세계 애드테크(AdTech) 시장 규모는 예측 기간(2024-2031년) 동안 12.7%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 광고에서 인공지능(AI)과 머신러닝(ML)의 도입이 확대되면서 개인화되고 효과적인 광고 타겟팅이 향상되고 있는 것이 세계 시장 성장의 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 캠페인의 성과와 브랜드 노출을 향상시키는 혁신적인 기술, 애드테크 마케팅 에이전시는 디지털 광고의 급변하는 환경에서 살아남기 위해 필수적입니다.
시장 역학
효율성을 높이는 프로그래매틱 광고의 도입 증가
프로그래매틱 광고와 실시간 입찰은 시장을 변화시키고 있는 혁신적인 방법론의 두 가지 예입니다. 시장 관계자들은 과거에 이메일 컨텐츠를 접한 적이 있는 사용자 앞에서 프로그래매틱 광고를 표현함으로써 전환 가능성을 높이고, 반대로 효율성, 확장성, 타겟팅 및 트리거링을 위해 맞춤형 전략을 채택하고 있습니다. 또한, 프로그래매틱 광고는 데이터와 알고리즘을 사용하여 광고를 타겟팅하고 전달하기 때문에 보다 성공적이고 효율적인 광고 캠페인을 진행할 수 있습니다.
데이터 기반 및 맞춤형 광고 솔루션 이용 증가
자동화, 인공지능, 기계가 소비자들에게 정보와 메시지를 일대일로 전달할 수 있도록 확장 및 자동화하는 기계를 통해 타겟팅된 데이터 기반 광고의 사용이 증가하고 있는 것은 데이터 기반 광고로 인식되고 있습니다. 광고 대행사, 하이테크 기업, 데이터 제공업체들은 협력적인 생태계를 촉진하는 파트너십을 자주 형성하고 있습니다. 이러한 파트너십은 데이터 용량을 향상시키고, 광고 프로세스를 가속화하며, 보다 종합적인 솔루션을 창출하며, 애드테크 기업들은 이 분야의 문제를 해결하고 새로운 잠재력을 얻기 위해 협력하는 것의 가치를 인식하고 있습니다.
시장 세분화
광고 유형이 가장 큰 부문으로 예측
세계 애드테크 시장은 광고 유형별로 프로그래매틱 광고, 검색 광고, 디스플레이 광고, 모바일 광고, 이메일 마케팅, 기타(네이티브 광고)로 세분화됩니다. 이 중 검색 광고 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 부문의 성장을 뒷받침하는 주요 요인으로는 브랜드 인지도 구축을 위한 검색 광고 사용 증가, 검색 광고의 유료화, 리타겟팅 사용자 증가 등을 꼽을 수 있습니다. 국제개인정보보호전문가협회(IAPP)에 따르면, 2024년 2월 미국에서는 2022년 미국 광고 수익이 10.8% 증가해 2021년 35.1%에서 감소했습니다. 사용자의 특정 검색어에 따라 검색 엔진 결과 페이지(SERP)에 광고를 표시하는 것은 검색 광고로 인식됩니다.
소매 및 소비재 하위 부문이 큰 시장 점유율을 차지
산업별로 보면 세계 애드테크 시장은 미디어 및 엔터테인먼트, BFSI, 소매 및 소비재, IT 및 통신, 헬스케어, 호텔, 운송 및 물류, 기타(교육)로 세분화됩니다. 이 중 소매 및 소비재 부문이 상당한 비중을 차지할 것으로 예상되며, 소매 및 소비재 분야의 기업들이 자사의 상품과 서비스를 홍보하고 브랜드 인지도를 높이며 궁극적으로 매출을 늘리기 위해 애드테크를 활용하고 있습니다. 소매업체들은 소셜 미디어 광고를 통해 고객과 소통하고 신제품을 출시할 수 있습니다. 또한, 소매 및 소비재 분야에서는 GPS 및 기타 위치 감지 기술을 활용하여 고객의 실제 위치에 따라 고객을 타겟팅하는 위치 기반 광고의 사용이 증가하고 있습니다. 소매업체들은 위치 기반 광고를 통해 인근 상점, 상품, 서비스를 홍보합니다.
세계 애드테크 시장은 북미(미국, 캐나다), 유럽(영국, 이탈리아, 스페인, 독일, 프랑스, 기타 유럽), 아시아태평양(인도, 중국, 일본, 한국, 기타 아시아태평양), 기타 지역(중동 및 아프리카, 라틴아메리카) 등 지역별로 세분화되어 있습니다.
유럽의 애드테크(AdTech)를 위한 광고 소비 증가
영국 미디어 광고비 상위 6위: 2021-2022년
세계 애드테크 시장의 지역별 성장률: 2024-2031년
북미가 주요 시장 점유율을 차지
북미에서는 Alphabet Inc., Google LLC, Magnite, Inc. 및 MediaMath Inc.가 소셜 네트워킹, 광고 및 비즈니스 인사이트 솔루션을 제공하고 있습니다. 메신저, 인스타그램, 페이스북, 오큘러스, 왓츠업 등 주요 제품을 통해 전 세계 개인을 연결하고 있습니다. 예를 들어, 메타는 2022년 8월에 비즈니스에 힘을 실어주고 매출 성장을 촉진하도록 설계된 최신 광고 자동화 툴을 발표했습니다. 이 혁신적인 도구는 디지털 영역에서의 비즈니스 운영과 상호작용을 혁신적으로 변화시킬 것입니다.
