디젤배기유체(DEF) 공급 분석
세계 DEF의 생산 능력은 2024년에 2만 킬로톤을 넘어 매년 약 1,200킬로 톤씩 증가를 계속하고 있습니다. 아시아태평양, 북미, 유럽에서 새로운 시설이 건설될 전망이며, 이러한 증가는 배기가스 규제 강화 및 디젤차나 디젤 기기의 사용의 증가에 의해서 초래되고 있습니다. Yara International은, 단독으로 북미와 서유럽에 2,800킬로 톤을 넘는 설비 용량을 가지고 있어 시장의 최대 기업의 하나가 되고 있습니다.
DEF 공급 전망(2026-2036년)
세계의 DEF의 주요 제조업체는 Yara International, BASF, Dakota Gasification Company, CF Industries, IFFCO(Krinir Industries), EuroChem, Lotte Fine Chemical, Nissan Chemical Corp, Velvex(Nandan Petrochem), Achema(Gaschema), Kelas Environ Ltd(Lopal), Sichuan Meifeng Blue, Iowa Fertilizer Company 및 기타 여러 회사입니다.
2026-2036년 수요 증가에 대응하여 DEF의 생산은 급속히 확대될 것으로 예측됩니다. 자동차나 산업용 디젤 엔진의 채용이 증가하고 있는 개발도상 시장, 특히 아시아에 새로운 플랜트가 설립될 가능성이 높습니다. 동시에 선진 지역에서의 업그레이드 및 생산 능력의 확대로 안정적이고 다양한 공급망이 확립되게 됩니다.
DEF 소비 동향
세계 DEF 수요는 단기적으로 CAGR 6.5%로 성장하고 총 소비는 2만 6,000킬로 톤을 초과할 것으로 예측됩니다. 장기적으로는 수요가 약 3만 8,500킬로 톤에 달할 전망입니다. 2024년 아시아태평양과 북미 합계가 전 세계 소비의 65% 가까이를 차지했으며, 이 동향은 예측 기간을 통해 계속될 전망입니다. 서유럽은 현재 세계 수요의 30% 미만을 차지하고 있으며 독일, 프랑스, 스페인 등의 국가에서 더 높은 소비를 볼 수 있어 연 3.6%의 성장이 전망됩니다. 이와는 대조적으로 네덜란드, 오스트리아, 벨기에, 영국 등 시장의 성장률은 더 작을 것(23%)으로 예측되고 있습니다. 이러한 성장 패턴은 운송, 제조, 농업에서의 디젤 엔진 사용에 의한 것이 큽니다.
인도는 DEF의 급성장 시장 중 하나입니다. 이 나라의 생산 능력은, 몇 년 전에는 불과 100킬로 톤이었지만, 2024년까지 약 1,300킬로 톤으로 급증했습니다. 인도의 주요 제조업체는 IFFCO(Krinir Industries), Velvex(Nandan Petrochem), Gulf Oil Lubricants, Indian Oil, Apar Industries 등입니다. IFFCO와 Velvex를 합치면 국내 생산의 과반을 차지합니다. 예를 들면, Gulf Oil Lubricants는, 첸나이에서 생산 능력 7만 5,000킬로리터의 DEF 생산 부문을 운영하고 있어, 연간 생산 능력 27만 9,000킬로리터의 13의 새틀라이트 플랜트에 의지하고 있습니다.
인도 정부가 2020년 Euro 6과 동등한 Bharat Stage VI(BS6) 배기 가스 기준을 시행함으로써 DEF 수요는 대폭 증가했습니다. 2020-2024년에, 인도의 DEF 수요는 주로 대형 상용차(HCV)에 의해서 3배로 증가했습니다. 인도에서 새로 등록된 HCV의 약 60%는 현재 SCR 시스템을 탑재하고 있습니다. 소형 상용차(LCV)와 2,000cc 초과의 디젤 승용차도 크게 기여하고 있어 인도의 DEF 소비의 나머지 40%를 차지하고 있습니다.
농업 부문에서 인도는 세계 최고의 트랙터 제조국입니다. 그러나 대부분의 트랙터 엔진은 55마력 미만으로 SCR 대신 Exhaust Gas Recirculation(EGR) 또는 Lean NOx Trap(LNT) 시스템을 사용하는 것이 일반적입니다. 현재 DEF 사용을 지원하는 트랙터는 약 5%에 불과합니다. 상용차 부문에서는, 2017년에 모든 주요 제조업체가 SCR 시스템을 채용했지만, Ashok Leyland는 그 시점에서 DEF의 입수 가능성 및 비용에 과제가 있었기 때문에, 자사제의 iEGR(인텔리전트 배기가스 재순환) 시스템을 선택했습니다.
이 보고서는 세계 디젤배기유체(DEF) 시장에 대한 조사 분석을 통해 시장 역학 및 산업 동향, 각 부문 수급, 제조업체 프로파일 등의 정보를 제공합니다.
