저탄소 추진 시장 예측(-2030년) : 차량 유형별, 연료 유형별, 모드별, 전기자동차별, 철도 용도별, 최종사용자별, 지역별 세계 분석
Low-Carbon Propulsion Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type (Heavy-Duty Vehicle and Light-Duty Vehicle), Fuel Type, Mode, Electric Vehicle, Rail Application, End User and by Geography
상품코드 : 1558301
리서치사 : Stratistics Market Research Consulting
발행일 : 2024년 09월
페이지 정보 : 영문 200+ Pages
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한글목차

Stratistics MRC에 따르면, 세계 저탄소 추진 시장은 2024년 220억 2,000만 달러 규모이며, 2030년에는 625억 2,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 19.0%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

저탄소 추진이라는 용어는 기계와 자동차의 온실가스 배출을 줄이기 위한 연료와 기술의 적용을 의미합니다. 이 전략은 전기, 수소, 바이오연료, 합성 연료와 같은 대체 에너지원을 사용하여 운송 부문의 이산화탄소 배출량을 줄이는 것을 목표로 합니다. 전기 추진 시스템은 내연기관 대신 배터리 구동 모터를 사용하여 배출가스를 크게 줄입니다. 또한, 수소 연료전지는 수소 가스를 수증기로만 변환하여 전기를 생산함으로써 배출량이 전혀 없는 대안을 제공합니다.

국제에너지기구(IEA)에 따르면, 2050년까지 온실 가스 배출량을 줄이겠다는 세계 목표를 달성하기 위해서는 전기자동차, 수소연료전지 등 저탄소 추진기술의 채택이 필수적입니다.

지속가능한 에너지에 대한 수요 증가

소비자들이 기존 화석연료가 환경에 미치는 영향에 대한 인식이 높아지면서 청정 대체 에너지에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이는 특히 도시 지역에서 두드러지게 나타나고 있으며, 대기 환경에 대한 우려로 인해 하이브리드 및 전기자동차 기술에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 또한, 지속가능한 삶과 친환경 모빌리티 솔루션으로의 전환으로 인해 점점 더 많은 소비자들이 배출가스가 적고 평생 동안 환경에 미치는 영향이 적은 자동차를 선택하고 있습니다.

높은 시작 가격

수소연료전지차나 전기자동차(EV)와 같은 저탄소 추진 기술은 기존 내연기관차(ICE)에 비해 초기 비용이 여전히 상당히 높습니다. 이는 배터리 제조에 필요한 니켈, 코발트, 리튬과 같은 고가의 원자재와 부품, 복잡한 제조 공정에 기인하는 바가 큽니다. 또한, 수소연료전지 제조에는 백금과 같은 고가의 희소성 있는 재료가 필요하기 때문에 비용이 많이 듭니다.

공공 지원 및 인센티브 프로그램 확대

지속가능한 운송 솔루션을 촉진하고 온실 가스 배출량을 줄이기 위한 세계 각국 정부의 약속이 점점 더 커지고 있습니다. 보조금, 세금 감면, 보조금, 리베이트 등을 통해 이러한 약속은 저탄소 추진 기술을 채택하는 제조업체와 소비자에게 기회로 전환됩니다. 또한, 정부 프로그램은 수소 및 전기 연료전지 자동차 구매, 충전 인프라 설치, 새로운 추진 기술 연구 및 개발에 자금을 지원하고 있습니다.

시장 변동과 경제의 불확실성

무역 분쟁, 경기 침체, 지정학적 불안은 저탄소 추진제 시장 확대를 심각하게 위협할 수 있는 세계 경제의 변동성을 보여주는 한 예입니다. 소비자와 기업 모두 경기 침체기에는 수소 및 전기자동차와 같이 잠재적으로 가격이 높은 신기술에 대한 투자보다 비용 절감을 우선시할 수 있습니다. 또한, 특히 배터리 생산에 필요한 니켈, 코발트, 리튬과 같은 핵심 소재의 경우, 세계 시장 변동으로 인해 원자재 가격이 예측할 수 없게 될 수 있습니다.

COVID-19의 영향:

COVID-19는 국제 공급망에 혼란을 일으켜 배터리, 반도체 등 핵심 부품의 부족으로 전기자동차와 수소차 개발 및 도입이 연기되는 등 저탄소 추진 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 또한, 경기 불확실성과 개인 소비 감소로 인해 자동차 판매는 일시적으로 감소했고, 충전소 및 수소 충전 네트워크 구축 등 인프라 구축은 봉쇄와 이동 제한으로 인해 어려움을 겪었습니다.

예측 기간 동안 소형차 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.

저탄소 추진력 시장에서는 일반적으로 소형차 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 이러한 우위의 이유는 전기 및 하이브리드 자동차가 저렴한 가격, 사용 편의성 및 충전소 인프라의 확장으로 인해 개인 소비자와 기업 모두에서 인기를 얻고 있기 때문입니다. 또한, 이 시장의 세계 성장은 배터리 기술 향상, 생산 효율성 향상, 친환경 모빌리티 옵션에 대한 소비자 수요에 힘입어 성장세를 보이고 있습니다.

