컨텐츠 분석 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 배포별, 용도별, 산업별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Content Analytics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Deployment (Cloud, On-Premises), By Application (Text Analytics, Web Analytics), By Verticals, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1588457
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 10월
페이지 정보:영문 100 Pages
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한글목차
컨텐츠 분석 시장의 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 컨텐츠 분석 시장은 2030년까지 264억 8,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
이 시장은 2025-2030년간 연평균 18.9%의 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다. 이 시장은 정부 부문의 디지털화 수요 증가, 고급 분석의 채택 확대, 다양한 산업 분야의 비즈니스 컨텐츠가 크게 확대되면서 시장을 주도하고 있습니다.
기업은 컨텐츠 분석 소프트웨어를 통해 컨텐츠 제작의 양과 성격에 대한 정보를 신속하게 액세스하고 열람할 수 있는 등 다양한 이점을 얻을 수 있어 사업 확장에 도움이 될 수 있습니다. 또한, 주요 시장 진출기업들의 기술 발전으로 컨텐츠 분석 시장이 확대되고 있습니다. 예를 들어, 2020년 7월 디지털 인텔리전스 솔루션을 제공하는 라이브퍼슨(LivePerson Inc.)은 사용자가 생성한 컨텐츠와 발화 데이터를 가치 있는 통찰력으로 변환하는 텍스트 분석 도구 'LP 인사이트(LP Insights)'를 발표했습니다.
고객을 대상으로 한 홍보 및 광고에 소셜 미디어 채널의 사용이 증가함에 따라 소셜 미디어 분석은 예측 기간 동안 컨텐츠 분석 시장 확대에 중요한 역할을 할 것으로 예상됩니다. 또한, 사물인터넷(IoT)과 빅데이터 기술의 파괴적 혁신으로 인해 컨텐츠 분석 시장은 큰 폭의 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.
클라우드 기술의 발전은 컨텐츠 분석 산업의 성장을 가속화하고 있습니다. 컨텐츠 분석 시장 트렌드가 계속 변화함에 따라 많은 기업들이 이러한 소프트웨어를 획득하고 도입하고자 하는 의지가 강합니다. 또한 다른 모든 시장 부문에 비해 클라우드 기반 컨텐츠 분석 소프트웨어는 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율로 성장할 것으로 예상됩니다.
다양한 기업들의 실시간 컨텐츠 분석에 대한 수요 증가는 컨텐츠 분석 산업의 큰 전망 중 하나입니다. 실시간 컨텐츠 분석은 기업이 소비자 수요와 시장 동향을 파악하여 경쟁사보다 먼저 시장에 제품을 출시할 수 있도록 도와줍니다. 또한, 컨텐츠 분석 시장 진출기업들은 새로운 솔루션과 기술을 개발하기 위해 포트폴리오를 확장하는 데 주력하고 있습니다. 이러한 전략은 최종 사용자의 요구에 정확하게 대응하고 경쟁사보다 우위를 점할 수 있도록 돕습니다. 예를 들어, 2020년 12월 마이크로소프트는 텍스트 분석을 위한 오피니언 마이닝(Opinion Mining)을 비동기식으로 제공하기 시작했습니다. 오피니언 마이닝은 텍스트 분석의 감정 분석 기능에 활용되며, 제품 및 서비스에 대한 정보와 관련 의견을 추출합니다.
컨텐츠 분석 시장 보고서 하이라이트
클라우드 부문은 2024년 68.5%의 최대 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 지배적인 위치를 유지할 것으로 보입니다. 이는 클라우드를 통한 배포가 비용 효율적이기 때문에 중소규모 조직에서도 쉽게 도입할 수 있기 때문입니다.
소셜 미디어 분석은 컨텐츠 분석 시장 확대에 중요한 역할을 할 것으로 예상되며, 광고 및 고객 접점을 위한 소셜 미디어 채널의 사용이 증가함에 따라 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR 20.7%로 성장할 것으로 예상됩니다.
미디어 및 엔터테인먼트 부문은 컨텐츠 분석 시장의 빅데이터 및 실시간 데이터 개척으로 인해 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR 24.2%로 성장할 것으로 예상됩니다.
