세계의 가상 이벤트 소프트웨어 솔루션-시장 점유율과 순위, 전체 판매량 및 수요 예측(2025-2031년)
Virtual Event Software Solutions - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1868049
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

가상 이벤트 소프트웨어 솔루션 시장 규모는 2024년에 36억 달러로 평가되었고, 2025-2031년의 예측 기간에 CAGR 16.0%로 성장하여 2031년까지 109억 6,400만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.

가상 이벤트 소프트웨어 솔루션은 사용자에게 효율적이고 유연한 인터랙티브한 온라인 이벤트 경험을 제공하기 위해 설계된 인터넷 기반 도구입니다. 이러한 솔루션은 일반적으로 회의, 전시회, 세미나, 교육 세션, 기자 회견 등 다양한 유형의 이벤트를 기획하고 관리하는 기능을 갖추고 있으며, 기업, 교육 기관, 정부 등 다양한 사용자 그룹의 요구를 충족시킬 수 있습니다. 가상 이벤트 소프트웨어는 가상 장소 제공, 실시간 커뮤니케이션, 양방향 기능을 통해 시간과 공간의 제약을 극복하고 전 세계 참가자들이 원활하게 연결하여 정보와 리소스를 공유할 수 있도록 합니다.

제품 범위에서 가상 이벤트 소프트웨어 솔루션은 일반적으로 가상 행사장 구축, 회의 관리, 라이브 스트리밍, 인터랙티브 도구(질의응답, 투표, 분과회의 등), 가상 전시회, 디지털 부스, 데이터 분석, 소셜 교류 플랫폼 등 여러 모듈을 포함합니다. 모듈을 포함합니다. 이러한 기능을 통해 이벤트 주최자는 이벤트의 워크플로우를 효과적으로 관리하고, 참가자의 참여와 상호작용을 강화할 수 있습니다. 또한, 기술의 지속적인 발전과 함께 많은 가상 이벤트 플랫폼에서 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 기술을 도입하기 시작하여 온라인 이벤트의 몰입감과 쌍방향성을 더욱 향상시키고 있습니다.

가상 이벤트 소프트웨어 솔루션의 적용 범위도 확대되고 있습니다. 일반적인 회의나 전시회뿐만 아니라 사내 교육, 온라인 교육, 원격 의료, 가상 채용 활동 등 다양한 분야에서 활용되고 있습니다. 프로세스의 디지털화를 통해 사용자는 보다 편리하게 이벤트에 참여할 수 있으며, 백엔드 데이터 분석을 통해 이벤트의 효과와 참가자의 참여도를 실시간으로 모니터링하고 최적화할 수 있어 주최자가 보다 현명한 의사결정을 내릴 수 있게 됩니다.

가상 이벤트 소프트웨어 시장의 급속한 발전은 몇 가지 요인에 의해 주도되고 있습니다. 첫째, 특히 코로나19 이후 가속화된 세계화와 디지털 전환으로 인해 기업 및 교육기관이 가상 이벤트에 대한 투자를 확대하고 있습니다. 원격 근무와 온라인 학습이 보편화되면서 가상 이벤트 소프트웨어에 대한 수요는 계속 증가하고 있습니다. 또한 기업과 조직은 이벤트의 양방향성과 참가자 참여에 점점 더 집중하고 있으며, 가상 이벤트 플랫폼이 제공하는 실시간 상호 작용, 개인화된 컨텐츠 추천, 소셜 기능 등의 기능은 사용자 경험을 크게 향상시켜 시장 수요를 주도하고 있습니다. 시장 수요를 견인하고 있습니다.

기회의 관점에서 볼 때, 가상 이벤트 소프트웨어 시장은 큰 잠재력을 가지고 있습니다. 기술의 발전에 따라 플랫폼의 기능은 계속 확장되고 있으며, 특히 증강현실(AR), 가상현실(VR)과 같은 첨단 기술의 적용으로 향후에는 더욱 몰입감과 양방향성을 갖춘 가상 이벤트가 실현될 것입니다. 이는 개발자와 기업에게 새로운 혁신의 기회를 열어줍니다. 예를 들어, 기업들은 국제적인 비즈니스 프로모션이나 국경 간 회의 등에 가상 플랫폼을 활용할 수 있으며, 이를 통해 비용 절감과 효율성을 크게 향상시킬 수 있습니다. 또한, 가상 이벤트 플랫폼은 기업에 정확한 고객 데이터와 피드백을 제공하고, 사용자 니즈에 대한 이해를 높이고, 제품 및 서비스 최적화를 지원합니다.

그러나 시장에는 몇 가지 위험과 과제도 존재합니다. 첫째, 기술 개발과 시스템 안정성은 가상 이벤트 소프트웨어의 중요한 과제입니다. 특히 사용자 트래픽이 집중되는 시간대에는 플랫폼의 성능과 안정성이 영향을 받을 수 있습니다. 둘째, 시장 경쟁이 치열하고 많은 기업이 진출한 반면 시장 집중도는 상대적으로 낮은 상황입니다. 제품의 동질화가 진행되는 가운데, 혁신을 통한 차별화가 사용자 확보의 핵심입니다. 또한, 사이버 보안 문제도 빼놓을 수 없습니다. 사용자의 프라이버시 보호와 데이터 보안은 철저하게 지켜져야 합니다.

