세계의 자동차 배기 제어 시장 : 기술별, 차종별, 연료 유형별, 판매 채널별, 지역별 분석 및 예측(-2032년)
Automotive Emission Control Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Technology, Vehicle Type, Fuel Type, Sales Channel and By Geography
상품코드 : 1700094
리서치사 : Stratistics Market Research Consulting
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 200+ Pages
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한글목차

Stratistics MRC에 따르면 세계의 자동차 배기 제어 시장은 2025년 536억 달러를 차지하고 예측 기간 동안 CAGR 5%를 나타내며 2032년에는 755억 달러에 이를 것으로 예상됩니다.

자동차 엔진이 배출하는 위험한 배출 가스를 줄이기 위해 채택되는 방법과 전술을 자동차 배기 제어라고 합니다. 일산화탄소(CO), 질소산화물(NOx), 탄화수소(HC), 미립자 물질(PM)의 배출을 줄임으로써, 이러한 시스템은 대기질의 개선과 환경 규정 준수에 공헌합니다.

S&P Global Mobility에 따르면 세계 자동차 판매량은 2025년 8,960만 대에 달할 것으로 예상됩니다.

환경 의식 증가

환경 의식이 높아짐에 따라 배기 가스 제어 시스템 수요를 뒷받침하고 있습니다. 대중 소비자의 선호도와 함께 선진적인 배출가스 기술에 대한 투자를 촉진하고 있습니다. 또한 공공 캠페인과 교육 이니셔티브가 지속가능한 운송의 중요성을 강조하고, 제조업체에 기술 혁신과 환경기준에의 준거를 촉구하고 있습니다.

전기자동차(EV)로 전환

전기자동차로의 전환은 자동차 배기 제어 시장에 큰 억제요인을 초래합니다. EV는 내연 엔진에 의존하지 않기 때문에 기존의 배출 가스 제어 시스템의 필요성이 없어집니다. 이 전환은 촉매 컨버터 및 디젤 미립자 필터와 같은 부품에 대한 수요를 줄입니다. 게다가, 특히 선진 지역에서 EV 시장의 성장으로 인해 제조업체는 관련성을 유지하기 위해 하이브리드 및 대체 연료 기반 배출 가스 제어 시스템으로 다양화하는 것이 어려워지고 있습니다.

하이브리드 자동차 배기 제어 개발

소형 촉매 컨버터 및 열 관리 기술과 같은 혁신이 하이브리드 자동차의 효율을 최적화하기 위해 보급되고 있습니다. 또한 도요타와 혼다와 같은 자동차 제조업체들은 전기 항속 거리를 늘리면서 배기 가스 제어를 충족시키기 위해 하이브리드 전용 솔루션에 투자하고 있습니다. 하이브리드 도입에 보조금을 제공하는 정부는 이 수요를 더욱 증폭시키고 있습니다. 하이브리드용 적응 시스템을 개발하는 기업은 이 틈새 시장을 개척하고 전통 시장과 완전 전동 시장의 격차를 메울 수 있습니다.

원재료 가격 변동

촉매 변환기에 필수적인 백금, 팔라듐, 로듐 등의 귀금속 가격 변동은 시장 안정을 위협합니다. 공급망의 혼란, 지정학적 긴장, 채굴의 병목 현상이 비용 변동을 악화시켜 제조업체의 이익률을 압박합니다. 팔라듐 가격은 2018년부터 2022년에 걸쳐 200% 이상 급등하여 생산 예산을 압박했습니다. 게다가 자동차 제조업체는 절약(금속 함량의 삭감)이나 합성 촉매의 채용과 같은 대안을 모색할 가능성이 있어 성능 저하의 위험이 있습니다. 이러한 불확실성은 특히 소규모 공급업체들에게 장기 계획과 가격 전략을 복잡하게 만듭니다.

COVID-19의 영향 :

COVID-19의 대유행은 자동차 배기 제어 섹터공급 체인과 제조 오퍼레이션을 혼란시켰습니다.

예측 기간 동안 촉매 컨버터 부문이 최대가 될 전망

촉매 컨버터 분야는 내연 기관으로부터 배출되는 유해한 배기 가스를 삭감하는 중요한 역할을 담당하고 있기 때문에 예측 기간 중에 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한, 촉매 컨버터 기술의 진보가 그 효율과 매력을 높이고 있습니다.

