세계의 자동차용 랙 및 피니언 스티어링 시스템 시장
Automotive Rack and Pinion Steering Systems
상품코드 : 1758001
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 06월
페이지 정보 : 영문 268 Pages
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한글목차

세계의 자동차용 랙 및 피니언 스티어링 시스템 시장은 2030년까지 미국에서 245억 달러에 달할 전망

2024년에 202억 달러로 추정되는 세계의 자동차용 랙 및 피니언 스티어링 시스템 시장은 2024-2030년에 CAGR 3.3%로 성장하며, 2030년에는 245억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이 리포트에서 분석한 부문의 하나인 전자 스티어링 시스템은 CAGR 4.2%를 기록하며, 분석 기간 종료시에는 150억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 전자 유압식 스티어링 시스템 부문의 성장률은 분석 기간 중 CAGR 1.9%로 추정됩니다.

미국 시장은 55억 달러, 중국은 CAGR 6.4%로 성장 예측

미국의 자동차용 랙 및 피니언 스티어링 시스템 시장은 2024년에 55억 달러로 추정됩니다. 세계 2위의 경제대국인 중국은 2030년까지 49억 달러의 시장 규모에 달할 것으로 예측되며, 분석 기간인 2024-2030년의 CAGR은 6.4%입니다. 기타 주목할 만한 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간 중 CAGR은 각각 1.2%와 2.6%로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 1.9%로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계의 자동차용 랙 및 피니언 스티어링 시스템 시장 - 주요 동향과 촉진요인 정리

랙 & 피니언 시스템이 현대 자동차 조향장비의 핵심이된 이유는 무엇인가?

랙 앤 피니언 스티어링 시스템은 단순성, 정확성 및 신뢰성으로 인해 현대 자동차 스티어링의 주류 아키텍처로 자리 잡았습니다. 이 시스템의 핵심은 스티어링 휠의 회전 운동을 바퀴의 측면 운동으로 변환하는 선형 기어(랙)와 톱니바퀴(피니언)가 맞물려 있는 기어(피니언)입니다. 이러한 직접적인 기계적 연결은 특히 승용차나 소형차에서 구식 순환 볼 시스템에 비해 더 나은 피드백과 제어를 제공합니다. 랙과 피니언 셋업이 컴팩트하게 설계되어 전륜구동 레이아웃에 쉽게 포장할 수 있으며, 더 작고 공간 효율적인 차량으로의 변속을 지원합니다. 전동식 파워 스티어링(EPS)의 등장으로 랙 & 피니언 구성은 모터 어시스트 제어를 통합하여 응답성과 연비를 향상시키면서 조향 조작의 수고를 덜어주면서 랙 & 피니언 구성이 더욱 진화하고 있습니다. 차선 유지 보조, 차선 중앙 유지, 어댑티브 크루즈 컨트롤과 같은 최신 안전 기술에 대한 적응성으로 인해 자동차 제조업체들은 이 시스템을 점점 더 선호하고 있습니다. 이 시스템이 제공하는 선형적이고 예측 가능한 조향 거동은 이러한 반자율 기능에서 요구되는 정밀도에 적합합니다. 또한 랙 앤 피니언 시스템은 조향비를 미세하게 조정할 수 있으며, 주행 모드에 따라 다른 수준의 피드백과 노력을 제공합니다. 비용 측면에서 이 시스템은 제조 및 정비가 비교적 저렴하므로 엔트리 레벨 차량과 프리미엄 차량 부문 모두에서 실현할 수 있습니다. 소비자의 기대가 민첩한 핸들링, 운전 몰입도, 향상된 안전성을 제공하는 자동차로 이동함에 따라 랙 앤 피니언 스티어링 메커니즘은 자동차 설계의 핵심에 계속 그 관련성을 고정시키고 있습니다.

전동화와 ADAS 통합은 랙 앤 피니언 스티어링 시스템을 어떻게 변화시키고 있는가?

