Stratistics MRC에 따르면 세계의 멀티모달 운송 시장 규모는 2025년에 534억 9,000만 달러를 차지하며 예측 기간 중 CAGR은 9.3%로 성장하며, 2032년에는 996억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
복합운송은 도로, 철도, 항공, 해상 등 여러 운송수단을 결합하여 한 번의 운송으로 상품 및 사람을 이동시키는 것을 말합니다. 이 방법은 각 운송 수단의 장점을 활용하여 효율성을 높이고, 배송 시간을 단축하고, 운송 비용을 절감할 수 있습니다. 또한 연비 향상과 배출가스 저감을 통해 환경의 지속가능성을 지원합니다. 또한 공급망의 적응성과 일관성을 높이고, 운송 수단 간의 원활한 전환을 가능하게 합니다. 전 세계에서 증가하는 무역량과 도시지역 교통 수요에 대응하기 위해 민관 모두 복합운송 허브와 터미널을 포함한 복합운송 인프라 개발에 주력하고 있습니다.
인도 도로교통부에 따르면 PM GatiShakti 구상은 GIS 기반 플랫폼을 사용하여 44개 부처와 36개 주/UT에 걸친 계획을 통합했습니다. 이를 통해 도로, 철도, 항만, 공항을 포함한 복합운송 인프라 구축이 가속화되어 원활한 화물 이동이 가능해졌고, 물류비용이 절감되었습니다.
세계 무역 증가
국제 무역 증가는 복합운송 시장을 크게 부추기고 있습니다. 국경을 넘는 화물이 증가함에 따라 기업은 전 세계에서 효율적이고 경제적인 화물 운송 방법을 필요로 하고 있습니다. 멀티모달 시스템은 항공, 도로, 철도, 해상 등 다양한 운송 수단을 결합하여 물류를 간소화하고, 지연을 최소화하며, 공급망 효율을 높이기 위한 시스템입니다. E-Commerce의 급격한 성장과 빠른 배송을 원하는 소비자 수요는 종합 운송 솔루션의 사용을 더욱 촉진하고 있습니다. 또한 항만, 철도망, 복합운송터미널 등 인프라에 대한 정부의 투자는 보다 원활한 국제무역 업무를 지원하고 있습니다. 그 결과, 멀티모달 운송은 세계 상거래를 촉진하고 상호 연결되는 시장의 요구 사항을 충족시키는 데 매우 중요한 요소로 자리 잡았습니다.
높은 인프라 비용
높은 인프라 비용은 멀티모달 운송 부문의 큰 과제입니다. 복합운송의 허브, 화물시설, 도로, 철도, 항공, 해상운송의 상호연결 네트워크 구축에는 막대한 재정투자가 필요합니다. 중소기업은 이러한 비용을 감당하기 어려울 수 있으며, 이는 멀티모달 솔루션의 폭넓은 도입에 걸림돌이 되고 있습니다. 또한 서로 다른 운송 수단 간의 원활한 전환을 보장하기 위해 기존 운송 시스템을 현대화하는 것은 비용과 시간이 많이 소요됩니다. 정부의 지원으로 재정적 부담을 줄일 수 있는 경우도 있지만, 한정된 예산과 다른 우선순위로 인해 인프라 구축이 늦어지고 있습니다. 그 결과, 특히 통합 물류 네트워크에 대한 투자가 미흡한 신흥 국가에서는 막대한 자본금이 멀티모달 운송의 확장을 제한하고 있습니다.
스마트 인프라 투자
지능형 교통 및 복합운송 인프라에 대한 투자는 복합운송 부문에 큰 성장 전망을 가져다 줄 것입니다. 정부와 민간 기업 모두 실시간 모니터링, 자동 화물 시스템, 디지털 추적을 갖춘 현대식 터미널, 물류 허브, 스마트 포트에 자금을 지원하고 있습니다. 이러한 기술은 운송 모드 간의 원활한 통합을 보장하고, 업무 효율성을 높이고, 지연을 최소화하며, 화물의 가시성을 높입니다. 또한 스마트 인프라는 연료 효율을 개선하고 이산화탄소 배출량을 줄임으로써 지속가능한 물류를 촉진합니다. 각국이 무역량 증가와 도시 교통 수요에 대응하기 위해 교통망을 현대화하고 있는 가운데, 첨단 복합운송 인프라에 대한 투자는 시장 확대를 목표로 하는 운송업체, 기술 프로바이더, 물류 서비스 기업에게 유리한 기회를 창출합니다.