예측 기간 동안 애프터마켓 판매 부문의 CAGR이 가장 높을 것으로 예상됩니다.

예측 기간 동안 엄격한 정기적인 배출 가스 테스트와 차량 함대의 노후화로 인해 애프터마켓 판매 부문이 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 발도상 지역에서의 자동차 보유 대수 증가가 수요를 촉진하고 있습니다.독립계 서비스 센터와 온라인 부품 판매의 보급은 액세서빌러티를 한층 더 높입니다.

최대 점유율을 차지하는 지역 :

예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. VI 규제는 첨단 촉매 컨버터와 SCR 시스템을 필요로 합니다. 터터즈와 같은 주요 공급업체의 존재는 이 지역의 우위를 더욱 견고하게 하고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역 :

예측기간 중 자동차 보유대수 증가, 경제 성장, 배기 제어 강화에 힘입어 아시아태평양이 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. - 시장의 확대와 농촌에 있어서의 환경의식의 고조가 성장의 원동력이 되고 있습니다. 세계 OEM와 현지 제조업체와의 공동 사업은 기술 이전을 촉진해, 하이브리드차에 대한 투자는 이중 수요를 낳고 있습니다.

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목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

제3장 시장 동향 분석

제4장 Porter's Five Forces 분석

제5장 세계의 자동차 배기 제어 시장 : 기술별

제6장 세계의 자동차 배기 제어 시장 : 차종별

제7장 세계의 자동차 배기 제어 시장 : 연료 유형별

제8장 세계의 자동차 배기 제어 시장 : 판매 채널별

제9장 세계의 자동차 배기 제어 시장 : 지역별

제10장 주요 발전

제11장 기업 프로파일링

KTH
영문 목차

영문목차

According to Stratistics MRC, the Global Automotive Emission Control Market is accounted for $53.6 billion in 2025 and is expected to reach $75.5 billion by 2032 growing at a CAGR of 5% during the forecast period. The methods and tactics employed to lessen the dangerous emissions that automobile engines emit are referred to as automotive emission control. It consists of selective catalytic reduction (SCR) systems, diesel particulate filters (DPF), exhaust gas recirculation (EGR), and catalytic converters. By reducing emissions of carbon monoxide (CO), nitrogen oxides (NOx), hydrocarbons (HC), and particulate matter (PM), these systems contribute to better air quality and environmental compliance.

According to S&P Global Mobility, global auto sales are forecasted to reach 89.6 million units in 2025.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing environmental awareness

Growing environmental awareness is driving demand for emission control systems. Governments worldwide are implementing stricter regulations, such as Euro 7 and China VI, to reduce emissions. This regulatory push, combined with consumer preference for eco-friendly vehicles, fuels investment in advanced emission technologies. Furthermore, public campaigns and educational initiatives highlight the importance of sustainable transportation, encouraging manufacturers to innovate and comply with environmental standards.

Restraint:

Transition to electric vehicles (EVs)

The transition to electric vehicles poses a significant restraint on the automotive emission control market. EVs eliminate the need for traditional emission control systems, as they do not rely on internal combustion engines. This shift reduces demand for components like catalytic converters and diesel particulate filters. Moreover, the growth of the EV market, particularly in developed regions, challenges manufacturers to diversify into hybrid and alternative fuel-based emission control systems to maintain relevance.

Opportunity:

Development of hybrid vehicle emission control

Innovations such as compact catalytic converters and thermal management technologies are gaining traction to optimize hybrid efficiency. Moreover, automakers like Toyota and Honda are investing in hybrid-specific solutions to meet emission norms while extending electric range. Governments offering subsidies for hybrid adoption further amplify this demand. Companies developing adaptive systems for hybrids can tap into this niche, bridging the gap between conventional and fully electric markets.

