세계의 AaaS(Analytics as a Service) 시장 보고서 : 유형별, 컴포넌트별, 전개 유형별, 기업 규모별, 업계별, 지역별(2025-2033년)
Analytics as a Service Market Report by Type, Component, Deployment Type, Enterprise Size, Industry Vertical, and Region 2025-2033
상품코드 : 1701869
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 146 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,999 ₩ 4,329,000
PDF & Excel (Single User License) help
PDF & Excel 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 불가능하며, 텍스트 등의 Copy&Paste도 불가능합니다.
US $ 3,999 ₩ 5,773,000
PDF & Excel (5 User License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,999 ₩ 7,217,000
PDF & Excel (Corporate License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

AaaS(Analytics as a Service) 세계 시장 규모는 2024년 282억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 1,438억 달러에 달하고, 2025-2033년 19.9%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다. 이 시장은 시스템 운영을 더 잘 이해하여 서비스를 업데이트하려는 새로운 조직의 요구, 소셜 미디어 용도의 광범위한 채택, 여러 산업 분야에서 급속한 자동화, 제조 시설의 예측 및 과거 데이터 분석 활용 증가에 의해 주도되고 있습니다.

AaaS(Analytics as a Service)는 클라우드를 통해 맞춤형 구독 기반 데이터 분석 소프트웨어와 절차를 제공하는 비즈니스 솔루션으로, 주로 다양한 데이터와 정보를 중앙 집중식 플랫폼에 통합하여 수작업을 줄이고 업무 효율성을 높입니다. AaaS는 유형에 따라 예측형, 처방형, 진단형, 서술형 분석으로 분류되며, 다른 데이터 분석 도구와 비교했을 때, AaaS는 다른 데이터 분석 도구와 비교했을 때, 데이터 분석 도구에 비해 훨씬 더 많은 이점이 있습니다. 다른 데이터 분석 도구와 비교하여 AaaS는 고객에게 셀프 서비스 또는 타사 관리 머신러닝(ML) 도구를 통해 데이터를 분석하기 위해 원격 분석 도구에 대한 액세스를 제공합니다. 또한, 이 플랫폼은 소비자 행동 및 트렌드 분석, 데이터 수집, 중앙에서 관리되는 데이터 그룹에 대한 개인화된 액세스 제공, 고도의 대화형 서비스 제공을 지원합니다. 그 결과, 통신 및 IT, 소매, 정부, 헬스케어, 은행, 금융 서비스 및 보험(BFSI) 업계에서 널리 채택되고 있습니다.

AaaS(Analytics as a Service) 시장 동향 :

세계 AaaS 시장의 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나는 시스템 운영과 고객 행동을 더 잘 이해하여 서비스를 업데이트하려는 새로운 조직의 요구입니다. 이에 따라 중소기업들은 저렴한 비용으로 데이터 기반 의사결정을 내리기 위해 이 기술을 널리 채택하고 있으며, 이는 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. AaaS에 대한 수요는 소셜 미디어 용도의 확산으로 인해 플랫폼 전반에 걸쳐 정형 및 비정형 데이터의 양이 증가하고 있습니다. 비정형 데이터의 양이 증가하고 있습니다. 또한, 예상치 못한 다운타임을 피하기 위해 제조 시설에서 예측 및 이력 데이터 분석의 사용이 증가하고, 일부 산업에서 급속한 자동화가 진행되면서 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이와는 별도로 사물인터넷(IoT)의 도입과 스마트폰의 보급으로 브랜드는 기계가 생성한 데이터를 동시에 수집하고 저장할 수 있게 되었습니다. 그 결과, 기업은 내부 자산의 성능을 향상시키고, 운영 비용을 절감하고, 적극적인 고객 지원을 제공하고, 수익률을 향상시킬 수 있게 되었으며, 시장 전망은 밝아졌습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 AaaS(Analytics as a Service)(AaaS) 시장

제6장 시장 분석 : 유형별

제7장 시장 분석 : 컴포넌트별

제8장 시장 분석 : 전개 유형별

제9장 시장 분석 : 기업 규모별

제10장 시장 분석 : 업계별

제11장 시장 분석 : 지역별

제12장 SWOT 분석

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter의 Five Forces 분석

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

The global analytics as a service (AaaS) market size reached USD 28.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 143.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 19.9% during 2025-2033. The market is propelled by emerging organizational need to update their services by better understanding system operations, the widespread adoption of social media applications, rapid automation across several industry verticals, and the increasing utilization of predictive and historic data analysis by manufacturing facilities.

Analytics as a Service (AaaS) refers to a business solution that provides customized, subscription-based data analytics software and procedures through the cloud. It primarily integrates the differently sourced data and information into a centralized-managed platform, thereby reducing manual labor and enhancing operational efficiency. Depending on the type, AaaS is classified into predictive, prescriptive, diagnostic, and descriptive analytics types. As compared to other data analytic tools, AaaS offers its clients with an access to remote analytical tools for analyzing data either via self-service or third-party managed machine learning (ML) tools. In addition to this, this platform aids in analyzing consumer behavior and trends, collecting data, providing personalized access to centrally managed data groups, and offers advanced and interactive services. Consequently, it is widely adopted in the telecommunications and IT, retail, government, healthcare, and banking, financial services, and insurance (BFSI) industries.

Analytics as a Service (AaaS) Market Trends:

One of the key factors driving the global AaaS market growth is the emerging organizational need to update their services by better understanding system operations and customer behavior. In line with this, small- and medium-sized enterprises (SMEs) are widely adopting the technology to make data-driven decisions at lower costs, which is supporting the market growth. The demand for Aaas is also facilitated by the widespread adoption of social media applications, which has resulted in an increase in the volume of structured and unstructured data across platforms. Moreover, rapid automation across several industry verticals, along with the increasing utilization of predictive and historic data analysis by manufacturing facilities to avoid unexpected downtime, are acting as other growth-inducing factors. Apart from this, the increasing incorporation of the Internet of Things (IoT) and the proliferation of smartphones has enabled brands to simultaneously gather and store machine-generated data. This, in turn, is helping organizations in enhancing the performance of their internal assets, reducing operational costs, providing proactive customer support, and increasing the profit margin, thereby creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

Breakup by Component:

Breakup by Deployment Type:

Breakup by Enterprise Size:

Breakup by Industry Vertical:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Atos, Cloudera Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), Hewlett Packard Enterprise Company, Infosys Limited, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, ScienceSoft USA Corporation, Sisense, Teradata Corporation and Tibco Software Inc.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Analytics as a Service (AaaS) Market

6 Market Breakup by Type

7 Market Breakup by Component

8 Market Breakup by Deployment Type

9 Market Breakup by Enterprise Size

10 Market Breakup by Industry Vertical

11 Market Breakup by Region

12 SWOT Analysis

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기