지정학적 긴장과 무역장벽
지정학적 갈등과 무역장벽은 복합운송업계에 심각한 위협이 되고 있습니다. 전쟁, 제재, 보호주의 정책은 세계 공급망을 혼란에 빠뜨리고, 배송 지연을 유발하며, 운영 비용을 상승시킬 수 있습니다. 여러 국가가 관여하는 국제 물류는 세관 규제, 관세, 수출입 규정의 차이로 인한 어려움에 직면하게 됩니다. 주요 무역 거점에서의 정치적 불안은 화물의 우회 또는 업무의 일시적 중단을 필요로 하며, 효율성을 저하시키고 비용을 증가시킬 수 있습니다. 이러한 불확실성은 복합운송 인프라에 대한 투자를 억제하고 통합 운송 솔루션의 채택을 제한할 수 있습니다. 따라서 지정학적 리스크와 무역 관련 리스크는 세계 복합운송 시장의 성장과 수익성을 둔화시킬 수 있는 큰 장애물이 될 수 있습니다.
COVID-19 위기는 세계 물류를 중단하고 화물과 여객의 이동을 제한함으로써 복합운송 부문에 큰 영향을 미쳤습니다. 봉쇄, 국경 폐쇄, 노동력 감소 등의 조치로 인해 철도, 도로, 항공, 해상 운송이 지연되고 비용이 상승했습니다. 일부 산업 수요 감소와 연료 가격 변동은 물류 사업자의 수익성을 더욱 악화시켰습니다. 긍정적인 측면은 팬데믹으로 인해 업무 연속성을 유지하기 위한 디지털 모니터링, 자동화, 비접촉식 물류 솔루션의 도입이 가속화되었습니다는 점입니다. 팬데믹은 멀티모달 네트워크의 약점을 부각시키는 한편, 미래의 위기에 대비하여 탄력적이고 유연하며 기술 기반의 교통 인프라에 대한 투자를 촉구했습니다.
멀티모달 예약 플랫폼 부문이 예측 기간 중 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예측됩니다.
멀티모달 예약 플랫폼 부문은 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이 플랫폼은 여러 운송 모드(도로, 철도, 항공, 해상)를 통합된 디지털 시스템으로 통합하여 화주가 보다 효율적으로 배송을 계획, 예약, 감독할 수 있도록 지원합니다. 실시간 추적, 자동화된 사무 처리, 최적화된 라우팅을 제공하여 업무 성과 향상과 비용 절감을 실현합니다. 통합적이고 종합적인 물류 솔루션에 대한 수요 증가와 공급망 부문의 디지털화가 진행됨에 따라 이 부문의 성장에 박차를 가하고 있습니다. 기업이 보다 일관되고 투명한 물류 서비스를 요구함에 따라 복합운송 화물 예약 플랫폼은 현대의 운송 관리에 필수적인 요소로 자리 잡고 있습니다.
소매 및 E-Commerce 부문은 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예측됩니다.
예측 기간 중 소매 및 E-Commerce 부문이 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예측됩니다. 이러한 급격한 확장의 배경에는 증가하는 온라인 주문과 복잡한 세계 공급망을 관리하기 위한 효율적인 물류 솔루션에 대한 요구가 증가하고 있기 때문입니다. E-Commerce 기업은 적시 배송을 보장하고 비용을 최소화하며 고객 경험을 개선하기 위해 복합 운송에 주목하고 있습니다. 도로, 철도, 항공, 해상 등 다양한 운송 수단을 조합하여 활용함으로써 기업은 배송 경로를 최적화하고 유연성을 높일 수 있습니다. 온라인 소매업이 계속 번창함에 따라 통합 운송 솔루션에 대한 수요가 가속화되어 복합 운송 시장의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
예측 기간 중 아시아태평양은 전략적 위치, 급속한 경제 발전, 세계 무역에서 매우 중요한 역할로 인해 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 중국, 인도, 일본, 동남아시아 국가들은 주요 제조 및 수출 거점 역할을 하고 있으며, 효율적이고 비용 효율적인 물류 솔루션의 필요성이 대두되고 있습니다. 이 지역은 최첨단 항만, 광범위한 철도 시스템, 종합적인 도로망 등 다양한 교통수단을 원활하게 통합할 수 있는 인프라가 잘 발달되어 있습니다. 또한 정부의 적극적인 정책과 물류 인프라에 대한 대규모 투자는 아시아태평양 전역의 복합운송 서비스의 성장을 지원하고 강화하는 데 기여하고 있습니다.
