Stratistics MRC에 따르면 세계의 대형 상용차 시장은 2024년에 1,329억 8,000만 달러를 차지하였고, 2030년에는 2,487억 2,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중 CAGR은 11.0%로 성장할 전망입니다.
대형 상용차(HCV)는 주로 물품, 자재 또는 여객을 운송하도록 설계된 자동차로, 일반적으로 차량 총 중량(GVW)이 16톤을 초과합니다. 이러한 차량에는 트럭, 트레일러, 티퍼, 버스 및 기타 대형 운송 장비가 포함됩니다. 이러한 차량은 구성, 연료의 종류 및 용도에 따라 분류되며 연료 효율, 전기 드라이브 트레인 및 지능형 차량 관리 시스템에 중점을 둔 진보를 볼 수 있습니다.
켄워스와 커민스사에 따르면 X15N 엔진을 탑재한 트럭은 2024년 중반까지 연속 생산을 시작해 3분기 초에 최초 납품을 실시할 예정입니다.
인프라 개발
도로, 다리, 도시 개발 등의 인프라 개발에는 신뢰성이 높고 대용량의 차량이 필요합니다. HCV는 시멘트, 철강, 골재 등의 원재료 운반에 중요한 역할을 하고 있습니다. 스마트 시티와 농촌의 연결성에 대한 정부의 투자는 HCV의 필요성을 더욱 높이고 있습니다. 인프라가 개선되면 물류가 원활해지고 차량 확대가 촉진됩니다. 이러한 요인들이 종합적으로 HCV의 생산과 판매를 자극하여 시장의 성장을 촉진하고 있습니다.
엄격한 배기 가스 규제
제조업체는 환경 기준을 충족하기 위해 전기 구동 시스템 및 배기 시스템과 같은 첨단 기술에 투자해야 합니다. 이러한 규제는 또, 추가 시험이나 개발이 필요하기 때문에, 제품 발매의 지연으로 이어집니다. 플리트 오퍼레이터는 새로운 기준에 적합하도록 오래된 차량을 개조할 때 경제적 부담에 직면합니다. 또한 지역에 따라 규제가 다르기 때문에 세계 무역과 시장 확대의 과제가 되고 있습니다. 또한 규제 위반에 대한 벌칙이 중소 제조업체의 진입을 제한하고 있기 때문에 시장 성장은 더욱 제한되고 있습니다.
전기자동차 및 대체연료 자동차
전기자동차와 대체연료 자동차는 화석연료에 대한 의존을 줄이고 플릿 오퍼레이터의 운행 비용을 낮춥니다. 세계 각국의 정부는 보조금이나 세제 혜택을 통해 도입에 인센티브를 주고 있습니다. 배터리 기술과 수소 연료 전지의 진보는 성능과 항속 거리를 향상시켜 실용성을 높이고 있습니다. 산업계에서 지속 가능성에 대한 의식의 고조가, 환경 친화적인 HCV에 대한 수요를 뒷받침하고 있습니다. 게다가 대기업 제조업체는 전기 자동차나 대체연료 자동차의 포트폴리오를 확대하기 위해서 연구 개발에 고액의 투자를 실시하고 있어, 그에 의해서 시장의 성장이 가속하고 있습니다.
철도 및 해상 운송과의 경쟁
철도 및 해상 운송과의 경쟁은 더 높은 연료 효율을 제공하고 더 저렴한 비용으로 많은 양의 운송을 가능하게 하기 때문에 중량물 이동에서 HCV에 대한 의존도를 낮춥니다. 해상 수송은 국제 무역에 있어서 매우 중요하며, 국경을 초월한 물류에 있어서 HCV의 필요성을 회피할 수 있습니다. 두 운송 형태 모두 환경 부하가 낮고 세계의 지속 가능성 목표에 부합합니다. 철도 및 해상 인프라에 대한 투자는 도로 수송에 대한 매력을 더욱 높이고 있습니다. 이 경쟁력에 의해 특히 철도 및 해상 네트워크가 견고한 지역에서는 HCV의 성장 가능성이 제한됩니다.
COVID-19의 영향
COVID-19의 대유행은 대형 상용차(HCV) 시장을 크게 혼란시켰고, 세계 산업 활동의 정지, 공급망의 혼란, 화물 수송의 감소에 의한 수요의 급격한 침체를 일으켰습니다. 제조 시설은 폐쇄에 직면했고, 인프라 프로젝트의 지연은 판매에 영향을 주었습니다. 그러나 e커머스와 필수품 운송이 트럭 수요를 증가시켰기 때문에 시장은 회복되었습니다. 정부의 경기 부양책과 인프라 프로젝트에 대한 투자는 이 부문을 더욱 끌어올렸습니다. 팬데믹은 또한 미래의 회복력을 위해 전기 상용차나 커넥티드 상용차로의 동향을 가속화시켰습니다.