Threat:

Changes in raw material prices

Fluctuating prices of precious metals like platinum, palladium, and rhodium critical for catalytic converters threaten market stability. Supply chain disruptions, geopolitical tensions, and mining bottlenecks exacerbate cost volatility, squeezing profit margins for manufacturers. Palladium prices surged by over 200% between 2018 and 2022, straining production budgets. Additionally, automakers may seek alternatives, such as thrifting (reducing metal content) or adopting synthetic catalysts, risking performance compromises. This uncertainty complicates long-term planning and pricing strategies, particularly for smaller suppliers.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic disrupted supply chains and manufacturing operations in the automotive emission control sector. Lockdowns halted production, while economic downturns delayed investments in new technologies. However, the pandemic also accelerated the shift towards sustainable and eco-friendly solutions, as governments and consumers increasingly prioritize environmental health.

The catalytic converters segment is expected to be the largest during the forecast period

The catalytic converters segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, driven by their crucial role in reducing harmful emissions from internal combustion engines. These devices are essential for meeting stringent emission standards worldwide. Furthermore, advancements in catalytic converter technology, such as reducing platinum group metals usage, enhance their efficiency and appeal. As a result, catalytic converters will continue to be a vital component in emission control systems.

The aftermarket sales segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the aftermarket sales segment is predicted to witness the highest growth rate, driven by stringent periodic emission testing and aging vehicle fleets. As catalytic converters and particulate filters degrade over time, replacements become necessary to comply with regulations. Additionally, rising vehicle ownership in developing regions like Asia-Pacific and Latin America fuels demand. The proliferation of independent service centers and online part sales further boosts accessibility. With over 1.4 billion ICE vehicles globally, the aftermarket remains resilient even as EV adoption grows, ensuring sustained revenue streams for suppliers.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia pacific region is expected to hold the largest market share, driven by high vehicle production in China, India, and Japan, coupled with stringent emission standards. China's China 6 norms and India's Bharat Stage VI regulations necessitate advanced catalytic converters and SCR systems. Additionally, rapid urbanization and expanding middle-class populations increase automotive sales. The region's robust manufacturing base and presence of key suppliers like Hyundai and Tata Motors further solidify its dominance. Government initiatives promoting cleaner air in megacities like Delhi and Beijing also accelerate adoption.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR, fueled by rising vehicle ownership, economic growth, and tightening emission laws. Southeast Asian nations like Thailand and Indonesia are implementing Euro 4/5-equivalent standards, boosting demand for after-treatment systems. Moreover, expanding automotive aftermarkets and increasing environmental awareness in rural areas drive growth. Collaborative ventures between global OEMs and local manufacturers enhance technology transfer, while investments in hybrid vehicles create dual demand. These factors position Asia-Pacific as the epicenter of future growth potential.

Key players in the market

Some of the key players in Automotive Emission Control Market include Johnson Matthey, SGL Carbon, ElringKlinger, Hella, Mahle GmbH, Faurecia, Tenneco, BASF, Corning Incorporated, Umicore, NGK Insulators, Denso Corporation, Continental AG, BorgWarner, Eberspacher, Delphi Technologies, Cummins Inc. and Robert Bosch GmbH.

Key Developments:

In December 2021, Tenneco is putting its 100-plus years of powertrain expertise in improving vehicle fuel efficiency and reducing emissions to work to explore synthetic fuels (e-fuels), a viable near-term solution to further maximize the efficiency and minimize the carbon footprint of internal combustion engines (ICE). Tenneco's Powertrain business group is partnering with key academic and industry experts to examine the technical possibilities and commercial feasibility of synthetic fuels as a key technology to help the industry transition to climate-neutral transportation. This collaborative effort is referred to as the NAMOSYN project.

In July 2021, BASF to carve out mobile emissions catalysts business and invest up to €4.5 billion in battery materials and recycling. As the largest chemicals supplier to the automotive industry, BASF will further strengthen its focus on battery materials and recycling and will establish a separate mobile emissions catalysts, automotive catalysts recycling and associated precious metal services entity. The new entity will be named BASF Automotive Catalysts and Recycling.

Technologies Covered:

Vehicles Types Covered:

Fuels Types Covered:

Sales Channels Covered:

Regions Covered:

What our report offers:

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

3 Market Trend Analysis

4 Porters Five Force Analysis

5 Global Automotive Emission Control Market, By Technology

6 Global Automotive Emission Control Market, By Vehicle Type

7 Global Automotive Emission Control Market, By Fuel Type

8 Global Automotive Emission Control Market, By Sales Channel

9 Global Automotive Emission Control Market, By Geography

10 Key Developments

11 Company Profiling

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