세계에서 자동차 전동화로의 전환과 첨단운전자보조시스템(ADAS)의 급속한 도입은 자동차 상황에서 랙 & 피니언식 조향 시스템의 역할을 재정의하고 있습니다. 많은 차량에 표준으로 장착되었던 기존의 유압식 스티어링 시스템은 랙 & 피니언 레이아웃을 유지하면서 유압 펌프, 유압 오일 저장소 및 관련 유지보수가 필요 없는 전동식 파워 스티어링(EPS) 유닛으로 대체되고 있습니다. 차의 속도, 주행 상황, 노면으로부터의 입력에 따라 동적으로 조정되는 가변 조향력을 가능하게 합니다. 이는 기생 엔진 부하를 제거하여 연비를 향상시킬 뿐만 아니라 최신 운전 보조 기술에서 요구되는 미묘한 조향 입력을 지원합니다. 자동 주차, 차선 중앙 유지, 장애물 회피와 같은 ADAS 기능이 신차에 표준으로 장착된 현재, 랙 & 피니언 시스템은 훨씬 더 광범위한 전자 입력을 지원해야 합니다. 그 결과, 최신 시스템에는 종종 센서, 토크 피드백 모터 및 랙 하우징에 직접 통합된 제어 장비가 포함되어 있습니다. 이러한 추가 기능은 반자동 운전 기능과의 호환성을 보장하고, 경우에 따라서는 물리적 연결을 전자 제어로 대체하거나 보완할 수 있는 스티어 바이 와이어 기능을 구현할 수 있습니다. 스티어링과 소프트웨어의 융합으로 무선 업데이트가 가능해져 제조업체는 판매 후 스티어링 성능을 개선하고 강화할 수 있습니다. 중요한 것은 이러한 발전은 안전과 규정 준수를 위해 중요한 기계적 이중화 및 페일 세이프 작동을 유지해야 한다는 점입니다. 이 진화하는 생태계에서 랙 앤 피니언 메커니즘은 더 이상 단순한 기계 부품이 아니라 디지털 조향 혁신과 차량 인텔리전스를 위한 기본 플랫폼입니다.

각 부문에서 소비자와 OEM이 랙 & 피니언 시스템을 선호하는 원동력은 무엇인가?

더 나은 핸들링, 안전성, 연비 효율성에 대한 소비자의 요구는 OEM의 결정에 지속적으로 영향을 미치고 있으며, 랙 & 피니언 스티어링 시스템은 다양한 차종에서 선호되는 솔루션으로 자리 잡고 있습니다. 소형차와 세단의 경우, 소비자들은 랙 & 피니언 시스템이 제공하는 단단하고 반응성이 좋은 느낌을 높이 평가했습니다. 이러한 반응성은 잦은 방향 전환과 빠른 수정이 필요한 도심 주행에서 운전 편의성을 향상시키며, SUV나 소형 트럭과 같은 대형 차량에서는 전기식 랙 & 피니언 시스템의 발전으로 차량 무게가 무겁고 타이어가 두꺼운 차량에서도 동일한 수준의 제어력과 편안함을 제공할 수 있게 되었습니다. 가능하게 되었습니다. 제조업체들은 모델과 타겟 시장에 따라 다양한 튜닝과 캘리브레이션이 가능한 이러한 시스템의 확장성을 높이 평가했습니다. 컴포트, 스포츠, 에코와 같은 드라이브 모드가 탑재되어 있으며, OEM은 동일한 하드웨어 플랫폼을 사용하여 조향 특성을 조정할 수 있습니다. 또한 자동차 제조업체들 간의 플랫폼 공유가 전 세계에서 진행되고 있는 가운데, 랙 & 피니언과 같이 표준화되어 있으면서도 커스터마이징이 가능한 스티어링 시스템을 보유함으로써 설계 및 제조가 간소화됩니다. 애프터마켓의 관점에서 볼 때, 애호가 및 전문 운전자들은 고성능 및 모터스포츠 용도에 필수적인 튜닝 가능성과 뛰어난 주행감 때문에 랙앤피니언 시스템을 선호합니다. 또한 소비자들은 특히 도시 교통이 혼잡한 시장이나 구불구불한 농촌 도로가 있는 시장에서 조향 성능을 차량 평가에 반영하는 경향이 있습니다. 시승을 통해 얻은 인상이 구매 결정에 영향을 미치면서, 랙 & 피니언 시스템의 선형적이고 직관적인 피드백은 숨겨진 기계적 선택이 아닌 필수적인 기능으로 자리매김하고 있습니다. 이러한 폭넓은 선호도는 랙 & 피니언 스티어링 아키텍처에 대한 지속적인 수요와 지속적인 혁신을 보장합니다.

