Stratistics MRC에 따르면, 자율주행차 세계 시장은 2024년 608억 달러 규모이며, 예측 기간 동안 19.9%의 CAGR로 성장하여 2030년에는 1,806억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
자율주행차 또는 무인자동차라고도 불리는 자율주행차는 첨단 센서, 소프트웨어, 인공지능(AI) 알고리즘을 탑재해 사람의 개입 없이도 스스로 주행과 조작을 할 수 있는 차량입니다. 이러한 차량은 환경을 인식하고, 감각 데이터를 해석하고, 자율적으로 도로를 탐색하고, 장애물을 피하고, 교통 법규를 준수하기 위한 결정을 내릴 수 있습니다. 자율주행차는 안전성, 효율성, 접근성을 향상시킴으로써 교통에 혁명을 일으킬 수 있는 잠재력을 가지고 있습니다. 인적 오류로 인한 교통사고를 줄이고, 교통 흐름을 최적화하며, 나이, 장애 및 기타 요인으로 인해 운전을 할 수 없는 사람들에게 모빌리티 솔루션을 제공할 수 있을 것으로 기대됩니다.
자동차 산업 정보의 선두주자인 오토모티브 월드(Automotive World)에 따르면, 2050년에는 전 세계적으로 20억 대 이상의 자동차가 보급될 것이라고 합니다. 미국 환경보호청(EPA)에 따르면, 미국에서는 일산화탄소의 75% 이상이 자동차에서 배출됩니다.
mobility as a service의 부상
MaaS는 다양한 교통 서비스를 통합된 플랫폼에 통합하여 사용자에게 AV를 포함한 다양한 모빌리티 옵션에 대한 원활한 액세스를 제공하며, AV를 MaaS 네트워크에 통합함으로써 이 기술이 소비자들 사이에서 더 널리 알려지고 수용될 수 있도록 합니다. MaaS 플랫폼은 AV의 활용을 최적화하고 다운타임을 줄여 운영 효율성을 높입니다. 또한 MaaS의 데이터 기반 특성은 AV 알고리즘을 지속적으로 개선하고 실시간 모니터링 및 분석을 통해 안전성을 향상시킬 수 있습니다.
책임과 법적 문제
자율주행차 사고 발생 시 책임 소재가 불투명해 보험과 법적 체계가 복잡해지고 있습니다. 제조사, 소프트웨어 개발자, 심지어 차량 소유주까지 책임을 물을 수 있어 복잡한 법적 얽히고설킨 그물망이 형성되어 있습니다. 그러나 관할권마다 상이한 규제는 문제를 더욱 악화시켜 자율주행차의 보급과 도입을 방해하고 있습니다. 이러한 요소들이 시장 성장을 가로막고 있습니다.
상업용 애플리케이션에 대한 관심 증가
물류, 운송, 배송 서비스 등 상업 부문은 자율주행 차량이 업무를 간소화하고 비용을 절감하며 효율성을 높일 수 있는 잠재력을 인식하고 있습니다. 기업들은 자율주행 기술을 자사 차량에 통합하여 그 이점을 활용하기 위해 연구개발에 많은 투자를 하고 있습니다. 이러한 영리 단체의 관심은 기술 혁신에 박차를 가하고 있으며, 자율주행 차량의 기능, 안전 기능 및 인프라 지원의 발전으로 이어지고 있습니다. 또한, 상용 애플리케이션은 확장성과 신뢰성을 요구하기 때문에 제조업체는 엄격한 산업 표준을 충족하기 위해 자율주행 시스템을 개선해야 하는 상황에 직면해 있습니다.
데이터 보안에 대한 우려
데이터 보안에 대한 우려는 자율주행차 시장의 발전에 큰 걸림돌로 작용하고 있습니다. 자율주행차에는 첨단 센서, 카메라, 커넥티비티 기능이 통합되어 있어 승객, 경로, 위치 등 기밀 정보를 포함한 방대한 양의 데이터가 생성됩니다. 이 데이터는 해킹, 데이터 유출, 무단 액세스와 같은 사이버 위협에 취약할 수 있습니다. 그러나 개인 정보 도난, 감시, 차량 기능 조작 등 이 데이터의 악용 가능성에 대한 우려는 자율주행차에 대한 소비자의 신뢰와 믿음을 떨어뜨릴 수 있습니다.
초기에 COVID-19는 공급망에 혼란을 일으켜 생산 지연으로 이어져 자율주행차 배치를 방해했습니다. 사회적 거리두기와 외출 금지 조치로 인해 라이드 헤일링 서비스에 대한 수요가 감소하여 자율주행차 테스트와 도입에 영향을 미쳤습니다. 그러나 COVID-19는 안전과 위생의 중요성을 부각시키며 대중교통 및 공유 모빌리티 서비스를 위한 자율주행 기술 개발에 집중하게 만들었습니다.