세계 애드테크 시장에 진출한 주요 기업으로는 어도비, 아마존닷컴, 구글, 메타플랫폼, 트레이드데스크 등이 있습니다. 시장 경쟁력을 유지하기 위해 시장 기업들은 제휴, 합병, 인수 등의 전략을 통해 사업 확장 및 제품 개발에 점점 더 많은 노력을 기울이고 있습니다. 예를 들어,
AdTech Market Size, Share & Trends Analysis Report by Offering (Solution and Service), by Advertising Type (Programmatic Advertising, Search Advertising, Display Advertising, Mobile Advertising, Email Marketing, and Others), and by Industry Vertical (Media & Entertainment, BFSI, Retail & Consumer Goods, IT & Telecom, Healthcare, Hospitality, Transport & Logistics, and Others) Forecast Period (2024-2031)
AdTech market is anticipated to grow at a CAGR of 12.7% during the forecast period (2024-2031). The growing adoption of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) in advertising, with improving personalized and effective Ad targeting is the key factor supporting the growth of the market globally. Innovative technologies to increase campaign performance and brand exposure, AdTech marketing agencies are essential in navigating the ever-shifting landscape of digital advertising.
Market Dynamics
Increasing adoption of programmatic advertising for enhancing efficiency
Programmatic advertising and real-time bidding are two instances of innovative methods that are transforming the market. The market player increases the chance of conversion by expressing programmatic ads in front of users who have interacted with email content in the past and vice versa. employing a customized strategy for efficiency, scalability, targeting, and triggering. Additionally, programmatic advertising targets and delivers adverts using data and algorithms, making it possible to run more successful and efficient advertising campaigns.
Increasing usage of data-driven and tailored advertising solutions
The increasing utilization of targeted and data-driven advertising via automation, artificial intelligence, and machinery to scale and automate the one-to-one delivery of information or messages to consumers is recognized as data-driven advertising. Ad agencies, tech businesses, and data providers frequently form partnerships that promote a cooperative ecosystem. Such partnerships improve data capacities, expedite the advertising process, and produce more all-encompassing solutions. AdTech companies recognize the value of collaborating to address sector issues and capture new possibilities.
Market Segmentation
Advertising Type is Projected to Emerge as the Largest Segment
Based on the advertising type, the global AdTech market is sub-segmented into programmatic advertising, search advertising, display advertising, mobile advertising, email marketing and others (native advertising). Among these, the search advertising sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factor supporting the segment's growth includes increase use of search advertising to build brand awareness, paid search advertising management and retargeting audience to drive the segment growth. According to the International Association of Privacy Professionals (IAPP), in February 2024, U.S. experienced a 10.8% increase in US Ad revenue in 2022, down from 35.1% in 2021. Displaying advertisements on search engine results pages (SERPs) in response to a user's specific search query is recognized as search advertising.
Retail & Consumer Goods Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
Based on the industry vertical, the global AdTech market is sub-segmented into media & entertainment, BFSI, retail & consumer goods, IT & telecom, healthcare, hospitality, transport & logistics and others (education). Among these, the retail & consumer goods sub-segment is expected to hold a considerable share of the market. AdTech is used by companies in the retail and consumer goods sector to promote their goods and services, increase brand recognition, and ultimately boost sales. Retailers can use social media advertising to interact with customers and launch new products. Further, in retail & consumer goods increasing uses of location-based ads target customers according to their actual location by using GPS and other location-detection technology. Retailers advertise their stores, goods, and services in the vicinity via location-based advertising.
The global AdTech market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Increasing Advertising consumption for AdTech in Europe region
Top Six UK Media Advertising Spend 2021-2022 ($ million)
Source: Advertising Association / WARC Expenditure Report
Global AdTech Market Growth by Region 2024-2031
Source: OMR Analysis
North America Holds Major Market Share
Among all the regions, North America holds a significant share owing to presence of enormous number of providers offering AdTech such as Alphabet Inc., Google LLC, Magnite, Inc., MediaMath Inc., Meta Inc., and others. Meta Inc., provides solutions for social networking, advertising, and business insights. Through its main products, including Messenger, Instagram, Facebook, Oculus, and WhatsApp, the company connects individuals across the globe. For instance, in August 2022, Meta Inc. introduced its latest suite of ad automation tools designed to empower businesses and drive sales growth. The innovative tools are set to transform businesses operate and interact within the digital realm.
Note: Major Players Sorted in No Particular Order.
The major companies serving the global AdTech market include Adobe Inc., Amazon.com, Inc., Google LLC, Meta Platforms, Inc., and The Trade Desk, Inc., among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance,