세계의 만화책 시장(2025년)
Global Comic Book Market Research Report 2025
상품코드 : 1793333
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,900 ₩ 4,187,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등을 Copy & Paste 할 수 있습니다. 인쇄 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,350 ₩ 6,280,000
PDF (Multi User License) help
PDF, Excel 보고서를 동일 기업내 10명까지 이용하실 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등을 Copy & Paste 할 수 있습니다. 인쇄 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF, Excel, Word 이용 범위와 동일합니다.
US $ 5,800 ₩ 8,374,000
PDF (Enterprise User License) help
PDF, Excel, Word 보고서를 동일 기업내 모든 구성원이 이용하실 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등을 Copy & Paste 할 수 있습니다. 인쇄 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF, Excel, Word 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

세계의 만화책 시장 규모는 2024년에 141억 8,710만 달러에 달했습니다.

이 시장은 2031년에는 185억 1,650만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측기간인 2025-2031년의 CAGR 4.3%의 성장이 전망됩니다.

세계의 만화책 주요 기업으로는 The Walt Disney Company, Warner Bros, Shueisha, Kodansha, Naver Corporation, Kakao Page, Kadokawa Future Publishing, Shogakukan, Cinebook 등이 있습니다. 2024년에는 세계 상위 3개 업체가 매출의 약 19.75%를 차지했습니다.

본 보고서는 전 세계 만화책 시장의 양적 및 질적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략을 수립하고, 시장 경쟁 상황을 평가하며, 현재 시장의 위치를 분석하고, 만화책 관련 비즈니스 결정을 내리는 데 도움을 제공하기 위해 작성되었습니다.

만화책 시장 규모, 추정값, 및 전망은 2024년을 기준 연도로 하여 매출액($ 백만) 기준으로 제공되며, 2020년부터 2031년까지의 과거 데이터와 전망 데이터를 포함합니다. 본 보고서는 전 세계 만화책 시장을 포괄적으로 부문화합니다. 지역별 시장 규모는 제품 유형, 용도, 및 업체별로 구분되어 제공됩니다.

시장에 대한 더 깊은 이해를 위해, 보고서는 경쟁 미래, 주요 경쟁사, 및 그들의 시장 순위를 포함한 프로필을 제공합니다. 또한 기술 트렌드와 신제품 개발에 대한 논의도 포함됩니다.

본 보고서는 기업별, 유형별, 용도별, 지역별 등 다양한 부문에 걸친 시장 전체 및 하위 부문의 수익에 관한 정보를 제공해, 이 시장에 있어서의 만화책 기업, 신규 진출기업, 산업 체인 관련 기업에 도움이 됩니다.

목차

제1장 보고서 개요

제2장 세계 경제 성장 동향

제3장 주요 참가 기업의 경쟁 구도

제4장 만화책 분석 데이터, 유형별

제5장 만화책 분석 데이터, 용도별

제6장 북미

제7장 유럽

제8장 아시아태평양

제9장 라틴아메리카

제10장 중동 및 아프리카

제11장 주요 기업 프로파일

제12장 애널리스트의 시점/결론

제13장 부록

HBR
영문 목차

영문목차

The global Comic Book market was valued at US$ 14,187.1 million in 2024. It is anticipated to reach US$ 18,516.5 million by 2031, witnessing a CAGR of 4.3% during the forecast period 2025-2031.

The major global companies of Comic Book include The Walt Disney Company, Warner Bros, Shueisha, Kodansha, Naver Corporation, Kakao Page, Kadokawa Future Publishing, Shogakukan, and Cinebook, etc. In 2024, the world's top three vendors accounted for approximately 19.75% of the revenue.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Comic Book, with both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Comic Book.

The Comic Book market size, estimations, and forecasts are provided in terms of and revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. This report segments the global Comic Book market comprehensively. Regional market sizes, concerning products by Type, by Application, and by players, are also provided.

For a more in-depth understanding of the market, the report provides profiles of the competitive landscape, key competitors, and their respective market ranks. The report also discusses technological trends and new product developments.

The report will help the Comic Book companies, new entrants, and industry chain related companies in this market with information on the revenues for the overall market and the sub-segments across the different segments, by company, by Type, by Application, and by regions.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, executive summary of different market segments (by Type, by Application, etc), including the market size of each market segment, future development potential, and so on. It offers a high-level view of the current state of the market and its likely evolution in the short to mid-term, and long term.

Chapter 2: Introduces executive summary of global market size, regional market size, this section also introduces the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by companies in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 3: Detailed analysis of Comic Book company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 5: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 6, 7, 8, 9, 10: North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East and Africa segment by country. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and its main countries and introduces the market development, future development prospects, market space, and capacity of each country in the world.

Chapter 11: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product sales, revenue, price, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 12: The main points and conclusions of the report.

Table of Contents

1 Report Overview

2 Global Growth Trends

3 Competition Landscape by Key Players

4 Comic Book Breakdown Data by Type

5 Comic Book Breakdown Data by Application

6 North America

7 Europe

8 Asia-Pacific

9 Latin America

10 Middle East & Africa

11 Key Players Profiles

12 Analyst's Viewpoints/Conclusions

13 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기