세계의 데이터 수익화 시장 : 점유율, 시장 규모, 동향, 산업 분석 보고서 : 데이터별, 업계별, 컴포넌트별, 지역별, 부문별 예측(2024-2032년)
Data Monetization Market Share, Size, Trends, Industry Analysis Report, By Data (Customer, Product, Financial, Supplier); By Vertical; By Component; By Region; Segment Forecast, 2024 - 2032
상품코드 : 1505058
리서치사 : Polaris Market Research
발행일 : 2024년 05월
페이지 정보 : 영문 111 Pages
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한글목차

Polaris Market Research의 최신 조사에 따르면 세계 데이터 수익화 시장 규모는 2032년까지 119억 3,000만 달러에 이를 것으로 예상됩니다. 이 설문조사 보고서는 현재 시장 역학을 자세히 파악하고 향후 시장 성장에 대한 분석을 제공합니다.

데이터 수익화란 기업이 생성한 정보를 이용하여 계산 가능한 경제적 이익을 창출하는 기법입니다. 이 프로세스를 통해 기업은 수익 흐름을 파악하고 경비를 늘리거나 줄일 수 있습니다. 이 수익화 기법을 채택한 기업은 제3자와 정보를 공유하고 상호 이익을 창출함으로써 새로운 파트너십을 구축합니다.

또한, 특정 기업이 자사의 정보를 오픈 플랫폼에 공개하고, 충분한 수의 외부 기업에 정보 서비스를 무료로 제공하고 있다는 것이 관찰되고 있습니다. 예를 들어, Google과 페이스북과 같은 기업은 세계에 판매할 수 있는 방대한 정보 자산을 만드는 무료 플랫폼이었습니다. 따라서 머니타이즈는 두 기업간에 정보를 공유하고 수익을 올리고 새로운 수익을 창출하는 흐름을 만드는 플랫폼이었습니다.

실시간 클라우드 소스 조사로 이어지는 의사 결정 강화, 이익 향상, 비용 절감, 위험 감소, 컴플라이언스 개선 등의 요인이 업계의 성장을 뒷받침하고 있습니다.

또한 업계 성장을 자극하는 요인으로는 비용 절감, 수익 증가, IoT, 디지털화, 선행 기술 발전 등 새로운 정보 관련 서비스의 혁신적인 기회가 있습니다.

데이터 수익화 시장 보고서 하이라이트

소프트웨어 부문은 시장의 대부분의 점유율을 차지합니다. 기업의 능력을 강화하고 비즈니스 데이터로부터 인사이트을 얻기 위해 비즈니스 용도의 사용이 증가하고 있기 때문에 예측 기간 동안 더 성장할 것으로 예상됩니다.

고객 데이터는 2021년에 가장 큰 시장 점유율을 차지했지만, 이는 제품 설계 및 가격 설정, 우동 구매 패턴과 관련된 고객의 의사결정을 이해하기 위한 정보 이용 증가로 가속화되고 있습니다.

통신 부문은 지난 10년과 가까운 미래의 기술진보에 의한 대량의 정보생성에 의해 큰 시장 점유율을 차지합니다.

아시아태평양은 클라우드 컴퓨팅, IoT 등 첨단 기술의 채용이 증가하고 있기 때문에 예측 기간 동안 비약적인 성장이 예상됩니다.

이 업계는 Monetize Solutions, Inc., Oracle, Optiva, Inc., Reltio, Virtusa 등 세계적으로 존재감을 보이는 유명한 업계 진출 기업 덕분에 경쟁이 치열합니다.

목차

제1장 서론

제2장 이그제큐티브 개요

제3장 조사 방법

제4장 세계 데이터 수익화 시장 인사이트

제5장 세계 데이터 수익화 시장 : 컴포넌트별

제6장 세계 데이터 수익화 시장 : 데이터별

제7장 세계 데이터 수익화 시장 : 업계별

제8장 세계 데이터 수익화 시장 : 지역

제9장 경쟁 구도

제10장 기업 프로파일

BJH
영문 목차

영문목차

The global data monetization market size is expected to reach USD 11.93 billion by 2032, according to a new study by Polaris Market Research. The report "Data Monetization Market Share, Size, Trends, Industry Analysis Report, By Data (Customer, Product, Financial, Supplier); By Vertical; By Component; By Region; Segment Forecast, 2024 - 2032" gives a detailed insight into current market dynamics and provides analysis on future market growth.

Data monetization is the method in which company-generated information is used to create a computable economic profit. This process helps businesses understand their revenue flow, whether it is increasing or reducing expenses. The companies adopting this monetization method create new partnerships by sharing their information with third parties in a mutually beneficial arrangement.

Further, it has been observed that certain companies release their information on open platforms and provide a free offering of information services to a sufficient number of outside companies. For instance, companies such as Google and Facebook were free platforms to create enormous information assets to sell worldwide. Therefore, monetization was a platform for sharing information between two companies to generate revenue or create new revenue-generating streams.

Factors such as enhanced decision-making that leads to real-time crowd-sourced research, improved profits, decreased costs, reduced risk, and improved compliance are the few factors driving the growth of the industry.

Further, the factors stimulating the growth of the industry are cost reduction, increase in revenue, and innovative opportunities for new information-related services such as IoT, digitalization, and developments in traditional technologies.

Data Monetization Market Report Highlights

The software segment holds the majority share of the market. It is expected to grow further over the forecast period owing to the increased use of business applications to enhance the company's capabilities and derive insights from the business data

Customer data accounted for the largest market share in 2021, accelerated by the increased usage of information for understanding customer decisions related to product design and pricing & guttering buying patterns

The telecommunication segment accounts for a significant market share due to massive information generation due to technological advancements over the last decade and in the near future

The Asia Pacific is expected to grow exponentially over the forecasted period on account of the growing adoption of advanced technologies, such as cloud computing and IoT

The industry is highly competitive owing to prominent industry players with a global presence, including Monetize Solutions, Inc., Oracle, Optiva, Inc., Reltio, and Virtusa

Polaris Market Research has segmented the data monetization market report based on form, product, application, and region:

Data Monetization, Component Outlook (Revenue - USD Billion, 2018 - 2030)

Data Monetization, Data Outlook (Revenue - USD Billion, 2018 - 2030)

Data Monetization, Vertical Outlook (Revenue - USD Billion, 2018 - 2030)

Data Monetization, Regional Outlook (Revenue - USD Billion, 2018 - 2030)

Table of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Global Data Monetization Market Insights

5. Global Data Monetization Market, by Component

6. Global Data Monetization Market, by Data

7. Global Data Monetization Market, by Vertical

8. Global Data Monetization Market, by Geography

9. Competitive Landscape

10. Company Profiles

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