승용차용 지능형 스티어링 산업(2024년)
Passenger Car Intelligent Steering Industry Research Report, 2024
상품코드 : 1567947
리서치사 : ResearchInChina
발행일 : 2024년 08월
페이지 정보 : 영문 520 Pages
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한글목차

1. 정책적 지원이 지속되고 있으며, 스티어 바이 와이어 관련 표준이 확정되고 있습니다.

2023년 이후, 중국은 스티어 바이 와이어에 대한 국가 표준, 협회 표준 및 기타 정책을 수립하고 있습니다. 상용차 및 승용차 스티어 바이 와이어의 기술 요구 사항 및 테스트 방법과 같은 시스템 표준부터 휠 허브/휠 림 모터 및 스티어 바이 와이어 로드 센싱 시뮬레이터와 같은 구성요소 표준에 이르기까지 스티어 바이 와이어의 표준은 점점 더 명확하고 완벽 해지고 있습니다.

스티어 바이 와이어의 로드센스 시뮬레이터를 예로 들면, 운전자가 차량을 운전할 때 운전자의 손 감각은 매우 중요합니다. 로드 센스는 타이어, 노면, 차체의 힘과 노면 상태를 스티어링을 통해 운전자에게 실시간으로 전달합니다. 기계적인 연결이 없다면, 로드 센스는 스티어 바이 와이어의 로드 센스 시뮬레이터를 통해서만 생성할 수 있습니다. 로드센스 시뮬레이터의 가장 중요한 기능은 다양한 노면 상황에서 운전자의 감각을 최대한 사실적으로 시뮬레이션하고 복원하는 것입니다.

2024년 8월, 중국과학원(CAS) 전기공학연구소(IEE)와 HYCET EPS System(Jiangsu)은 공동으로 이 분야의 격차를 해소하기 위한 표준인 CSAE "Fault Injection Test Specifications for Steering Wheel Hand Feel Simulation Controllers of Passenger Car Steer-by-Wire Systems" 표준 초안 작성을 주도했습니다.

2. 많은 OEM들이 스티어 바이 와이어 기술을 탑재하기 위해 경쟁하고 있으며, 2025년 국내 독립 브랜드 모델에 탑재될 것으로 예상됩니다.

전 세계에서 스티어 바이 와이어를 장착한 승용차는 Infiniti Q50, Q50L, QX50, Q60, Toyota bZ4X, Lexus RZ, Tesla Cybertruck 등 10가지 모델밖에 없습니다.

OEM 업체들의 계획을 보면 2025년에는 국내 독립 브랜드 차량에도 스티어 바이 와이어가 장착될 것으로 예상됩니다.

3. 4륜 독립 스티어링은 스티어 바이 와이어의 향후 발전 방향이 될 것입니다.

스티어 바이 와이어식 4륜 스티어링(4WS-SBW)는 독립적인 기계식 변속기 메커니즘과 스티어링 액추에이터 모터로 구성됩니다. 각 바퀴가 독립적으로 스티어링 각도를 제어할 수 있기 때문에 운전 자세의 자유도를 높이면서 그 자리에서 선회할 수 있으며, 4륜 독립구동의 가장 큰 의의는 안전에 있습니다. 차량의 안정성과 미끄럼 방지 제어를 향상시킬 수 있습니다. 또한, 자율주행 시스템에 파워와 스티어링의 이중 이중화 기능을 제공합니다. 스티어링 휠이 고장 나더라도 4륜의 속도 차이로 스티어링이 끊어질 수 있습니다.

예를 들어, 홍치의 통합 섀시 구조는 e.RFlag 전기 플랫폼(HME)의 지능형 주행 안전 섀시 시스템인 '홍치 드라이브-스티어링 통합 파워 섀시' 기술에서 비롯됐습니다. 이 섀시 기술 플랫폼은 스티어링, 제동, 서스펜션 시스템의 통합 제어를 실현하는 섀시 도메인 제어 알고리즘을 개척했습니다. 바퀴를 구동하는 모터를 차체에서 분리하여 바퀴에 직접 통합하고 대신 바퀴 허브 내부에 장착하여 4개의 바퀴가 모두 동일한 디자인을 채택하고 있습니다. 이는 기존 자동차에 장착된 변속기 장치를 직접 취소하고 바퀴가 '스스로' 구동하는 것과 같으며, 크랩 워크 스티어링, 고정점 유턴, 전륜 스티어링, 4륜 스티어링 등 7가지 운동 방식을 실현합니다.

BYD, Hongqi, Dongfeng, Schaeffler 등은 4륜 독립 스티어링 기술을 내놓았는데, 이 기술은 향후 스티어 바이 와이어의 주요 발전 방향이 될 것입니다.

이 보고서는 세계와 중국의 지능형 스티어링에 대해 조사 분석하여 현황, 탑재, 공급업체, 공급망 레이아웃 등을 정리하고 향후 지능형 스티어링의 연구개발 동향을 예측하고 있습니다.

