세계의 전기 트럭 시장 예측(-2032년) : 유형별, 후속 거리별, 추진력별, 적재량별, 자동화 레벨별, 배터리 유형별, 배터리 용량별, 최종사용자별, 지역별
Electric Truck Market by Propulsion (BEV, PHEV, FCEV), Type (Light-duty Trucks, Medium-duty Trucks, Heavy-duty Trucks), Range, Battery Type, Battery Capacity, Level of Automation, End User, Payload Capacity, and Region - Global Forecast to 2032
상품코드:1749592
리서치사:MarketsandMarkets
발행일:2025년 06월
페이지 정보:영문 301 Pages
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한글목차
전기 트럭 시장 규모는 29.5%의 CAGR로 확대하며, 2025년 52억 4,720만 달러에서 2032년에는 321억 3,340만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
조사 범위
조사 대상연도
2021-2032년
기준연도
2024년
예측 기간
2025-2032년
검토 단위
수량(대)
부문
유형별, 후속 거리별, 추진력별, 적재량별, 자동화 레벨별, 배터리 유형별, 배터리 용량별, 최종사용자별, 지역별
대상 지역
아시아태평양, 북미, 유럽, 중동 및 아프리카
중형 전기 트럭의 채택은 엄격한 배기가스 규제와 도시 및 지역 배송에 대한 운영상의 이점을 배경으로 강력한 추진력을 얻고 있습니다. 전 세계 도시들은 대기 오염과 싸우기 위해 차량 배기가스 규제를 강화하고 있으며, 특히 중형 트럭이 라스트 마일 배송 및 물류에 많이 사용되는 밀집된 도시 지역에서 차량 배기가스 규제를 강화하고 있습니다. 일반적으로 클래스 4와 클래스 6으로 분류되는 이 범주의 전기 트럭은 특히 정부가 디젤 엔진 차량을 대상으로 한 저공해 구역과 혼잡 통행료를 도입하는 가운데, 이러한 규제 목표에 부합하는 무공해 솔루션을 제공합니다. 또한 중형 전기 트럭은 소음 감소의 이점을 가지고 있으며, 특히 대도시 지역에서 주민들에게 피해를 주지 않는 오프 피크 및 야간 배송을 가능하게 하며, E-Transit 및 F-650 EV 모델을 보유한 포드, 6D 및 T5 시리즈를 보유한 BYD와 같은 기업은 도시 화물, 우편, 택배, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송, 운송 도시 화물, 우편 배달, 현장 서비스 등의 이용 사례에 맞춘 중형 전기 트럭을 출시하고 있습니다. 이러한 트럭은 일반적으로 1회 충전으로 150-200마일을 주행할 수 있으며, 일상적인 도심 운행에 충분하며, 연료비 및 유지보수 비용 절감으로 총 소유비용을 절감할 수 있습니다. 차량 운영자들은 이러한 차량을 지속가능한 대안이자 노선 효율성, 규정 준수 및 기업의 ESG 목표를 강화할 수 있는 전략적 자산으로 인식하고 있습니다.
200마일 이상의 주행거리를 가진 전기 트럭은 차량 운영자들이 지역 및 장거리 물류를 위한 장거리 솔루션을 찾고 있으므로 예측 기간 중 가장 빠른 성장세를 보일 것으로 예측됩니다. 이러한 수요는 특히 장거리 및 제한된 충전 중단 시간이 중요한 고려 사항인 화물 운송 경로에서 기존 디젤 트럭의 운전 유연성을 능가하거나 능가할 수 있는 필요성에 의해 주도되고 있습니다. 고에너지 밀도 리튬이온 배터리 및 신흥 솔리드 스테이트 배터리와 같은 배터리 기술의 발전으로 전기 트럭은 한 번 충전으로 200마일 이상의 주행거리를 달성할 수 있게 되었습니다. 테슬라 세미(최대 500마일의 주행거리로 보고됨), Freightliner e Cascadia(최대 230마일), 볼보 VNR Electric(최대 275마일)과 같은 모델은 주행거리 연장 능력으로의 전환을 보여주고 있습니다. 이러한 차량은 도시 간 운송, 식품 및 음료 배송, 미들마일 배송에 채택되고 있으며, 충전 중단이 적을수록 생산성이 향상되고 총소유비용이 절감되는 효과가 있습니다.
