인도의 ICT 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
India ICT - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1692151
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
인도의 ICT 시장은 예측 기간 동안 CAGR 9.04%를 보일 것으로 예측됩니다.
ICT 시장은 국내 조직이 공급하는 IT 하드웨어, 소프트웨어, 서비스를 기반으로 추정됩니다. 인도의 디지털 전환에 따라 인도의 정보기술 시장은 다양성을 더해가고 있으며, 여러 IT 기업이 낮은 고용 비용으로 숙련 노동자를 유치함으로써 존재감을 확립하고 있습니다. 또한 정부의 호의적인 정책으로 여러 중소기업 및 대기업의 디지털화가 진행되면서 인도의 ICT 하드웨어, 소프트웨어, 서비스 수요가 증가하고 있습니다.
주요 하이라이트
인도 시장은 디지털 소비자 시장에서 아시아 유수의 급성장을 이루고 있지만, 기업에 의한 도입은 제각각입니다. 디지털 기술은 인도 경제의 각 분야에서 게임 체인저로 대두되고 있으며, 디지털 기능의 향상과 연결성의 보편화가 그 원동력이 되고 있습니다. 디지털 인프라를 개발하는 것은 각국이 디지털 밸류체인을 추진하기 위한 기본입니다.
인도 정부는 인도의 ICT 부문의 급성장과 국가 사회 경제 발전에 대한 엄청난 기여의 결과로 5G, 사물 인터넷(IoT), 인공지능(AI), 클라우드 기술, 블록 체인, 머신 투 머신(M2M) 및 기타 많은 부문의 지속적인 확대에 유리한 정책 및 규제 환경의 확립을 추진하고 있습니다. 정부는 ICT가 인도의 주요한 경제 성장 엔진의 하나가 되도록, 적절한 정책 조치를 강구해야 합니다. 기술면에서의 개발이 이 지역의 연구 시장을 견인해 갈 것으로 생각됩니다.
인도의 ICT 분야는 정부의 유리한 규제와 5G 서비스의 구현으로 향후 몇 년간 가속될 것으로 예측됩니다. 사물 인터넷 IoT, 머신 간 통신, 즉시 HD 비디오 전송, 스마트 시티 등의 변속기도 인도 정부에 의해 추진되고 있습니다. 혁신이 인도의 디지털 경제 성장의 원동력이 되고 있습니다. 또, 이 나라의 ICT 시장은 예측 기간 중 확대할 것으로 예상되어 외국 기업도 이 나라에 대한 투자를 예정하고 있습니다.
전자정부 구상을 통해 시민에 의해 신속하고 이용하기 쉬운 서비스를 제공하는 데 있어서, 인도는 정보통신 기술에 의존하고 있습니다. 더 많은 기술, 훈련, 인프라가 필요하기 때문에 많은 시민들이 이러한 서비스에 접근할 수 없습니다.
인도의 COVID-19와의 싸움에서 정보통신 기술은 가장 중요한 힘 중 하나가 되었습니다. 헬스케어, 교육, 온라인 결제, 제품, 인터넷을 통해 제공되는 서비스와 재택 근무 등 여러 분야와 서비스의 디지털화는 코로나19 위기로 인해 가속화되었습니다. 디지털 기술은 봉쇄나 격리 기간 동안 지역 사회의 기능을 유지하기 위해 필수적인 것이 되고 있습니다.
인도의 ICT 시장 동향
현저한 성장을 기록하는 영세 및 중소기업
중소기업은 인도의 경제 성장에 크게 공헌하고 있습니다. 이 부문의 금액은 향후 5년간 1,719억 달러 증가할 것으로 예측되고 있습니다. GDP와 수출에 대한 기여로 인도 경제에 큰 영향을 미치고 있습니다. 특히, 인도의 시골이나 반도시부에서는, 기업가 정신의 육성에 공헌함으로써, 이 부문은 불가결한 역할을 하고 있습니다.
최근 인도 경제는 여러 충격에 휩싸이고 있으며, 그 중에는 FDI 증가율도 포함되어 있어 국내에 대한 투자의 급속한 유입을 나타내고 있습니다. 그러나 그 과정에서 이 시나리오의 일부로 등장한 영세, 중소, 중견기업(MSME)도 여럿 있었습니다. 보다 광범위한 유니콘 조직 클럽의 출현 등 몇 가지 성공 사례가 기록되어 있습니다. 이 때문에, 보다 많은 신흥 기업이나 MSME가, 경쟁이 격렬한 인도 시장 공간에서 IT나 기술적인 실장을 활용하는 것에 주력하게 되었습니다.