예측 기간 동안 운전자 지원 분야가 가장 클 것으로 예상됩니다.
운전자 지원 부문은 예측 기간 동안 최대 규모가 될 것으로 예상되며, 운전자 지원 시스템은 적응형 크루즈 컨트롤, 차선 유지 보조, 자동 긴급 제동 등의 기능을 통합하여 반자율주행 기능에 점차 익숙해지게함으로써 차량의 안전과 편의성을 향상시킵니다. 차량의 안전과 편안함을 향상시킵니다. 이러한 기술은 인적 오류를 줄이고 사고를 줄이며 신뢰 흐름을 개선하기 때문에 소비자와 규제 당국의 자율주행 기술에 대한 수용과 신뢰가 높아지고 있습니다.
예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상되는 분야는 승차공유 분야입니다.
승차 공유 분야는 이 기술을 일상 생활에 도입하고 통합할 수 있는 자연스러운 경로를 제공함으로써 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 차량 공유 업체들은 운영 비용 절감, 효율성 향상, 고객 경험 강화를 위해 자율주행 차량을 차량에 통합하는 데 앞장서고 있습니다. 자율주행 기술을 활용하면 라이드셰어링 서비스는 수익성을 유지하면서 고객에게 더 저렴한 요금을 제공할 수 있습니다. 또한, 이러한 서비스는 자율주행차 시스템의 중요한 실험장으로서 개발자들이 실제 데이터를 수집하고 다양한 도시 환경에서 기술을 개선할 수 있는 중요한 실험장 역할을 할 수 있습니다.
추정 기간 동안 아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 이 지역의 성장은 5G 네트워크, 사물인터넷(IoT) 센서, 인공지능과 같은 첨단 기술이 교통 시스템에 통합되면서 뒷받침되고 있습니다. 향상된 연결성은 차량, 인프라 및 기타 스마트 기기 간의 원활한 통신을 가능하게 하여 지역 전체에 보다 안전하고 효율적인 교통망을 구축할 수 있도록 돕습니다. 이러한 발전은 교통 안전을 개선하고 교통 체증을 완화할 뿐만 아니라, 혁신적인 모빌리티 서비스와 스마트 시티 구상을 위한 길을 열어주며, 이 지역을 세계 자율주행차 시장의 선두에 서게 할 것입니다.
각국 정부는 종합적인 규제 프레임워크를 통해 AV 개발 및 보급에 도움이 되는 환경을 조성하고 있으며, 아시아태평양은 예측 기간 동안 유익한 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 정부는 명확한 가이드라인과 표준을 제공함으로써 제조업체, 투자자, 소비자를 포함한 이해관계자들에게 신뢰를 심어주고, 지역 내 AV 기술에 대한 혁신과 투자를 촉진하고 있습니다. 또한, 아시아태평양의 규제에는 종종 연구 보조금 및 세제 혜택과 같은 인센티브 및 지원 메커니즘이 포함되어 있어 업계 플레이어와 정부 기관의 협력을 촉진하고 AV 개발을 위한 활기찬 생태계를 조성하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Autonomous Vehicles Market is accounted for $60.8 billion in 2024 and is expected to reach $180.6 billion by 2030 growing at a CAGR of 19.9% during the forecast period. Autonomous vehicles, often referred to as self-driving cars or driverless cars, are vehicles equipped with advanced sensors, software, and artificial intelligence (AI) algorithms that enable them to navigate and operate without human intervention. These vehicles can perceive their environment, interpret sensory data, and make decisions to navigate roads, avoid obstacles, and adhere to traffic laws autonomously. Autonomous vehicles have the potential to revolutionize transportation by offering increased safety, efficiency and accessibility. They hold promise for reducing traffic accidents caused by human error, optimizing traffic flow, and providing mobility solutions for people who cannot drive due to age, disability, or other factors.
According to Automotive World Ltd., a leader in automotive industry information, there would be more than 2 billion cars across the globe in 2050. According to Environmental Protection Agency (EPA), in the U.S. more than 75% of the carbon monoxide is emitted by motor vehicles.
Rise of mobility as a service
MaaS integrates various transportation services into a unified platform, providing users with seamless access to diverse mobility options, including AVs. By incorporating AVs into MaaS networks, the technology gains broader exposure and acceptance among consumers. MaaS platforms optimize AV utilization, reducing downtime and increasing operational efficiency. Moreover, the data-driven nature of MaaS enables continuous improvement of AV algorithms and enhances safety through real-time monitoring and analysis.
Liability and legal issues
Uncertainty regarding who bears responsibility in the event of accidents involving autonomous vehicles complicates insurance and legal frameworks. Manufacturers, software developers, and even vehicle owners could potentially be held liable, creating a complex web of legal entanglements. However, differing regulations across jurisdictions further exacerbate the problem, hindering widespread adoption and deployment of autonomous vehicles. These elements are hindering the market growth.
