세계의 컨텐츠 분석, 디스커버리 및 인지 소프트웨어 시장(2024-2031년)
Global Content Analytics, Discovery and Cognitive Software Market 2024-2031
상품코드 : 1518772
리서치사 : Orion Market Research
발행일 : 2024년 06월
페이지 정보 : 영문 120 Pages
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한글목차

컨텐츠 분석, 디스커버리 및 인지 소프트웨어 시장은 예측 기간 동안 복합 연간 성장률(CAGR) 13.7%로 성장할 것으로 예측됩니다. 이 소프트웨어는 고객과의 상호작용, 구매 내역, 검색 내역 등의 비정형 데이터에서 인사이트을 분석 및 추출하기 위해 조직에서 집합적으로 또는 개별적으로 사용됩니다. 데이터 처리 능력을 강화하기 위한 인공지능(AI) 및 머신러닝(ML) 기술이 업계 전반에서 붐이 되고 있음, 비정형 데이터의 정기적 생성이 증가하고 있음, 데이터 추출 및 전략형성을 위한 분석소프트웨어의 이용이 증가하고 있는 것, 데이터 학습모델을 강화하기 위해 민간기업이 투자를 하고 있는 것 등으로부터 업계의 성장이 전망되고 있습니다.

시장 역학

지능형 자동화 채용 증가

컨텐츠 분석, 디스커버리 및 인지 소프트웨어 시장의 성장은 조직 내 생산성과 효율성을 향상시키기 위해 여러 산업 분야에서 지능형 자동화 채택이 증가하고 있는 요인이 되고 있습니다. 예를 들어 세계의경제포럼 보고서에 따르면 2025년까지 15개 산업과 26개 경제권에 걸친 중견 대기업에서 자동화와 인간과 기계의 새로운 분업으로 전 세계의 8,500만 명의 고용 가 파괴되어 기업 간부의 80.0% 이상이 업무 프로세스의 디지털화와 신기술의 도입 계획을 가속시키고 있으며, 고용자의 50.0%는 기업 내의 일부 역할의 자동화를 가속시킬 것으로 예측하고 있다 합니다.

대량의 비정형 데이터

조직은 내부 및 외부에서 엄청난 양의 데이터를 생성하고 축적하며, 이는 데이터 추출 및 처리에 매우 중요합니다. 이러한 프로세스에는 처리, 분석, 발견, 인사이트 수집을 위한 고급 소프트웨어가 필요합니다. 현재 대부분의 기업은 이러한 데이터를 비즈니스 인사이트에 활용하는 것을 목표로 하고 있습니다. 예를 들어 세계의 경제 포럼에 따르면 세계의 5억 건의 트윗, 2,940억 통의 이메일, Facebook에서 4페타바이트의 데이터, 커넥티드카 1대당 4테라바이트의 데이터, WhatsApp에서 650억통의 메시지, 매일 50억 건의 검색이 이루어지고 있으며, 2025년까지 전 세계의에서 4,630엑사바이트의 데이터가 생성될 것으로 추정됩니다.

부문별 전망

테스트 소프트웨어는 큰 시장이 될 전망

소프트웨어 테스트 시장은 리치 미디어 태깅에 비해 더 큰 시장으로 부상할 수 있습니다. 소프트웨어 테스트는 소프트웨어 제품 및 용도이 의도한 대로 작동하는지 여부를 평가하고 검증하는 데 사용되며 버그를 방지하고 성능을 향상시키는 것을 목표로 합니다. 수락 테스트, 통합 테스트, 단위 테스트, 기능 테스트, 성능 테스트, 회귀 테스트, 보안 테스트, 사용성 테스트 등 다양한 테스트가 포함됩니다. 인지 소프트웨어를 사용하면 비용과 시간을 크게 줄일 수 있지만 복잡한 프로세스와 고급 기술을 갖춘 인력이 필요하기 때문에 더 큰 시장이 되었습니다.