랙 & 피니언 스티어링 시스템의 세계 확대 요인은 무엇인가?

자동차 랙 및 피니언 스티어링 시스템 시장의 성장은 진화하는 차량 아키텍처, 전기자동차(EV) 채택 증가, OEM의 제조 전략, 지역 자동차 동향에 기반한 여러 요인에 의해 주도되고 있습니다. 업계가 모듈식 플랫폼으로 전환하고 있는 가운데, 랙 & 피니언 스티어링은 세계 시장에서 여러 차량 모델을 지원하는 데 필요한 유연성과 확장성을 제공합니다. 특히 유럽, 중국, 북미 등의 지역에서 전기 및 하이브리드 차량의 인기가 높아지면서 EPS 호환 랙 및 피니언 셋업이 효율적인 작동과 전자식 차량 시스템과의 통합에 필수적이기 때문에 수요가 더욱 증가하고 있습니다. 제조업체는 이러한 시스템의 비용 효율성과 조립의 용이성으로 인해 생산의 복잡성을 줄이고 모델 간 부품 호환성을 향상시키려는 목적에 부합하는 이 시스템의 이점을 누리고 있습니다. 소비자 측면에서는 안전 기능과 운전 보조 기술에 대한 인식이 높아지면서 센서, 컨트롤러, 소프트웨어 인터페이스가 내장된 고급 랙 및 피니언 변형에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 동남아시아, 아프리카, 라틴아메리카의 신흥 시장에서는 차량 생산량이 증가하고 있으며, 특히 합리적인 가격과 성능상의 이점으로 인해 랙 & 피니언 시스템이 표준으로 장착된 중급 및 소형 차량 부문에서 차량 생산량이 증가하고 있습니다. 경량화 설계가 전반적인 경량화에 기여하므로 경량화 및 연비 향상을 위한 환경 규제 또한 랙 & 피니언 시스템의 채택을 간접적으로 촉진하고 있으며, OEM과 Tier 1 공급업체가 협력하여 조향감 향상, 소음 감소, 시스템 내구성 향상을 실현하고 있습니다. 소재, 전자기기, 소프트웨어 알고리즘의 기술 혁신이 가속화되고 있습니다. 마지막으로 자율주행차 및 반자율주행차 프로토타입의 등장은 랙 & 피니언 기반 EPS 시스템에 크게 의존하고 있으며, 이는 현재 및 미래 자동차 세대의 조향 기술의 핵심 역할을 확고히 하고 있습니다.

부문

유형(전자 스티어링 시스템, 전기 유압 스티어링 시스템, 기타 유형), 최종사용자(승용차 최종사용자, 상용차 최종사용자)

조사 대상 기업의 예(총 34건)

AI 통합

우리는 유효한 전문가 컨텐츠와 AI 툴에 의해 시장 정보와 경쟁 정보를 변혁하고 있습니다.

Global Industry Analysts는 LLM나 업계 고유 SLM를 조회하는 일반적인 규범에 따르는 대신에, 비디오 기록, 블로그, 검색 엔진 조사, 방대한 양 기업, 제품/서비스, 시장 데이터 등, 전 세계 전문가로부터 수집한 컨텐츠 리포지토리를 구축했습니다.

