세계의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장 : 기회 및 전략(-2033년)
E-Commerce Automotive Aftermarket Global Market Opportunities And Strategies To 2033
상품코드 : 1477089
리서치사 : The Business Research Company
발행일 : 2024년 05월
페이지 정보 : 영문 293 Pages
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한글목차

세계 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장은 2018년 472억 1,420만 달러로 평가되었으며, 2023년까지 연평균 11.0% 이상의 CAGR(복합 연간 성장률)로 성장할 것으로 예상됩니다.

E-Commerce의 성장이 E-Commerce 자동차 애프터마켓에 미치는 영향

E-Commerce의 성장은 실적 기간 동안 E-Commerce 자동차 애프터마켓의 성장을 주도했으며, E-Commerce는 편리함, 구매 용이성 및 제품 배달을 제공하기 때문에 자동차 애프터마켓 제품의 온라인 판매에 유용합니다. 예를 들어, 유엔 사무국 기관인 유엔무역개발회의에 따르면 2019년 전 세계 E-Commerce 매출은 26조 7,000억 달러로 급증했고, 상품 온라인 소매 매출은 2019년 16%에서 2020년 19%로 증가했습니다. 따라서 E-Commerce의 성장은 E-Commerce 자동차 애프터마켓의 성장을 뒷받침했습니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 목차

제3장 표 리스트

제4장 그래프 리스트

제5장 보고서의 구조

제6장 시장 특징

제7장 주요 시장 동향

제8장 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장 : 거시경제 시나리오

제9장 세계 시장 규모와 성장

제10장 세계의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장 : 세분화

제11장 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장 : 지역·국가별 분석

제12장 아시아태평양 시장

제13장 서유럽 시장

제14장 동유럽 시장

제15장 북미 시장

제16장 남미 시장

제17장 중동 시장

제18장 아프리카 시장

제19장 경쟁 구도와 기업 개요

제20장 경쟁 벤치마킹

제21장 경쟁 대시보드

제22장 주요 인수합병(M&A)

제23장 기회와 전략

제24장 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장 : 결론과 제안

제25장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The e-commerce automotive aftermarket refers to the online sale and distribution of vehicle parts and accessories through electronic means. This enables both individual consumers and businesses to purchase automotive components over the internet, offering a convenient, accessible and often cost-effective alternative to traditional brick-and-mortar stores. The e-commerce platform allows for the sale of a vast array of automotive parts, including engine components, drive transmission, steering parts, suspension and braking parts, equipment, electrical parts and other miscellaneous components necessary for vehicle maintenance and enhancement.

The e-commerce automotive aftermarket market consists of sales of automotive parts and accessories through the online channel. In the automotive aftermarket e-commerce space, customers can browse and purchase a wide range of products such as replacement parts such as brakes, filters, belts; performance upgrades, accessories such as floor mats, car covers and even services like installation or repair manuals.

The global e-commerce automotive aftermarket market was valued at $47,214.2 million in 2018 which grew till 2023 at a compound annual growth rate (CAGR) of more than 11.0%.

Impact of E-Commerce Growth on the E-Commerce Automotive Aftermarket

The growth in e-commerce drove the growth of the e-commerce automotive aftermarket during the historic period. E-commerce is useful in the sales of automotive aftermarket products online as it offers convenience, ease of purchase and home delivery of products. For instance, according to the United Nations Conference on Trade and Development, a body of the United Nations Secretariat, global e-commerce sales jumped to $26.7 trillion in 2019 and online retail sales of commodities increased from 16% in 2019 to 19% in 2020. Therefore, the growth in e-commerce supported the growth of the e-commerce automotive aftermarket.

Focus On Launch Of E-Commerce Platforms

Companies in the e-commerce automotive aftermarket market are focusing on launching e-commerce platforms to improve shopping experience and meet changing consumer demands. E-commerce platforms are designed to provide customers with access to a wide range of automotive aftermarket products and services. For example, in November 2022, Alfardan Commercial, a Qatar-based automotive aftermarket distributor, launched an e-commerce platform, www.alfardancommercial.com, providing customers with access to a variety of aftermarket car parts, including batteries, lubricants, tires and other items and services for car maintenance. The e-commerce platform will be available in both Arabic and English and it offers features like dynamic search engines, product promotions and Fit and Fix Service for express and premium services.

The global e-commerce automotive aftermarket market is fairly fragmented, with a large number of players operating in the market. The top ten competitors in the market made up to 19.96% of the total market in 2022.

E-Commerce Automotive Aftermarket Global Market Opportunities And Strategies To 2033 from The Business Research Company provides the strategists; marketers and senior management with the critical information they need to assess the global e-commerce automotive aftermarket market as it emerges from the COVID-19 shut down.

Reasons to Purchase

Where is the largest and fastest-growing market for e-commerce automotive aftermarket? How does the market relate to the overall economy; demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward? The e-commerce automotive aftermarket market global report from The Business Research Company answers all these questions and many more.

The report covers market characteristics; size and growth; segmentation; regional and country breakdowns; competitive landscape; market shares; trends and strategies for this market. It traces the market's history and forecasts market growth by geography. It places the market within the context of the wider e-commerce automotive aftermarket market; and compares it with other markets.

The report covers the following chapters

Scope:

Markets Covered:

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Table Of Contents

3 List Of Tables

4 List Of Figures

5 Report Structure

6 Market Characteristics

7 Major Market Trends

8 E-Commerce Automotive Aftermarket Market - Macro Economic Scenario

9 Global Market Size and Growth

10 Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Segmentation

11 E-Commerce Automotive Aftermarket Market, Regional and Country Analysis

12 Asia-Pacific Market

13 Western Europe Market

14 Eastern Europe Market

15 North America Market

16 South America Market

17 Middle East Market

18 Africa Market

19 Competitive Landscape And Company Profiles

20 Competitive Benchmarking

21 Competitive Dashboard

22 Key Mergers And Acquisitions

23 Opportunities And Strategies

24 E-Commerce Automotive Aftermarket Market, Conclusions And Recommendations

25 Appendix

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