소매업은 주요 최종 사용자 중 하나

소매 업계는 대규모 고객 기반과 데이터 생성을 통해 인지 소프트웨어를 채택하고 사용하는 프런트 러너로 자리잡고 있습니다. 업계는 시장 동향, 고객 감정, 경쟁사의 활동 및 전략 입안을 이해하기 위해 컨텐츠 분석 및 검색을 활용합니다. 예를 들어 컴퓨팅 기술 산업 협회(CompTIA)의 2024년 업계 보고서에 따르면 22.0%의 기업이 다양한 기술 제품과 비즈니스 워크플로우에 AI 통합을 적극적으로 추진하고 있으며, 33.0%의 기업은 AI의 제한적인 도입을 위해 노력하고 있으며, 45.0%의 기업은 여전히 모색 단계에 있습니다.

지역별 전망

세계의 컨텐츠 분석, 디스커버리 및 인지 소프트웨어 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타 유럽), 아시아태평양의(인도의, 중국의, 일본, 한국의, 기타 아시아태평양의), 세계의 기타 지역(중동, 아프리카의, 라틴아메리카의)을 포함한 지역별로 더 세분화되어 있습니다.

북미는 컨텐츠 분석, 디스커버리 및 인지 소프트웨어 시장에서 가장 높은 점유율을 차지합니다.

컨텐츠 분석, 디스커버리 및 인지 소프트웨어 시장 점유율은 북미가 가장 높은 점유율을 차지합니다. 성장의 주요 요인은 지원 규제 환경, 강력한 R&D 생태계, Google, Meta, IBM 등 주요 컨텐츠 분석, 디스커버리 및 인지 소프트웨어 제공업체의 존재입니다.

컨텐츠 분석, 디스커버리 및 인지 소프트웨어 시장은 아시아태평양의 급성장

전 세계의 컨텐츠 분석, 디스커버리 및 인지 소프트웨어 시장에 진출하는 주요 기업으로는 Meta Platforms Inc., IBM Corp., Google LLC, Oracle Corp., Microsoft Corp. 등이 있습니다. 시장기업은 협업, 파트너십, 시장 확대 등의 전략을 채택하여 성장을 살리는 데 주력하고 있습니다. 예를 들어(2023년) 8월 IBM 컨설팅은 Microsoft와 협력하여 기업이 생성형 AI의 도입을 가속화하고 Azure OpenAI 서비스를 확대할 수 있도록 지원했습니다. Azure Marketplace에서 제공하는 새로운 IBM 컨설팅의 Azure OpenAI 서비스는 개발자와 데이터 과학자들이 GPT 시리즈와 codex 시리즈를 포함한 강력한 대규모 언어 모델을 적용할 수 있도록 하는 완전 관리형 AI 서비스입니다. 이는 기업이 채용 전략과 구체적이고 부가가치적인 생성형 AI 이용 사례의 초기 세트를 정의하도록 돕기 위한 것입니다.

목차

제1장 보고서 개요

제2장 시장 개요와 인사이트

제3장 경쟁 구도

제4장 시장 세분화

제5장 지역 분석

제6장 기업 프로파일

BJH
영문 목차

영문목차

Content Analytics, Discovery and Cognitive Software Market Size, Share & Trends Analysis Report by type (Test Software (Multiple Languages), and Rich Media Tagging (Audio, Video & Image)), and by End User (Government & Public Services, Finance, Banking & Insurance, IT & Telecom, Media & Web Publishing, Healthcare & Pharmaceuticals, Retail, and Others ((Transport & Real Estate)), Forecast Period (2024-2031)

Content analytics, discovery, and cognitive software market is anticipated to grow at a CAGR of 13.7% during the forecast period. The software is used collectively or individually by organizations to analyze and extract insights from unstructured data such as customer interaction, purchase history, search history, and many others. The industry is expected to grow owing to the boom in artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) technology across industries to enhance data processing capabilities increase in regular generation of unstructured data, rising use of analytical software for data extraction and strategy formation, and investment by private players to enhance data learning models.

