담배 포장 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 재료별, 포장 종류별, 제품별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Tobacco Packaging Market Size, Share & Trends Analysis Report By Material (Paper & Paperboard, Plastic), By Packaging Type (Primary, Secondary), By Product (Boxes, Folding Cartons, Bags & Pouches), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1814036
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 08월
페이지 정보:영문 100 Pages
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한글목차
담배 포장 시장 요약
세계 담배 포장 시장 규모는 2024년 208억 5,000만 달러로 추정되며, 2025년부터 2030년까지 CAGR 2.6%로 성장하여 2030년에는 246억 3,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
담배 포장 시장은 주로 전자담배의 보급률 증가와 함께 씹는 담배 및 담뱃잎 대체품 등 무연 담배 제품에 대한 수요 증가에 의해 주도되고 있습니다.
도시화는 스트레스와 업무량 증가와 함께 소비자 행동에 변화를 가져왔고, 많은 사람들이 스트레스 해소 수단으로 담배 제품을 찾게 되었습니다. 또한, 기업들은 브랜딩, 제품 차별화, 혁신적인 마케팅 전략을 적극적으로 활용하여 소비자들에게 어필하고 있으며, 이는 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 무연 담배와 특수 가열식 담배(HTU)에 대한 소비자의 관심은 흡연 담배를 대체하는 새로운 트렌드로서 담배에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 최종사용자의 흡연 행동의 증가는 바쁜 라이프스타일, 업무량 증가, 바쁜 업무 일정으로 인해 발생합니다. 또한, 후커바(Hooker Bar)와 펍(Pub) 문화는 담배 소비량 증가로 이어져 담배 제조업체들이 독창적인 포장 솔루션을 선택할 필요성을 높이고 있으며, 이는 시장을 견인할 것으로 예상됩니다. 담배 회사들은 건강 경고 라벨을 홍보하고 그 영향을 완화하기 위해 패키지의 혁신을 활용하고 있습니다. 2024년 12월, Binhao(Guangzhou) Packaging Materials Co., Ltd.는 아세테이트 필터 로드, 알루미늄 포일 담배 종이, 플러그 랩 페이퍼, 티핑 페이퍼, 골판지 상자를 포함한 열 매듭 번(HNB) 중국에서 새로운 담배 포장재 라인을 출시했습니다.
담배 포장 시장에서 M&A의 수준은 완만합니다. 대형 패키징 기업들은 지속가능하고 규정을 준수하는 특수 패키징 역량을 강화하기 위해 틈새시장을 공략하기 위해 틈새시장을 공략하는 기업들을 지속적으로 인수하고 있습니다. 이러한 인수는 종종 지리적 범위의 확대와 소재의 다양화를 목적으로 합니다. 2025년 6월, 지크베르크는 Topac 가입을 발표했습니다. Topac은 시장 및 기술 최신 정보를 제공하고, 컨버터, 인쇄업체, 브랜드 소유자를 지원하며, 담배 포장 제조 동향을 공유하는 독립적인 조직입니다.
2024년 4월, 오만은 담배제품의 무늬 없는 포장 개념을 시작했습니다. 오만은 동지중해 지역에서 두 번째로 담배 규제 국가 목표에 부합하는 포장재를 도입한 국가가 되었습니다. 단색 포장은 이러한 제품에서 모든 브랜드 표시를 제거하는 것으로, 즉 로고나 색상, 화려함이 없습니다. 이 정책은 건강 관련 경고 문구를 확대하는 한편, 매력적이지 않은 단색으로 통일된 외관의 패키지만 허용함으로써 제품의 매력을 줄이는 것을 목표로 합니다.