예측 기간 중 아시아태평양이 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예측됩니다. 중국, 인도, 동남아시아 등 국가의 산업화 가속화, 도시 확장, 대규모 인프라 투자 등의 요인이 주요 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 세계 제조업과 무역에서 아시아태평양의 중심적인 역할로 인해 원활하고 비용 효율적인 물류 솔루션의 필요성이 증가하고 있습니다. 또한 정부의 지원 정책과 항만, 철도, 고속도로를 포함한 교통망의 강화는 복합 운송 서비스의 광범위한 채택을 촉진하여 이 지역을 산업 확장의 선두주자로 자리매김하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Multi-modal Transportation Market is accounted for $53.49 billion in 2025 and is expected to reach $99.69 billion by 2032 growing at a CAGR of 9.3% during the forecast period. Multi-modal transportation involves combining multiple types of transport-like road, rail, air, and sea-within one trip for moving goods or people. This method boosts efficiency, shortens delivery times, and cuts transportation expenses by using each mode's advantages. It also supports environmental sustainability through better fuel efficiency and lower emissions. Moreover, it enhances supply chain adaptability and consistency, enabling smooth transitions across transport modes. Both public and private entities are focusing on developing multi-modal infrastructure, including intermodal hubs and terminals, to meet increasing trade volumes and urban transport demands globally.
According to India's Ministry of Road Transport and Highways, the PM GatiShakti initiative has unified planning across 44 ministries and 36 States/UTs using a GIS-based platform. This has accelerated multimodal infrastructure development, including roads, railways, ports, and airports, enabling seamless freight movement and reducing logistics costs.
Increasing global trade
Rising international trade significantly propels the multi-modal transportation market. With increasing cross-border shipments, companies need efficient and economical methods to transport goods globally. Multi-modal systems combine various transport methods-air, road, rail, and sea-to streamline logistics, minimize delays, and enhance supply chain efficiency. The surge in e-commerce and consumer demand for faster deliveries further drives the use of integrated transportation solutions. Additionally, governmental investments in infrastructure, such as ports, rail networks, and intermodal terminals, support smoother international trade operations. Consequently, multi-modal transportation has become a crucial element in facilitating global commerce and meeting the requirements of an increasingly interconnected market.
High infrastructure costs
The high cost of infrastructure is a major challenge for the multi-modal transportation sector. Building intermodal hubs, cargo facilities, and interconnected networks across road, rail, air, and maritime transport demands heavy financial investment. Smaller businesses may struggle to afford these costs, hindering the broader adoption of multi-modal solutions. Furthermore, modernizing existing transport systems to ensure smooth transitions between different modes is expensive and time-intensive. Although government support can alleviate some financial burdens, limited budgets and other priorities slow infrastructure development. Consequently, substantial capital requirements restrict the expansion of multi-modal transportation, particularly in emerging economies where investment in integrated logistics networks remains inadequate.
Investment in smart infrastructure
Investing in intelligent transportation and intermodal infrastructure offers major growth prospects for the multi-modal transportation sector. Both governments and private players are funding modern terminals, logistics hubs, and smart ports equipped with real-time monitoring, automated cargo systems, and digital tracking. These technologies ensure smooth integration between transport modes, increasing operational efficiency, minimizing delays, and enhancing shipment visibility. Moreover, smart infrastructure promotes sustainable logistics by improving fuel efficiency and reducing carbon emissions. As countries modernize transportation networks to handle rising trade volumes and urban transit needs, investing in advanced multi-modal infrastructure creates lucrative opportunities for transport operators, tech providers, and logistics service companies seeking to expand in the market.
Geopolitical tensions and trade barriers
Geopolitical conflicts and trade barriers are significant threats to the multi-modal transportation industry. Wars, sanctions, and protectionist policies can disrupt global supply chains, cause shipment delays, and raise operational costs. International logistics involving multiple countries face challenges from differing customs regulations, tariffs, and import/export restrictions. Political instability in crucial trade hubs may require rerouting of goods or temporary suspension of operations, reducing efficiency and increasing expenses. These uncertainties can deter investments in multi-modal infrastructure and limit the adoption of integrated transport solutions. Therefore, geopolitical and trade-related risks represent major obstacles that could slow the growth and profitability of the multi-modal transportation market worldwide.
