북미에서는 최근 플러그인 EV(PEV)의 판매 대수가 계속 증가하고 있어 2024년의 판매 대수는 과거 최고를 기록했습니다. 장기적인 변동으로 인해 수요가 예상보다 약해졌습니다. 그 결과 일부 자동차 제조업체는 전기화 계획을 검토했습니다. 하지만 2021년 인프라 및 고용 촉진법(Infrastructure and Jobs Act of 2021) 및 2022년 인플레이션 억제법(Inflation Reduction Act of 2022)에 의한 투자는 생산 능력 증진을 촉진하고, 배터리 팩의 비용 저하가 예상에 따라 PEV의 초기 비용 절감이 예상되기 때문에 PEV는 북미 자동차 시장에서 계속 성장할 것으로 예측됩니다.
PEV의 성장을 뒷받침하는 정책 환경은 미국의 신정권 하에서 큰 변화에 직면 할 가능성이 높습니다. 자동차, 자동차 부품, 반도체, 철강에 도입된 관세는 거의 모든 미국 무역 상대국에 대한 일반적인 관세와 함께 북미 자동차 산업에 큰 혼란을 가져올 것으로 예측됩니다.
이 보고서는 EV의 기술, 혁신, 인센티브, 정책, 차량의 가용성을 분석하고 미국과 캐나다에서 PEV의 보급을 국가, 주 또는 현, 준주 수준에서 예측했습니다. 뿐만 아니라 배터리 EV(BEV), 플러그인 하이브리드 EV(PHEV), 하이브리드 EV(HEV)의 파워트레인 구분도 포함됩니다. 레벨 1(L1), 레벨 2(L2), DC 급속 충전기), 이용 사례별(플릿, 공공시설, 집합 주택(MUD), 단독 주택(SUD), SUD 공유 주택, 직장)으로 구분되어 있습니다.
Sales of plug-in EVs (PEVs) have continued to increase in North America during recent years, with 2024 sales setting a new high. Despite this growth, demand was weaker than expected due to higher inflation and lingering volatility in the cost of raw materials. As a result, some automakers reevaluated their electrification plans. However, PEVs are expected to continue to be a growing piece of the North American vehicle market due to increases in production capacity spurred by investments from the Infrastructure and Jobs Act of 2021 and Inflation Reduction Act of 2022, and from an expected decrease in battery pack costs, which are likely to reduce the upfront cost of PEVs.
The policy environment that has helped PEV growth is likely to face significant change under the new U.S. administration, which has indicated plans to end policies that improve fuel efficiency as well as federal funding for PEV and EV supply equipment (EVSE) supply chains. Tariffs introduced on automobiles, auto parts, semiconductors, and steel, along with general tariffs on nearly all U.S. trading partners, are also expected to cause significant disruption to the North American auto industry.
This Guidehouse Insights report analyzes EV technology, innovations, incentives, policies, and vehicle availability to forecast PEV adoption in the U.S. and Canada on the national, state or province, and sub-state or sub-province levels. The forecasts are driven by battery pack and technology innovations, fuel prices, model availability, and zero emission vehicle (ZEV) mandates. They include passenger car and light truck segmentation in addition to powertrain breakouts by battery EVs (BEVs), plug-in hybrid EVs (PHEVs), and hybrid EVs (HEVs). Forecasts for EVSE deployments are segmented by technology (Level 1 [L1], Level 2 [L2], and DC fast chargers) and use cases, including fleet, public, multiuse dwellings (MUD), single-use dwellings (SUD), SUD-shared residences, and workplace.