세계의 클래스 8 트럭 시장
Class 8 Truck
상품코드 : 1785990
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문 274 Pages
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한글목차

세계의 클래스 8 트럭 시장, 2030년에는 3,427억 달러에 도달에

2024년에 2,766억 달러로 추정된 세계의 클래스 8 트럭 시장은 2024-2030년에 CAGR 3.6%로 성장하며, 2030년에는 3,427억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이 리포트에서 분석한 부문의 하나인 디젤 엔진은 CAGR 4.6%를 기록하며, 분석 기간 종료시에는 853억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 천연가스 엔진 부문의 성장률은 분석 기간에 CAGR 3.7%로 추정됩니다.

미국 시장은 754억 달러로 추정, 중국은 CAGR 6.9%로 성장 예측

미국의 클래스 8 트럭 시장은 2024년에 754억 달러로 추정됩니다. 세계 2위의 경제대국인 중국은 2030년까지 692억 달러의 시장 규모에 달할 것으로 예측되며, 분석 기간인 2024-2030년의 CAGR은 6.9%입니다. 기타 주목할 만한 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간 중 CAGR은 각각 1.4%와 2.8%로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 2.1%로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계의 클래스 8 트럭 시장 - 주요 동향과 촉진요인 정리

왜 8등급 트럭이 세계 화물 운송 및 대형 운송의 강자인가?

클래스 8 트럭은 미국 차량 분류 시스템에서 차량 총 중량 등급(GVWR)이 33,001파운드 이상인 차량으로 정의되며, 상용 트럭 업계에서 가장 강력하고 무거운 트럭 부문을 대표합니다. 이 트럭은 전 세계 화물 운송, 장거리 운송, 광산 작업, 건설 물류 및 특수 직업 용도의 중추적인 역할을 하고 있습니다. 일반적인 구성에는 트랙터 트레일러(18륜차), 덤프트럭, 시멘트 믹서, 헤비 듀티 플랫베드, 벌크 상품 및 대형 장비용 특수 캐리어 등이 있습니다. 운송 생태계에서 그 우위는 타의 추종을 불허하는 운반 능력, 확장된 내구성, 장거리 및 대량 물류 업무를 지원하는 능력에 뿌리를 두고 있습니다. 세계 무역이 심화되고 공급망이 더욱 분산화되는 가운데, 클래스 8 트럭은 국경, 지역, 산업을 초월한 화물 운송의 연속성을 보장하는 데 필수적인 역할을 하고 있습니다. 농업, 인프라, 에너지, 제조업의 중요한 역할은 그 경제적 중요성을 더욱 부각시키고 있습니다. 진화하는 물류 네트워크, E-Commerce 붐, 지역 무역 통로 증가로 인해 고효율, 고하중 8등급 트럭에 대한 수요는 계속 증가하고 있으며, 이 고용량 부문에 대한 혁신과 투자를 촉진하고 있습니다.

탈탄소화와 대체 파워트레인으로의 전환은 클래스 8 트럭 개발을 어떻게 재정의하고 있는가?

탈탄소화, 배출가스 규제, 지속가능성 의무화로 인해 기존 디젤 엔진에서 대체 및 저공해 파워트레인으로의 전환이 진행되면서 클래스 8 트럭 부문은 큰 패러다임의 전환을 맞이하고 있습니다. 북미, 유럽, 아시아 각국 정부는 보다 엄격한 탄소 감축 목표와 청정 운송 인센티브를 도입하고 있으며, 이는 대형 차량에 직접적인 영향을 미치고 있습니다. 이에 따라 OEM 업체들은 지역 운송 및 단-중거리 화물 운송을 위해 설계된 배터리 전기식 8등급 트럭 개발에 박차를 가하고 있습니다. 테슬라, 볼보, 다임러, PACCAR, BYD와 같은 기업은 진화하는 운행 및 규제 요건을 충족시킬 수 있는 전기 클래스 8 모델을 발표하거나 시범적으로 도입하고 있습니다. 수소연료전지를 장착한 Class 8 트럭도 등장하고 있으며, 배터리 전기자동차에 비해 연료 보급 시간이 짧고 항속거리가 길어 특히 장거리 용도에 적합합니다. 현재로서는 첨단 클린 디젤 엔진, 천연가스(CNG/LNG) 및 재생 연료를 도입하여 완전한 전기화로의 전환을 위한 가교 역할을 하고 있습니다. 또한 경량화 소재, 공기역학 강화, 회생 제동 시스템 등이 효율성을 극대화하기 위해 통합되고 있습니다. 무공해차 구매 보조금, 세액공제, 탄소 상쇄 프로그램 등의 인센티브가 차량 전환을 가속화하고 있습니다. 그러나 보급을 위해서는 연료 공급 및 충전 인프라에 대한 병행 투자, 차량 전환 계획, 총소유비용(TCO)의 최적화가 필수적입니다. 지속가능성이 운송 전략의 핵심이 되고 있는 가운데, 8등급 트럭은 상용차 부문의 저공해 전환의 최전선에 있습니다.

