자동차 스티어링 시장의 2025년 시장 규모는 349억 8,000만 달러로 평가되었고, CAGR은 5.72%를 나타낼 것으로 예측되며, 2030년에 483억 1,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.

성장은 유압식 보조 장치에서 전자식 파워 스티어링으로의 급속한 전환과 스티어 바이 와이어의 첫 상용화에 기반을 두고 있습니다. 전 세계적으로 강화되는 배출 가스 규제와 배터리 전기차의 점유율 증가로 에너지 효율적인 스티어링 기술에 대한 비즈니스 사례가 강화되는 한편, UNECE R155에 따른 사이버 보안 규제로 소프트웨어 정의 전자 제어 장치에 대한 수요가 가속화되고 있습니다. 아시아태평양 지역은 중국의 규모 이점과 일본의 고정밀 부품 전문성 덕분에 48.67%의 매출 점유율을 유지하고 있습니다. 1차 공급업체들은 핵심 기술을 통합하여 지적재산권을 확보하고, 중복된 “고장 시 작동” 아키텍처에 필요한 높은 초기 투자를 지원하고 있습니다. 희토류 함량을 제거하고, 무게를 줄이며, 부품 비용을 증가시키지 않으면서 기능적 안전성을 개선할 수 있는 모터 및 센서 전문업체들에게 기회가 생기고 있습니다.
전자식 파워 스티어링(EPS)은 중국 승용차 산업에서 매우 보편화되었으며 유럽과 일본에서도 보편화에 가까워지고 있습니다. OEM 업체들은 연비 절감 효과를 얻는 동시에 전기 구동계에 대한 회생 제동 호환성을 확보합니다. ZF의 상용차용 EPS가 유압 오일 없이 최대 8,000Nm를 제공하는 등, 이 기술은 이제 소형차부터 Class 8 트럭까지 확장되고 있습니다. 가치 B부문에서는 컬럼 어시스트 유닛이 주류를 이루는 반면, 높은 정밀도와 노면 감도가 요구되는 프리미엄 차량에서는 랙 어시스트 설계가 점유율을 확보하고 있습니다. 이러한 가속화된 전환으로 자동차 스티어링 시스템 시장은 꾸준히 성장세를 유지하고 있습니다.
메르세데스-벤츠는 2026년 유럽 최초의 양산형 스티어 바이 와이어 시스템을 도입할 예정이며, 이는 ZF가 2025년 NIO ET9에 적용한 데 이은 움직임입니다. 기계식 샤프트 제거로 가변 스티어링 비율을 구현해 주행 안정성을 높이고 주차 편의성을 개선합니다. 토요타의 ‘원 모션 그립’ 휠은 기존의 540도 회전 대신 200도 입력 스트로크로도 충분함을 보여주며, 인체공학성과 실내 공간 활용도를 높인다. 중복 모터, 전원 공급 장치, 햅틱 피드백으로 운전자 신뢰도를 유지하지만, 소비자 수용도 연구에 따르면 학습 곡선이 존재해 고급 브랜드를 넘어선 확산 시기는 더 늦어질 수 있습니다.
중국은 전 세계 희토류 가공의 약 70%를 장악하고 있으며 네오디뮴 수출을 제한하고 있습니다. 자석 비용은 이미 EPS 모터 부품 목록(BOM) 비용의 최대 25%를 차지합니다. 포드의 익스플로러 생산 일시 중단은 OEM 일정에 대한 위험을 드러냈다. 공급업체들은 ZF의 I2SM 모터와 같은 희토류 무첨가 혁신 기술 개발 및 마그나의 니론 매그네틱스 철-질소 클린 어스 마그넷 투자로 대응 중입니다.