다운스트림 수요 동향과 관련하여 비즈니스 활동의 요구 사항이 다양해짐에 따라 가상 이벤트 소프트웨어는 점차 틈새 시장으로 확대될 것입니다. 예를 들어, 특정 산업이나 분야에서는 맞춤형 가상 전시회나 회의에 대한 수요가 증가하는 반면, 교육 분야에서는 가상 교실이나 양방향 학습 기능에 대한 관심이 높아질 수 있습니다. 인공지능(AI)과 빅데이터 분석과 같은 신기술의 도입은 가상 이벤트 소프트웨어의 맞춤화 및 개별 대응성을 더욱 강화할 것입니다.

이 보고서는 가상 이벤트 소프트웨어 솔루션 세계 시장에 대해 총 매출액, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위를 중심으로 지역별, 국가별, 유형별, 용도별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목적으로 합니다.

가상 이벤트 소프트웨어 솔루션 시장 규모, 추정치 및 예측은 2024년을 기준 연도로 하여 2020년에서 2031년까지의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하는 매출 수익으로 제시되었습니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략을 수립하고, 시장 경쟁 구도를 평가하고, 현재 시장에서의 위치를 분석하고, 가상 이벤트 소프트웨어 솔루션에 대한 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 돕는 것을 목표로 합니다. 도움을 드리고자 합니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

LSH
영문 목차

영문목차

The global market for Virtual Event Software Solutions was estimated to be worth US$ 3600 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 10964 million by 2031 with a CAGR of 16.0% during the forecast period 2025-2031.

Virtual event software solutions are internet-based tools designed to provide users with an efficient, flexible, and interactive online event experience. These solutions generally include functions for organizing and managing various types of events such as meetings, exhibitions, seminars, training sessions, and press conferences, catering to the needs of different user groups, including businesses, educational institutions, and governments. Virtual event software overcomes the limitations of time and space by providing virtual venues, real-time communication, and interaction features, allowing participants from all over the world to seamlessly connect, share information, and resources.

In terms of product scope, virtual event software solutions typically include several modules such as virtual venue construction, meeting management, live streaming, interactive tools (e.g., Q&A, polling, breakout sessions), virtual exhibitions, digital booths, data analytics, and social interaction platforms. These features enable event organizers to effectively manage event workflows and enhance participant engagement and interactivity. Additionally, with the continuous development of technology, many virtual event platforms have begun to incorporate augmented reality (AR) and virtual reality (VR) technologies, further enhancing the immersive and interactive experience of online events.

The application range of virtual event software solutions is also expanding. In addition to general meetings and exhibitions, they are now used for internal corporate training, online education, telemedicine, virtual recruitment, and other scenarios. By digitizing the process, users can participate in events more conveniently, while the effectiveness and engagement of the event can be monitored and optimized in real-time through backend data analytics, helping organizers make more informed decisions.

The rapid development of the virtual event software market is driven by several factors. First, globalization and digital transformation have accelerated, particularly after the pandemic, prompting businesses and educational institutions to increase their investments in virtual events. As remote work and online learning become the norm, the demand for virtual event software continues to grow. Additionally, businesses and organizations are increasingly focused on the interactivity and engagement of events, and features provided by virtual event platforms, such as real-time interaction, personalized content recommendations, and social functionalities, significantly enhance user experiences, thereby driving market demand.

From an opportunity perspective, the virtual event software market holds substantial potential. With the development of technology, platform functionalities continue to expand, especially with the application of cutting-edge technologies like augmented reality (AR) and virtual reality (VR), which will likely lead to more immersive and interactive virtual events in the future. This opens up innovation opportunities for developers and companies. For example, businesses can use virtual platforms for international business promotion, cross-border meetings, and more, which greatly reduces costs and improves efficiency. Additionally, virtual event platforms can provide businesses with precise customer data and feedback, helping them better understand user needs and optimize products and services.

However, the market also faces some risks and challenges. First, the development of technology and system stability are key issues for virtual event software. In particular, the platform's performance and stability may be affected during periods of high user traffic. Secondly, the market is highly competitive, with many companies entering the space, and market concentration is relatively low. Product homogeneity is common, and differentiation through innovation becomes crucial in attracting users. Furthermore, cybersecurity issues cannot be overlooked, as user privacy protection and data security must be thoroughly safeguarded.

Regarding downstream demand trends, as business activity requirements become more diverse, virtual event software will gradually expand into niche markets. For example, certain industries or sectors may have higher demands for customized virtual exhibitions or conferences, while the education sector may focus more on virtual classrooms and interactive learning functionalities. The introduction of new technologies, such as artificial intelligence (AI) and big data analytics, will further enhance the customization and personalization of virtual event software.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Virtual Event Software Solutions, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Virtual Event Software Solutions by region & country, by Type, and by Application.

The Virtual Event Software Solutions market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Virtual Event Software Solutions.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Virtual Event Software Solutions company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Revenue of Virtual Event Software Solutions in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Revenue of Virtual Event Software Solutions in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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