매니지드 디지털 워크플레이스 서비스 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Managed Digital Workplace Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1693682
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
매니지드 디지털 워크플레이스 서비스 시장 규모는 2025년에 561억 8,000만 달러, 2030년에는 764억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 6.36%를 나타낼 전망입니다.
매니지드 디지털 워크플레이스 서비스의 촉진 요인으로는 기술의 진보, 노동 인구 통계의 변화, 새로운 기술이나 툴의 이용 가능성, 보다 유연성을 요구하는 직원의 요망, 강력하고 친절한 경영진에 의해 촉진 긍정적인 기업문화 등을 들 수 있습니다. 또한 디지털변혁을 성공시키기 위해서는 효과적인 체인지관리, 직원의 참여, 변혁의 목표와 목적의 명확한 이해 등의 요인이 영향을 미칩니다.
주요 하이라이트
예를 들어, 2022년 beautiful.ai가 3,000명의 관리직을 대상으로 한 조사에 따르면, 디지털 워크플레이스가 비즈니스에 어떤 영향을 주었는지 실시한 설문조사에 따르면 78%가 디지털 워크플레이스의 성공을 위해 엄청난 재원을 투입하는 것에 동의하고, 80%가 디지털 워크플레이스로 관리직이 목표를 달성할 수 있도록 지원하는 기술과 툴에 재원을 투입하고 있다고 답했습니다. 81%가 디지털 워크가 오피스에서의 일을 대신하는 것을 낙관시하고 있습니다.
또한 IT 기술은 관리되는 디지털 워크플레이스 서비스에 큰 영향을 미칩니다. 항상 정리된 최신 상태를 유지할 수 있게 하고, 결과적으로 비즈니스 성능을 향상시키고 있습니다.
또한 인공지능은 디지털 작업장의 운영을 관리하는 데 점점 더 중요해지고 있습니다. 작업을 자동화하고 지능적인 통찰력을 제공함으로써 AI는 조직이 워크플로우를 간소화하고 생산성을 향상시키고 직원의 경험을 개선할 수 있습니다. 디지털 워크플레이스의 AI 용도의 예로는 지식 관리, 데이터 거버넌스, 정보 관리, 최종 사용자 경험 관리, 문서 관리 등이 있습니다. 또한 AI는 조직이 효과적인 작업장 자동화 전략을 수립하고 직원 생산성을 향상시키는 데 도움이 됩니다. AI 기술은 진화를 계속하고 있으며 디지털 워크플레이스의 미래를 형성하는데 있어 더욱 중요한 역할을 할 것으로 예측됩니다.
게다가 BFSI 부문의 기술과 고객 상황의 변화는 예측 기간에 걸쳐 매니지드 디지털 워크플레이스 서비스 수요를 촉진할 것으로 보입니다. 보험회사인 스위스 재보험(Swiss Re) 등 많은 BFSI 섹터 기업들이 클라우드 기반 디지털 워크플레이스를 실현하기 위해 시장 벤더와 제휴하고 있으며, 이 동향은 향후 수년간 강해지고 BFSI 섹터에서의 수요가 증가할 것으로 예측됩니다. 또한 세계 은행과 보험사에서 디지털 변혁이 진행되고 있기 때문에 효율성과 생산성을 높이기 위한 디지털 워크플레이스 변혁의 필요성이 높아지고 있으며, 조사 대상 시장의 성장 전망이 더욱 높아지고 있습니다.
매니지드 디지털 워크플레이스 서비스 세계 시장에 있어서 사이버 범죄 증가는 중대한 과제와 제약이 되고 있습니다. 디지털 자산 보호, 사이버 위협으로부터 보호, 데이터 보호 규정 준수는 조직의 과제입니다. 사이버 범죄가 고객의 신뢰에 미치는 영향과 사이버 보안에 대한 투자 확대가 요구되고 있기 때문에 관리형 디지털 워크플레이스 서비스를 제공하려면 강력한 보안 대책과 프로액티브 보안 관리가 필수적입니다.