2024년 기준, 스티어링 컬럼 및 랙이 자동차 스티어링 시스템 시장을 주도하며 39.26%의 매출 점유율을 차지합니다. 통합 붕괴 메커니즘, 다기능 스위치, 운전자 에어백 모듈은 모든 플랫폼에서 이 하위 부문의 필수성을 유지합니다. 동시에, 브러시리스 DC 설계가 유압 펌프 및 벨트 구동 장치를 대체함에 따라 전기 모터는 2030년까지 연평균 8.91%의 성장률로 가장 빠른 확장을 보일 전망입니다. 사이버 보안 전자 제어 장치는 세 번째로 큰 부문을 형성하며, UNECE R155가 제조사에 보안 의무를 부과하는 모든 신규 무선 업데이트 기능마다 차량당 탑재량이 증가하고 있습니다.
토크, 각도, 위치 센서는 밀리초 단위 정밀 피드백에 의존하는 스티어 바이 와이어 및 ADAS 기능과 함께 발전하고 있습니다. TDK의 4모드 HAL 39xy 칩은 단일 패키지 솔루션이 배선 중량을 줄이면서 고전압 파워트레인의 자기 노이즈를 차단하는 방식을 보여줍니다. 모터, 센서, ECU 기능을 소형 차폐 하우징 내에 통합할 수 있는 공급업체들은 시스템 신뢰성을 높이고 보증 위험을 낮춰 자동차 스티어링 시스템 시장에서의 입지를 강화하고 있습니다.
2024년 승용차가 글로벌 자동차 스티어링 시스템 시장을 주도하며 매출의 63.28%를 차지했습니다. 한편, 경상용차 부문은 7.56%의 견고한 연평균 성장률(CAGR)을 기록하며 가장 빠르게 성장하는 부문로 부상했습니다. 전자상거래 차량은 EPS가 제공하는 정밀한 저속 기동성과 낮은 유지보수 비용을 중시하는 반면, 자율주행 배송 개념은 도로변 정밀도를 위해 소프트웨어 제어 스티어링에 의존합니다. 최신 랙 구동식 EPS 장치가 산업용 토크 출력에 도달함에 따라 대형 상용차는 유압식에서 벗어나고 있습니다. 모든 등급에서 자동차 조향 시스템 시장은 차량 소유주의 연비 절감 관심으로 혜택을 보고 있습니다.
승용차 분야에서는 배터리 전기차 모델이 기존 유압식 시스템의 엔진 진공 공급원을 제거함에 따라 EPS가 필수화됩니다. 스포츠 유틸리티 차량(SUV)은 구매자들이 높은 승차감을 선호함에 따라 점유율이 상승 중이며, 더 큰 차체 크기는 더 많은 스티어링 시스템 부품을 필요로 합니다. 다목적 차량(MPV)과 미니밴은 EPS의 공간 효율성을 활용해 평평한 바닥의 실내 공간을 제공합니다. 이러한 복합적 변화로 자동차 스티어링 시스템 산업은 안정적인 단위 및 가치 성장 궤도를 유지하고 있습니다.
자동차 스티어링 시스템 시장은 구성 요소(유압 펌프, 전동 모터 등), 차량 유형(승용차, 상용차), 메커니즘(전자식 파워 스티어링(EPS), 유압식 파워 스티어링(HPS), 전기 보조 유압식 파워 스티어링 등), 판매 채널(OEM 및 애프터마켓), 지역별로 세분화됩니다. 시장 전망은 가치(USD) 및 물량(단위) 기준으로 제공됩니다.
2024년 아시아태평양 지역은 자동차 스티어링 시스템 시장의 48.67% 점유율을 차지하며, 2030년까지 연평균 6.81%의 견실한 성장률을 달성할 전망입니다. 중국의 방대한 전기차 생산 기반은 거의 보편적인 EPS 장착을 주도하는 한편, HIVE 스티어링과 같은 현지 도전자들은 국내 실리콘 및 자석 공급을 묶어 기존 수입품보다 가격 경쟁력을 확보하고 있습니다. 일본은 JTEKT의 전동식 조향 시스템(Steer-by-Wire) 테스트 및 NSK의 저마찰 베어링 기술 등 전문 노하우를 제공하며, NSK는 조향 암 사업 매각을 검토 중입니다. 지역 정부들은 자율주행 인증을 위한 명확한 로드맵을 제시하여 자동차 조향 시스템 시장에서 전동식 시스템 수요를 더욱 촉진하고 있습니다.