이 부문의 빠른 성장은 주요 교통망 전반에 걸친 대용량 충전 인프라에 대한 대규모 투자에 의해 더욱 지원되고 있습니다. 미국, 캐나다, 유럽의 민관 구상은 장거리 전기 트럭 운송을 보다 현실화하기 위해 화물 운송 경로를 따라 메가와트급 충전 시스템(MCS)의 배치를 가속화하고 있습니다. 펩시콜라, 슈나이더, DHL과 같은 대형 물류업체들은 이미 200마일 이상의 장거리 전기 트럭을 시험 운행하고 있습니다. 장거리 운송에 대한 엄격한 탄소 규제는 고성능 무공해 차량에 대한 연방 및 주정부 차원의 인센티브와 함께 차량 전환에 유리한 조건을 조성하고 있습니다. 주행거리에 대한 우려가 계속 줄어들고 배터리 가격이 하락함에 따라 주행거리가 연장된 전기 트럭은 물류에 지장을 주지 않으면서도 업무의 탈탄소화를 추구하는 운송업체에게 전략적 자산이 되고 있습니다. 이 때문에 200마일 이상 구간은 전기 트럭 시장에서 가장 매력적이고 가장 빠르게 성장하고 있습니다.
미국은 예측 기간 중 북미 전기 트럭 시장을 주도할 것으로 예측됩니다. 이러한 성장은 주로 연방 규제, 주정부 차원의 의무화, 전기화 인프라에 대한 대규모 투자에 기인합니다. 미국 환경보호청(EPA)과 교통부(DOT)는 중대형 차량에 대한 엄격한 배출가스 배출량 목표를 설정하여 전기 대체 차량으로의 전환을 가속화하고 있습니다. 한편, 캘리포니아, 뉴욕, 워싱턴 주에서는 2024년부터 판매되는 상업용 트럭의 무공해 비율을 높이는 것을 의무화하는 첨단 클린 트럭(ACT) 규정을 제정했습니다. 마찬가지로 인플레이션 감소법(IRA)은 전기 트럭 1대당 최대 4만 달러의 세액공제를 포함하여 상용 전기자동차 도입에 대한 인센티브를 제공함으로써, 차량 사업자들이 디젤에서 전기로 전환할 수 있는 비용 효율적인 경로를 만들어내고 있습니다. 이에 따라 Tesla, Ford, Rivian, Freightliner와 같은 주요 기업은 도시 배송, 지역 운송 및 현장 서비스 용도의 급증하는 수요를 충족시키기 위해 전기 트럭 생산 규모를 확대하고 있습니다. 미국 시장은 또한 급속도로 확장되는 충전 인프라 및 대형 물류 및 소매업체들의 전기 차량 배치에 대한 참여 확대의 혜택을 누리고 있으며, Amazon, Walmart, FedEx는 이미 수천 대의 전기 트럭을 사용 중이거나 주문한 상태로 배송 업무의 전기화를 위해 노력하고 있습니다. Tesla의 Semi, Freightliner의 eCascadia, Ford의 F-150 Lightning은 장거리 운송, 대형 운송, 소형 운송 각 부문에서 채택을 추진하고 있는 주요 모델입니다.
세계의 전기 트럭 시장에 대해 조사했으며, 유형별, 후속 거리별, 추진력별, 적재량별, 자동화 레벨별, 배터리 유형별, 배터리 용량별, 최종사용자별, 지역별 동향 및 시장에 참여하는 기업의 개요 등을 정리하여 전해드립니다.
