세계의 모바일 위성 서비스 시장(2024-2031년)
Global Mobile Satellite Services Market 2024-2031
상품코드 : 1527042
리서치사 : Orion Market Research
발행일 : 2024년 07월
페이지 정보 : 영문 140 Pages
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한글목차

모바일 위성 서비스 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 서비스별(음성, 데이터), 용도별(육상 이동, 항공, 해상, M2M), 최종 사용자별(방위,정보, 헬스케어, 정부, 산업, 기업, 기타) 예측기간(2024-2031년)

모바일 위성 서비스 시장은 예측 기간 동안 복합 연간 성장률(CAGR) 6.9%로 성장할 것으로 예측됩니다. 세계의 연결 수요는 신뢰할 수 있는 통신을 위한 원격지의 요구, 범용 서비스 의무, IoT 및 M2M 용도에 의해 부추겨지고 있습니다. 위성 서비스는 필수적인 연결성, 실시간 모니터링 및 재해 복구를 제공합니다. 높은 처리량 위성과 낮은 궤도 위성과 같은 기술 진보는 서비스 품질을 향상시킵니다. 규제 당국의 지원, 전략적 파트너십, 민간 기업의 투자가 시장 성장을 가속화합니다.

시장 역학

정부 및 군사 용도

방위 예산 증가와 국가 안보에 대한 관심이 증가함에 따라 정부 및 군사 조직은 안전한 커뮤니케이션, 지휘 및 제어를 위해 모바일 위성 서비스에 대한 의존도를 높이고 있습니다. 2024년 4월 세계 formday에 따르면, 우주 산업은 새로운 시대의 경계에 있으며, 최근 보고서에 따르면 우주 경제는 2035년까지 1조 8,000억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 위성과 로켓 기술은 보급되고 있으며 소매, 소비재, 라이프 스타일, 음식, 공급망, 운송, 재해 경감 등 다양한 분야에 영향을 미치고 있습니다. 또한 우주 대응 기술은 일기 예보부터 스마트 워치와 같은 항상 존재하는 스마트 가젯에 이르기까지 이미 일상 생활에 혁명을 가져왔습니다.

업계별 수요

해양, 항공, 에너지, 정부 등 수직 산업은 필수적인 통신을 위해 이동 위성 서비스에 크게 의존하고 차세대 위성 시스템 수요와 시장 확대를 촉진하고 있습니다. 예를 들어, 야사트 그룹은 7월 2025년 상반기에 최대 5억 5,000만 달러의 차세대 통신 시스템을 발표했습니다. 이 회사는 'T4-NGS' 위성계획의 설비투자에 1억 달러 이상을 충당할 예정이었습니다.

시장 세분화

M2M 하위 부문이 큰 시장 점유율을 차지

합리적인 가격의 위성 연결은 다양한 산업에 M2M 용도을 제공하고 진입 장벽을 낮추고 농업, 물류, 유틸리티 등의 분야에서 채택을 촉진합니다. 2023년 7월, ORBCOMM은 휴대전화의 통신 영역을 넘어 IoT/M2M 앱의 통신 영역을 확대하도록 설계된 위성 통신 기기 ST 2100을 발표했습니다. 이 장치는 저렴한 연결성, 신뢰성 향상, 자산 시각화, 새로운 시장 액세스를 제공합니다. 안테나를 내장하고 IoT 용도에 신속하게 통합할 수 있도록 설계되었습니다. ST 2100은 설치 면적이 작고 유연한 설치 구성이 가능하며 마지막 메시지용으로 옵션 슈퍼커패시터를 갖추고 있습니다.

데이터 하위 부문이 큰 시장 점유율을 차지함

위성 서비스는 원격지와 농촌 지역에서 신뢰할 수 있는 통신 서비스를 제공할 수 있다는 점에서 인기를 끌고 있으며, 지상파 네트워크와 위성 네트워크의 격차를 메우면서 시장 성장을 가속하고 있습니다. 예를 들어, 2024년 1월 스페이스X는 직접 투 셀 기능을 갖춘 6개의 스타링크 위성을 출시하여 원격지에서의 커버리지를 제공했습니다. 우주 공간에서 셀 타워 역할을 하는 이 위성은 4G LTE 장비 및 대부분의 스마트폰에서 사용할 수 있습니다. 이 서비스는 KDDI, Optus, One NZ, Rogers와 제휴하여 더 많은 공급자를 모집합니다.

지역별 전망입니다.

모바일 위성 서비스 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스 및 기타 유럽), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아태평양), 세계 기타 지역(중동 및 아프리카, 라틴 아메리카)을 포함한 지역별로 더욱 세분화되어 있습니다.

아시아태평양 전략적 파트너십과 투자

위성 통신 사업자와 지상 통신 사업자는 서비스 제공 및 시장 도달범위를 확대하기 위해 전략적 파트너십을 맺고 있는 반면 위성 기술과 인프라에 대한 민간 투자는 시장 성장과 혁신을 촉진하고 있습니다 합니다. 예를 들어, 2024년 1월, 애플은 인도에서 SOS 위성 통신 서비스를 시작했는데, 이는 세계 스타가 긴급 SOS 서비스 허가를 통신부에 요구하고 있기 때문입니다. OneWeb이나 Starlink 등의 회사가 방위 계약이나 원격지에서의 민간 계약을 확보하는데 도움이 되었습니다.

