수년 동안 자율주행 기술의 발전은 특히 소형차 부문에서 언론의 큰 주목을 받아왔습니다. 일반적으로 이러한 기술은 운전자가 운전대에서 손을 떼고, 경우에 따라서는 도로에서 눈을 뗄 수 있게 해줍니다. 최근 동향에서는 로봇 택시, 운전자 없이, 경우에 따라서는 앞좌석 안전 모니터 없이 운행하는 승차공유 차량에 대한 관심이 높아지고 있습니다.
이 보고서는 모든 노선에서 지속적인 모니터링 없이 운행할 수 있는 중대형(MHD) 트럭의 잠재적 매출과 매출을 평가합니다. 차량 총 중량 등급(GVWR)은 1만 파운드/4,536킬로그램 이상입니다. 이 분석은 GVWR 1만-2만 6,000파운드(4,536-1만 1,793kg)의 중형 트럭과 GVWR 2만 6,000파운드(1만 1,793kg)를 초과하는 대형 트럭을 모두 대상으로 합니다. 또한 자율주행 기술의 온로드 및 오프로드 이용 사례도 포함되어 있습니다.
핸즈오프/아이오프(즉, 자율주행) MHD 트럭의 세계 판매량은 예측 기간이 끝날 때까지 성숙하여 2034년에는 약 36,000대에 달할 것으로 예상되며, 급속한 성장과 유리한 규제 조건으로 인해 중국이 시장의 약 1/3을 차지할 것으로 예측됩니다.
For many years, advances in automated driving technology have received significant media attention, particularly in the light-duty vehicle segment. Generally, these technologies enable drivers to remove their hands from the wheel, and, in some cases, their eyes from the road. Recent developments have focused on robotaxis, rideshare vehicles that operate without a driver or sometimes, without a safety monitor in the front seat.
This report evaluates the potential sales and revenues of medium- and heavy-duty (MHD) trucks that are capable of operating without continuous supervision, potentially through their entire routes. Their gross vehicle weight rating (GVWR) is greater than 10,000 pounds/4,536 kilograms. The analysis covers both medium-duty trucks, whose GVWR is between 10,000 and 26,000 pounds/4,536 and 11,793 kilograms, and heavy-duty trucks whose GVWR is greater than 26,000 pounds/11,793 kilograms. It also includes on-road and off-road use cases for autonomous technologies.
Guidehouse Research anticipates that global sales of hands-off/eyes-off (i.e., automated) MHD trucks will only mature toward the end of the forecast period, reaching approximately 36,000 units by 2034, with China accounting for nearly one-third of the market due to rapid growth and favorable regulatory conditions.