예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상되는 분야는 전기 부문입니다.

저탄소 추진력 시장에서 전기 부문은 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이러한 폭발적인 성장의 주요 원인은 더 깨끗하고 효율적인 자동차에 대한 소비자 수요 증가, 배터리 기술의 큰 발전, 배터리 가격의 현저한 하락에 기인합니다. 각국 정부는 인센티브와 보조금, 강화된 배출가스 규제를 통해 전기자동차(EV) 보급을 강력하게 추진하고 있습니다. 또한, 전기 이동성으로의 전환은 충전 인프라의 개발과 환경 인식의 증가로 인해 촉진되고 있으며, 저탄소 추진력 시장에서 가장 빠르게 성장하는 분야는 전기 부문입니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역

저탄소 추진력 시장은 북미가 주도하고 있습니다. 이러한 우위의 대부분은 대규모 정부 정책 투자, 저탄소 추진 시스템 개발을 목표로 한 대규모 연구 개발 프로젝트, 청정에너지 기술에 대한 대규모 투자에 기인합니다. 또한 미국과 캐나다는 온실 가스 배출을 줄이고 운송 부문의 에너지 효율을 개선하기 위해 공동으로 노력하고 있기 때문에 이 지역의 성장은 미국과 캐나다가 주도하고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

저탄소 추진력 시장은 아시아태평양에서 가장 높은 CAGR로 성장하고 있습니다. 중국, 일본, 인도 등의 국가에서 친환경 운송 기술에 대한 정부의 노력과 투자 증가가 이러한 폭발적인 성장의 주요 원동력이 되고 있습니다. 이 지역에서는 자동차 산업의 성장, 대체 연료 인프라 확대, 탄소 배출량 감축에 대한 관심 증가로 인해 저탄소 추진 기술이 크게 발전하고 있습니다. 또한, 아시아태평양의 경제가 엄격한 환경 기준을 충족하고 재생에너지로의 전환을 가속화함에 따라 이러한 추세는 앞으로도 계속될 것으로 예상됩니다.

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목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

제3장 시장 동향 분석

제4장 Porter's Five Forces 분석

제5장 세계의 저탄소 추진 시장 : 차종별

제6장 세계의 저탄소 추진 시장 : 연료 유형별

제7장 세계의 저탄소 추진 시장 : 모드별

제8장 세계의 저탄소 추진 시장 : 전기자동차별

제9장 세계의 저탄소 추진 시장 : 철도 용도별

제10장 세계의 저탄소 추진 시장 : 최종사용자별

제11장 세계의 저탄소 추진 시장 : 지역별

제12장 주요 발전

제13장 기업 개요

ksm
영문 목차

영문목차

According to Stratistics MRC, the Global Low-Carbon Propulsion Market is accounted for $22.02 billion in 2024 and is expected to reach $62.52 billion by 2030 growing at a CAGR of 19.0% during the forecast period. The term low-carbon propulsion describes the application of fuels and technologies intended to lower greenhouse gas emissions from machinery and automobiles. By utilizing alternative energy sources like electricity, hydrogen, bio fuels, and synthetic fuels, this strategy aims to reduce the transportation sector's carbon footprint. Electric propulsion systems drastically reduce emissions by using battery-powered motors in place of internal combustion engines. Additionally, hydrogen fuel cells provide a zero-emission alternative by producing electricity solely from the conversion of hydrogen gas into water vapor.

According to the International Energy Agency (IEA), the adoption of low-carbon propulsion technologies, such as electric vehicles and hydrogen fuel cells, is critical to achieving the global targets for reducing greenhouse gas emissions by 2050.

Market Dynamics:

Driver:

Growing need for sustainable energy

There is a growing demand for cleaner energy alternatives as consumers become more conscious of the effects traditional fossil fuels have on the environment. This is especially noticeable in urban settings where worries about air quality are piquing interest in hybrid and electric car technology. Moreover, growing numbers of consumers are choosing cars with lower emissions and a smaller lifetime environmental impact as a result of the shift towards sustainable living and green mobility solutions.

Restraint:

High starting prices

Low-carbon propulsion technologies, like hydrogen fuel cell vehicles and electric vehicles (EVs), still have a substantially higher initial cost than conventional internal combustion engine (ICE) vehicles. Furthermore, this is mostly because of the costly raw materials and parts-like nickel, cobalt, and lithium-that are needed to make batteries, as well as the intricate production procedures. In a similar vein, the production of hydrogen fuel cells is expensive since they require pricey and rare materials like platinum.

Opportunity:

Expanding public assistance and incentive programs

The commitment of governments across the globe to promote sustainable transportation solutions and lower greenhouse gas emissions is growing. Through grants, tax breaks, subsidies, and rebates, this commitment is translated into opportunities for manufacturers and consumers who adopt low-carbon propulsion technologies. Moreover, government programs, for instance, provide funding for the purchase of hydrogen and electric fuel cell vehicles, the installation of charging infrastructure, and research and development for novel propulsion technologies.

Threat:

Market volatility and economic uncertainty

Trade disputes, recessions, and geopolitical unrest are examples of global economic fluctuations that can seriously jeopardize the low-carbon propulsion market's expansion. Both consumers and businesses may place a higher priority on cost savings during economic downturns than on investments in novel, possibly pricey technologies like hydrogen or electric vehicles. Furthermore, unpredictability in raw material prices can result from market volatility worldwide, especially when it comes to vital materials like nickel, cobalt, and lithium that are needed to produce batteries.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic had a major effect on the low-carbon propulsion market by upsetting international supply chains, leading to shortages of vital parts like batteries and semiconductors, and postponing the development and introduction of electric and hydrogen-powered automobiles. Moreover, vehicle sales temporarily decreased as a result of economic uncertainty and lower consumer spending, and infrastructure development-such as the construction of charging stations and hydrogen refueling networks-was impeded by lockdowns and travel restrictions.

The Light-Duty Vehicle segment is expected to be the largest during the forecast period

In the low-carbon propulsion market, the light-duty vehicle segment usually holds the largest market share. The reason for this dominance is that due to their affordability, user-friendliness, and expanding infrastructure of charging stations, electric and hybrid cars are becoming increasingly popular among both individual consumers and businesses. Furthermore, the global growth of this market is being propelled by improvements in battery technology, higher production efficiency, and consumer demand for environmentally friendly mobility options.

The Electric segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

In the market for low-carbon propulsion, the electric segment is anticipated to grow at the highest CAGR. The primary causes of this explosive growth are the growing consumer demand for cleaner and more efficient cars, as well as significant advancements in battery technology and a discernible drop in battery prices. Governments all around the world are pushing hard for the adoption of electric vehicles (EVs) through incentives, subsidies, and tighter emissions regulations. Moreover, the shift to electric mobility is being expedited by the development of charging infrastructure and growing environmental consciousness, which places the electric segment as the fastest-growing in the low-carbon propulsion market.

Region with largest share:

The market for low-carbon propulsion is dominated by the North American region. This dominance is mostly attributable to large government policy investments, large R&D projects aimed at developing low-carbon propulsion systems, and large investments in clean energy technologies. Additionally, this regional growth is being led by the United States and Canada because of their shared commitment to cutting greenhouse gas emissions and improving energy efficiency in the transportation sector.

Region with highest CAGR:

The low-carbon propulsion market is growing at the highest CAGR in the Asia-Pacific region. Growing government initiatives and investments in environmentally friendly transportation technologies in nations like China, Japan, and India are the main drivers of this explosive growth. Significant progress in low-carbon propulsion technologies is being made in the region owing to its growing automotive industry, expanding infrastructure for alternative fuels, and growing focus on lowering carbon emissions. Furthermore, as the economies of the Asia-Pacific region work to meet strict environmental standards and accelerate their shift to renewable energy, this trend is predicted to continue.

Key players in the market

Some of the key players in Low-Carbon Propulsion market include Ford Motor Company, Airbus SE, Bombardier, Honda Motor Co. Ltd, Nissan Motor Corporation, Daimler AG, ABB Ltd, Hyundai Motor Group, Yara International ASA, Mitsubishi Motors Corporation, Tata Motors Ltd, Boeing Company, Volkswagen AG, Siemens AG, Toyota Motor Corporation, Porsche AG and Tesla, Inc.

Key Developments:

In August 2024, Honda Motor Co., Ltd. (Honda) and Yamaha Motor Co., Ltd. (Yamaha) announced that they have reached an agreement for Honda to supply Yamaha with electric motorcycle models for the Japanese market, based on the Honda "EM1 e:" and "BENLY e: I" Class-1 category* models, as an OEM (original equipment manufacturer).

In July 2024, Airbus SE has entered into a binding term sheet agreement with Spirit AeroSystems in relation to a potential acquisition of major activities related to Airbus, notably the production of A350 fuselage sections in Kinston, North Carolina, U.S., and St. Nazaire, France; of the A220's wings and mid-fuselage in Belfast, Northern Ireland, and Casablanca, Morocco; as well as of the A220 pylons in Wichita, Kansas, U.S.

In December 2023, Ford Motor Co. has reversed its decision to sell its only remaining factory in Tamil Nadu, India, reaching a recent agreement with the JSW Group led by Sajjan Jindal, according to a report by the Economic Times. This surprising move has led to speculation that the American company might be contemplating a comeback into the world's third-largest automotive market, having exited more than two years ago.

Vehicle Types Covered:

Fuel Types Covered:

Modes Covered:

Electric Vehicles Covered:

Rail Applications Covered:

End Users Covered:

Regions Covered:

What our report offers:

Free Customization Offerings:

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Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

3 Market Trend Analysis

4 Porters Five Force Analysis

5 Global Low-Carbon Propulsion Market, By Vehicle Type

6 Global Low-Carbon Propulsion Market, By Fuel Type

7 Global Low-Carbon Propulsion Market, By Mode

8 Global Low-Carbon Propulsion Market, By Electric Vehicle

9 Global Low-Carbon Propulsion Market, By Rail Application

10 Global Low-Carbon Propulsion Market, By End User

11 Global Low-Carbon Propulsion Market, By Geography

12 Key Developments

13 Company Profiling

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