아시아태평양의 일반 항공기 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Asia-Pacific General Aviation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1693580
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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아시아태평양의 일반 항공기 시장 규모는 2025년 31억 3,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 42억 7,000만 달러에 이를 것으로 예상되며, 예측 기간(2025-2030년) 중 CAGR 6.40%로 성장할 것으로 예측됩니다.
아시아태평양의 부유층(HNWIS) 증가, 개인 또는 비즈니스 목적의 개인 제트기 및 헬리콥터 여행의 선호도 비즈니스 제트기 및 피스톤 고정익기의 조달 증가의 원인이 되었습니다.
아시아태평양은 2022년 세계의 비즈니스 제트기 납입 대수의 약 5%를 차지했습니다.
이 지역에서는 부유층이 증가하고 있어, 그들이 개인 여행이나 출장으로 프라이빗 제트나 헬리콥터를 선호하는 것도, 일반 항공 분야에 있어서의 프라이빗 제트의 조달을 뒷받침하고 있습니다.
COVID-19 팬데믹은 아시아태평양의 일반 항공 부문에 부정적인 영향을 미쳤습니다. 적었습니다. 또한 터보프롭기의 납입은 19% 감소해, 헬리콥터 부문은 약 14%의 침체를 나타냈습니다.
2022년 7월 현재의 아시아태평양의 비즈니스 제트기 보유 대수에서는 Bombardier가 24%로 가장 많았고, 이어서 Gulfstream이 21.2%, Textron이 20.3%였습니다.
중국이 아시아태평양 일반 항공기 시장의 주요 시장이 될 전망
일반 항공 부문 전체의 항공기 납입수는 COVID-19 유통에 영향을 받았으며, 2019년부터 2021년까지의 성장률은 -7.8%였습니다.
아시아태평양에서는 개인 여행과 출장에 개인 제트기와 헬리콥터를 선호하는 HNWI와 UHNWI가 증가하여 일반 항공 부문의 항공기 조달을 뒷받침했습니다. 현재 운항기체에서는 중국이 아시아태평양 지역 전체의 비즈니스 제트기 보유대수의 약 21%를 차지해 가장 많았고, 호주, 인도, 일본이 각각 약 18%, 약 13%, 약 9%(2022년 7월 현재)로 계속되었습니다. 헬리콥터 카테고리에서는 2022년 7월 현재, 호주가 헬리콥터 보유 대수 전체의 약 32%로 가장 많았고, 이어 중국이 약 18%, 일본이 약 12%, 뉴질랜드가 약 11%였습니다.
헬리콥터 카테고리에서는 단발식 헬리콥터가 대부분을 차지하며 현재 운항중인 아시아태평양의 헬리콥터의 70%를 차지합니다. 중국에서는 2022-2028년에 약 1,600기의 납입이 전망되고 있습니다.
아시아태평양의 일반 항공 시장 동향
HNWI 인구가 급증하고 시장의 최대 성장 촉진요인이 될 것으로 예상
HNWI는 100만 달러 이상의 유동성 금융자산을 보유하고 있으며, UHNWI는 최소 3,000만 달러의 순자산을 보유하고 있습니다.
일본은 2022년에 15%의 성장률을 기록했습니다. 아시아태평양은 이 지역의 부 증가, HNWI 인구 증가, 재무 어드바이스에의 요구에 의해 세계적으로 웰스 매니지먼트와 프라이빗 뱅킹의 주요한 목적지로서 대두하고 있습니다.
정치 지도자의 교대나 팬데믹시의 소비 침체 등 요인이 일본의 주식 시장(닛케이 평균 주가)에 영향을 주고, 동국의 HNWI의 성장을 저해했습니다. 태국과 베트남은 각각 약 21%와 13%의 성장을 나타냈습니다.
아시아태평양의 일반 항공 산업 개요
아시아태평양의 일반 항공 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5개 기업에서 66.97%를 차지하고 있습니다. 시장 주요 기업은 Airbus SE, Bombardier Inc., General Dynamics Corporation, Robinson Helicopter Company Inc. and Textron Inc.입니다(알파벳순).
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
개인 부유층(HNWI)
규제 프레임워크
밸류체인 분석
제5장 시장 세분화
서브 항공기 유형
비즈니스 제트
대형 제트기
소형 제트기
중형 제트기
피스톤 고정익기
기타
국가명
호주
중국
인도
인도네시아
일본
말레이시아
필리핀
싱가포르
한국
태국
기타 아시아태평양
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
Airbus SE
Bombardier Inc.
Cirrus Design Corporation
Dassault Aviation
General Dynamics Corporation
Honda Motor Co., Ltd.
Leonardo SpA
MD Helicopters LLC.
Robinson Helicopter Company Inc.
Textron Inc.
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
정보원과 참고문헌
도표 일람
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
JHS
영문 목차
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The Asia-Pacific General Aviation Market size is estimated at 3.13 billion USD in 2025, and is expected to reach 4.27 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.40% during the forecast period (2025-2030).
