of the environmental friendly and sustainable food market. Organic farming enhances soil health, biodiversity and water conservation while eliminating synthetic chemicals that could disrupt ecosystems. This approach fosters a more sustainable food production system through practices such as crop rotation, composting and natural pest management, minimizing environmental impact. With growing consumer demand for organic products, food producers and retailers are prioritizing sustainable logistics, packaging and transportation. For instance, in May 2023, according to the Organic Trade Association (OTA), a U.S.-based non-profit trade organization, total organic sales increased from $64.96 billion in 2021 to $67.58 billion in 2022, reflecting a growth rate of 4.0%. Specifically, organic food sales rose from $59.15 billion in 2021 to $61.67 billion in 2022, representing a growth of 4.3%. Therefore, growing demand for organic produce drove the growth of the environmental friendly and sustainable food market.

Regenerative Organic Certified Oatmeal For Sustainable Nutrition

Major companies operating in the environmental friendly and sustainable food market are focusing on developing regenerative organic certified flavored oatmeal to meet growing consumer demand for eco-friendly, nutrient-rich products. This innovation supports soil health, biodiversity and ethical sourcing while appealing to health-conscious buyers. For example, in September 2024, Nature's Path, a Canada-based organic food company, launched its Regenerative Organic Certified (ROC) Flavored Oatmeal line in the US with Berries & Cream and Dark Chocolate & Cocoa flavors, made with oats sourced from farms practicing regenerative organic agriculture. This new product line supports soil health, biodiversity and climate resilience by promoting regenerative farming methods. It aligns with growing consumer demand for sustainable, organic and responsibly sourced foods. Packaged in eco-friendly materials, oatmeal reflects the company's commitment to reducing environmental impact while delivering delicious, nutrient-rich breakfast options.

The global environmental friendly and sustainable food market is fragmented, with a large number of small players operating in the market. The top ten competitors in the market made up to 8.27% of the total market in 2023.

Environmental Friendly And Sustainable Food Global Market Opportunities And Strategies To 2034 from The Business Research Company provides the strategists; marketers and senior management with the critical information they need to assess the global environmental friendly and sustainable food market as it emerges from the COVID-19 shut down.

Reasons to Purchase

Where is the largest and fastest-growing market for environmental friendly and sustainable food? How does the market relate to the overall economy; demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward? The environmental friendly and sustainable food market global report from The Business Research Company answers all these questions and many more.

The report covers market characteristics; size and growth; segmentation; regional and country breakdowns; competitive landscape; market shares; trends and strategies for this market. It traces the market's history and forecasts market growth by geography. It places the market within the context of the wider environmental friendly and sustainable food market; and compares it with other markets.

The report covers the following chapters

Markets Covered:

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Table Of Contents

3 List Of Tables

4 List Of Figures

5 Report Structure

6 Market Characteristics

7 Major Market Trends

8 Global Environmental Friendly And Sustainable Food Growth Analysis And Strategic Analysis Framework

9 Global Environmental Friendly And Sustainable Food Market Segmentation

10 Environmental Friendly And Sustainable Food Market, Regional and Country Analysis

11 Asia-Pacific Market

12 Western Europe Market

13 Eastern Europe Market

14 North America Market

15 South America Market

16 Middle East Market

17 Africa Market

18 Competitive Landscape And Company Profiles

19 Other Major And Innovative Companies

20 Competitive Benchmarking

21 Competitive Dashboard

22 Key Mergers And Acquisitions

23 Recent Developments In Environmental Friendly And Sustainable Food

24 Opportunities And Strategies

25 Environmental Friendly And Sustainable Food Market, Conclusions And Recommendations

26 Appendix

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