기술 통합과 차량 인텔리전스가 클래스 8 트럭 운송의 새로운 성능 벤치마크를 주도하고 있는가?

클래스 8 트럭은 파워트레인 혁신뿐만 아니라 지능형 차량 시스템, 자동화, 디지털 차량 통합 등에서도 크게 발전하고 있습니다. 텔레매틱스, 빅데이터 분석, AI 기반 차량 관리 툴, IoT 기반 진단은 대형 차량의 운영 및 유지보수 방식을 변화시키고 있습니다. 연료 소비, 부하 배분, 경로 최적화, 운전자 행동, 유지보수 예측에 대한 실시간 모니터링은 업무 효율을 높이고 다운타임을 줄입니다. 센서 기반 진단을 통한 예지보전은 차량 소유주가 값비싼 수리를 피하고 차량 수명을 연장할 수 있도록 돕고 있습니다. 또한 클래스 8 트럭은 현재 자동 긴급 제동, 어댑티브 크루즈 컨트롤, 충돌 완화, 차선 유지 시스템, 사각지대 모니터링, 피로 감지 기술을 포함한 ADAS(첨단 운전자 보조 시스템)를 탑재하여 혼잡한 고속도로와 도심의 안전성을 높이고 혼잡도가 높아지는 고속도로와 도시 도로의 안전성을 높이고 있습니다. 운전석 편의성, 디지털 대시보드, OTA(Over-The-Air) 소프트웨어 업데이트, 자동 변속 시스템은 운전자의 경험과 생산성을 향상시킵니다. 자율주행 기술은 아직 초기 단계이긴 하지만, 클래스 8 플랫폼, 특히 허브-투-허브 화물 운송 경로에서 테스트되고 있습니다. 자율주행 트럭의 상업적 시범 프로그램이 진행 중이기 때문에 클래스 8 트럭은 궁극적으로 반자율주행 또는 완전 자율주행 물류 장치로 진화할 가능성이 있습니다. 운송 부문 전반의 디지털 전환이 가속화되는 가운데, 클래스 8 트럭은 순전히 기계적인 화물 운송수단에서 스마트 물류 생태계 내에서 데이터가 풍부한 자산으로 기능하는 지능형 커넥티드 시스템으로 전환되고 있습니다.

클래스 8 트럭 시장의 지속적인 세계 성장의 원동력은 무엇인가?

클래스 8 트럭 시장의 성장은 여러 수요, 규제 및 기술적 요인이 복합적으로 작용하여 견인하고 있습니다. 무엇보다도 세계 무역의 확대, 화물 인프라의 발전, 지역 경제 통합은 대륙 간 대형 운송 능력에 대한 지속적인 수요를 창출하고 있습니다. E-Commerce 물류, 적시 생산 모델, 컨테이너 물동량 증가는 라인 홀 운송과 항만에서 허브까지의 화물 운송 모두에 고성능 8등급 트럭의 대규모 배치를 요구하고 있습니다. 고속도로, 산업단지, 광업 활동, 에너지 공급과 같은 인프라 개발 프로젝트 증가도 오프로드 및 중량물 운송 분야에서 직업용 8등급 트럭에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 정책적 명령과 ESG 약속에 힘입은 전동화 추세는 클래스 8 차량 현대화에 대한 민간 및 공공 부문의 투자를 끌어들이고 있습니다. 동시에, 차량 운영자는 저연비 엔진, 디지털 경로 계획, 차량 이용 분석을 활용하여 TCO를 개선하는 데 주력하고 있습니다. 특히 중견기업과 물류 스타트업의 경우, 차량 확장에 대한 자본 부담을 줄이기 위해 TaaS(Truck-as-a-Service), 리스 모델, 차량 구독 플랫폼의 채택이 증가하고 있습니다. 또한 애프터마켓 서비스 네트워크, 유연한 자금 조달 솔루션, OEM이 주도하는 차량 지원 프로그램을 통해 수명주기 가치를 보장하고 장기적인 채택률을 높이고 있습니다. OEM들이 전동화, 자율성, 텔레매틱스를 통합한 차세대 Class 8 플랫폼을 지속적으로 출시하고 있는 가운데, 시장은 꾸준한 성장과 전략적 전환을 통해 Class 8 트럭이 현대 경제에서 세계 화물 이동성 및 산업 물류의 핵심이 될 것으로 예측됩니다.