포스트팬데믹, 하이브리드 워크, 온사이트 워크가 인기를 끌고 있습니다. 세계 조직들은 기업의 디지털 물리적 작업장 개선과 다른 물리적 직장 환경에서 이러한 새로운 정상에 적응해야 합니다. 이 워크시프트는 생산성, 운영 및 비즈니스 성공을 지속적으로 보장하기 위해 워크플랙티스를 개선하는 관리형 디지털 워크플레이스 서비스 수요에 영향을 미치는 것으로 분석됩니다. 팬데믹 후, 다양한 기업들이 디지털 워크플레이스의 장점을 활용하기 위해 협력하고 있습니다. 이러한 협력 증가는 팬데믹 기간 동안 조사 시장의 성장을 뒷받침하는 것으로 보입니다.
매니지드 디지털 워크플레이스 서비스 시장 동향
헬스케어 분야가 강력한 성장을 이룰 전망
헬스케어 업계에서는 환자의 치료와 경험을 개선하고 직장 관리를 개선하기 위해 새로운 기술을 도입하는 것이 일반적입니다. 헬스케어 업계에서는 대규모 팀, 파트타임, 풀타임, 온콜, 계절 근로자, 원격 근로자, 현장 근로자, 여러 역할과 전문성을 갖춘 근로자 등 다양한 복잡한 인재 배치가 이루어지고 있습니다. 이 업계에서는 많은 조정과 특수성이 관련되어 관리 솔루션의 도입이 매우 중요합니다.
또한 병원 및 기타 의료 시설에서의 인건비 절감 요구 증가, 업무 효율성 향상, 이 부문의 통합 등이 이러한 솔루션의 채택을 뒷받침하는 주요 요인이 되고 있습니다. 의료 전문가에 대한 수요 증가와 직장 투명성과 유연한 스케줄링 등 직장 관리 솔루션과 관련된 이점도 예측 기간 동안 헬스케어 부문에서 이러한 솔루션의 채용을 증가시킬 것으로 예측됩니다.
게다가, 헬스케어 서비스에 대한 요구가 높아지면서, 의료시설의 건설에 대한 투자가 증가하고 있습니다. 워크플레이스 서비스의 채용이 확대될 가능성이 높습니다.
많은 건강 관리 제공업체들이 의료 시설의 확장과 신설에 투자하고 있습니다. 의료시설의 확장은 데이터와 전체적인 워크플레이스 관리를 추적하기 위한 디지털 관리 서비스에 대한 수요의 증대를 만들어낼 것으로 예상되어, 그 결과, 관리된 디지털 워크플레이스 서비스에 대한 수요가 발생할 것으로 예측됩니다.
의료시설에서는 폐기물 관리, 보안 서비스, 케이터링 서비스, 청소 서비스, 기술 지원 서비스 등 다양한 직장 관리 서비스가 필요하며, 그 수요는 곧 증가할 것으로 보입니다. 지멘트 서비스가 제공하는 클라우드 컴퓨팅, 모빌리티, 물리적 및 지식적 자동화 등의 협업 툴은 모두를 동시에 처리하는 것을 용이하게 합니다.
아시아태평양이 현저한 성장을 이룰 전망
아시아태평양은 최근 급속한 기술 진보와 디지털 변혁을 경험하고 있습니다.
아시아태평양의 정부 및 공공 부문은 시민 서비스의 향상, 업무의 합리화, 효율화의 필요성으로 급속한 디지털 변혁을 경험하고 있습니다. 많은 정부 기관은 이러한 목표를 달성하기 위한 전략적 솔루션으로서, 매니지드 디지털 워크플레이스 서비스(MDWS)에 주목하고 있습니다. 또한, 아시아태평양의 정부는 효율적이고 시민 중심의 서비스를 제공하기 위해, 디지털 채널의 채용을 늘리고 있습니다.
또한 관리형 디지털 서비스를 통해 정부는 직원들이 원활하게 협력하고 관련 정보에 액세스하고 시민의 문의 및 서비스 요청에 신속하게 대응할 수 있는 직장 환경을 구축할 수 있습니다. 싱가포르의 스마트 네이션 이니셔티브는 서비스 데스크를 활용하여 MyInfo 서비스 및 모멘트 오브 라이프 앱 등의 플랫폼을 통해 통합된 디지털 서비스와 개인화된 시민 체험을 제공하는 데 중점을 둡니다.