The COVID-19 crisis had a major effect on the multi-modal transportation sector by interrupting global logistics and limiting the movement of cargo and passengers. Measures such as lockdowns, closed borders, and reduced workforce availability led to delays and higher costs across rail, road, air, and maritime transport. Reduced demand in several industries and volatile fuel prices further challenged profitability for logistics operators. On the positive side, the pandemic accelerated the implementation of digital monitoring, automation, and contactless logistics solutions to maintain operational continuity. It underscored weaknesses in multi-modal networks while encouraging investment in resilient, flexible, and technology-enabled transportation infrastructure for future crises.
The multimodal booking platforms segment is expected to be the largest during the forecast period
The multimodal booking platforms segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. These platforms consolidate multiple transport modes-road, rail, air, and sea-into a unified digital system, allowing shippers to plan, reserve, and oversee shipments with greater efficiency. They provide real-time tracking, automated paperwork, and optimized routing, improving operational performance and lowering expenses. The rising need for integrated, comprehensive logistics solutions, along with the ongoing digitalization of the supply chain sector, has fueled the expansion of this segment. As companies demand more cohesive and transparent logistics services, multimodal freight booking platforms have become indispensable in contemporary transportation management.
The retail & e-commerce segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the retail & e-commerce segment is predicted to witness the highest growth rate. This rapid expansion is fueled by the rising need for efficient logistics solutions to manage the increasing volume of online orders and complex global supply chains. E-commerce companies are turning to multimodal transportation to ensure timely deliveries, minimize costs, and improve customer experience. By leveraging a combination of transportation modes-such as road, rail, air, and sea-businesses can optimize delivery routes and gain greater flexibility. As online retail continues to thrive, the demand for integrated transportation solutions is expected to accelerate, propelling the sector's growth in the multimodal transportation market.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share due to its strategic location, rapid economic development, and pivotal role in global trade. Nations such as China, India, Japan, and Southeast Asian countries act as key manufacturing and export hubs, fueling the need for efficient and cost-effective logistics solutions. The region boasts well-developed infrastructure, including state-of-the-art ports, extensive rail systems, and comprehensive road networks, enabling smooth integration of multiple transportation modes. Furthermore, proactive government policies and substantial investments in logistics infrastructure continue to support and enhance the growth of multimodal transportation services across the Asia-Pacific region.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. Factors such as accelerated industrialization, urban expansion, and substantial infrastructure investments in nations like China, India, and Southeast Asia are key drivers. APAC's central role in global manufacturing and trade amplifies the need for seamless and cost-effective logistics solutions. Moreover, supportive government policies and the enhancement of transportation networks, including ports, railways, and highways, facilitate the widespread adoption of multimodal transportation services, establishing the region as a frontrunner in the industry's expansion.
Key players in the market
Some of the key players in Multi-modal Transportation Market include DB Schenker, DHL International GmbH, Kuehne + Nagel International AG, C & S Transportation, CEVA Logistics, Deutsche Post AG, C.H. Robinson Worldwide, Inc., Geodis SA, Marubeni Logistics Corporation, A. P. Moller-Maersk, UPS Inc, CMA CGM, TCI (Transport Corporation of India), TVS Supply Chain Solutions and All Cargo Logistics.
In August 2025, Kuehne+Nagel expands its collaboration with ABB in Chile, a global leader in electrification and automation technologies. The new agreement covers solutions for Contract Logistics, including last-mile transportation and fulfilment operations. With a global partnership spanning over 30 years, ABB and Kuehne+Nagel have also collaborated in Chile for more than a decade, particularly in air logistics, supporting ABB's divisions with import services from Europe and the U.S.
In June 2025, CEVA Logistics and bol recently signed an early contract renewal to extend their current partnership through 2029 with an option to extend to 2032. The contract renewal adds mutual ESG targets around sustainability and employee well-being.
In April 2025, DHL Group has signed a Memorandum of Understanding (MoU) with the e-commerce marketplace Temu to deepen their cooperation and to further expand their successful partnership. The agreement aims to enhance collaboration to better support local small and medium-sized enterprises (SMEs) in established markets as well as in growth markets, such as Eastern Europe and the Middle East. Both parties are committed to fostering compliant trade and sustainable practices.