부문

엔진 유형(디젤 엔진, 천연가스 엔진, 하이브리드 엔진, 전기 엔진, 기타 엔진), 캡 유형(슬리퍼 캡 용도, 데이 캡 용도)

조사 대상 기업의 예

AI 통합

Global Industry Analysts는 유효한 전문가 컨텐츠와 AI 툴에 의해 시장과 경쟁 정보를 변혁하고 있습니다.

Global Industry Analysts는 LLM나 업계 고유 SLM를 조회하는 일반적인 규범에 따르는 대신에, 비디오 기록, 블로그, 검색 엔진 조사, 방대한 양 기업, 제품/서비스, 시장 데이터 등, 전 세계 전문가로부터 수집한 컨텐츠 리포지토리를 구축했습니다.

관세 영향 계수

Global Industry Analysts는 본사 소재지, 제조거점, 수출입(완제품 및 OEM)을 기준으로 기업의 경쟁력 변화를 예측했습니다. 이러한 복잡하고 다면적인 시장 역학은 수입원가(COGS) 증가, 수익성 하락, 공급망 재편 등 미시적, 거시적 시장 역학 중에서도 특히 경쟁사들에게 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 개요

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

KSA
영문 목차

영문목차

Global Class 8 Truck Market to Reach US$342.7 Billion by 2030

The global market for Class 8 Truck estimated at US$276.6 Billion in the year 2024, is expected to reach US$342.7 Billion by 2030, growing at a CAGR of 3.6% over the analysis period 2024-2030. Diesel Engine, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 4.6% CAGR and reach US$85.3 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Natural Gas Engine segment is estimated at 3.7% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$75.4 Billion While China is Forecast to Grow at 6.9% CAGR

The Class 8 Truck market in the U.S. is estimated at US$75.4 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$69.2 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 6.9% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 1.4% and 2.8% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 2.1% CAGR.

Global Class 8 Trucks Market - Key Trends & Drivers Summarized

Why Are Class 8 Trucks the Powerhouses of Global Freight and Heavy-Duty Transport?

Class 8 trucks-defined in the U.S. vehicle classification system as vehicles with a Gross Vehicle Weight Rating (GVWR) above 33,001 pounds-represent the most powerful and heavy-duty segment of the commercial truck industry. These trucks serve as the backbone of global freight movement, long-haul transportation, mining operations, construction logistics, and specialized vocational applications. Common configurations include tractor-trailers (18-wheelers), dump trucks, cement mixers, heavy-duty flatbeds, and specialized carriers for bulk commodities and oversized equipment. Their dominance in the transportation ecosystem is rooted in their unmatched hauling capabilities, extended durability, and ability to support long-distance, high-volume logistics operations. As global trade intensifies and supply chains become more decentralized, Class 8 trucks remain essential to ensuring continuity in freight movement across borders, regions, and industries. Their critical role in agriculture, infrastructure, energy, and manufacturing further underscores their economic significance. With evolving logistics networks, e-commerce boom, and increasing regional trade corridors, demand for highly efficient, high-payload Class 8 trucks continues to grow-driving innovation and investment in this high-capacity segment.

How Is the Shift Toward Decarbonization and Alternative Powertrains Redefining Class 8 Truck Development?