연결성 외에도 스마트폰은 이러한 이점을 활용하는 데 필요한 컴퓨팅 능력을 제공합니다. 모바일 기기에서 액세스할 수 있는 혁신적인 플랫폼은 IT 솔루션에 대한 액세스를 제공합니다. 그 결과 영세 및 중소기업은 IT나 디지털 솔루션이 제공하는 혜택에 대한 접근이 제한되었던 다른 파트너십을 통해 강화되었습니다.
정부는 중소기업이 전자상거래 사이트와 정부가 운영 및 소유하는 정부 e마켓플레이스(GeM)를 통해 제품을 판매하도록 장려했습니다. 몇몇 부처나 공공 서비스 기관이 GeM을 조달하고 있으며, 그 대부분이 PSU입니다. 인도에서는 일부 영세 및 중소기업이나 사업자가 외국계 기업과 협력해, 이러한 엄격한 지원에 의해 초래된 새로운 기술이나 서비스를 이용해, 장래의 성장을 위한 서비스 확대를 도모하고 있습니다.
동부가 큰 점유율을 차지
이 지역에서의 IT 및 통신 서비스의 디지털화는 다이나믹한 상황에 따라 다양한 변화를 이룬 복잡한 제품을 최종 사용자가 관리하는데 도움이 될 것으로 보입니다. 통신 사업자는, 첨단 기술에 대한 액세스, 신흥국 시장, 컨버전스에 의해, 최단 시간에 저가의 차세대 제품 개발에 주력하는 것을 선택했습니다. 아이들의 디지털 교육 접근성이 증가하고 재택근무 상황도 있어 코로나19 유행이 시작된 이후 이들 지역에서는 휴대폰 보급률이 크게 증가하고 있습니다.
클라우드 전자상거래는 인터넷에 설치된 서버의 원격 네트워크를 아웃소싱하여 애플리케이션 서비스에 액세스하고 데이터를 저장하고 처리하는 기술입니다. 클라우드 전자상거래 시스템은 기존 온프레미스 스토리지에 비해 몇 가지 이점이 있으며, 그 복잡성 감소와 유지보수 비용 절감으로 지난 10년간 보급되어 왔습니다. 이 분야의 시장은 이러한 기술적 진보에 의해 견인될 것으로 예상됩니다.
2022년 9월, 인도 최대의 통신사인 Bharti Airtel은 TP Northern Odisha Distribution과 공동으로 200만 명 이상의 등록 고객에게 전기 요금의 대체 지불을 제공하는 시험 프로젝트를 시작했습니다. 청구서 지불을 용이하게 하기 위해 북부 오디샤에서 4,000개의 Airtel Payment Bank를 동원할 예정입니다. 타타전력과 오디샤주의 합작회사의 고객은 매장에 가서 은행 지점에서 연락처와 고객 정보를 제공해야 합니다.
이 지역에서는 농업이 사업 활동의 주요 원천이지만 정부는 이 지역에서 여러 개발 프로젝트를 수행했으며 그 결과 산업에 대한 몇 가지 발전 기회가 탄생했습니다. 인건비가 저렴한 이 지역은 제조업에도 적합합니다. 인도 북동부에서의 비즈니스에서 가장 바람직한 요인 중 하나는 인건비의 저렴함입니다. 이 지역에서 새로운 기업이 생겨나는 요인 중 하나는 각국 정부가 정하는 최저임금입니다. 이 기간을 통해 이러한 요인들이 시장을 자극할 것으로 예상됩니다.
인도의 ICT 산업 개요
인도의 ICT 시장에서는 여러 주요 기업이 항상 진보를 가져오려고 하기 때문에 경쟁 기업간 경쟁 관계는 높아질 것으로 예측됩니다. 저명한 기업 몇 곳은, 시장에서의 지위를 굳히기 위해, 제휴를 맺거나, 시장 개척 지역에 진출하거나 하고 있습니다. 주요 기업은 타타 커뮤니케이션, HCL 테크놀로지스, 인포시스 리미티드 등입니다.
2023년 6월 타타 컨설턴시 서비스는 TCS Dexam용 Google Cloud Data Market Platform을 발표했습니다. 이 플랫폼을 통해 기업은 데이터를 자유롭게 이용할 수 있어 에코시스템 전반에 걸쳐 수익을 창출할 수 있습니다. 기업은 고객이 이용할 수 있는 새로운 제품과 서비스를 창조하는 공동 생태계를 형성하기 위해 효율적이고 안전한 데이터 공유 메커니즘을 필요로 합니다. TCS Dexam은 데이터 보호, 인가, 보안 규제 준수를 보장할 뿐만 아니라 기업과 그 에코시스템 파트너 간의 원활한 데이터 교환을 실현합니다.