Market Dynamics

Rising Adoption of Intelligent Automation

The growth in content analytics, discovery, and cognitive software market is driven by the rising adoption of intelligent automation in several industries to increase productivity and efficiency within the organization. For instance, according to the report by World Economic Forum, by 2025, automation and a new division of labor between humans and machines will disrupt 85 million jobs globally in medium and large businesses across 15 industries and 26 economies and more than 80.0% of business executives are accelerating plans to digitize work processes and deploy new technologies, while 50.0% of employers are expecting to accelerate the automation of some roles in their companies.

A large amount of Unstructured Data

Organizations are generating and accumulating vast amounts of data from within and beyond, which is very significant for data extraction and processing. Such processes require sophisticated software for processing, analysis, discovery, and insight collection. Nowadays, most companies are aiming to leverage such data for business insights. For instance, as per World Economic Forum, the globe generates 500 million tweets, 294 billion emails, 4 petabytes of data are created on Facebook, 4 terabytes of data are created from each connected car, 65 billion messages are sent on WhatsApp, and 5 billion searches are made every day which is estimated to contribute to 463 exabytes of data globally by 2025.

Segmental Outlook

Test Software is Projected to Emerge as a Bigger Market

The software testing market may emerge as a bigger market as compared to rich media tagging, it is used to evaluate and verify that a software product or application performs as intended, aiming to prevent bugs and improve performance. It includes a wide range of testing such as acceptance testing, integration testing, unit testing, functional testing, performance testing, regression testing, security testing, and usability testing. It requires a complex process and highly skilled individuals to perform the task while its cost and time can be substantially depreciated using cognitive software making it a bigger market for the software.

Retail Is One of the Major End-user

The retail sector remains a front-runner in the adoption and use of cognitive ability software due to its large customer base and data generation. The industry uses content analysis and discovery to understand market trends, customer emotions, competitor activities, and strategy creation. For instance, as per the Computing Technology Industry Association (CompTIA) 2024 industry report, 22.0% of firms are aggressively pursuing the integration of AI across a wide variety of technology products and business workflows, 33.0% of firms are engaging in the limited implementation of AI and 45.0% of firms are still in the exploration phase.

Regional Outlook

The global content analytics, discovery, and cognitive software market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (the UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

North America Holds Highest Share in Global Content Analytics, Discovery, and Cognitive Software Market

North America holds the highest share of the global content analytics, discovery, and cognitive software market share. The key factors contributing to the growth are the supportive regulatory environment, strong R&D ecosystem, and presence of major content analytics, discovery, and cognitive software providers such as Google, Meta, IBM, and many more., Moreover, North Americans have been one of the early adopters of the technology and are leading innovators in the space with the majority of cognitive and AI-based software being provided by US-based companies.

Asia-pacific is the Fastest Growing in Content Analytics, Discovery, and Cognitive Software market

The major companies serving the global content analytics, discovery, and cognitive software market include Meta Platforms Inc., IBM Corp., Google LLC, Oracle Corp., and Microsoft Corp., among others. The market players are focusing on capitalizing on growth by adopting strategies such as collaboration, partnerships, and market expansion, among others. For instance, in August 2023, IBM Consulting collaborated with Microsoft to help companies accelerate the adoption of generative AI and scale Azure OpenAI service. The new IBM consulting Azure OpenAI service offering, which is available on Azure Marketplace is a fully managed AI service that allows developers and data scientists to apply powerful large language models, including their GPT and codex series. It aims to help businesses define an adoption strategy and an initial set of specific and value-added generative AI use cases.

Table of Contents

1. Report Summary

2. Market Overview and Insights

3. Competitive Landscape

4. Market Segmentation

5. Regional Analysis

6. Company Profiles

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