예측 기간 동안 트랙 부문이 최대가 될 전망
트럭 부문은 업계 전반에 걸친 상품 운송 수요가 증가함에 따라 유리한 성장을 이루는 것으로 추정되며, 트럭은 물류 및 공급망 업무에 중요한 역할을 하고 있습니다. e커머스의 확대가 배송 트럭의 요구를 더욱 끌어올리며 시장의 수요를 높이고 있습니다. 연료 효율, 전동 파워트레인, 자율 주행 기술의 진보는 플리트 오퍼레이터에게 트럭을 보다 매력적으로 만들고 있습니다. 게다가 인프라 개발에 대한 정부 투자는 트럭 채용에 보다 유리한 환경을 만들어 내고 있습니다. 도시화와 건설 활동의 증가 또한 대형 트럭 수요에 기여하고 있습니다.
농업 분할은 예측기간 중 가장 높은 CAGR이 예상됩니다.
농업 부문은 대량의 농산물을 취급할 수 있는 운송 차량에 대한 수요를 촉진함으로써 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR의 성장이 예상됩니다. HCV는 곡물, 야채, 가축을 농장에서 시장이나 가공 공장까지 수송하는 데 필수적입니다. 또한 농업의 기계화가 진행됨에 따라 대형 기계나 장치를 수송하기 위한 대형 차량이 필요합니다. 농업의 계절적 수요 변동도 유연하고 신뢰성 높은 상용차의 필요성을 높이고 있습니다.
아시아태평양은 급속한 도시화, 인프라 개발, 산업 확대로 예측 기간 중 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 중국, 인도, 일본 등의 국가는 물류, 건설, 농업 활동의 증가에 의해 수요를 견인하고 있습니다. 이 지역 e커머스 분야의 대두는 효율적인 운송의 필요성을 더욱 높이고 있습니다. 게다가 도로망에 대한 정부 투자나 차량 근대화에의 대처가 시장을 견인하고 있습니다. 또, 중국과 같은 나라에서는, 전기나 대체 연료를 사용하는 HCV에 대한 이행도 시장의 확대에 기여하고 있어, 성장하는 경제에 환경 친화적인 수송 솔루션을 제공하고 있습니다.
북미는 물류, 건설, 전자상거래 분야의 확대로 예측기간 중 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 이 지역은 인프라가 발달해 있어 화물 수송의 수요가 증가하고 있는 것이, HCV 채용 증가의 주된 요인이 되고 있습니다. 전기 자동차나 자율 주행차 기술의 통합을 포함한 기술의 진보가 시장의 미래를 형성하고 있습니다. 강력한 제조 능력을 가진 미국과 캐나다가 HCV의 주요 생산국이며 강력한 애프터마켓 서비스 시장에 힘입어 성장하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Heavy Commercial Vehicles Market is accounted for $132.98 billion in 2024 and is expected to reach $248.72 billion by 2030 growing at a CAGR of 11.0% during the forecast period. Heavy Commercial Vehicles (HCVs) are motor vehicles designed primarily for transporting goods, materials, or passengers and typically have a gross vehicle weight (GVW) exceeding 16 tons. These vehicles include trucks, trailers, tippers, buses, and other heavy-duty transport equipment. They are categorized based on configurations, fuel types, and applications, with advancements focusing on fuel efficiency, electric drivetrains, and intelligent fleet management systems.
According to Kenworth and Cummins, trucks with the X15N engine were planned to enter serial production by mid-2024, with first deliveries in early Q3.
Infrastructure development
Infrastructure development like roads, bridges, and urban development require reliable and high-capacity vehicles. HCVs play a crucial role in moving raw materials such as cement, steel, and aggregates. Governments' investments in smart cities and rural connectivity further boost the need for HCVs. Improved infrastructure facilitates smoother logistics, encouraging fleet expansion. These factors collectively stimulate HCV production and sales, thus fostering the growth of the market.
Stringent emission norms
Manufacturers must invest in advanced technologies such as electric drivetrains and exhaust systems to meet environmental standards, which raises vehicle prices and makes them less affordable for cost-conscious buyers. These regulations also lead to delays in product launches, as additional testing and development are required. Fleet operators face financial strain when retrofitting older vehicles to comply with new norms. Moreover, varying regulations across regions create challenges for global trade and market expansion, while non-compliance penalties limit participation for smaller manufacturers, further restricting market growth.