2023년 6월 인포시스 리미티드는 댄스크 은행과 전략적 제휴를 체결했습니다. 이 협업을 통해 댄스크 은행은 더 나은 고객 경험, 탁월한 업무, 차세대 솔루션을 통한 현대화된 기술 정세를 위한 전략적 우선 사항 달성을 지원합니다. 인포시스는 또 인도에 있는 댄스크 은행의 IT센터도 인수할 예정이며, 이 센터에서는 1400명 이상의 전문가가 이 협업에 종사하고 있습니다. 인포시스는 세계적인 전문 지식과 업계 솔루션을 통해 AI 퍼스트의 서비스, 솔루션, 플랫폼, 익스피리언스 디자인, 업무를 지원하는 서비스 세트인 인포시스 토파즈를 통해 IT 업무와 역량을 대폭 강화함으로써 이 은행의 디지털 어젠다를 가속화합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건 및 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계 이해관계자 분석
업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
디지털 기술, 이니셔티브 탐구 및 채용에 대한 요구 증가
시장의 과제
레거시 문제
시장에 대한 COVID-19의 영향
제6장 주요 기술 투자
클라우드 기술
인공지능
사이버 보안
디지털 서비스
제7장 시장 세분화
유형별
하드웨어
소프트웨어
IT 서비스
통신 서비스
기업 규모별
영세 및 중소기업
대기업
업계별
BFSI
IT 및 통신
정부기관
소매 및 전자상거래
제조업
에너지 및 유틸리티
기타 업계별
지역별
북부
동부
서부
남부
제8장 경쟁 구도
기업 프로파일
Tata Consultancy Services Limited
HCL Technologies
Infosys Limited
Tech Mahindra Ltd
Wipro Limited
Mphasis Limited
Capgemini Technology Services India Ltd
Accenture PLC
IBM Global Services
Allied Digital Services Ltd
Mindtree Ltd
Bharti Airtel Limited
BSNL
Atria Convergence Technologies Ltd
Reliance Jio
Vodafone India
제9장 투자 분석 및 시장 전망
AJY
영문 목차
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The India ICT Market is expected to register a CAGR of 9.04% during the forecast period.
The ICT market is estimated based on IT hardware, software, and services supplied by organizations in the country. With India's digital transformation, the Indian information technology market has become more diverse, and several IT companies are establishing their presence by attracting skilled workers with low employment costs. Furthermore, favorable government policies have helped multiple small and large enterprises turn digital, increasing demand for ICT hardware, software, and services in India.
Key Highlights
The Indian market is considered one of Asia's leading and most rapidly growing markets for Digital Consumers, although businesses are also mixed in their adoption. Digital technologies are emerging as a game changer for every sector of India's economy, driven by digital capabilities increasing and connectivity becoming universal. Developing a digital infrastructure is fundamental for countries to move their digital value chains.
The Government of India is driven to establish favorable policy and regulatory environments for the ongoing expansion of 5G, Internet of Things (IoT), Artificial Intelligence (AI), Cloud Technology, Blockchain and Machine-to-Machine (M2M), and many more sectors as a result of the ICT sector's rapid growth in India and its substantial contribution to the socioeconomic development of the nation. The government must prescribe the proper policy measures for ICT to become one of India's leading economic growth engines. The developments in the technological aspects will drive the studied market in the region.
India's ICT sector is projected to accelerate in the years ahead, owing to favorable government regulation and implementation of 5G services. Initiatives such as the Internet of Things IoT, machine-to-machine communication, immediate HD video transmission, and smart cities are also being pushed by the Indian government. Innovation has been the driving force behind the growth of the digital economy in India. In addition, the ICT market in that country is expected to expand during the forecast period, and foreign organizations are set to invest there.
In providing citizens with faster and more accessible services through its eGovernment Initiatives, India relies on information and communication technologies. The need for more skills, training, and infrastructure is preventing many citizens in the country from accessing these services.
In India's battle against COVID-19, information and communication technologies have become one of the most important forces. The digitalization of several sectors and services, such as healthcare, education, online payments, products, and services delivered via the Internet or working from home, has been accelerated by the COVID-19 crisis. Digital technology has become indispensable to maintaining the functioning of communities during a period of lockdown and quarantine.
