세계의 웹코믹스 시장 : 기회와 전략(-2033년)
Webcomics Global Market Opportunities And Strategies To 2033
상품코드 : 1470333
리서치사 : The Business Research Company
발행일 : 2024년 04월
페이지 정보 : 영문 219 Pages
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한글목차

세계 웹코믹스 시장 규모는 2018년 59억 3,390만 달러로 평가되었고 2023년까지 복합 연간 성장률(CAGR) 7.0% 이상으로 성장할 것으로 예측됩니다.

지방과 도시 지역의 인터넷 보급률 증가

지방과 도시 지역에서의 인터넷 보급률의 향상은 웹코믹스 시장의 성장을 뒷받침했습니다. 인터넷 이용의 보급에 의해 태블릿이나 모바일 단말에서 만화, 책, 애니메이션, 그래픽 등의 온라인 컨텐츠를 이용할 수 있는 환경이 크게 넓어졌습니다. 웹코믹스는 도시와 지역 모두에서 인터넷 연결이 확산됨에 따라 더 많은 사람들에게 도달 할 수있는 가능성을 가지고 있습니다. 저자는 지리적 장벽을 해소하는 접근성을 향상시켜 지금까지 손이 닿지 않았던 지역의 독자들과 참여할 수 있습니다. 예를 들어, 싱가포르에 본사를 둔 온라인 레퍼런스 라이브러리인 DataReportal에 따르면, 2022년 10월 세계 총 50억 7,000만 명이 인터넷을 이용하고 있으며, 이는 세계 총 인구의 63.5%를 나타낼 전망이며 상당합니다. 인터넷 사용자도 계속 증가하고 있으며 지난 12개월 동안 세계 연결 인구가 1억 7,000만 명 이상 증가했다는 데이터도 있습니다. 또한 인도의 금융일간지 Livemint에 따르면 2022년 7월 인도의 액티브 인터넷 사용자는 총 6억 9,200만명으로 그 중 3억 5,100만명이 인도 지방에서 3억 4,100만명이 도시 지역에서였습니다. 따라서 지방과 도시 지역의 인터넷 보급률 증가는 과거 기간 동안 웹코믹스 시장을 견인했습니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 목차

제3장 표제 목록

제4장 도표 일람

제5장 보고서 구성

제6장 시장 특징

제7장 주요 시장 동향

제8장 웹코믹스 시장 - 거시경제 시나리오

제9장 시장 규모와 성장

제10장 세계 웹코믹스 시장 세분화

제11장 웹코믹스 시장 : 지역별 및 국가별 분석

제12장 아시아태평양 시장

제13장 서유럽 시장

제14장 동유럽 시장

제15장 북미 시장

제16장 남미 시장

제17장 중동 시장

제18장 아프리카 시장

제19장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제20장 경쟁 벤치마킹

제21장 경쟁 대시보드

제22장 주요 인수합병(M&A)

제23장 기회와 전략

제24장 웹코믹스 시장 : 결론 및 제안

제25장 부록

BJH
영문 목차

영문목차

Webcomics, derived from 'web-based comics', have become a dynamic and diverse medium that encompasses various types and styles of storytelling. These digital comics are published and distributed online, taking advantage of the internet's vast reach and accessibility. Within the realm of webcomics, creators explore an array of formats, genres and artistic approaches, offering audiences a rich tapestry of storytelling experiences.

The webcomics market consists of sales, by entities (organizations, sole traders and partnerships), of webcomics that refer to a digital cartoon, comic strip or graphic generated for online publication. Webcomics are typically published by artists on their websites, blogs, social media profiles or art websites. Webcomics are created with digital art applications like Adobe Photoshop or Illustrator.

The global webcomics market was valued at $5,933.9 million in 2018 which grew till 2023 at a compound annual growth rate (CAGR) of more than 7.0%.

Increasing Internet Penetration In Rural And Urban Areas

The increasing internet penetration in rural and urban areas propelled the growth of the webcomics market. The proliferation of internet usage has greatly expanded the availability of online content, including comics, books, cartoons and graphics on tablets and mobile devices. Webcomics have the potential to reach a wider range of people as internet connections grow in both urban and rural regions. Authors may now engage with readers in previously unreachable locations because of the improved accessibility that dissolves geographical barriers. For instance, in October 2022, according to DataReportal, a Singapore-based online reference library, a total of 5.07 billion people around the world used the internet, equivalent to 63.5 % of the world's total population. Internet users continued to grow too, with the data indicating that the world's connected population grew by more than 170 million in the past 12 months. Additionally, in July 2022, according to Livemint, an Indian financial daily newspaper, there were a total of 692 million active internet users in India, including 351 million from rural India and 341 from urban areas. Therefore, the increasing internet penetration in rural and urban areas drove the webcomics market during the historic period.

Adaption Of Novels And Comic Books To Webcomics

The production of webcomics adapted from novels and comic books has become a notable trend, driven by various factors. The process of adaptation entails converting pre-existing textual or visual material into an online comic format. For instance, in January 2023, WEBTOON, a US-based digital comics platform, announced that a number of well-known online novels will be adapted into webcomics this year, giving readers a whole new way to enjoy their favorite web novels and bulking up its library with a slate of original contents. WEBTOON collaborated with younger publishers, such as Aethon Books, a US-based publishing company offering science fiction and fantasy books and MoonQuill, a US-based original story hosting platform, to create this freshly structured series. Additionally, in August 2022, Idw Entertainment, LLC, a US-based comic book publishing company, partnered with Universal Content Productions, a US-based television production company, on an adaptation of Dark Spaces: Wildfire. The new comic book series by writers Scott Snyder and Hayden Sherman serve as its inspiration.

The global webcomics market is fairly fragmented, with a large number of players operating in the market. The top ten competitors in the market made up to 20.55% of the total market in 2022.

Webcomics Global Market Opportunities And Strategies To 2033 from The Business Research Company provides the strategists; marketers and senior management with the critical information they need to assess the global webcomics market as it emerges from the COVID-19 shut down.

Reasons to Purchase

Where is the largest and fastest-growing market for webcomics? How does the market relate to the overall economy; demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward? The webcomics market global report from The Business Research Company answers all these questions and many more.

The report covers market characteristics; size and growth; segmentation; regional and country breakdowns; competitive landscape; market shares; trends and strategies for this market. It traces the market's history and forecasts market growth by geography. It places the market within the context of the wider webcomics market; and compares it with other markets.

The report covers the following chapters

Markets Covered:

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Table Of Contents

3 List Of Tables

4 List Of Figures

5 Report Structure

6 Market Characteristics

7 Major Market Trends

8 Webcomics Market - Macro-Economic Scenario

9 Global Market Size and Growth

10 Global Webcomics Market Segmentation

11 Webcomics Market, Regional and Country Analysis

12 Asia-Pacific Market

13 Western Europe Market

14 Eastern Europe Market

15 North America Market

16 South America Market

17 Middle East Market

18 Africa Market

19 Competitive Landscape and Company Profiles

20 Competitive Benchmarking

21 Competitive Dashboard

22 Key Mergers And Acquisitions

23 Opportunities And Strategies

24 Webcomics Market, Conclusions And Recommendations

25 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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