세계의 웰니스 호텔 : 시장 점유율 및 순위, 전체 판매량 및 수요 예측(2025-2031년)
Wellness Hotel - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1857110
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 웰니스 호텔 시장은 2024년에는 154억 2,300만 달러로 추정되며, 2031년에는 261억 달러로 재조정되어 예측 기간인 2025-2031년 CAGR은 8.3%를 보일 것으로 예측됩니다.

웰니스 호텔이란 소비자가 몸, 마음, 정신의 세 가지 측면에서 건강관리를 경험할 수 있는 호텔을 말합니다. 웰니스에 중점을 둔 웰니스 호텔은 일반적으로 숙박시설, 웰니스 활동, 웰니스 케이터링, 웰니스 서비스, 관련 하드웨어 시설의 5가지 요소를 가지고 있습니다. 웰니스 호텔의 사업 방향의 차이에 따라 웰니스 호텔은 정신 건강을 핵심으로 하는 웰니스 호텔, 의료 수단을 통합한 웰니스 호텔, 스파, 케이터링, 마사지, 기타 웰니스 서비스를 포함한 웰니스 호텔 등 세 가지 범주로 나눌 수 있습니다. 웰니스 호텔입니다.

세계 웰니스 호텔의 주요 업체로는 메리어트 인터내셔널, 힐튼, 하얏트, 포시즌스, IHG 등이 있습니다. 세계 상위 5개사의 점유율은 약 70%에 달할 전망입니다.

가장 큰 시장은 아시아태평양으로 약 28%, 북미가 약 23%, 유럽이 약 27%의 점유율을 차지하고 있습니다.

제품별로는 웰니스 서비스가 가장 큰 부문으로, 점유율이 50%를 넘어섰습니다. 용도별로는 온라인 용도이 85% 이상의 점유율을 차지했고, 그 다음으로 오프라인 용도이 그 뒤를 이었습니다.

삶의 속도가 빨라지고 업무에 대한 압박감이 높아지면서 건강과 웰빙을 레저 여행과 결합하려는 소비자가 증가함에 따라 웰빙 호텔은 틈새 시장에서 대중 시장으로 이동하고 있습니다. 현재 웰니스 호텔은 더 이상 전통적인 온천이나 한방 치료에 국한된 것이 아닙니다. 대신 요가, 명상, 영양가 높은 식사, 산림 건강 관리, 스마트 건강 관리 등 다양한 서비스를 도입하여 심신의 건강을 종합적으로 체험할 수 있도록 하고 있습니다. 고객층은 중업스트림층 소비자와 건강이 좋지 않은 사람들이 주축을 이루고 있습니다. 또한 젊은 층의 심신의 균형에 대한 관심도 높아지고 있어 잠재적인 성장 포인트로 작용하고 있습니다.

세계의 웰니스 호텔 시장에 대해 조사 분석했으며, 지역별/국가별, 유형별, 용도별 매출 분석과 함께 총매출액, 주요 기업의 시장 점유율, 시장 순위를 중심으로 종합적으로 조사 분석하여 전해드립니다.

본 보고서는 2024년을 기준 연도로 하여 2020년에서 2031년까지의 과거 데이터와 2031년까지의 예측 데이터를 매출액(백만 달러)으로 분석하여 웰니스 호텔 시장 규모와 추계 및 예측을 제공하였습니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략을 수립하고, 시장 경쟁 구도를 평가하고, 현재 시장에서의 위치를 분석하여 Wellness Hotel에 대한 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 돕습니다.

목차

제1장 시장 개요

제2장 기업별 경쟁 분석

제3장 유형별 세분화

제4장 용도별 세분화

제5장 지역별 세분화

제6장 주요 국가/지역별 세분화

제7장 기업 개요

제8장 산업 체인 분석

제9장 조사 결과와 결론

제10장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The global market for Wellness Hotel was estimated to be worth US$ 15423 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 26100 million by 2031 with a CAGR of 8.3% during the forecast period 2025-2031.

A wellness hotel refers to a hotel that enables consumers to obtain health care experience in three aspects: body, mind and spirit. Wellness hotels that focus on wellness usually have five elements: accommodation facilities, wellness activities, wellness catering, wellness services, and related hardware facilities. According to the different business directions of wellness hotels, wellness hotels can be divided into three categories: wellness hotels with mental health as the core, wellness hotels integrating medical means, and wellness hotels including SPA, catering, massage and other wellness services.

Global Wellness Hotel key players include Marriott International, Hilton, Hyatt, Four Seasons and IHG, etc. Global top five manufacturers hold a share around 70%.

The largest market is Asia Pacific, has a share about 28%, followed by North America and Europe, with around 23% and 27% market share respectively.

In terms of product, With Wellness Services is the largest segment, with a share over 50%. And in terms of application, the largest application is Online, has a share over 85%, followed by Offline.

With the accelerating pace of life and increasing work pressure, more and more consumers are willing to combine health and wellness with leisure travel, driving wellness hotels from a niche market to the mass market. Currently, wellness hotels are no longer limited to traditional hot springs or traditional Chinese medicine treatments. Instead, they incorporate diverse services such as yoga, meditation, nutritious meals, forest health care, and smart health management, creating a comprehensive experience of physical and mental well-being. In terms of customer base, mid- to high-end consumers and those experiencing sub-health conditions are the main driving forces. Young people are also increasingly concerned about physical and mental balance, becoming a potential growth point.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Wellness Hotel, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Wellness Hotel by region & country, by Type, and by Application.

The Wellness Hotel market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Wellness Hotel.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Wellness Hotel company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Revenue of Wellness Hotel in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Revenue of Wellness Hotel in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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