목차

제1장 승용차용 지능형 스티어링 산업 개요

본 보고서의 지능형 스티어링 용어와 정의

본 보고서의 지능형 스티어링 업계 조사 범위

제2장 국내외 승용차 OEM의 자동차용 지능형 스티어링 레이아웃

제3장 국외 승용차용 지능형 스티어링 시스템 통합사업자

제4장 국내 승용차용 지능형 스티어링 시스템 통합사업자

제5장 승용차용 스티어링 모터 공급업체

제6장 승용차용 스티어링 센서 공급업체

제7장 승용차용 스티어링 시스템 MCU 공급업체

제8장 승용차용 지능형 스티어링 산업 개발 동향

ksm
영문 목차

영문목차

Intelligent Steering Research: Steer-by-wire is expected to land on independent brand models in 2025

The Passenger Car Intelligent Steering Industry Research Report, 2024 released by ResearchInChina summarizes and studies the status quo, installation, suppliers' layout, supply chain layout, etc. of intelligent steering in the world and China, and predicts the future development trends of intelligent steering.

1. Policies provide continuous support, and standards concerning steer-by-wire are becoming definite.

Since 2023, China has formulated a range of national standards, association standards and other policies for steer-by-wire. From system standards such as technical requirements and test methods for steer-by-wire of commercial vehicles and passenger cars, to component standards for wheel hub/wheel rim motors and steer-by-wire road sense simulators, the standards for steer-by-wire are becoming increasingly definite and perfect.

Take the steer-by-wire road sense simulator as an example: when the driver drives a vehicle, the hand feel is very important to the driver. The road sense transmits the force and road conditions of the tires, road surface, and body to the driver through the steering wheel in real time. Without mechanical connection, the road sense can only be produced by the steer-by-wire road sense simulator. The most important function of a road sense simulator is to simulate and restore the driver's feelings as realistically as possible under different road conditions.

In August 2024, the Institute of Electrical Engineering (IEE) of Chinese Academy of Sciences (CAS) and HYCET EPS System (Jiangsu) jointly took the lead in drafting the CSAE standard "Fault Injection Test Specifications for Steering Wheel Hand Feel Simulation Controllers of Passenger Car Steer-by-Wire Systems", a standard which filled the gap in this field.

The following table shows the statistics of steer-by-wire standards and policies from 2023 to 2024:

2. Many OEMs are vying to deploy steer-by-wire technology which is expected to be available in domestic independent brand models in 2025.

There are fewer than 10 passenger car models equipped with steer-by-wire in the world, including Infiniti Q50, Q50L, QX50, Q60, Toyota bZ4X, Lexus RZ, and Tesla Cybertruck. The following table lists the models that have carried and are scheduled to carry steer-by-wire:

Seen from the plans of OEMs, steer-by-wire is expected to be available in domestic independent brand models in 2025.

3. Four-wheel independent steering will be the future development direction of steer-by-wire

The 4-wheel steering with steer-by-wire system (4WS-SBW) is composed of an independent mechanical transmission mechanism and a steering actuator motor. Each wheel can independently control the steering angle, enabling the vehicle to turn in place while increasing the freedom of driving attitude. The greatest significance of 4-wheel independent drive lies in safety. It can improve the stability and anti-skid control of the vehicle. It also provides power and steering dual redundancy for the autonomous driving system. Even if the steering wheel fails, steering can be achieved through the speed difference between the four wheels.

For example, the Hongqi integrated chassis structure comes from the "Hongqi drive-steering integrated power chassis" technology of the intelligent driving safety chassis system of the e.RFlag electric platform (HME). This chassis technology platform pioneered a chassis domain control algorithm to achieve integrated control of steering, braking and suspension systems. It removes the motors that drives the wheel from the body, integrates them directly into the wheel, and installs them on the inside of the wheel hub instead. All four wheels adopt the same design. This is equivalent to directly canceling the transmission devices on traditional vehicles, allowing the wheels to drive "themselves", and realizing seven motion modes including crab walk steering, fixed-point U-turn, front-wheel steering, and four-wheel steering.

BYD, Hongqi, Dongfeng and Schaeffler among others have laid out 4-wheel independent steering, a technology which is a major future development direction of steer-by-wire.

4. Steer-by-wire technology will disrupt cockpit design

Change 1: Steer-by-wire can enable foldable steering wheels to increase the available space in the cockpit. Nexteer's steer-by-wire can realize a foldable steering wheel, which automatically retracts during autonomous driving to increase the available space in the cockpit. ZF's steer-by-wire will allow the steering wheel to automatically retract in the future.

Change 2: Steer-by-wire technology can eliminate the steering wheel and replace it with other devices:

In November 2023, Schaeffler announced its force feedback operating joystick technology, which cancels the traditional steering wheel and replaces it with a joystick placed next to the armrest. Schaeffler's force feedback operating joystick has no mechanical connection with the front steering mechanism. This joystick can clearly feed the road sense back to the driver. The full steering stroke is about 100 degrees from the left to the right. The entire system development meets the relevant functional safety requirements and standards.

In May 2024, Hitachi Astemo's Smart SBWS used multiple control solutions to replace the traditional steering wheel, for example, using a mouse to control the steering wheel in the central armrest box, or using a new device on the left side of the front passenger to control the steering wheel. The system is expected to be mass-produced in 203X.

Table of Contents

1 Overview of Passenger Car Intelligent Steering Industry

Intelligent Steering Terminology and Definition in This Report

Research Scope of the Intelligent Steering Industry in This Report

2 Automotive Intelligent Steering Layout of Domestic and Foreign Passenger Car OEMs

3 Foreign Passenger Car Intelligent Steering System Integrators

4 Domestic Passenger Car Intelligent Steering System Integrators

5 Passenger Car Steering Motor Suppliers

6 Passenger Car Steering Sensor Suppliers

7 Passenger Car Steering System MCU Suppliers

8 Development Trends of Passenger Car Intelligent Steering Industry

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