세계의 레코딩 및 세션 재생 도구 시장 : 시장 점유율과 순위, 전체 판매 및 수요 예측(2025-2031년)
Recording and Session Replay Tools - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1861232
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 레코딩 및 세션 재생 도구 시장 규모는 2024년에 4억 7,000만 달러로 추정되며, 2025년부터 2031년까지 예측 기간 동안 CAGR 12.5%로 성장하여 2031년까지 11억 8,600만 달러로 확대될 것으로 예측됩니다.

녹화 및 세션 재생 도구는 기업이 웹사이트의 사용자 세션을 기록하고 시각적으로 재생하여 사용자 경험을 더 깊이 이해할 수 있도록 도와줍니다.

세계 레코딩 및 세션 재생 도구 시장의 주요 기업으로는 IBM Tealeaf, Glassbox, ContentSquare(Hotjar, ClickTale) 등이 있습니다. 상위 3개 기업이 세계 시장의 약 45%를 점유하고 있습니다. 유럽과 북미가 주요 시장으로 세계 시장의 약 80%를 차지하고 있습니다. 클라우드 기반이 주요 유형으로 약 90%의 점유율을 차지하고 있습니다. 주요 사용처는 '대기업'으로 약 65%의 점유율을 차지하고 있습니다.

시장 촉진요인

기록 및 세션 재생을 효율적으로 수행 : 이러한 도구는 디지털 마케터와 UX 팀에게 웹사이트 방문자의 사용자 경험에 대한 심층적인 인사이트를 제공합니다. 이를 통해 기업은 경험을 활용하여 웹사이트를 개선하고 고객의 니즈를 파악할 수 있습니다.

업무 중단 감소 : 고객이 웹사이트 방문 후 인터뷰 대신 실시간 기록을 쉽게 할 수 있기 때문에 갑작스러운 업무 중단을 줄일 수 있습니다.

초과근무시간 단축(시간 절약) : 스케줄 관리의 개선으로 직원들의 초과근무가 불필요해져 업무를 균등하게 분산시킬 수 있습니다.

정보 수집 : 직원이 사용자의 문제점과 해결책을 기록하여 다른 직원이 활용할 수 있도록 저장할 수 있습니다.

이 보고서는 레코딩 및 세션 재생 도구 세계 시장에 대해 총 매출액, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위에 초점을 맞추고 지역/국가, 유형 및 용도별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목표로 합니다.

레코딩 및 세션 재생 도구 시장 규모, 추정치 및 예측은 2024년을 기준 연도로 하여 2020년부터 2031년까지의 과거 데이터와 예측 데이터를 기반으로 한 판매 수익으로 제공됩니다. 정량적, 정성적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략 수립, 시장 경쟁 상황 평가, 현재 시장에서의 포지셔닝 분석, 녹음 및 세션 재생 도구에 대한 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 돕습니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

KSM
영문 목차

영문목차

The global market for Recording and Session Replay Tools was estimated to be worth US$ 470 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 1186 million by 2031 with a CAGR of 12.5% during the forecast period 2025-2031.

Recording and Session Replay Tools enable a company to record and visually play back a user's session on its website to better understand the user's experiences.

The major players in global Recording And Session Replay Tools market include IBM Tealeaf, Glassbox, Contentsquare (Hotjar, ClickTale), etc. The top 3 players occupy about 45% shares of the global market. Europe and North America are main markets, they occupy about 80% of the global market. Cloud Based is the main type, with a share about 90%. Large Enterprises is the main application, which holds a share about 65%.

Market Drivers

Efficient accomplishment of recording and session replay practices: These tools can provide digital marketers and UX teams with deep insights into the user experience of website visitors so that companies can improve their websites using experience and catch the needs of customers.

Fewer work outages: It is easy to do a real-time recording instead of interviewing after customers visiting the websites, which means there are fewer abrupt breakdowns.

Less overtime (Time-saving): Better scheduling means that staff don't have to work overtime, which means work can be distributed evenly.

Information capture: Staff can record user's problems and solutions that can be captured for others to use.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Recording and Session Replay Tools, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Recording and Session Replay Tools by region & country, by Type, and by Application.

The Recording and Session Replay Tools market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Recording and Session Replay Tools.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Recording and Session Replay Tools company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Revenue of Recording and Session Replay Tools in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Revenue of Recording and Session Replay Tools in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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