유럽은 유로7 및 UNECE 사이버 규정이 고급 ECU, 경량 컬럼, 이중화 구동 장치를 장려함에 따라 차량당 높은 가치를 보이며 뒤를 잇는다. ZF와 보쉬는 현지 기술 센터를 활용해 프리미엄 브랜드의 스티어링 감성을 튜닝하며 이미 바이-와이어 파일럿 물량을 출하 중입니다. 그러나 OEM들은 원자재 리스크에 직면해 있으며, 네오디뮴 부족으로 생산 중단이 발생하는 등 이 문제가 부각되고 있습니다. 이러한 취약성은 희토류 무사용 모터 기술 연구를 가속화하여, 공급업체들이 신차 모델 주기를 기다리지 않고도 차량당 부품을 늘릴 수 있게 합니다.
북미에서는 픽업트럭과 스포츠유틸리티차량(SUV)에 EPS가 꾸준히 도입되고 있으며, 이는 해당 지역에서 가장 큰 판매량을 차지하는 부문입니다. 플릿 운영사들은 총소유비용(TCO)을 면밀히 모니터링하며, EPS의 3-5% 연비 절감 효과는 도입을 뒷받침하는 요인입니다. 미국은 또한 정렬 작업이 필요 없는 설치 방식과 차량 소유 기간 중 스티어링 로직을 업데이트하는 안전한 무선 소프트웨어(OTA) 기술의 개발 중심지입니다. 한편, 남미, 중동 및 아프리카 지역은 공장 플랫폼 업등급와 함께 전자식 스티어링을 도입하고 있습니다. 이들 시장은 신차에 EPS를 직접 도입하는 경우가 많아 장기적으로 자동차 스티어링 시스템 시장에 점진적인 성장 기회를 창출하고 있습니다.
The Automotive Steering System market is valued at USD 34.98 billion in 2025 and is forecast to reach USD 48.31 billion by 2030, reflecting a 5.72% CAGR.

Growth is anchored in the rapid migration from hydraulic assistance to electronic power steering and the first commercial deployments of steer-by-wire. Tightening global emission limits and the rising share of battery-electric vehicles strengthen the business case for energy-efficient steering technologies, while cybersecurity rules under UNECE R155 accelerate demand for software-defined electronic control units. Asia-Pacific retains a 48.67% revenue share, helped by China's scale advantages and Japan's specialization in high-precision components. Tier-1 suppliers are consolidating core technologies to secure intellectual property and to fund the high up-front investment needed for redundant, "fail-operational" architectures. Opportunities emerge for motor and sensor specialists that can remove rare-earth content, cut weight, and improve functional safety without inflating the bill-of-materials.
Electronic power steering is highly prevalent in China's passenger-car industry and is approaching ubiquity in Europe and Japan. OEMs gain fuel-saving benefits while unlocking regenerative braking compatibility for electric drivetrains. The technology now scales from compact cars to Class 8 trucks, as ZF's commercial-vehicle EPS delivers up to 8,000 Nm without hydraulic fluid. Column-assist units dominate the value B-segment, whereas rack-assist designs earn a share in premium cars that need higher precision and road feel. The accelerating shift keeps the automotive steering system market steadily growing.
Mercedes-Benz will introduce the first European production steer-by-wire system in 2026, following ZF's 2025 launch on NIO's ET9. Removing the mechanical shaft enables variable steering ratios that ease parking and enhance highway stability. Toyota's "One Motion Grip" wheel shows how 200-degree input strokes can replace the traditional 540-degree turn, improving ergonomics and cabin packaging. Redundant motors, power supplies, and haptic feedback maintain driver confidence, although consumer acceptance studies indicate a learning curve that may extend roll-out timelines beyond luxury nameplates.
China controls roughly 70% of global rare-earth processing and has limited neodymium exports. Magnet costs already account for up to 25% of an EPS motor bill of materials. Ford's temporary halt of Explorer production exposed the risk to OEM schedules. Suppliers respond by advancing rare-earth-free innovations such as ZF's I2SM motor and Magna's investment in Niron Magnetics' iron-nitrogen Clean Earth Magnets.
