세계의 AaasS(Analytics as A Service) 시장(2025-2029년)
Global Analytics as A Service (aaas) Market 2025-2029
상품코드 : 1697338
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 223 Pages
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한글목차

AaasS(Analytics as A Service) 시장은 2024-2029년에 593억 6,170만 달러 증가하고, 예측 기간 중 CAGR은 25.9%로 성장할 것으로 예측됩니다.

AaasS(Analytics as A Service) 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 데이터 가용성 및 복잡성 증가, 비즈니스 효율성 향상에 대한 요구 증가, 소셜미디어 용도의 채택 증가에 의해 주도되고 있습니다.

시장 범위
기준연도 2025
종료연도 2029
예측 기간 2025-2029
성장 모멘텀 가속
전년대비 2025년 22.9%
CAGR 25.9%
증가액 593억 6,170만 달러

본 조사는 업계의 주요 참가자로부터 인풋을 포함한 1차 정보와 2차 정보의 객관적인 조합을 사용하여 시행했습니다. 리포트에는 주요 기업의 분석과 함께 종합적 시장 규모 데이터, 지역 분석에 의한 부문, 벤더 구도가 포함되어 있습니다. 리포트에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

이 보고서는 향후 수년간 서비스형 분석(Analytics as A Service, AaasS) 시장의 성장을 가속하는 주요 이유 중 하나로 기업에서 사물인터넷(IoT) 분석의 활용이 증가하고 있는 것을 꼽았습니다. 또한 서비스형 애널리틱스의 낮은 소유 비용과 중소기업의 높은 서비스형 애널리틱스 채택률도 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 보입니다.

목차

제1장 개요

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 유형별

제9장 시장 세분화 : 최종사용자별

제10장 시장 세분화 : 소비자별

제11장 고객 상황

제12장 지역별 상황

제13장 촉진요인·과제·기회·억제요인

제14장 경쟁 구도

제15장 경쟁 분석

제16장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The analytics as a service (AAAS) market is forecasted to grow by USD 59361.7 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 25.9% during the forecast period. The report on the analytics as a service (AAAS) market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by growing availability and complexity of data, growing need to improve business efficiency, and increase in adoption of social media applications.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202522.9%
CAGR25.9%
Incremental Value$59361.7 mn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's analytics as a service (AAAS) market is segmented as below:

By Type

By End-user

By Consumer

By Geographical Landscape

This study identifies the rising use of iot analytics in enterprises as one of the prime reasons driving the analytics as a service (AAAS) market growth during the next few years. Also, lower cost of ownership of analytics as a service and high rate of adoption of analytics as a service in smes will lead to sizable demand in the market.

The report on the analytics as a service (AAAS) market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading analytics as a service (AAAS) market vendors that include Accenture PLC, Alteryx Inc., Amazon.com Inc., Atos SE, Cloudera Inc., Google LLC, Hewlett Packard Enterprise Co., Hitachi Ltd., Infor Inc., International Business Machines Corp., Microsoft Corp., MicroStrategy Inc., Oracle Corp., QlikTech international AB, Salesforce Inc., SAP SE, SAS Institute Inc., Sisense Ltd., Thales Group, and TIBCO Software Inc.. Also, the analytics as a service (AAAS) market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Type

9 Market Segmentation by End-user

10 Market Segmentation by Consumer

11 Customer Landscape

12 Geographic Landscape

13 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

14 Competitive Landscape

15 Competitive Analysis

16 Appendix

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