목차
제1장 서론
제2장 조사 방법
제3장 개요
제4장 주요 인사이트
제5장 시장 개요
서론
시장 역학
고객 비즈니스에 영향을 미치는 동향과 혼란
에코시스템 분석
밸류체인 분석
규제 상황
가격 분석
무역 분석
기술 분석
특허 분석
사례 연구
부품 표
투자와 자금조달 시나리오
총소유 비용
OEM 조달 전략
OEM별 전기 트럭의 발매의 가능성
주요 이해관계자와 구입 기준
2025-2026년의 주요 컨퍼런스와 이벤트
AI/생성형 AI의 영향
제6장 전기 트럭 시장(유형별)
서론
소형 트럭
중형 트럭
대형 트럭
업계 인사이트
제7장 전기 트럭 시장(후속 거리별)
서론
200마일 미만
200마일 이상
업계 인사이트
제8장 전기 트럭 시장(추진력별)
서론
전기자동차
연료전지 자동차
PHEV
업계 인사이트
제9장 전기 트럭 시장(적재량별)
서론
10,000파운드 미만
10,001-26,000파운드
26,000파운드 이상
업계 인사이트
제10장 전기 트럭 시장(자동화 레벨별)
서론
반자율형
자율형
업계 인사이트
제11장 전기 트럭 시장(배터리 유형별)
서론
리튬 니켈 망간 코발트 산화물(NMC)
인산철리튬(LFP)
기타
업계 인사이트
제12장 전기 트럭 시장(배터리 용량별)
서론
50KWH 미만
50-250KWH
250KWH 이상
업계 인사이트
제13장 전기 트럭 시장(최종사용자별)
서론
라스트 마일 배송
필드 서비스
배송 서비스
장거리 운송
거부 서비스
업계 인사이트
제14장 전기 트럭 시장(지역별)
서론
아시아태평양
거시경제 전망
중국
인도
일본
한국
유럽
미시경제 전망
프랑스
독일
네덜란드
노르웨이
스웨덴
영국
북미
거시경제 전망
미국
캐나다
중동 및 아프리카
거시경제 전망
남아프리카공화국
이집트
제15장 경쟁 구도
서론
주요 참여 기업의 전략/강점, 2022-2025년
매출 분석, 2022-2024년
시장 점유율 분석, 2024년
기업 평가와 재무 지표
브랜드/제품 비교
기업 평가 매트릭스 : 주요 참여 기업, 2024년
기업 평가 매트릭스 : 스타트업/중소기업, 2024년
경쟁 시나리오
제16장 기업 개요
주요 참여 기업
AB VOLVO
DAIMLER TRUCK AG
FORD MOTOR COMPANY
DONGFENG MOTOR CORPORATION
RIVIAN
BYD COMPANY LTD.
TESLA, INC.
SCANIA
PACCAR INC.
FOTON INTERNATIONAL
VDL GROEP
기타 기업
WORKHORSE GROUP
TATA MOTORS LIMITED
ASHOK LEYLAND
ISUZU MOTORS LTD.
IRIZAR GROUP
IVECO S.P.A
BOLLINGER MOTORS
XOS TRUCKS, INC.
MAN SE
KAIYUN MOTORS
ZHEJIANG GEELY NEW ENERGY COMMERCIAL VEHICLE GROUP CO., LTD.
ORANGE EV
HINO MOTORS, LTD.
제17장 제안
제18장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
The electric truck market is projected to grow at a CAGR of 29.5%, reaching USD 32,133.4 million by 2032 from USD 5,247.2 million in 2025.
