AaaS(Analytics as a Service) 시장 규모, 점유율, 동향, 산업 분석 보고서 : 구성요소별, 제공별, 데이터 유형별, 데이터 처리별, 분석 유형별, 기업 유형별, 산업별, 지역별 - 시장 예측(2024-2032년)
Analytics as a Service Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report - By Component (Solutions and Services), Offering, Data Type, Data Processing, Analytics Type, Enterprise Type, Vertical, and Region; Market Forecast, 2024-2032
상품코드 : 1586428
리서치사 : Polaris Market Research
발행일 : 2024년 10월
페이지 정보 : 영문 115 Pages
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한글목차

Polaris Market Research의 최신 조사에 따르면, AaaS(Analytics as a Service) 세계 시장 규모는 2032년까지 800억 7,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 이 조사 보고서는 현재 시장 역학에 대한 자세한 인사이트와 향후 AaaS 시장 성장에 대한 분석을 제공합니다.

멀티 클라우드 및 하이브리드 환경의 사용이 증가하면서 서비스형 분석(AaaS, Analytics as a Service) 시장의 성장을 촉진하고 있습니다. 이러한 환경은 기업이 여러 클라우드 플랫폼을 유연하게 활용하고 온프레미스 시스템을 쉽게 확장할 수 있도록 설계됐습니다. 클라우드 서비스 제공업체(CSP)와 온프레미스 스토리지 장치 간의 이러한 구성을 통해 기업은 다양한 종류의 분석에 필요한 실시간 분석 기능을 유지하면서 데이터 정책을 통해 모든 데이터 흐름을 원활하게 제어할 수 있습니다. 이처럼 멀티 클라우드와 하이브리드 환경의 통합은 온프레미스에서 AaaS(Analytics as a Service)를 쉽게 구축할 수 있게함으로써 AaaS(Analytics as a Service) 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

2024년 4월, 케이던스는 기업용 트루 하이브리드 클라우드 서비스를 출시했습니다. 이 서비스는 하이브리드 클라우드의 구성을 쉽게 교체할 수 있으며, 필요에 따라 더 많은 선택을 할 수 있습니다.

AaaS(Analytics as a Service) 시장 업체들은 경쟁력을 유지하기 위해 고유한 기능을 갖춘 신제품을 출시하고 있으며, 2023년 11월, Qlik은 하이브리드 및 멀티 클라우드 데이터 통합 솔루션을 업그레이드하여 데이터 계통 및 영향력 분석, 복제 및 클라우드 대상 확장, 더 광범위한 네이티브 데이터 유형 지원, 데이터브릭 유니티 카탈로그 통합 등 새로운 기능을 추가하여 기업의 하이브리드 및 멀티 클라우드 데이터 통합을 위한 Qlik 클라우드를 강화했습니다.

AI/ML 통합을 통해 제품 포트폴리오를 강화하기 위한 신규 진입자들의 자금 조달이 AaaS(Analytics as a Service) 시장의 성장을 촉진하고 있습니다. 2024년 4월, Invent Analytics는 LFX Venture Partners로부터 1, 700만 달러의 투자를 유치했습니다. 700만 달러의 투자를 유치했습니다. 이 자금은 AI 통합을 통해 소매 계획 솔루션을 강화하고 세계 진출을 확대하는 데 사용될 예정입니다.

AaaS(Analytics as a Service) 시장 보고서 하이라이트

구성요소별로는 기업의 비용 절감과 업무 효율화에 대한 수요 증가로 2023년 솔루션 세분화가 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.

기업 유형별로는 헬스케어 및 생명과학 분야가 예측 기간 동안 가장 높은 성장세를 보일 것으로 예상됩니다.

산업별로는 BFSI 분야가 2023년 가장 큰 매출 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이는 사기 탐지 및 고객 경험 개선에 대한 요구가 증가하고 있기 때문입니다.

아시아태평양의 AaaS(Analytics as a Service) 시장은 고급 분석에 대한 투자가 증가함에 따라 예측 기간 동안 가장 높은 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다.

Microsoft, Google, Oracle, SAP, Altair, TIBCO Software, Kellton, Sisense, Qlik은 세계 AaaS(Analytics as a Service) 시장 기업 중 일부입니다.