The Increasing Number Of High Net-Worth Individuals (HNWIS) In The Region And Their Preference For Private Jet And Helicopter Travel For Personal Or Business Purposes Also Contribute To The Increased Procurement Of Business Jets And Piston Fixed-Wing Aircraft
Asia-Pacific accounted for around 5% of the global business jet deliveries in 2022. Similarly, piston fixed-wing aircraft accounted for 10% of global deliveries in 2022.
The rising number of HNWIs in the region and their preference for private jets and helicopters for personal or business travel are also helping boost the procurement of private jets in the general aviation sector. For instance, the HNWI population in the region increased from 8.77 million in 2017 to 13.9 million in 2022.
The COVID-19 pandemic adversely impacted the general aviation sector in the Asia-Pacific region. Global restrictions on travel and pandemic-induced lockdown affected demand. The deliveries of business jets declined by 27% in 2020 compared to 2019. Similarly, the deliveries of turboprop aircraft declined by 19%, and the helicopters category witnessed a fall of around 14%. However, with the ease of travel restrictions, there is an increasing momentum in the number of people traveling and adopting private jets.
Bombardier was the leading OEM, with 24% of the current operational fleet size, followed by Gulfstream and Textron, with 21.2% and 20.3%, respectively, in the Asia-Pacific business jet fleet as of July 2022. Regarding current operational fleet size in the business jet category, large jets dominated with a fleet size of 565 aircraft, followed by light jets and mid-size jets with 364 and 133 aircraft, respectively. During 2023-2030, around 4,533 general aviation aircraft are expected to be delivered in the region.
China is expected to be the major market in the Asia-Pacific general aviation market
The overall aircraft deliveries in the general aviation sector were affected during the COVID-19 pandemic, and the growth between 2019 and 2021 was -7.8%. The reduced economic activities in Asia-Pacific, along with travel-related restrictions, affected the utilization and procurement of business jets, helicopters, and turboprop aircraft in the region.
The rise of HNWIs and UHNWIs, who prefer private jets and helicopters for personal or business travel in Asia-Pacific, aided in the procurement of aircraft in the general aviation sector. From 2016 to 2021, the HNWI population in the region increased by 117%. In terms of the current operational fleet, China was the leading country with around 21% of the overall Asia-Pacific business jet fleet, followed by Australia, India, and Japan with around 18%, 13%, and 9% of the deliveries, respectively, as of July 2022. In the helicopter category, Australia was the leading country with around 32% of the overall helicopter fleet, followed by China, Japan, and New Zealand with around 18%, 12%, and 11% of the deliveries, respectively, as of July 2022.
The helicopter category was dominated by single-engine helicopters, which accounted for 70% of the current operational Asia-Pacific helicopter fleet. The large-scale utilization of single-engine helicopters in corporate aviation aided in the procurement of single-engine helicopters. Approximately 1,600 aircraft are expected to be delivered in China during 2022-2028. The economic recovery in the developing economies in the region, such as China and India, is expected to aid the growth of the general aviation sector in Asia-Pacific during the forecast period.
Asia-Pacific General Aviation Market Trends
The HNWI population is booming and is expected to be the biggest growth driver for the market
HNWIs have over USD 1 million in liquid financial assets, while UHNWIs have a net worth of at least USD 30 million. From 2017 to 2022, there was a surge of around 90% in the HNWI population in the region. In 2022, the number of HNWIs in Asia-Pacific increased by 2% compared to 2020.
Japan witnessed a growth rate of 15% in 2022. The slow growth of the HNWI population in major countries has affected the overall wealth growth in Asia-Pacific. In China, the increase in average wealth led to more than 70% in the number of millionaires. Asia-Pacific is emerging as the leading destination for wealth management and private banking globally, driven by the growing wealth in the region, the increasing HNWI population, and its need for financial advice.
Factors such as a change in political leadership and low consumption during the pandemic impacted the Japanese Stock market, Nikkei 225, and hampered the growth of HNWIs in the country. Developing countries such as India, Vietnam, and Thailand witnessed growth in HNWIs compared to the leading Asia-Pacific countries. In 202, India witnessed a growth of over 292% in its HNWI population. Thailand and Vietnam witnessed a growth of around 21% and 13%, respectively. High liquidity support by central banks, supportive domestic policy, and stability in the stock markets aided the growth of HNWIs in these countries. Technology, industrial conglomerates, energy, and real estate were the major sectors that accounted for most of the Asia-Pacific HNWI population.
Asia-Pacific General Aviation Industry Overview
The Asia-Pacific General Aviation Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 66.97%. The major players in this market are Airbus SE, Bombardier Inc., General Dynamics Corporation, Robinson Helicopter Company Inc. and Textron Inc. (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 High-net-worth Individual (hnwi)
4.2 Regulatory Framework
4.3 Value Chain Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)