Scope of the Report
Years Considered for the Study
2021-2032
Base Year
2024
Forecast Period
2025-2032
Units Considered
Volume (Units)
Segments
Propulsion, Type, Battery Type, Battery Capacity, Level of Automation, End User, and Payload Capacity
Regions covered
Asia Pacific, North America, Europe, and Middle East & Africa
The adoption of medium-duty electric trucks is gaining strong momentum, subject to stringent emission regulations and their operational benefits for urban and regional delivery. Cities worldwide are enforcing stricter limits on vehicle emissions to combat air pollution, particularly in dense urban areas where medium-duty trucks are heavily utilized for last-mile delivery and logistics. Electric trucks in this category, typically classified between Class 4 and Class 6, provide a zero-emission solution that aligns with these regulatory goals, especially as governments implement low-emission zones and congestion charges targeting diesel-powered fleets. Moreover, medium-duty electric trucks benefit from reduced noise levels, allowing for off-peak and nighttime deliveries without disturbing residents, which is particularly valuable in metropolitan areas. Companies like Ford, with its E-Transit and F-650 EV models, and BYD, with its 6D and T5 series, have introduced medium-duty electric trucks tailored for urban freight, postal delivery, and field service use cases. These trucks typically range from 150 to 200 miles per charge, which is sufficient for daily urban operations, and they reduce the total cost of ownership through lower fuel and maintenance costs. Fleet operators are increasingly viewing these vehicles as sustainable alternatives and strategic assets that enhance route efficiency, compliance, and corporate ESG goals.
"The above 200 miles segment is anticipated to exhibit the fastest growth during the forecast period."
Electric trucks with a range above 200 miles are expected to exhibit the fastest growth during the forecast period as fleet operators increasingly seek long-range solutions for regional and long-haul logistics. This demand is driven by the need to match or exceed the operational flexibility of traditional diesel trucks, particularly in freight corridors where longer distances and limited charging downtime are critical considerations. Improvements in battery technology, such as high-energy-density lithium-ion and emerging solid-state batteries, are enabling electric trucks to achieve ranges above 200 miles on a single charge. Models like the Tesla Semi (with a reported range of up to 500 miles), the Freightliner eCascadia (with up to 230 miles), and Volvo's VNR Electric (with up to 275 miles) illustrate the shift toward extended-range capabilities. These vehicles are increasingly being adopted for intercity transportation, food & beverage distribution, and middle-mile delivery, where fewer charging interruptions translate to higher productivity and lower total cost of ownership.
The rapid growth in this segment is further supported by significant investment in high-capacity charging infrastructure across major transportation networks. Public-private initiatives in the US, Canada, and Europe are accelerating the deployment of megawatt charging systems (MCS) along freight corridors, making long-range electric trucking more viable. Leading logistics providers such as PepsiCo, Schneider, and DHL are already piloting or operating long-range electric trucks for daily routes above 200 miles. Stricter carbon regulations for long-haul transport, combined with federal and state-level incentives for higher-performance zero-emission vehicles, are also creating favorable conditions for fleet transitions. As range anxiety continues to diminish and battery prices decline, electric trucks with extended range are becoming a strategic asset for fleets aiming to decarbonize operations without compromising logistical reach. This makes the above 200-mile segment the most attractive and fastest-growing within the electric truck market landscape.
"The US is projected to be the largest market for electric trucks in North America during the forecast period."
The US is expected to lead the North American electric truck market during the forecast period. This growth is primarily driven by federal regulations, state-level mandates, and substantial investments in electrification infrastructure. The Environmental Protection Agency (EPA) and Department of Transportation (DOT) have rolled out strict emissions targets for medium- and heavy-duty vehicles, accelerating the shift toward electric alternatives. Meanwhile, states like California, New York, and Washington have enacted the Advanced Clean Trucks (ACT) rule, mandating that an increasing percentage of commercial trucks sold must be zero-emission starting in 2024. Similarly, the Inflation Reduction Act (IRA) provides incentives for commercial EV adoption, including up to USD 40,000 in tax credits per electric truck, creating a cost-effective pathway for fleet operators to transition from diesel to electric. In response, major players such as Tesla, Ford, Rivian, and Freightliner are scaling electric truck production to meet surging demand across urban delivery, regional haulage, and field service applications. The US market is also benefiting from rapidly expanding charging infrastructure and growing participation by large logistics and retail companies in electric fleet deployment. Amazon, Walmart, and FedEx have committed to electrifying their delivery operations, with thousands of electric trucks already in use or on order. Tesla's Semi, Freightliner's eCascadia, and Ford's F-150 Lightning are key models driving adoption in long-haul, heavy-duty, and light-duty segments.
In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in this market.
