세계의 모기 퇴치제 시장 규모는 2025년 46억 달러로 추정되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 7.12%로 확대되어, 2030년에는 64억 8,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
모기가 옮기는 질병에 대한 소비자의 의식 증가와 건강과 위생 유지에 대한 수요 증가는 세계 시장에서 모기 퇴치제의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 이 외에도 뎅기열, 말라리아, 치쿤구니아, 일본 뇌염, 림프계 필라리아증 등의 매개 질환의 발생이 증가하고 있습니다. 이 질병은 세계적으로 공중 보건에 심각한 문제를 일으키고 있으며, 대부분은 우기에 유행합니다. 예를 들어, 2023년 10월 방글라데시에서는 과거 최악의 뎅기열 대유행이 발생했습니다. 기후 변화로 인한 기온 상승은 농촌 지역에서도 도시 지역에서도 뎅기열의 확산을 일으킵니다. 방글라데시 보건 서비스 총국의 공식 통계에 따르면, 2023년 1월 시점에서 100명 이상의 어린이를 포함한 1,017명이 전국에서 사망하고, 감염자는 208,000명 이상에 달했다고 합니다. 이러한 모기 질환은 인간에게 영향을 미칠 뿐만 아니라 개 심장병, 웨스트 나일 바이러스(WNV), 동부 말 뇌염(EEE) 등 몇 가지 질병과 기생충을 개에게 전염시킵니다.
게다가 모기 퇴치제 시장에서 사업을 전개하는 회사는 세계 각지의 지방자치단체나 대학과 밀접하게 협력하여 벌레를 피하는 방법, 나아가 질병을 예방하는 방법에 대해 일반 시민을 교육하기 위해 다양한 계발 캠페인을 실시했습니다. 또한, 광고 캠페인은 소비자의 인식과 제품 교육을 촉진하는데 중요한 역할을 합니다. 예를 들어 2021년 10월, Dabur India Ltd는 회사의 모기 브랜드 Odomos를 홍보하기 위해 대규모 노력 #MakingIndiaDengueFree 캠페인을 시작했습니다. 이러한 캠페인 동향은 천연 및 식물 유래의 퇴치제나 효과가 장기간 지속되는 제품의 동향의 고조와 함께 세계 시장의 성장을 지지하는 요인이 되고 있습니다. 또한 환경 친화적이고 무해한 제형이 시장에서 인기를 끌고 있습니다. 이 때문에 제조업체 각사는 신제품을 발매하고 있습니다. 예를 들어, S.C. Johnson은 2022년 스프레이 유형과 물티슈 유형의 모기 퇴치제 "STEM"을 출시했습니다. 회사의 주장에 따르면, STEM 모기 퇴치제는 레몬그래스, 박하, 로즈마리 오일과 같은 식물 활성 성분을 사용하여 처방되며 효과적인 솔루션을 제공합니다.
모기 퇴치 스프레이는 가정에서의 사용과는 별도로 캠핑, 하이킹, 피크닉, 원예 등 야외 활동 중에 자주 사용됩니다. 모기에 찔리는 불쾌감과 잠재적인 건강 위험을 줄여 편안한 경험을 만들 수 있습니다. 이러한 활동이 세계적으로 증가하고 있는 것이 이 부문 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 예를 들어, Outdoor Foundation에 따르면 미국에서는 2023년 6,100만 명 이상이 적어도 한 번은 하이킹 활동에 참여했습니다. 이는 2010년 이후 북미에서 기록된 가장 높은 숫자로, 같은 해 기록된 숫자에서 약 89%의 성장을 보였습니다. 또한 모기 에어로졸은 넓은 실내 공간과 야외 지역에도 효과적이며 소비자는 에어로졸을 실내 및 야외 환경 전체에 분무하여 일정 기간 모기가 없는 구역을 만들 수 있습니다. 이렇게 넓은 범위를 커버 할 수 있기 때문에 에어로졸은 가정에서 사용하기에 적합합니다.