The Class 8 truck segment is undergoing a major paradigm shift as decarbonization, emissions regulations, and sustainability mandates drive a transition from traditional diesel-powered engines to alternative and low-emission powertrains. Governments across North America, Europe, and Asia are introducing stricter carbon reduction goals and clean transportation incentives, directly impacting heavy-duty fleets. In response, OEMs are accelerating the development of battery-electric Class 8 trucks designed for regional haul and short- to mid-range freight delivery. Companies like Tesla, Volvo, Daimler, PACCAR, and BYD have introduced or are piloting electric Class 8 models capable of meeting evolving operational and regulatory demands. Hydrogen fuel cell-powered Class 8 trucks are also emerging, particularly suited for long-haul applications due to their quicker refueling times and longer ranges compared to battery-electric vehicles. In the interim, advanced clean-diesel engines, natural gas (CNG/LNG), and renewable fuels are being deployed to help bridge the transition to full electrification. Furthermore, lightweight materials, aerodynamics enhancements, and regenerative braking systems are being integrated to maximize efficiency. Incentives such as zero-emission vehicle purchase subsidies, tax credits, and carbon offset programs are accelerating fleet conversions. However, widespread adoption hinges on parallel investments in fueling and charging infrastructure, fleet transition planning, and the optimization of total cost of ownership (TCO). As sustainability becomes a cornerstone of transportation strategy, Class 8 trucks are at the forefront of the commercial vehicle sector’s low-emission transformation.

Is Technology Integration and Fleet Intelligence Driving New Performance Benchmarks in Class 8 Trucking?

Class 8 trucks are becoming significantly more advanced, not just in powertrain innovation but also in intelligent vehicle systems, automation, and digital fleet integration. Telematics, big data analytics, AI-powered fleet management tools, and IoT-enabled diagnostics are transforming how heavy-duty fleets are operated and maintained. Real-time monitoring of fuel consumption, load distribution, route optimization, driver behavior, and maintenance forecasting is enhancing operational efficiency and reducing downtime. Predictive maintenance, enabled by sensor-driven diagnostics, is helping fleet owners avoid costly repairs and increase vehicle longevity. In addition, Class 8 trucks are now equipped with advanced driver-assistance systems (ADAS) including automatic emergency braking, adaptive cruise control, collision mitigation, lane-keeping systems, blind spot monitoring, and fatigue detection technologies-improving safety across increasingly congested highways and urban transit routes. Cab comfort, digital dashboards, over-the-air (OTA) software updates, and automated transmission systems are enhancing driver experience and productivity. Autonomous driving technologies, though still in early stages, are also being tested in Class 8 platforms, particularly in hub-to-hub freight corridors. With commercial pilot programs for autonomous trucks underway, Class 8 trucks could eventually evolve into semi-autonomous or fully autonomous logistics units. As digital transformation accelerates across the transport sector, Class 8 trucks are transitioning from being purely mechanical freight haulers to intelligent, connected systems that function as data-rich assets within smart logistics ecosystems.

What’s Fueling the Continued Global Growth of the Class 8 Trucks Market?

The growth in the Class 8 trucks market is driven by several interlinked demand, regulatory, and technological factors. First and foremost, global trade expansion, freight infrastructure development, and regional economic integration are creating sustained demand for heavy-duty transport capacity across continents. E-commerce logistics, just-in-time manufacturing models, and increasing containerized cargo volumes are necessitating large-scale deployment of high-performance Class 8 trucks for both line-haul and port-to-hub freight movement. The rise in infrastructure development projects-such as highways, industrial zones, mining activities, and energy distribution-also fuels the demand for vocational Class 8 trucks in off-road and heavy-material transport applications. Electrification trends, driven by policy mandates and ESG commitments, are attracting both private and public sector investment into Class 8 fleet modernization. Simultaneously, fleet operators are focusing on improving TCO by leveraging fuel-efficient engines, digital route planning, and vehicle utilization analytics. The adoption of TaaS (Truck-as-a-Service), leasing models, and vehicle subscription platforms is reducing the capital burden on fleet expansions, especially for mid-sized operators and logistics startups. Moreover, aftermarket service networks, flexible financing solutions, and OEM-driven fleet support programs are ensuring lifecycle value, enhancing long-term adoption rates. As OEMs continue to launch next-generation Class 8 platforms that integrate electrification, autonomy, and telematics, the market is expected to experience steady growth and strategic transformation-cementing Class 8 trucks as the core enabler of global freight mobility and industrial logistics in the modern economy.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Class 8 Truck market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Engine Type (Diesel Engine, Natural Gas Engine, Hybrid Engine, Electric Engine, Other Engines); Cab-Type (Sleeper-Cab Application, Day-Cab Application)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

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TABLE OF CONTENTS

I. METHODOLOGY

II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

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