By Company Type: Tier 1 - 40%, Tier 2 - 42%, OEMs - 18%
By Designation: CXOs - 57%, Directors - 29%, Others --14%
By Region: North America - 39%, Europe - 33%, Asia Pacific - 28%
The electric truck market is dominated by players such as BYD (China), AB Volvo (Sweden), Ford Motor Company (US), Daimler Truck AG (Germany), and Dongfeng Motor Corporation (China), among others.
Research Coverage
The report segments the electric truck market and forecasts its size by volume based on propulsion (BEV, PHEV, FCEV), type (light-duty trucks, medium-duty trucks, heavy-duty trucks), battery type (Lithium-Nickel-Manganese-Cobalt Oxide, Lithium-Iron-Phosphate, others), end user (last-mile delivery, long-haul transportation, distribution services, refuse services, field services), range (up to 200 miles, above 200 miles), payload capacity (up to 10,000 lbs, 10,001-26,000 lbs, above 26,000 lbs), level of automation (semi-autonomous, autonomous), battery capacity (<50 kWh, 50-250 kWh, above 250 kWh), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and Middle East & Africa). The study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and market strategies.
The report will help the market leaders/new entrants with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall electric truck market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
Analysis of Key Drivers (declining battery costs, extended electric truck range, government initiatives for commercial vehicles, elevated demand for electric trucks in logistics and commercial sector), Restraints (high initial investment for production, lack of EV charging infrastructure, extended charging duration), Opportunities (development of self-driving truck technology, rapid development in fuel cell technology), and Challenges (insufficient standardization of EV charging infrastructure and low availability of lithium for EV batteries) influencing the growth of the electric truck market
Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and product & service launches in the electric truck market
Market Development: Comprehensive information about lucrative markets - the report analyzes the electric truck market across varied regions
Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the electric truck market
Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players like BYD (China), AB Volvo (Sweden), Ford Motor Company (US), Rivian (US), Dongfeng Motor Corporation (China), among others in the electric truck market
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 STUDY OBJECTIVES
1.2 MARKET DEFINITION
1.3 STUDY SCOPE
1.3.1 MARKETS COVERED AND REGIONAL SCOPE
1.3.2 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS
1.3.3 YEARS CONSIDERED
1.4 CURRENCY CONSIDERED
1.5 UNIT CONSIDERED
1.6 STAKEHOLDERS
1.7 SUMMARY OF CHANGES
2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 RESEARCH DATA
2.1.1 SECONDARY DATA
2.1.1.1 List of secondary sources
2.1.1.2 Key data from secondary sources
2.1.2 PRIMARY DATA
2.1.2.1 List of primary participants
2.1.2.2 Key data from primary sources
2.1.2.3 Breakdown of primary interviews
2.1.2.4 Major objectives of primary research
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION
2.2.1 BOTTOM-UP APPROACH
2.2.2 TOP-DOWN APPROACH
2.3 DATA TRIANGULATION
2.4 FACTOR ANALYSIS
2.5 RESEARCH ASSUMPTIONS
2.6 RESEARCH LIMITATIONS