Increasing focus on commercial applications
Commercial sectors such as logistics, transportation, and delivery services are recognizing the potential of autonomous vehicles to streamline operations, reduce costs, and enhance efficiency. Businesses are investing heavily in research and development to integrate autonomous technology into their fleets, aiming to capitalize on its benefits. This heightened interest from commercial entities is spurring innovation, leading to advancements in autonomous vehicle capabilities, safety features, and infrastructure support. Moreover, as commercial applications demand scalability and reliability, manufacturers are compelled to refine autonomous systems to meet rigorous industry standards.
Data security concerns
Data security concerns pose a significant hurdle in the advancement of the autonomous vehicles market. The integration of sophisticated sensors, cameras, and connectivity features in autonomous vehicles generates vast amounts of data, including sensitive information about passengers, routes, and locations. This data becomes vulnerable to cyber threats such as hacking, data breaches, and unauthorized access. However, concerns about the potential misuse of this data, including identity theft, surveillance, and manipulation of vehicle functions, undermine consumer trust and confidence in autonomous vehicles.
Initially, the pandemic disrupted supply chains, leading to production delays and hindering the deployment of autonomous vehicles. Social distancing measures and lockdowns reduced demand for ride-hailing services, affecting autonomous vehicle testing and adoption. However, the pandemic highlighted the importance of safety and hygiene, prompting a greater focus on the development of self-driving technology for public transportation and shared mobility services.
The Driver Assistance segment is expected to be the largest during the forecast period
Driver Assistance segment is expected to be the largest during the forecast period, by integrating features such as adaptive cruise control, lane-keeping assistance, and automatic emergency braking, driver assistance systems enhance vehicle safety and comfort while gradually familiarizing users with semi-autonomous capabilities. These technologies mitigate human errors, reduce accidents, and improve traffic flow, thus fostering greater acceptance and trust in autonomous driving technology among consumers and regulators.
The Ride Share segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Ride Share segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period by providing a natural avenue for the adoption and integration of this technology into everyday life. Ride-sharing companies are at the forefront of incorporating autonomous vehicles into their fleets, aiming to reduce operational costs, increase efficiency, and enhance customer experience. By leveraging autonomous technology, ride-share services can offer lower fares to customers while still maintaining profitability. Additionally, these services act as a crucial testing ground for autonomous vehicle systems, allowing developers to collect real-world data and refine their technology in diverse urban environments.
Asia Pacific region commanded the largest share of the market over the extrapolated period. This regional growth is underpinned by the integration of cutting-edge technologies such as 5G networks, Internet of Things (IoT) sensors, and artificial intelligence into transportation systems. Enhanced connectivity enables seamless communication between vehicles, infrastructure, and other smart devices, fostering safer and more efficient transportation networks across the region. These advancements not only improve road safety and reduce congestion but also pave the way for innovative mobility services and smart city initiatives, positioning the region at the forefront of the global autonomous vehicles market.
Through comprehensive regulatory frameworks, governments are fostering an environment conducive to AV development and deployment, Asia Pacific region is estimated to witness profitable growth during the projection period. By providing clear guidelines and standards, governments instill confidence among stakeholders, including manufacturers, investors and consumers, thus stimulating innovation and investment in AV technologies across the region. Moreover, regulations in the Asia Pacific region often include incentives and support mechanisms, such as research grants and tax breaks, which encourage collaboration between industry players and government agencies, fostering a vibrant ecosystem for AV development.
Key players in the market
Some of the key players in Autonomous Vehicles market include Audi, BMW, Continental AG, Daimler Group, Delphi, Ford Motor, General Motors, Hyundai Motor Group, Jaguar, Renault, Tesla, Uber, Volkswagen and Volvo.
In August 2023, GTMC is expected to provide Pony.ai with a fleet of battery electric vehicles branded by Toyota. These vehicles are expected to feature sophisticated redundant systems of Toyota designed for Level 4 autonomous driving research and development. The autonomous driving technology of Pony.ai is expected to be seamlessly incorporated into these vehicles, and they are anticipated to be utilized on the PonyPilot + robotaxi network platform.
In July 2023, Volkswagen Group of America, Inc. (VWGoA) is commencing its inaugural autonomous vehicle testing initiative in Austin. The program is expected to launch with a fleet of 10 all-electric ID. Buzz vehicles equipped with an autonomous driving (AD) technology system, jointly developed by the global Volkswagen Group in collaboration with the technology firm Mobileye.
In July 2023, Tesla announced an investment of USD 1 billion for the development of project Dojo that aims to manage extensive volumes of data, with a specific focus on video feeds originating from Tesla vehicles, a crucial element in the advancement of autonomous driving software of the company.