India ICT Market Trends
Micro, Small, and Medium Enterprises to Register Significant Growth
MSMEs are a significant contributor to the country's economic growth. The value of this segment is projected to increase by USD 171.90 billion over the next five years. It significantly affects the Indian economy, owing to its contribution to GDP and exports. In particular, the sector has played an essential role in India's countryside and semiurban areas by helping to grow entrepreneurship.
Lately, the Indian economy has been experiencing several shocks. This includes an increasing rate of FDIs, which have shown a rapid influx of investments in the country. Yet, in the course of that period, there were also several Micro, Small, and Medium Enterprises or MSMEs that emerged as part of this scenario. Several successful responses have been recorded, including the emergence of more extensive and unicorn organization clubs. This inspired even more start-ups and MSMEs to focus on leveraging IT and technological implementations in India's highly competitive market space.
In addition to connectivity, smartphones offer the necessary computational power to take advantage of these advantages. Innovative platforms, which can be accessed on a mobile device, have provided access to IT solutions. As a result, the Micro, Small, and Medium Enterprises were strengthened by other partnerships, which limited their access to benefits provided by IT and Digital solutions.
The government encouraged the MSMEs to market their products on the e-commerce site and through the Government e-Marketplace (GeM), which is run and owned by the government. Several Ministries and Public Service Units procure GeM, most of which are PSUs. In India, some micro, small, and medium-sized enterprises and businesses cooperate with foreign companies to expand their services for future growth by using new technologies and services brought about by these rigorously supportive initiatives.
East to Hold Major Share
Digitalization of IT and telecommunications services in the region will help end users manage complicated products, which have undergone a wide range of changes due to dynamic conditions. Telecom operators have chosen to focus on developing low-priced Next Generation products in the shortest possible time due to access to advanced technology, new markets, and convergence. With the increasing access of children to digital education and in part thanks to work-from-home situations, the adoption of mobile phones has increased significantly in these regions since the start of the COVID-19 pandemic.
Cloud e-commerce is the technique of outsourcing a remote network of servers housed on the Internet to access application services and store and process data. Cloud eCommerce systems offer several benefits compared with traditional on-premise storage, which has become popular over the past ten years because of their reduced complexity and lower maintenance costs. The market in this area is expected to be driven by such technological progress.
In September 2022, Bharti Airtel, one of the largest telecommunications companies in India, launched a trial project with TP Northern Odisha Distribution to provide its more than two million registered customers with alternative payments for their electricity bills. To facilitate payment of bills, an effort will be made to mobilize 4,000 Airtel Payment Bank locations in north Odisha. The customers of the joint ventures between Tata Power and the State of Odisha should go to the shop and provide their contact information and customer details at a bank branch.
In this region, agriculture is a major source of business activity. Nevertheless, the Government has undertaken several development projects in this region, which have given rise to some developing opportunities for industry. With its low labor costs, the region can also be considered a good place for manufacturing. One of the most desirable factors for business in Northeast India is its low labor costs. One factor contributing to the creation of new enterprises in this region is the minimum wages set by national governments. Throughout this period, these factors are expected to stimulate the market.
India ICT Industry Overview
The Intensity of competitive rivalry is expected to be high in the Indian ICT market, as several key players in the ICT market are constantly trying to bring advancements. A few prominent companies are entering into collaborations and are expanding their footprints in developing regions to consolidate their positions in the market. The major players are Tata Communications, HCL Technologies, and Infosys Limited, among many others.
In June 2023, Tata Consultancy Services announced the launch of the Google Cloud Data Market Platform for TCS Dexam. The platform allows enterprises to make data freely available and monetize it across ecosystems. Businesses need efficient and secure data-sharing mechanisms to form collaborative ecosystems that create new products and services available to their customers. The TCS Dexam ensures compliance with the Data Protection, Authorisation, and Security Regulations, as well as a smooth exchange of data between enterprises and their ecosystem partners.
In June 2023, Infosys Limited signed a strategic collaboration with Danske Bank. This collaboration will help Danske Bank achieve its strategic priorities towards better customer experiences, operational excellence, and a modernized technology landscape powered by next-gen solutions. Infosys will also acquire Danske Bank's IT center in India, where over 1,400 professionals are employed in this collaboration. With its global expertise and industry solutions, Infosys will accelerate the bank's digital agenda by significantly enhancing its IT operations and capabilities, powered by Infosys Topaz, an AI-first set of services, solutions, and platforms, experience design, and services that support operations.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Need to Explore and Adopt Digital technologies and Initiatives