2.7 RISK ASSESSMENT
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 PREMIUM INSIGHTS
4.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN ELECTRIC TRUCK MARKET
4.2 ELECTRIC TRUCK MARKET, BY REGION
4.3 ELECTRIC TRUCK MARKET, BY TYPE
4.4 ELECTRIC TRUCK MARKET, BY BATTERY TYPE
4.5 ELECTRIC TRUCK MARKET, BY BATTERY CAPACITY
4.6 ELECTRIC TRUCK MARKET, BY RANGE
4.7 ELECTRIC TRUCK MARKET, BY END USER
4.8 ELECTRIC TRUCK MARKET, BY LEVEL OF AUTOMATION
4.9 ELECTRIC TRUCK MARKET, BY PROPULSION
4.10 ELECTRIC TRUCK MARKET, BY PAYLOAD CAPACITY
5 MARKET OVERVIEW
5.1 INTRODUCTION
5.2 MARKET DYNAMICS
5.2.1 DRIVERS
5.2.1.1 Declining battery costs
5.2.1.2 Government initiatives promoting electric commercial vehicle sales
5.2.1.3 Increasing range of electric trucks
5.2.1.4 Growing demand for electric trucks in logistics and other industrial sectors
5.2.2 RESTRAINTS
5.2.2.1 High initial investment for production
5.2.2.2 Lack of EV charging infrastructure
5.2.2.3 Extended charging duration
5.2.3 OPPORTUNITIES
5.2.3.1 Ongoing development of self-driving truck technology
5.2.3.2 Innovations in fuel cell technology
5.2.4 CHALLENGES
5.2.4.1 Limited availability of lithium for EV batteries
5.2.4.2 Inadequate standardization of EV charging infrastructure
5.3 TRENDS AND DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS
5.4 ECOSYSTEM ANALYSIS
5.5 VALUE CHAIN ANALYSIS
5.6 REGULATORY LANDSCAPE
5.6.1 REGULATORY FRAMEWORK
5.6.2 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS
5.7 PRICING ANALYSIS
5.7.1 AVERAGE SELLING PRICING OF ELECTRIC TRUCKS OFFERED BY KEY PLAYERS
5.7.2 AVERAGE SELLING PRICING TREND, BY REGION
5.8 TRADE ANALYSIS
5.8.1 IMPORT SCENARIO (842710)
5.8.2 EXPORT SCENARIO (842710)
5.9 TECHNOLOGY ANALYSIS
5.9.1 KEY TECHNOLOGIES
5.9.1.1 Solid-state batteries
5.9.1.2 Cell-to-Pack technology
5.9.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES
5.9.2.1 Smart charging systems
5.9.3 ADJACENT TECHNOLOGIES
5.9.3.1 Autonomous driving
5.10 PATENT ANALYSIS
5.11 CASE STUDIES
5.11.1 BATTERY-ELECTRIC TRUCKS ENHANCE USER EXPERIENCE IN NORWAY
5.11.2 FORTESCUE EMPLOYS BATTERY-ELECTRIC TRUCKS FOR MINING OPERATIONS
5.11.3 RUAN ADOPTS ELECTRIC TERMINAL TRUCKS FOR LOGISTICS OPERATIONS
5.12 BILL OF MATERIALS
5.13 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO
5.14 TOTAL COST OF OWNERSHIP
5.15 OEM SOURCING STRATEGIES
5.15.1 FUTURE SOURCING STRATEGIES OF OEMS
5.15.2 OEM MOTOR RATING ANALYSIS, BY RANGE
5.15.3 COMPETITIVE MARKET ASSESSMENT, BY PAYLOAD CAPACITY
5.16 POTENTIAL ELECTRIC TRUCK LAUNCHES BY OEMS
5.17 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA
5.17.1 STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS
5.17.2 KEY BUYING CRITERIA
5.18 KEY CONFERENCES AND EVENTS, 2025-2026
5.19 IMPACT OF AI/GEN AI
6 ELECTRIC TRUCK MARKET, BY TYPE
6.1 INTRODUCTION
6.1.1 OPERATIONAL DATA
6.2 LIGHT-DUTY TRUCKS
6.2.1 RISE IN E-COMMERCE VOLUMES AND URBAN DELIVERY NEEDS
6.3 MEDIUM-DUTY TRUCKS
6.3.1 EXTENSIVE USE IN E-COMMERCE AND INTRA-STATE LOGISTICS
6.4 HEAVY-DUTY TRUCKS
6.4.1 RAPID FLEET ELECTRIFICATION DUE TO IMPROVED FOCUS ON SUSTAINABILITY
6.5 INDUSTRY INSIGHTS
7 ELECTRIC TRUCK MARKET, BY RANGE
7.1 INTRODUCTION
7.1.1 OPERATIONAL DATA
7.2 UP TO 200 MILES
7.2.1 SUITABLE FOR SHORT-HAUL AND MEDIUM-SCALE LOGISTICS
7.3 ABOVE 200 MILES
7.3.1 RISE OF ELECTRIC TRUCK FLEETS FOR LONG-HAUL TRANSPORTATION