또한 아시아태평양의 매니지드 디지털 워크플레이스 서비스(MDWS) 시장은 강력한 성장을 이루고 있으며, 헤아릴 수 없는 가능성을 지니고 있습니다. 아시아태평양의 기업은 MDWS 솔루션의 가치를 인식하고 있습니다.
또한 정부와 기업이 디지털 전환 노력에 투자하는 동안 MDWS 공급자는 아시아태평양 시장 특유의 요구에 대응하는 맞춤형 솔루션을 제공할 수 있는 기회를 얻고 있습니다. 신흥 기술의 융합과 혁신에의 주력에 의해 아시아태평양의 MDWS 시장은 한층 더 확대가 전망되고 있어 아시아태평양에 있어서의 미래 업무와 디지털 역량 강화 형성에 중요한 역할을 하고 있습니다.
매니지드 디지털 워크플레이스 서비스 업계 개요
전반적으로 경쟁사 간 적대관계의 치열성은 높고 예측기간 동안에도 변하지 않을 것으로 예측됩니다. Atos Se, Fujitsu Ltd, HCL, Capgemini와 같은 시장의 주요 기업은 지속적으로 증가하고 향상된 서비스를 제공합니다. 또한 각 회사는 시장에서의 지위를 유지하고 고객을 유지하기 위해 강력한 경쟁 전략을 채택하고 있으며 경쟁 기업간 경쟁 관계가 격화되고 있습니다. 또한 벤더는 올인원 매니지드 디지털 워크플레이스 서비스를 고객에게 제공할 수 있는 통합 서비스 제공에 주력하고 있습니다.
2023년 4월, Stefanini와 Phillip Morris International(PMI)은 워크플레이스 솔루션의 제휴를 발표했습니다. Stefanini는 서비스 데스크 지원, 서비스 관리, 현장 지원, 엔드포인트 관리, ITAM, M365 등의 작업장 점수 서비스와 같은 관리 서비스를 제공합니다. 필립 모리스 인터내셔널의 약 79,800명의 직원은 80개국, 사무실, 공장 및 소매점을 포함한 140개의 거점에서 29개 언어로 근무하게 됩니다.
2022년 9월, 세계의 기술 기업인 HCL Technologies(HCL)와 인텔은 업계에 맞는 디지털 워크플레이스(DWP) 제품의 개발과 도입을 촉진하기 위한 센터 오브 엑셀런스를 시작했습니다. 혁신적인 기술과 전문가를 갖춘 Center of Excellence는 HCL의 DWP 솔루션과 인텔의 기술 포트폴리오를 활용하여 원활하고 연결된 안전한 하이브리드 워크플레이스를 제공하는 솔루션을 공동 개발할 예정입니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
생태계 분석
시장에 대한 COVID-19의 영향
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
컨택트 해결을 위한 서비스 데스크에서의 디지털화의 고도화
디지털 전환 이니셔티브의 일환으로서 디지털 솔루션 채용 증가
재택근무 증가, 복수의 기업이 재택근무를 영구적인 옵션으로 검토
시장 성장 억제요인
사이버 범죄 증가
제6장 시장 세분화
서비스별
서비스 데스크
최종 사용자 장치 지원
디지털 워크플레이스
업계별
BFSI
헬스케어
제조업
에너지 및 유틸리티
정부 및 공공기관
기타 업계별
지역별
북미
유럽
아시아태평양
세계 기타 지역
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Atos SE
Fujitsu Ltd
HCL Technologies
Capgemini Services SAS
Tata Consultancy Services Limited
Wipro Ltd
IBM Corporation
DXC Technology
Cognizant Technology Solutions Corporation
NTT Data Corporation
Stefanini Group
제8장 벤더 랭킹 분석
제9장 투자 분석
제10장 시장 기회와 전망
SHW
영문 목차
영문목차
The Managed Digital Workplace Services Market size is estimated at USD 56.18 billion in 2025, and is expected to reach USD 76.47 billion by 2030, at a CAGR of 6.36% during the forecast period (2025-2030).