게다가, 기존 모기기제의 대부분은 사용되고 있는 유효성분 때문에 독특하거나, 때로는 불쾌한 냄새가 있기 때문에 제조업체가 모기기제에 과일 향이나 꽃 향기를 도입해, 사용감을 좋아하고 있는 것이 관찰되고 있습니다. 이것은 강한 화학 냄새에 민감한 사람에게 특히 매력적입니다. 대기업은 모기 퇴치제와 함께 이러한 제품을 제공하고 더 많은 사람들을 끌어들입니다. 예를 들어, 2023년 2월 Godrej Consumer Product는 저가의 액체 및 노가스 순간 모기 퇴치 스프레이를 출시했습니다. 이 회사는 "Goodknight Mini Liquid"와 "HIT No-Gas Spray"를 통해 저소득층에서도 안전하고 연기가 나지 않는 모기 요법을 이용할 수 있다고 합니다. 시장에서 일어나고 있는 이러한 혁신적인 개척은 예측 기간 동안 시장의 성장을 더욱 지원하고 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양은 모기 퇴치제에 대한 의식이 높아지고, 모기가 매개하는 많은 질병, 모기가 매개하는 질병의 발생을 최소화하기 위한 정부 및 비정부 지원 프로그램 증가 등이 주요 요인으로 향후 수년간 큰 성장을 기대할 수 있는 최대 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 예를 들어, 중국은 광대한 국토를 가지고 있으며 아열대 기후를 포함한 다양한 기후가 모기 확산에 적합합니다. 따라서 말라리아, 뎅기열, 지카바이러스 등 모기가 매개하는 질병의 과제에 직면하고 있습니다. 이러한 질병은 국민에게 중대한 건강 위험을 초래할 수 있기 때문에 예방책으로서 모기 퇴치제 수요가 높아지고 있습니다. 예를 들어 세계보건기구(WHO)에 따르면 2023년 8월에는 중국 전역에서 4,198건의 뎅기열 환자가 보고되었습니다. 그러므로 모기 퇴치제 수요가 전국적으로 높아지고 있습니다. 게다가 정부의 질병 대책에 대한 대처, 사람들의 건강 의식 상승, 이러한 제품의 저렴한 가격 등이 이 지역에 있어서의 모기 퇴치제 수요를 지지하는 주된 요인이 되고 있습니다. 예를 들어 인도 정부는 말라리아 박멸을 위한 국가 전략 계획을 세우고, 2027년까지 인도를 말라리아가 없는 국가로 만들고, 2030년까지 말라리아를 완전히 박멸하는 것을 목표로 하고 있습니다. 또한 Swacch Bharat Abhiyaan과 같은 다양한 프로그램의 시작은 사람들의 마음에 위생과 청결의 중요성의 느낌을 만들어 국내 모기 퇴치제 시장 성장을 향상 시켰습니다.
또한 천연 성분을 기반으로 모기 퇴치제의 채용이 증가하고 있습니다. 이러한 모기 퇴치제의 채용이 증가하고 있는 것은 피부의 발진이나 알레르기 등의 문제를 피하고 싶다고 하는 소비자의 관심에 의한 것입니다. 따라서 제조업체는 천연 성분을 사용한 모기 퇴치제의 제공에 관여하기 시작했습니다. 예를 들어, Goodknight는 시트로넬라와 유칼립투스 오일과 같은 성분으로 구성된 100% 천연으로 구분되는 모기 패브릭 롤온을 제공합니다. 마찬가지로 Mamaearth, Mother Sparsh, Herbal Strategi, Softsens와 같은 브랜드는 지역 전체 수요 증가에 대응하기 위해 천연 및 허브 모기약을 제공하기 시작했습니다.
모기 퇴치제 시장은 경쟁 시장이며, 시장의 주요 기업은 시장에서 강력한 소비자 기반과 존경받는 지위를 확립하기 위해 제품 출시, 사업 확대, 파트너십 등의 전략에 빠져 있습니다. 주요 기업은 제품 포트폴리오의 혁신성을 높여 시장 점유율을 확대하고 있습니다. 시장에서 경쟁 우위를 차지하기 위해, 기업은 하이 엔드 및 로우 엔드 경제층에 대응하는 다양한 요인들과 경쟁하고 있습니다. 각 회사는 식물 유래 성분을 사용한 어린이용 제품과 저소득자층용 제품을 출시하고 있습니다. 또한 주요 기업은 지역 및 생산 능력 측면에서 사업 운영을 확대하고, 매출을 늘리고, 세계의 브랜드 존재를 높이기 위해 필요한 조치를 취하고 있습니다. 또한 각 회사는 모기 기피 제품을 홍보하기 위해 소셜 미디어 캠페인을 배포하고 있습니다. 주요 기업으로는 Godrej Consumer Products Ltd, SC Johnson & Son, Dabur India Ltd, Spectrum Brands Holdings Inc., Reckitt Benckiser 등이 있습니다.
The Mosquito Repellent Market size is estimated at USD 4.60 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.48 billion by 2030, at a CAGR of 7.12% during the forecast period (2025-2030).
