세계의 인기 트레이딩 카드 시장 : 시장 점유율과 순위, 전체 판매 및 수요 예측(2025-2031년)
Favorite Trading Card - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1873587
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 인기 트레이딩 카드 시장 규모는 2024년에 98억 5,300만 달러로 추정되며, 2025년부터 2031년까지 예측 기간 동안 CAGR 10.5%로 성장하여 2031년까지 200억 3,200만 달러로 확대될 것으로 예측됩니다.

인기 트레이딩 카드(일명 : 인기 카드/아이코닉 카드)는 수집용 카드 게임이나 시리즈에서 캐릭터의 인기도, 희소성, 아트웍의 품질, 브랜드 지지, 경기 성적 등의 요소가 결합되어 특히 주목을 받는 특정 카드를 말합니다. 이 카드들은 한정판 넘버링, 친필 사인, 홀로그램 호일 스탬핑, 고급 소재 등 독특한 특징을 가지고 있으며, 컬렉션의 '플래그십' 또는 '스타' 카드로 자리매김하는 경우가 많습니다.

게임 플레이를 넘어, 좋아하는 카드는 팬들이 IP에 대한 감정적 유대감을 구현하고, 수집 커뮤니티 내에서 정체성과 지위를 상징하는 역할을 합니다. 그 희소성은 특히 전문 감정 서비스의 참여로 인해 2차 시장에서 큰 수요와 유동성으로 이어져 수집용 카드 산업의 생태계를 이끄는 중요한 요소로 작용하고 있습니다.

인기 트레이딩 카드 시장은 단순한 게임 플레이 도구에서 수집, 투자, 사회적 정체성의 욕구를 충족시키는 복잡한 문화 공예품으로 크게 진화했습니다. 캐릭터와 스토리의 배경은 인기를 좌우하는 중요한 요소입니다. 예를 들어, 포켓몬스터의 리자몽, 르브론 제임스의 데뷔 카드와 같은 NBA 루키 카드, 마블의 아이언맨 사인 카드 등은 IP의 영향력으로 인해 높은 수요를 보이고 있습니다.

최근 몇 년 동안 수집용 카드 시장은 많은 자본이 투입되고 전문화가 진행되고 있습니다. PSA, 베켓 등의 그레이딩 서비스는 카드의 상태와 진위 여부를 정량적으로 평가하여 수집가의 신뢰와 시장의 투명성을 높이고 있습니다. 유통 시장에서의 거래가 급증하고, 경매, 온라인 마켓플레이스, 라이브 스트리밍을 통한 팩 개봉 등 다양한 거래의 장이 생겨나면서 인기 카드의 가치와 인지도가 높아지고 있습니다.

블라인드 박스 경제의 부상으로 우연성에 기반한 팩 개봉을 통해 소비자의 참여가 증가하고, 인기 카드의 희소성과 화제성이 증가하고 있습니다. 출판사는 한정판, 초판, 초판 인쇄판, 사인 기념 카드, 시즌 한정판 등을 발행하여 인위적인 희소성을 만들어 충동구매를 유도하고 있습니다.

디지털 기술과 블록체인의 혁신이 시장을 더욱 활성화시키고 있습니다. NFT 트레이딩 카드와 가상 마켓플레이스의 등장은 카드의 소유권, 이력, 상호 작용이 물리적 자산을 초월하는 디지털 수집품 시대의 도래를 예고하고 있습니다. 인기 트레이딩 카드는 디지털 아이덴티티, 메타버스 참여, 트랜스미디어 IP 생태계와 밀접하게 연결될 전망입니다.

전반적으로, 인기 트레이딩 카드 시장은 향후 5-10년 동안 견조한 성장을 유지할 것으로 예상됩니다. 세계 IP의 확대와 소비자 고급화에 힘입어, 소장용 카드는 전 세계 젊은 층에서 문화적 상징이자 분산 투자 대상으로서 점점 더 중요한 역할을 하게 될 것입니다.

이 보고서는 인기 트레이딩 카드 세계 시장에 대해 총 매출액, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위를 중심으로 지역별, 국가별, 유형별, 용도별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목적으로 합니다.

인기 트레이딩 카드 시장의 규모, 추정 및 예측은 2024년을 기준 연도로 하여 2020년에서 2031년까지의 기간의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하는 매출 수익으로 제시됩니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 인기 트레이딩 카드에 대한 사업/성장 전략 수립, 시장 경쟁 상황 평가, 현재 시장에서의 포지셔닝 분석, 정보에 입각한 사업적 판단을 내릴 수 있도록 지원합니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

KSM
영문 목차

영문목차

The global market for Favorite Trading Card was estimated to be worth US$ 9853 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 20032 million by 2031 with a CAGR of 10.5% during the forecast period 2025-2031.

Favorite Trading Cards, also known as Popular or Iconic Trading Cards, refer to specific cards within a collectible card game or series that attract exceptional attention due to a combination of factors such as character popularity, rarity, artwork quality, brand endorsement, or competitive performance. These cards are often designated as "flagship" or "star" cards of a collection, featuring unique identifiers such as limited edition numbering, autographs, holographic foils, or premium materials.

Beyond gameplay, favorite cards embody fans' emotional connection to the IP and serve as symbols of identity and status within collecting communities. Their desirability translates into significant secondary market demand and liquidity, especially with the involvement of professional grading services, making them crucial drivers of the collectible card industry's ecosystem.

The market for favorite trading cards has evolved significantly from mere gameplay tools to complex cultural artifacts that fulfill collecting, investment, and social identity needs. Character and narrative backing are critical drivers of popularity-for instance, Pokemon's Charizard, NBA rookie cards like LeBron James' debut card, or Marvel's Iron Man autograph card all achieve high demand due to their IP influence.

In recent years, the collectible card market has attracted substantial capital involvement and professionalization. Grading services such as PSA and Beckett quantify card condition and authenticity, boosting collector confidence and market transparency. Secondary market activity has surged, giving rise to diverse transaction venues including auctions, online marketplaces, live stream pack openings, and more, amplifying the value and visibility of favorite cards.

The rise of the blind box economy has enhanced consumer engagement through chance-based pack openings, increasing the scarcity and buzz around popular cards. Publishers exploit this by issuing limited editions, first print runs, signed commemorative cards, and seasonal variants, creating artificial scarcity and driving impulse buying.

Digital and blockchain innovations further energize the space. The emergence of NFT trading cards and virtual marketplaces heralds a digital collectible era where card ownership, provenance, and interaction extend beyond physical assets. Favorite trading cards are poised to become intertwined with digital identities, metaverse engagement, and transmedia IP ecosystems.

Overall, the market for favorite trading cards is expected to maintain robust growth over the next 5 to 10 years. Fueled by global IP expansion and consumer sophistication, collectible cards will increasingly serve as a cultural badge and a diversified asset class among younger demographics worldwide.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Favorite Trading Card, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Favorite Trading Card by region & country, by Type, and by Application.

The Favorite Trading Card market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Favorite Trading Card.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Favorite Trading Card company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Revenue of Favorite Trading Card in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Revenue of Favorite Trading Card in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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