The driving factors that can contribute to managed digital workplace services include technological advancements, changing workforce demographics, availability of new technologies and tools, employee demand for greater flexibility, and a positive company culture facilitated by strong and helpful management. Additionally, successful digital transformations are influenced by factors such as effective change management, employee engagement, and a clear understanding of the goals and objectives of the shift.
Key Highlights
The rise in adopting digital workplaces by various organizations would drive the demand for managed digital workplace services over the forecasted period. For instance, According to a survey done by beautiful.ai in 2022, which polled 3,000 managers to find out how the digital workplace has affected their businesses and what the future holds for the remote worker, 78% agree that significant financial resources are being directed toward achieving a successful digital workplace, and 80% said their firm is committed to investing financial resources in technology and tools to assist managers in successfully leading and meeting goals in a digital workplace. 81% are optimistic about digital work replacing their in-office setting. In a digital working environment, 66% feel that there is still a strong sense of connection.
Furthermore, information technology has significantly impacted managed digital workplace services. With the increasing use of digital platforms and automation, workplaces have become more efficient and streamlined. Cloud-based facilities management software, for example, has enabled business leaders to stay organized and up-to-date, resulting in improved business performance. Additionally, digital workplace technologies have focused on communication, information management, and cybersecurity, providing better workflows and data management.
Furthermore, artificial intelligence is increasingly important in managing digital workplace operations. By automating tasks and providing intelligent insights, AI enables organizations to streamline workflows, increase productivity, and improve employee experience. Some examples of AI applications in the digital workplace include knowledge management, data governance, information management, end-user experience management, and document management. Additionally, AI can help organizations formulate effective workplace automation strategies and increase employee productivity. As AI technology continues to evolve, it is expected to play an even more significant role in shaping the future of the digital workplace.
Further, the changing technology and customer experience landscape in the BFSI sector will drive the demand for managed digital workplace services over the forecast period. Many BFSI sector companies, such as Swiss Re, an insurance firm, have partnered with market vendors to enable a cloud-based digital workplace, and the trend is expected to strengthen in the coming years, with the demand expected to increase from the BFSI sector. Further, the growing digital transformation in banks and insurance firms worldwide necessitates the need for digital workplace transformation for enhanced efficiency and productivity, thus further providing growth prospects for the studied market.
For the global market for managed digital workplace services, the rising incidences of cybercrime present significant challenges and constraints. Securing digital assets, defending against cyber threats, and adhering to data protection regulations are challenging for organizations. Strong security measures and proactive security management are crucial in delivering managed digital workplace services due to the impact of cybercrime on customer trust and the requirement for greater investments in cybersecurity.
Post-pandemic, hybrid work, and on-site work are gaining traction. Organizations worldwide must adapt to this new normal in different physical workplace settings or improvements in the corporate digital workplace. This work shift is analyzed to influence the demand for managed digital workplace services to improve work practices to ensure that productivity, operations, and business success continue. Post-pandemic, various firms have collaborated to use the benefits of the digital workplace; such a rise in collaborations would push the growth of the studied market during the pandemic.
Managed Digital Workplace Services Market Trends
Healthcare Sector Expected to Witness Robust Growth
Incorporating emerging technologies in the healthcare industry is prevailing, owing to enhanced patient treatment and experience and better workplace management. It has been understood that the healthcare industry presents various staffing complexities, including larger teams, a mix of part-time, full-time, on-call, seasonal, remote, and on-site workers, and workers of multiple roles and specializations. A great deal of coordination and specificity is involved in the industry, making deploying a management solution crucial.
Moreover, the increasing need to reduce labor costs in hospitals and other health facilities, increased operational efficiency, and consolidation in the sector are some of the primary factors driving the adoption of these solutions. Further, the growing demand for healthcare professionals and benefits associated with workplace management solutions, such as transparency and flexible scheduling of workplaces in the industry, is also expected to increase the adoption of these solutions in the healthcare sector during the forecast period.
Further, there is an increase in investment in the construction of healthcare facilities due to the increased need for healthcare services. This increase in the market for healthcare facilities is caused due to the rise in population and the growing aging population across various regions worldwide. This will likely expand the healthcare sector's adoption of managed digital workplace services. For instance, as per the survey by OECD and WHO, the number of hospitals worldwide is expected to rise steadily over the next five years. According to the data, the number of hospitals is expected to reach 1,66,235 in five years.
