세계의 담배 포장 : 시장 점유율과 순위, 전체 판매량 및 수요 예측(2025-2031년)
Tobacco Packaging - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1867562
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 3,950 ₩ 5,882,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등을 Copy & Paste 할 수 있습니다. 인쇄 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 5,925 ₩ 8,824,000
PDF (Multi User License) help
PDF, Excel 보고서를 동일 기업내 10명까지 이용하실 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등을 Copy & Paste 할 수 있습니다. 인쇄 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF, Excel, Word 이용 범위와 동일합니다.
US $ 7,900 ₩ 11,765,000
PDF (Enterprise User License) help
PDF, Excel, Word 보고서를 동일 기업내 모든 구성원이 이용하실 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등을 Copy & Paste 할 수 있습니다. 인쇄 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF, Excel, Word 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

세계의 담배 포장 시장 규모는 2024년에 88억 6,100만 달러로 평가되었고, 2025-2031년의 예측 기간에 CAGR 2.2%로 성장을 지속하여, 2031년까지 101억 5,100만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.

본 보고서는 담배 포장의 국경 간 산업 발자국, 자본 배분 패턴, 지역 경제의 상호 의존성, 공급망 재구축에 대한 최근 관세 조정 및 국제적인 전략적 대응 조치에 대한 종합적인 평가를 제공합니다.

2024년 세계 담배 포장 생산량은 약 304만 5,800톤, 세계 평균 시장 가격은 톤당 약 2,909달러였습니다. 담배 포장은 브랜딩과 제품 보호뿐만 아니라 각국 정부의 엄격한 규제에 대응하는 데 있어서도 담배 산업에서 매우 중요한 역할을 하고 있습니다. 주요 담배 포장재에는 담배 속지, 라벨지, 밀봉지, 담배 포장지, 담배 포장 필름, 풀코드 등이 포함됩니다.

1. 엄격한 정부 규제

무늬 없는 포장법: 호주, 프랑스, 영국 등의 국가에서는 표준화된 포장과 그래픽 건강 경고(포장의 50-90%를 덮는)를 의무화하고, 로고나 브랜드 색상의 사용을 금지하고 있습니다.

건강 경고: 점점 더 그림과 텍스트를 많이 사용한 경고 표시가 의무화되어 패키지의 재설계가 요구되고 있으며, 브랜딩 공간을 제한하고 있습니다.

어린이 안전 포장: 어린이를 보호하기 위해 변조 방지 씰과 복잡한 개봉 메커니즘을 의무화하는 규정입니다.

2. 위조 방지 요구

불법 담배 거래가 증가함에 따라 제품의 진위 여부를 확인하고 WHO의 FCTC 의정서를 준수하기 위한 고도의 보안 기능(예: 홀로그램, QR코드, 보이지 않는 잉크)에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

3. 위험 감소 제품으로의 전환

전자담배, 가열식 담배(예: IQOS), 니코틴 파우치 등의 인기가 높아짐에 따라 특수 포장(예: 내열소재, 방습층)이 필요하게 되었습니다.

4. 지속가능성에 대한 압력

정부와 소비자들은 플라스틱 폐기물과 탄소 발자국을 줄이기 위해 친환경 솔루션(예: 생분해성 필름, 재생 가능한 판지 등)을 요구하고 있습니다.

5. 신흥 시장의 성장

아시아태평양(예: 인도, 인도네시아) 및 아프리카의 담배 소비 증가로 인해 비용 효율적인 대량 생산 포장에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

6. 개인화 및 브랜딩

규제적 제약에도 불구하고, 개인화된 프리미엄 패키징 디자인으로 가는 추세를 볼 수 있습니다. 한정판 패키지, 독자적인 개봉 메커니즘, 고급 포장 옵션을 도입하여 제품의 차별화와 독특함을 추구하는 소비자에게 어필하고 있습니다.

이 보고서는 세계 담배 포장 시장에 대한 종합적인 분석을 제공하는 것을 목표로 합니다. 총 판매량, 매출액, 가격, 주요 기업의 기업 점유율과 순위에 초점을 맞추어 지역별, 국가별, 유형별, 용도별 담배 포장 시장 분석을 포함합니다.

이 보고서는 2024년을 기준 연도로 2020년에서 2031년까지의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하여 판매량(1,000톤)과 매출액(백만 달러)으로 담배 포장 시장 규모와 추정 및 예측을 제시합니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 사업 및 성장 전략을 수립하고, 시장 경쟁을 평가하고, 현재 시장에서의 포지셔닝을 분석하고, 담배 포장과 관련된 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 도와드립니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

LSH
영문 목차

영문목차

The global market for Tobacco Packaging was estimated to be worth US$ 8861 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 10151 million by 2031 with a CAGR of 2.2% during the forecast period 2025-2031.

This report provides a comprehensive assessment of recent tariff adjustments and international strategic countermeasures on Tobacco Packaging cross-border industrial footprints, capital allocation patterns, regional economic interdependencies, and supply chain reconfigurations.

In 2024, global tobacco packaging production reached approximately 3045.8 K ton, with an average global market price of around US$ 2909 per ton. Tobacco packaging plays a critical role in the tobacco industry, not only for branding and product protection but also for complying with strict regulations imposed by governments around the world. The main tobacco packaging materials include cigarette lining paper, label paper, sealing paper, cigarette packaging film, pull cord, etc.

1. Stringent Government Regulations

Plain Packaging Laws: Countries like Australia, France, and the UK mandate standardized packaging with graphic health warnings (covering 50-90% of the pack), banning logos and brand colors.

Health Warnings: Increasingly graphic and text-based warnings force redesigns and limit branding space.

Child-Resistant Packaging: Regulations requiring tamper-proof seals or complex opening mechanisms to protect children.

2. Anti-Counterfeiting Demands

Growth in illicit tobacco trade drives demand for advanced security features (e.g., holograms, QR codes, invisible inks) to authenticate products and comply with the WHO's FCTC Protocol.

3. Shift to Reduced-Risk Products

Rising popularity of e-cigarettes, heated tobacco (e.g., IQOS), and nicotine pouches requires specialized packaging (e.g., heat-resistant materials, moisture barriers).

4.Sustainability Pressures

Governments and consumers demand eco-friendly solutions (e.g., biodegradable films, recyclable paperboard) to reduce plastic waste and carbon footprints.

5.Emerging Markets Growth

Expanding tobacco consumption in Asia-Pacific (e.g., India, Indonesia) and Africa drives demand for cost-effective, high-volume packaging.

6. Personalization and Branding

Despite regulatory constraints, there is a trend towards personalized and premium packaging designs. Limited-edition packs, unique opening mechanisms, and luxury packaging options are being introduced to differentiate products and appeal to consumers seeking exclusivity.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Tobacco Packaging, focusing on the total sales volume, sales revenue, price, key companies market share and ranking, together with an analysis of Tobacco Packaging by region & country, by Type, and by Application.

The Tobacco Packaging market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales volume (K MT) and sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Tobacco Packaging.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size (value, volume and price). This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Tobacco Packaging manufacturers competitive landscape, price, sales and revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Sales, revenue of Tobacco Packaging in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Sales, revenue of Tobacco Packaging in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product sales, revenue, price, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기