관세 영향 계수

Global Industry Analysts는 본사의 국가, 제조거점, 수출입(완제품 및 OEM)을 기반으로 기업의 경쟁력 변화를 예측했습니다. 이러한 복잡하고 다면적인 시장 역학은 수입원가(COGS) 증가, 수익성 감소, 공급망 재편 등 미시적 및 거시적 시장 역학 중에서도 특히 경쟁사들에게 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 개요

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

KSA
영문 목차

영문목차

Global Automotive Rack and Pinion Steering Systems Market to Reach US$24.5 Billion by 2030

The global market for Automotive Rack and Pinion Steering Systems estimated at US$20.2 Billion in the year 2024, is expected to reach US$24.5 Billion by 2030, growing at a CAGR of 3.3% over the analysis period 2024-2030. Electronic Steering System, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 4.2% CAGR and reach US$15.0 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Electro-Hydraulic Steering System segment is estimated at 1.9% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$5.5 Billion While China is Forecast to Grow at 6.4% CAGR

The Automotive Rack and Pinion Steering Systems market in the U.S. is estimated at US$5.5 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$4.9 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 6.4% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 1.2% and 2.6% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 1.9% CAGR.

Global Automotive Rack and Pinion Steering Systems Market - Key Trends & Drivers Summarized

Why Has the Rack and Pinion System Become the Cornerstone of Modern Vehicle Steering?

Rack and pinion steering systems have become the dominant architecture for modern automotive steering due to their simplicity, precision, and reliability. At the core of this system lies a toothed gear (the pinion) that engages with a linear gear (the rack), translating the rotational motion of the steering wheel into the lateral movement of the wheels. This direct mechanical connection provides superior feedback and control compared to older recirculating ball systems, especially in passenger cars and light-duty vehicles. The compact design of the rack and pinion setup allows for easier packaging in front-wheel-drive layouts, supporting the industry's shift toward smaller, more space-efficient vehicles. With the rise of electric power steering (EPS), the rack and pinion configuration has evolved further, integrating motor-assisted control to reduce steering effort while enhancing responsiveness and fuel efficiency. Automakers are increasingly favoring this system because of its adaptability to modern safety technologies such as lane-keeping assist, automatic lane centering, and adaptive cruise control. The linear and predictable steering behavior it offers is ideal for the precision required in these semi-autonomous features. Moreover, rack and pinion systems enable fine-tuned calibration of steering ratios, providing different levels of feedback and effort across driving modes. From a cost standpoint, the system is relatively affordable to manufacture and maintain, making it viable for both entry-level and premium vehicle segments. As consumer expectations shift toward vehicles that deliver agile handling, driving engagement, and enhanced safety, the rack and pinion steering mechanism continues to anchor its relevance in the heart of automotive design.

How Are Electrification and ADAS Integration Reshaping Rack and Pinion Steering Systems?

The global transition toward vehicle electrification and the rapid adoption of Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) are redefining the role of rack and pinion steering systems in the automotive landscape. Traditional hydraulic-powered steering systems, once standard in many vehicles, are being phased out in favor of electric power steering (EPS) units that often retain the rack and pinion layout but eliminate the need for a hydraulic pump, fluid reservoirs, and associated maintenance. EPS units allow for variable steering effort, which is dynamically adjusted based on vehicle speed, driving conditions, and even road surface inputs. This not only improves fuel economy by removing parasitic engine loads but also supports the nuanced steering inputs required by modern driver assistance technologies. With ADAS features like automatic parking, lane centering, and obstacle avoidance now becoming standard in new vehicles, rack and pinion systems must accommodate a far greater range of electronic inputs. As a result, modern systems often include sensors, torque feedback motors, and control units directly integrated into the rack housing. These additions ensure compatibility with semi-autonomous driving features, and in some cases, steer-by-wire capabilities where physical linkages are replaced or supplemented with electronic controls. The convergence of steering and software also enables over-the-air updates, allowing manufacturers to refine or enhance steering performance post-sale. Importantly, these advancements must still preserve mechanical redundancy and fail-safe operation, which is critical for safety and regulatory compliance. In this evolving ecosystem, the rack and pinion mechanism is no longer just a mechanical component but a foundational platform for digital steering innovation and vehicle intelligence.