Many healthcare providers are investing in expanding and constructing new healthcare facilities. For instance, in June 2022, the South Carolina Department of Health and Environmental Control approved Roper St. Francis Healthcare's Certificate of Need's additional tower on the hospital's Berkeley County campus. The expansion of healthcare facilities is anticipated to create augmented demand for digital management services to keep track of the data and overall workplace management, which in turn is projected to generate demand for managed digital workplace services.
Healthcare establishments require various workplace management services, such as Waste Management, Security Services, Catering Services, Cleaning Services, Technical Support Services, and many more, whose demand will likely increase shortly. These services are difficult to manage individually. Collaboration tools such as cloud computing, mobility, and physical and knowledge automation provided by workplace management services make it easy to handle it all simultaneously. Rapid expansion and digitalization trends have crested demand for managed digital workplace services.
Asia-Pacific Expected to Witness Significant Growth
The Asia-Pacific region has experienced rapid technological advancements and digital transformation recently. This digital revolution has significantly changed businesses' operations, increasing demand for efficient and secure digital workplace solutions. Managed Digital Workplace Services have emerged as a critical enabler for organizations to enhance productivity, collaboration, and employee satisfaction.
The Government and Public sector in the Asia-Pacific region are experiencing rapid digital transformation driven by the need to enhance citizen services, streamline operations, and improve efficiency. Many government organizations are turning to Managed Digital Workplace Services (MDWS) as a strategic solution to achieve these goals. Furthermore, governments across the Asia-Pacific are increasingly adopting digital channels to provide efficient and citizen-centric services.
Moreover, managed digital services enable governments to create work environments that empower employees to collaborate seamlessly, access relevant information, and promptly respond to citizen inquiries and service requests. For instance, Singapore's Smart Nation initiative focuses on leveraging service desks to provide integrated digital services and personalized citizen experiences through platforms like the MyInfo service and the Moments of Life app.
Furthermore, the managed digital workplace services (MDWS) market in the Asia-Pacific region is experiencing robust growth and holds immense potential. With increasing digitalization efforts, remote work adoption, and the drive for operational efficiency, organizations across the region recognize the value of MDWS solutions. The market is fueled by the growing demand for seamless remote collaboration, enhanced employee experiences, and robust data security.
Further, as governments and enterprises invest in digital transformation initiatives, MDWS providers have a unique opportunity to offer tailored solutions that cater to the specific needs of the Asia-Pacific market. With the convergence of emerging technologies and a focus on innovation, the MDWS market in the region is poised for further expansion, playing a vital role in shaping the future of work and digital empowerment in the Asia-Pacific.
Managed Digital Workplace Services Industry Overview
Overall, the intensity of competitive rivalry is high and expected to remain the same throughout the forecasted period. Major players in the market, such as Atos Se, Fujitsu Ltd, HCL, and Capgemini, are constantly providing increased and enhanced offerings. Additionally, companies are employing powerful competitive strategies to sustain themselves in the market and retain their clients, thereby intensifying competitive rivalry. Further, the vendors are focusing on offering integrated services to the client where all-in-one managed digital workplace service can be provided to the client.
In April 2023, Stefanini, with workplace solution collaboration, Stefanini and Phillip Morris International (PMI) announced a partnership. Stefanini will provide managed services such as service desk support, service management, onsite support, and workplace core services such as End Point Management, ITAM, and M365. Phillip Morris International's approximately 79,800 employees will be served in 29 languages throughout 80 countries and 140 sites, including offices, factories, and retail stores.
In September 2022, HCL Technologies (HCL), a global technology company, and Intel launched a Center of Excellence to foster the creation and adoption of industry-tailored Digital Workplace (DWP) offerings. Equipped with innovative technologies and experts, the Center of Excellence will leverage HCL's DWP solutions and Intel's technology portfolio to co-create solutions enabling seamless, connected, secure hybrid workplaces.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Ecosystem Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Higher Levels of Digitization in the Service Desk for Contact Resolution
5.1.2 Increase in Adoption of Digital Solutions as part of Digital Transformation Initiatives
5.1.3 Rise of Work from Home Employees with Several Companies Considering it as a Permanent Alternative