Diesel Exhaust Fluid (DEF), commonly sold under names like AdBlue, NOx Doser, or AUS 32, is a solution made of 32.5% automotive-grade urea and 67.5% deionized water. It's a non-toxic fluid used in diesel vehicles equipped with Selective Catalytic Reduction system and by injecting DEF into the exhaust, harmful nitrogen oxides (NOx) are broken down into nitrogen and water vapor, which are safe for the environment. This process is essential in helping diesel engines meet current emission standards, especially in the commercial and industrial sectors.
Diesel Exhaust Fluid Supply Analysis
The global production capacity for DEF reached over 20,000 kilo tons in 2024 and continues to rise by around 1,200 kilo tons annually. New facilities expected in Asia Pacific, North America, and Europe and this increase is being driven by tighter emission regulations and the growing use of diesel vehicles and equipment. Yara International alone has over 2,800 kilo tons of capacity installed across North America and Western Europe, making it one of the largest players in the market.
DEF Supply Outlook (2026-2036)
Key global manufacturers of DEF include Yara International, BASF, Dakota Gasification Company, CF Industries, IFFCO (Krinir Industries), EuroChem, Lotte Fine Chemical, Nissan Chemical Corp, Velvex (Nandan Petrochem), Achema (Gaschema), Kelas Environmental Protection Technology Co., Ltd (Lopal), Sichuan Meifeng Blue, Iowa Fertilizer Company, and several other producers.
Between 2026 and 2036, DEF production is expected to expand rapidly in response to rising demand. New plants are likely to be set up in developing markets where vehicle and industrial diesel engine adoption is increasing, especially in Asia. At the same time, upgrades and capacity expansions in developed regions will ensure a stable and diversified supply chain.
DEF Consumption Trends
Global demand for DEF is projected to grow at a CAGR of 6.5% in the short term, with total consumption expected to exceed 26,000 kilo tons. Over the longer term, demand is set to reach approximately 38,500 kilo tons. In 2024, Asia Pacific and North America together accounted for nearly 65% of global consumption, a trend expected to continue through the forecast period. Western Europe currently accounts for under 30% of global demand and is expected to grow at an annual rate of 3.6%, with countries like Germany, France, and Spain seeing higher uptake. In contrast, smaller growth rates (2-3%) are projected for markets like the Netherlands, Austria, Belgium, and the UK. These growth patterns are largely driven by diesel engine use in transport, manufacturing, and agriculture.
India is one of the fastest-growing markets for DEF. The country's production capacity has risen sharply from just 100 kilo tons a few years ago to around 1,300 kilo tons by 2024. Major producers in India include IFFCO (Krinir Industries), Velvex (Nandan Petrochem), Gulf Oil Lubricants, Indian Oil, and Apar Industries. IFFCO and Velvex together account for over half of the domestic production. Gulf Oil Lubricants, for example, operates a DEF production unit in Chennai with a capacity of 75,000 kilo liters, supported by 13 satellite plants with an added 279,000 kilo liters of annual capacity.
The Indian government's enforcement of Bharat Stage VI (BS6) emission standards in 2020, which are on par with Euro 6 norms, significantly boosted DEF demand. Between 2020 and 2024, DEF demand in the country tripled, driven mainly by heavy commercial vehicles (HCVs). About 60% of new HCVs registered in India are now equipped with SCR systems. Lighter commercial vehicles (LCVs) and diesel passenger cars with engines above 2,000 cc also contribute substantially, making up the remaining 40% of the country's DEF consumption.
In the agricultural segment, India is one of the largest tractor manufacturers in the world. However, most tractors have engines under 55 horsepower and typically use Exhaust Gas Recirculation (EGR) or Lean NOx Trap (LNT) systems instead of SCR. Only about 5% of tractors currently support DEF use. In the commercial vehicle segment, all major manufacturers adopted SCR systems in 2017, except for Ashok Leyland, which chose an in-house iEGR (intelligent exhaust gas recirculation) system due to challenges in DEF availability and cost at that time.
Demand Drivers for DEF
Regulatory policies are the biggest force behind DEF demand growth and the US, EU, China, and India have all set strict emission rules requiring NOx reductions in diesel engines. As a result, SCR systems that rely on DEF are now a standard feature in many heavy-duty trucks and buses. Another significant driver is the push to modernize vehicle fleets. Many governments offer incentives to replace old diesel vehicles with newer, cleaner alternatives, especially in the trucking, construction, and agricultural sectors. These newer models are usually equipped with SCR systems, further supporting DEF consumption growth.
Note: Demand-Supply Analysis has been provided for all major Regions / Countries as mentioned below. The demand-supply (consumption) split by applications has been provided for each of the countries/regions in Volume (Kilotons) and Value (USD Million).
Note: CAGR will be calculated for all the applications to arrive at the regional/global demand growth for the forecast period (2025 - 2034)
Note: This section includes company information, company financials, manufacturing bases, and operating regions. Company financials have been mentioned only for those companies where financials were available in SEC Filings, annual reports, or company websites. All the reported financials in this report are in U.S. Dollars. Financials reported in other currencies have been converted using average currency conversion rates. Company profiles may include manufacturers, suppliers, and distributors.