목차
제1장 분석 방법·범위
제2장 주요 요약
제3장 담배 포장 시장 : 변수, 동향, 범위
시장 연관 전망
상부 시장 전망
관련 시장 전망
업계 밸류체인 분석
규제 프레임워크
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계 과제
업계 기회
업계 분석 툴
Porter's Five Forces 분석
매크로 환경 분석
제4장 담배 포장 시장 : 재료별 추정·동향 분석
부문 대시보드
담배 포장 시장 : 변동 분석과 시장 점유율, 재료별(2024년·2030년)
종이·판지
플라스틱
기타
제5장 담배 포장 시장 : 포장 종류별 추정·동향 분석
부문 대시보드
담배 포장 시장 : 변동 분석과 시장 점유율, 포장 종류별(2024년·2030년)
1차
2차
제6장 담배 포장 시장 : 제품별 추정·동향 분석
부문 대시보드
담배 포장 시장 : 변동 분석과 시장 점유율, 제품별(2024년·2030년)
박스
접는 상자
백·파우치
기타
제7장 담배 포장 시장 : 지역별 추정·동향 분석
변동 분석과 시장 점유율 : 지역별(2024년·2030년)
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
독일
영국
프랑스
스페인
이탈리아
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
브라질
아르헨티나
중동 및 아프리카
남아프리카공화국
사우디아라비아
아랍에미리트
제8장 담배 포장 시장 : 경쟁 구도
주요 시장 진입 기업의 최근 동향과 영향 분석
기업 분류
기업 히트맵
포지션 분석(2024년)
전략 매핑
확대
기업 인수합병(M&A)
사업 제휴·협력
신제품 발매
연구개발
기업 개요
WestRock Company.
Amcor plc
International Paper.
Mondi.
Sonoco Products Company
Siegwerk Druckfraben AG &KGaA
Stora Enso
KSM
영문 목차
영문목차
Tobacco Packaging Market Summary
The global tobacco packaging market size was estimated at USD 20.85 billion in 2024 and is projected to reach USD 24.63 billion by 2030, growing at a CAGR of 2.6% from 2025 to 2030. The tobacco packaging market is primarily driven by the growing demand for smokeless tobacco products, such as chewing and dipping alternatives, along with the rising penetration of e-cigarettes.
Urbanization, along with increased stress and workload, has led to a shift in consumer behavior, with many turning to tobacco products as a form of stress relief. Furthermore, companies actively leverage branding, product differentiation, and innovative marketing strategies to enhance consumer appeal, further propelling market growth. Consumer interest in smokeless tobacco and specially heated tobacco units (HTU) has replaced smoking tobacco as a new trend that is spurring the demand for the product. The rise in smoking behavior among end-users is attributed to hectic lifestyles, increased workloads, and hectic work schedules. Furthermore, hookah bar and pub culture trends have led to an increase in tobacco consumption, increasing the need for tobacco manufacturers to choose creative packaging solutions, which is expected to drive the market. Tobacco companies have exploited packaging innovations to appeal and mitigate the impact of health warning labels. For instance, in December 2024, Binhao (Guangzhou) Packaging Materials Co., Ltd. launched a new line of Heat Not Burn (HNB) tobacco packaging materials in China, including acetate filter rods, aluminum foil cigarette paper, plug wrap paper, tipping paper, and cardboard boxes.
The level of mergers and acquisitions in the tobacco packaging market is moderate. Larger packaging firms continue to acquire niche players to strengthen their capabilities in sustainable, compliant, and specialized packaging. These acquisitions are often aimed at expanding geographical reach and diversifying material offerings. In June 2025, Siegwerk announced its membership in Topac, an independent organization that delivers the latest market and technology updates, supports converters, printers, and brand owners, and shares trends in tobacco packaging production.
In April 2024, Oman initiated the plain packaging concept for tobacco products. Oman became the 2nd country in the Eastern Mediterranean region to enforce such packaging, aligning with its national tobacco control goals. Plain packaging strips these products of all branding, i.e., no logos, colors, or glamour. This policy aims to lessen the allure of the products by allowing only an unattractive, plain, uniform look for packaging while magnifying health warnings.
Global Tobacco Packaging Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth at the country level and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the tobacco packaging market report based on material, packaging type, product, and region:
Material Outlook (Revenue, USD Billion, 2018 - 2030)
Paper & Paperboard
Plastic
Other
Packaging Type Outlook (Revenue, USD Billion, 2018 - 2030)
Primary
Secondary
Product Outlook (Revenue, USD Billion, 2018 - 2030)
Boxes
Folding Cartons
Bags & Pouches
Others
Regional Outlook (Revenue, USD Billion, 2018 - 2030)