What Is Driving Consumer and OEM Preference for Rack and Pinion Systems Across Segments?

Consumer demand for better handling, safety, and fuel efficiency continues to influence OEM decisions, with rack and pinion steering systems standing out as the preferred solution across a wide spectrum of vehicle types. In compact cars and sedans, consumers appreciate the tight, responsive feel provided by rack and pinion systems, which translate even subtle steering inputs into direct vehicle movement. This responsiveness enhances urban drivability, where frequent turns and quick corrections are needed. In larger vehicles such as SUVs and light trucks, advances in electric rack and pinion systems have made it possible to offer similar levels of control and comfort, even in vehicles with heavier curb weights and larger tires. Manufacturers value the scalability of these systems, which can be tuned and calibrated differently depending on the model and target market. The inclusion of drive modes, such as Comfort, Sport, and Eco, further empowers OEMs to tailor steering characteristics using the same hardware platform. Additionally, with the rise in global platform sharing among automakers, having a standardized yet customizable steering system like rack and pinion simplifies design and manufacturing. From the aftermarket perspective, enthusiasts and professional drivers prefer rack and pinion systems for their tunability and superior road feel, which are crucial for high-performance and motorsport applications. Consumers are also increasingly factoring steering performance into vehicle evaluations, particularly in markets with dense urban traffic or winding rural roads. As test drive impressions become more influential in purchase decisions, the linear, intuitive feedback of rack and pinion systems positions them as an essential feature rather than a hidden mechanical choice. This broad-based preference ensures sustained demand and continued innovation in rack and pinion steering architectures.

What Factors Are Fueling the Global Expansion of Rack and Pinion Steering Systems?

The growth in the automotive rack and pinion steering systems market is driven by several factors rooted in evolving vehicle architectures, rising adoption of electric vehicles (EVs), OEM manufacturing strategies, and regional automotive trends. As the industry shifts toward modular platforms, rack and pinion steering offers the flexibility and scalability required to support multiple vehicle models across global markets. The growing popularity of electric and hybrid vehicles-particularly in regions like Europe, China, and North America-further boosts demand, as EPS-compatible rack and pinion setups are essential for efficient operation and integration with electronic vehicle systems. Manufacturers benefit from the cost-effectiveness and ease of assembly of these systems, which align with their objectives of reducing production complexity and improving part interchangeability across models. On the consumer side, heightened awareness of safety features and driver assistance technologies is pushing demand for advanced rack and pinion variants with built-in sensors, controllers, and software interfaces. Additionally, emerging markets in Southeast Asia, Africa, and Latin America are witnessing increased vehicle production, especially in the mid-range and compact categories where rack and pinion systems are standard due to their affordability and performance benefits. Environmental regulations promoting lighter, more fuel-efficient cars also indirectly support the adoption of rack and pinion systems, as their lightweight design contributes to overall weight reduction. OEM collaborations with Tier-1 suppliers are accelerating innovation in materials, electronics, and software algorithms that enhance steering feel, reduce noise, and improve system durability. Finally, the rise of autonomous and semi-autonomous vehicle prototypes relies heavily on rack and pinion-based EPS systems, solidifying their role as the backbone of steering technology in both current and future vehicle generations.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Automotive Rack and Pinion Steering Systems market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Type (Electronic Steering System, Electro-Hydraulic Steering System, Other Types); End-Use (Passenger Cars End-Use, Commercial Vehicles End-Use)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

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II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

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