북미는 빅데이터 기술과 사물인터넷(IoT)의 파괴적인 발전으로 인해 2024년 48.8% 이상의 가장 큰 매출 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한, 이 지역의 전자상거래 성장과 소셜 네트워킹의 존재감 증가는 예측 기간 동안 시장을 견인할 것으로 보입니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 컨텐츠 분석 시장 변수, 동향, 범위
세계 컨텐츠 분석 시장 전망
산업 밸류체인 분석
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
산업 과제
Porter의 Five Forces 분석
공급업체의 힘
구매자의 힘
대체 위협
신규 진출의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
PESTEL 분석
정치 정세
경제 정세
사회 상황
기술 상황
환경 상황
법적 상황
제4장 컨텐츠 분석 시장 : 전개 형태별, 추정과 예측
컨텐츠 분석 시장 : 전개 변동 분석, 2024년 & 2030년
제5장 컨텐츠 분석 시장 : 용도별, 추정과 예측
컨텐츠 분석 시장 : 용도 변동 분석, 2024년 & 2030년
제6장 컨텐츠 분석 시장 : 업계별, 추정과 예측
컨텐츠 분석 시장 : 업계 변동 분석, 2024년 & 2030년
은행 금융 서비스 및 보험
의료
소매 및 소비재
안전
미디어 및 엔터테인먼트
항공우주 및 방위
정부
기타
제7장 컨텐츠 분석 시장 : 지역별, 추정·동향 분석
컨텐츠 분석 시장 점유율, 지역별, 2024년 & 2030년 100만 달러
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
브라질
중동 및 아프리카
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
남아프리카공화국
제8장 경쟁 구도
주요 시장 진출기업의 최근 동향과 영향 분석
벤더 구도
기업 분류
주요 유통업체와 채널 파트너 리스트
잠재 고객 리스트/리스트
경쟁 역학
경쟁 벤치마킹
전략 매핑
히트맵 분석
기업 개요/상장기업
Adobe Systems Inc.
Clarabridge, Inc.
IBM Corporation
Microsoft
NICE Systems Ltd.
Oracle Corporation
OpenText Corporation
SAS Institute, Inc.
SAP SE
Verint Systems, Inc.
LSH
영문 목차
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Content Analytics Market Growth & Trends:
The global content analytics market is expected to reach USD 26.48 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is anticipated to expand at a CAGR of 18.9% from 2025 to 2030. The market is being driven ahead by the expanding demand for digitization in the government sector, the growing adoption of advanced analytics, and the significant expansion of business content across various business verticals.
Companies can use content analytics software to get various benefits such as quickly accessing and viewing information about the volume and nature of content creation and help them expand. Moreover, technological advancement by the key market players is expanding the content analytics market. For instance, In July 2020, LivePerson Inc., a provider of digital intelligence solutions, unveiled LP Insights, a text analytics tool that converts user-generated content and speech data into valuable insights.
Due to the increasing use of social media channels for customer outreach and advertising, social media analytics is anticipated to play a significant role in expanding the content analytics market over the forecast period. Furthermore, with the disruptive development of the Internet of Things (IoT) and big data technologies, the content analytics market is projected to experience substantial growth.
The development of cloud technologies is accelerating the growth of the content analytics industry. Many businesses are eager to acquire and deploy such software due to the ongoing changes in market trends for content analytics. Moreover, in comparison to all other market segments, cloud-based content analytics software is projected to grow with the largest market share over the forecasted period.
The increasing need for real-time content analytics by various companies is one of the significant prospects for the content analytics industry. Real-time content analytics help businesses understand consumer demand and market trends, enabling them to introduce their items to the market ahead of rivals. Moreover, players in the Content Analytics market are focusing on widening their portfolio to create novel solutions and technologies. This strategy helps them to proficiently cater to their end-users' requirements and gain an advantage over their competitors. For instance, in December 2020, Microsoft launched Opinion Mining and Async Offerings for Text Analytics. Opinion Mining is utilized in the sentiment analysis feature of text analytics, and it extracts information about a product or service and the opinions related to them.
Content Analytics Market Report Highlights:
The cloud segment accounted for a maximum share of 68.5% in 2024 and is likely to remain dominant throughout the forecast period. This can be attributed to the fact that the deployment via could is cost-effective, so even small and medium size organizations can easily afford it
Social media analytics is predicted to play a significant role in the expansion of the content analytics market and is projected to grow at the fastest CAGR of 20.7% over the forecasted period due to the increasing use of social media channels for advertising and customer outreach
The media & entertainment sector is projected to grow at the fastest CAGR of 24.2% over a forecasted period due to the development of big data and real-time data in the content analytics market
North America held the maximum revenue share of more than 48.8% in 2024, considering the disruptive development of big data technologies and the Internet of Things (IoT) in the region. Moreover, the growing e-commerce and rising presence of social networking in the area are expected to boost the market in the forecasted period