목차

제1장 소개

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 세계의 AaaS(Analytics as a Service) 시장 인사이트

제5장 세계의 AaaS(Analytics as a Service) 시장 : 구성요소별

제6장 세계의 AaaS(Analytics as a Service) 시장 : 제공별

제7장 세계의 AaaS(Analytics as a Service) 시장 : 데이터 유형별

제8장 세계의 AaaS(Analytics as a Service) 시장 : 데이터 처리별

제9장 세계의 AaaS(Analytics as a Service) 시장 : 분석 유형별

제10장 세계의 AaaS(Analytics as a Service) 시장 : 기업 유형별

제11장 세계의 AaaS(Analytics as a Service) 시장 : 업계별

제12장 세계의 AaaS(Analytics as a Service) 시장 : 지역별

제13장 경쟁 상황

제14장 기업 개요

ksm
영문 목차

영문목차

The global analytics as a service (AaaS) market size is expected to reach USD 80.07 billion by 2032, according to a new study by Polaris Market Research. The report "Analytics as a Service Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report - By Component (Solutions and Services), Offering, Data Type, Data Processing, Analytics Type, Enterprise Type, Vertical, and Region; Market Forecast, 2024-2032" gives a detailed insight into current market dynamics and provides analysis on future AaaS market growth.

Increasing use of multi-cloud and hybrid environments facilitates the growth of analytics as a service market. These environments are designed to help companies use multiple cloud platforms flexibly and easily grow their on-premises systems. Owing to such configuration between cloud service providers (CSP) and on-premises storage devices, organizations can control all data flows seamlessly through data policies while maintaining real-time analytics functions that are needed for different types of analysis. Thus, this integration of multi-cloud and hybrid environments has led to easy deployment of analytics as a service in premise, impacting the analytics as a service market growth positively.

In April 2024, Cadence launched True Hybrid Cloud service for businesses, where they could swap between hybrid cloud configurations easily while allowing them more choices in terms of what suits their needs.

Companies in the analytics as a service market are introducing new products with unique features to stay competitive. In November 2023, Qlik upgraded hybrid and multi-cloud data integration solutions with new features such as data lineage and impact analysis, expanded replication and cloud targets, broader native data type support, and data bricks unity catalog integration to enhance Qlik cloud for enterprise hybrid and multi-cloud data integration.

An increase in capital raising by new players in order to enhance their product portfolio with the integration of AI/ML facilitates analytics as a service market growth. In April 2024, Invent Analytics raised USD 17 million in funding from the LFX Venture Partners. The company will use this fund to enhance retail planning solutions with the integration of AI and expand its global reach.

Analytics as a Service Market Report Highlights

Based on component, the solutions segment accounted for a larger share in 2023 due to an increase in demand for cost reduction and boosted operational efficiency in businesses.

In terms of vertical, the healthcare & life sciences segment is expected to witness the highest growth during the forecast period, owing to the increasing demand for data analytics to facilitate patient care.

The BFSI segment, by vertical, accounted for the largest revenue share in 2023, owing to the growing need for fraud detection and enhancing customer experience.

Analytics as a service market in Asia Pacific is projected to register the highest growth during the forecast period because of the increasing investments in advanced analytics.

Microsoft, Google, Oracle, SAP, Altair, TIBCO Software, Kellton, Sisense, and Qlik are a few of the global AaaS market players.

Polaris Market Research has segmented the analytics as a service market report on the basis of component, offering, data type, data processing, analytics type, enterprise type, vertical, and region:

By Component Outlook (Revenue - USD Billion, 2019-2032)

By Offering Outlook (Revenue - USD Billion, 2019-2032)

By Data Type Outlook (Revenue - USD Billion, 2019-2032)

By Data Processing Outlook (Revenue - USD Billion, 2019-2032)

By Analytics Type Outlook (Revenue - USD Billion, 2019-2032)

By Enterprise Type Outlook (Revenue - USD Billion, 2019-2032)

By Vertical Outlook (Revenue - USD Billion, 2019-2032)

By Regional Outlook (Revenue - USD Billion, 2019-2032)

Table of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Global Analytics as a Service Market Insights

5. Global Analytics as a Service Market, by Component

6. Global Analytics as a Service Market, by Offering

7. Global Analytics as a Service Market, by Data Type

8. Global Analytics as a Service Market, by Data Processing

9. Global Analytics as a Service Market, by Analytics Type

10. Global Analytics as a Service Market, by Enterprise Type

11. Global Analytics as a Service Market, by Vertical

12. Global Analytics as a Service Market, by Geography

13. Competitive Landscape

14. Company Profiles

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