Electric and alternative fuel vehicles
Electric and alternative fuel vehicles reduce dependency on fossil fuels, lowering operational costs for fleet operators. Governments worldwide are incentivizing adoption through subsidies and tax benefits. Advances in battery technology and hydrogen fuel cells improve performance and range, making them more viable. Growing awareness of sustainability among industries boosts demand for eco-friendly HCVs. Additionally, major manufacturers are investing heavily in R&D to expand their electric and alternative fuel vehicle portfolios, thereby booming the market growth.
Competition from rail and sea transport
Competition from rail and sea transport provides higher fuel efficiency and can carry larger volumes at lower costs, reducing reliance on HCVs for heavy goods movement. Sea transport is crucial for international trade, bypassing the need for HCVs in cross-border logistics. Both modes have lower environmental impacts, aligning with global sustainability goals. Investments in rail and port infrastructure further enhance their appeal over road transport. This competitive edge limits the growth potential of HCVs, especially in regions with robust rail and maritime networks.
Covid-19 Impact
The COVID-19 pandemic significantly disrupted the Heavy Commercial Vehicles (HCV) market, causing a sharp decline in demand due to halted industrial activities, supply chain disruptions, and reduced freight movement globally. Manufacturing facilities faced closures, while delayed infrastructure projects affected sales. However, the market saw recovery as e-commerce and essential goods transportation increased demand for trucks. Governments' stimulus packages and investments in infrastructure projects further boosted the sector. The pandemic also accelerated trends toward electric and connected commercial vehicles for future resilience.
The trucks segment is expected to be the largest during the forecast period
The trucks segment is estimated to have a lucrative growth, due to increased demand for goods transportation across industries, trucks play a vital role in logistics and supply chain operations. E-commerce expansion has further boosted the need for delivery trucks, enhancing the market's demand. Advancements in fuel efficiency, electric power trains, and autonomous driving technologies are making trucks more appealing to fleet operators. Additionally, government investments in infrastructure development are creating a more favourable environment for truck adoption. Rising urbanization and construction activities are also contributing to the demand for heavy-duty trucks.
The agriculture segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The agriculture segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, by driving demand for transport vehicles that can handle bulk produce. HCVs are crucial for transporting grains, vegetables, and livestock from farms to markets and processing plants. Additionally, the growth of agricultural mechanization requires heavy-duty vehicles to transport large machinery and equipment. Seasonal demand fluctuations in farming also boost the need for flexible and reliable commercial vehicles.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period by rapid urbanization, infrastructure development, and industrial expansion. Countries like China, India, and Japan are leading the demand due to increased logistics, construction, and agriculture activities. The region's rising e-commerce sector further boosts the need for efficient transportation. Additionally, government investments in road networks and initiatives to modernize fleets are driving the market. The shift towards electric and alternative fuel HCVs in countries like China is also contributing to the market's expansion, offering eco-friendly transportation solutions for the growing economy.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the expanding logistics, construction, and e-commerce sectors. The region's well-developed infrastructure and increasing demand for freight transportation are key contributors to the rise in HCV adoption. Technological advancements, including the integration of electric and autonomous vehicle technologies, are shaping the market's future. The U.S. and Canada, with their strong manufacturing capabilities, are leading producers of HCVs, supported by a strong aftermarket services market.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Heavy Commercial Vehicles Market include Daimler Truck AG, Volvo Group, Tata Motors Limited, Scania AB, PACCAR Inc., MAN Truck & Bus SE, Hino Motors, Ltd., Navistar International Corporation, Ashok Leyland, Isuzu Motors Limited, CNH Industrial N.V. (Iveco), BYD Auto Co., Ltd., Hyundai Motor Company, Ford Trucks (Ford Otosan) and Mack Trucks, Inc.
In October 2024, Daimler Truck AG and Volvo Group signed a binding agreement to form a joint venture focused on developing a software-defined vehicle platform for heavy-duty vehicles. This venture aims to set an industry standard for truck operating systems.
In October 2024, Tata Motors Finance entered into a strategic co-sourcing agreement with Bank of India aimed at improving financing accessibility for commercial vehicle owners and fleet operators across India. This partnership seeks to enhance customer experience by leveraging both entities' strengths.
In April 2023, Tata Motors strengthened its 30-year alliance with Cummins Inc. by signing a definitive agreement to manufacture low- to zero-emissions technology products in India. This partnership includes the establishment of TCPL Green Energy Solutions Private Limited to develop sustainable technology products.