Other drivers and restraints analyzed in the detailed report include:
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In 2024, steering columns and racks dominate the automotive steering system market, commanding a 39.26% revenue share. Integrated collapse mechanisms, multi-function switches, and driver-airbag modules keep the sub-segment essential across all platforms. In parallel, electric motors deliver the fastest expansion at an 8.91% CAGR through 2030 as brushless DC designs replace hydraulic pumps and belt-driven units. Cyber-secure electronic control units form the third-largest bucket, their content per vehicle climbing with every new over-the-air feature that UNECE R155 obliges manufacturers to secure.
Torque, angle, and position sensors advance in lockstep with steer-by-wire and ADAS features that depend on millisecond-accurate feedback. TDK's four-mode HAL 39xy chip illustrates how single-package solutions cut wiring weight while resisting magnetic noise from high-voltage powertrains. Suppliers able to merge motor, sensor, and ECU functions inside compact, shielded housings improve system reliability and lower warranty exposure, reinforcing their standing in the automotive steering system market.
In 2024, passenger cars dominated the global automotive steering system market, capturing 63.28% of the revenue. Meanwhile, light commercial vehicles emerged as the fastest-growing segment, boasting a robust 7.56% CAGR. E-commerce fleets value the precise low-speed maneuvering and lower maintenance that EPS provides, while autonomous delivery concepts lean on software-controlled steering for curb-side accuracy. Heavy commercial vehicles shift away from hydraulics as the latest rack-drive EPS units hit industrial torque outputs. Across classes, the automotive steering system market benefits from fleet owners' focus on fuel savings.
Within the passenger-car arena, battery electric models remove the engine vacuum source used by traditional hydraulics, making EPS mandatory. Sport utility vehicles secure a rising share as buyers favor higher ride positions, and their larger footprint translates into higher steering-system content. Multi-purpose vehicles and minivans leverage EPS packaging gains to offer flat-floor cabins. These combined shifts keep the automotive steering system industry on a stable path of unit and value growth.
The Automotive Steering System Market is Segmented by Component (Hydraulic Pump, Electric Motor, and More), Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles), Mechanism (Electronic Power Steering (EPS), Hydraulic Power Steering (HPS), Electrically Assisted Hydraulic Power Steering, and More), Sales Channel (OEM and Aftermarket), and Geography. The Market Forecasts are Provided in Terms of Value (USD) and Volume (Units).
In 2024, Asia-Pacific commands a 48.67% share of the automotive steering system market and is set to achieve a robust 6.81% CAGR through 2030. China's extensive electric-vehicle production base drives near-universal EPS fitment, while local challengers such as HIVE Steering undercut incumbent imports by bundling domestic silicon and magnet supply. Japan contributes specialized know-how, including JTEKT's steer-by-wire tests and NSK's low-friction bearing routes, even as NSK considers divesting its steering arm. Regional governments offer clear road maps for autonomous-driving certification, further enhancing demand for by-wire systems in the automotive steering system market.
Europe follows with high per-vehicle value as Euro 7 and UNECE cyber-rules reward advanced ECUs, lightweight columns, and redundant actuation. ZF and Bosch use local technical centers to tune steering feel for premium brands and are already shipping by-wire pilot volumes. OEMs, however, confront raw-material risks, which are highlighted when neodymium shortages force production pauses. That vulnerability fast-tracks research into rare-earth-free motor technology, allowing suppliers to raise content per vehicle without waiting for new model cycles.
North America sees steady take-up of EPS in pick-ups and sport utilities, the region's largest segments by volume. Fleet operators closely monitor the total cost of ownership, and the 3-5% fuel-saving edge of EPS helps underpin adoption. The United States is also a development hub for alignment-free installation and secure over-the-air software to update steering logic during ownership. Meanwhile, South America, the Middle East and Africa adopt electronified steering as factories upgrade platforms. These markets often leapfrog directly to EPS on new models, creating incremental upside for the automotive steering system market over the long run.