북미가 주요 시장 점유율을 차지

위성 기반 솔루션의 채택은 특히 서비스가 어려운 원격지에서의 연결의 필요성에 의해 추진되고 있습니다. 예를 들어, 2023년 7월, 5G Americas는 “5G Non-Terrestrial Networks에 관한 최신 정보”를 발표하고, 5G 네트워크와 지상파 이외의 네트워크의 통합을 위한 파트너십과 기술의 진전에 대해 상세하게 설명했습니다. 이 보고서는 광대역, 인터넷 서비스, IoT 연결 및 Direct-to-Cell 용도에서 위성 별자리에 초점을 맞추고 NTN 서비스 공급자와 지상 셀룰러 공급자 간공급자와 파트너십 생태계의 성장을 검증합니다.

목차

제1장 보고서 개요

제2장 시장 개요와 인사이트

제3장 경쟁 구도

제4장 시장 세분화

제5장 지역 분석

제6장 기업 프로파일

BJH
영문 목차

영문목차

Mobile Satellite Services Market Size, Share & Trends Analysis Report By Service (Voice, and Data), by Application (Land Mobile, Aviation & Aeronautics, Maritime, and M2M), and by End-User (Defense & Intelligence, Healthcare, Government, Industrial, Enterprise, and Others) Forecast Period (2024-2031)

Mobile satellite services market is anticipated to grow at a CAGR of 6.9% during the forecast period (2024-2031). The global connectivity demand is fueled by remote areas' need for reliable communication, universal service obligations, and IoT and M2M applications. Satellite services provide essential connectivity, real-time monitoring, and disaster recovery. Technological advancements such as high-throughput satellites and low-earth orbit satellites enhance service quality. Regulatory support, strategic partnerships, and private sector investment accelerate market growth.

Market Dynamics

Government and Military Applications

Governments and military organizations increasingly rely on mobile satellite services for secure communication, command, and control, driven by rising defense budgets and evolving national security concerns. According to World Form Day, in April 2024, the space industry is on the edge of a new era, with the space economy projected to reach a value of $1.8 trillion by 2035, as stated in a recent report. Satellite and rocket technologies are becoming more widespread, impacting various sectors including retail, consumer goods, lifestyle, food and beverages, supply chains, transport, and disaster mitigation. Furthermore, space-enabled technologies have already revolutionized everyday life, from weather forecasts to the ever-present smart gadgets like smartwatches.

Demand For Vertical Industries

Vertical industries such as maritime, aviation, energy, and government rely heavily on mobile satellite services for essential communications, driving demand and market expansion for next-generation satellite systems. For instance, in July, Yahsat Group launched its next-generation telecommunications system in H1 2025, costing up to $550 million. The company planned to allocate over $100 million for capital expenditures in the "T4-NGS" satellite programme.

Market Segmentation

M2M Sub-segment to Hold a Considerable Market Share

The affordable satellite connectivity offers M2M applications to various industries, reducing entry barriers and driving adoption across sectors such as agriculture, logistics, and utilities. In July 2023, ORBCOMM introduced the ST 2100, a satellite communications device designed to extend IoT/M2M app coverage beyond cellular coverage. The device offers affordable connectivity, enhanced reliability, asset visibility, and access to new markets. It features a built-in antenna and is designed for quick integration into IoT applications. The ST 2100 offers a smaller footprint, flexible installation configuration, and features an optional supercapacitor for last-gasp messages.

Data Sub-segment to Hold a Considerable Market Share

Satellite services are gaining popularity owing to the ability to provide reliable communication services in remote and rural areas, bridging the gap between terrestrial and satellite networks that propels the market growth. For instance, in January 2024, SpaceX launched six Starlink satellites with direct-to-cell capabilities, providing coverage in remote locations. The satellites, which function as cell towers in space, work with 4G LTE devices and most smartphones. The service is partnered with KDDI, Optus, One NZ, and Rogers, with an open invitation for more providers.

Regional Outlook

The mobile satellite services market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

Strategic Partnerships and Investments In Asia-Pacific Region

Satellite operators and terrestrial telecom providers are forming strategic partnerships to expand service offerings and market reach, while private sector investments in satellite technology and infrastructure drive market growth and innovation. For instance, in January 2024, Apple launched an SOS satcom service in India as Globalstar seeks clearance from the Department of Telecommunications for emergency SOS services. It helped companies such as OneWeb and Starlink secure defense contracts and private contracts in remote areas.

North America Holds Major Market Share

The adoption of satellite-based solutions is being driven by the need for connection, particularly in underserved and remote regions, to ensure that no region survives without connection. For instance, in July 2023, 5G Americas released an "Update on 5G Non-Terrestrial Networks," detailing advancements in partnerships and technologies for non-terrestrial network integration with 5G networks. The report examines the growing ecosystem of providers and partnerships between NTN service providers and ground-based cellular providers, highlighting satellite constellations in broadband, Internet services, IoT connectivity, and Direct-to-Cell applications.

Market Players Outlook

The major companies serving the mobile satellite services market include EchoStar Corp., Inmarsat Global Ltd., Iridium Satellite LLC, Globalstar, Inc., and Viasat Inc. among others. The market players are focusing on capitalizing on growth by adopting strategies such as collaboration, partnerships, and market expansion among others. For instance, in May 2024, SES and Intelsat merged in a $3.1 billion, developing a combined fleet of around 100 geostationary orbit (GEO) satellites. This move is aimed at fortifying their position against emerging low-Earth orbit broadband constellations, such as SpaceX's Starlink network, which is gaining popularity owing to low-latency connectivity. Further, in March 2024, Omnispace and MTN collaborated to expand MTN's wireless service portfolio. The partnership used S-band satellite services, leveraging 3GPP standards, to serve consumer and enterprise IoT services. The companies additionally collaborated on device and software ecosystem development.

Table of Contents

1. Report Summary

2. Market Overview and Insights

3. Competitive Landscape

4. Market Segmentation

5. Regional Analysis

6. Company Profiles

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