The increase in consumer awareness regarding mosquito-borne diseases and rising demand for maintenance of health and hygiene is propelling the growth of mosquito repellents in the global market. In addition to this, the incidences of vector-borne diseases such as dengue, malaria, chikungunya, Japanese encephalitis, and lymphatic filariasis are on the rise. These diseases pose significant public health concerns globally, with most of them being prevalent during the monsoon season. For instance, in October 2023, Bangladesh witnessed the worst dengue outbreak on record, with rising temperatures due to climate change driving the ongoing spread in both rural and urban areas. The official statistics from the Bangladesh Directorate General of Health Services claimed that as of January 2023, 1,017 people had died across the country, including more than 100 children, with infections rising to over 208,000. Such mosquito diseases not only affect humans, but they also transmit several diseases and parasites to dogs, such as dog heartworm, West Nile virus (WNV), and Eastern equine encephalitis (EEE).
Moreover, companies operating in the mosquito repellent market are working closely with regional governments and universities worldwide to run several awareness campaigns to educate the public about ways to avoid insects and, consequently, prevent diseases. Additionally, advertising campaigns play an important role in promoting consumer awareness and product education. For instance, in October 2021, Dabur India Ltd launched its mega initiative, the #MakingIndiaDengueFree campaign, to promote its mosquito repellent brand, Odomos. Such campaigns, coupled with the growing trend of natural and plant-based repellents and products with long-lasting effectiveness, are some factors supporting the market's growth across the globe. Moreover, eco-friendly and non-toxic formulations are gaining popularity in the market. This, in turn, encourages manufacturers to launch new products. For instance, in 2022, S.C. Johnson launched STEM, a new lineup of mosquito repellent in spray and wipe forms. As per the company's claim, the STEM mosquito repellent is formulated using plant-active ingredients such as lemongrass, mint, and rosemary oil to provide an effective solution.
Mosquito sprays are commonly used during outdoor activities such as camping, hiking, picnics, or gardening, apart from household usage. These activities often take place in areas where mosquitoes are prevalent, and applying mosquito spray helps create a comfortable experience by reducing the annoyance and potential health risks associated with mosquito bites. The rise in such activities across the globe is one of the major factors driving the segment's growth in the market. For instance, according to the Outdoor Foundation, more than 61 million people in the United States participated in hiking activities at least once in 2023. This was the highest figure recorded in the North American country since 2010 and represented a growth of around 89% over the figure recorded in that year. Additionally, mosquito aerosols are also effective in treating larger indoor spaces or outdoor areas, and consumers can create a mosquito-free zone for a specific period by spraying the aerosol throughout a room or an outdoor environment. This wide coverage makes aerosols suitable for use in homes.
Moreover, as many traditional mosquito repellents have a distinct and sometimes unpleasant odor due to the active ingredients used, manufacturers are observed to be incorporating fruity and floral fragrances into mosquito sprays, making them more pleasant to use. This can be especially appealing for individuals who are sensitive to strong chemical smells. Major players are offering such products along with mosquito repellent devices to attract a wider audience. For example, in February 2023, Godrej Consumer Product launched a low-cost liquid mosquito repellent device and a no-gas instant mosquito-kill spray. The company claims that Goodknight Mini Liquid and HIT No-Gas Spray make safe and smoke-free mosquito protection accessible for lower-income consumers. Such innovative developments happening in the market are expected to further support and boost the market's growth during the forecast period.
Asia-Pacific holds the largest market share with a significant growth potential over the coming years, majorly owing to the growing awareness about mosquito repellents, the high number of mosquito-borne diseases, and increased government and non-government-supported programs to minimize incidences of mosquito-borne diseases. For instance, China is a huge country with various climates, including sub-tropical climates, that are favorable for mosquito spread. Thus, the country faces the challenge of mosquito-borne diseases such as malaria, dengue fever, and Zika virus. These diseases can pose significant health risks to the population, leading to an increased demand for mosquito repellents as a preventive measure. For example, according to the World Health Organization, in August 2023, there were 4,198 dengue cases reported across China. Owing to this, there has been a strong demand for mosquito repellents across the country. Additionally, the disease control initiatives undertaken by the government, rising health awareness among people, and the affordable costs of these products are some of the major factors supporting the demand for mosquito repellents in the region. For instance, the Indian government launched the National Strategic Plan for Malaria Elimination, aiming to make India a malaria-free country by 2027 and eliminate the disease completely by 2030. In addition, the launch of various programs like the Swacch Bharat Abhiyaan has created a sense of the importance of hygiene and cleanliness in people's minds, improving the market growth of mosquito repellents in the country.
Furthermore, there has been a rise in the adoption of mosquito repellents based on natural ingredients. The adoption of such mosquito repellents has been increasing due to consumers' interest in avoiding problems such as skin rashes and allergies. Thus, manufacturers have started to be involved in offerings of mosquito repellent made with natural ingredients. For instance, Goodknight offers mosquito repellent fabric roll-on, which it claims to be 100% natural, consisting of ingredients like citronella and eucalyptus oil. Similarly, brands like Mamaearth, Mother Sparsh, Herbal Strategi, and Softsens, have started to provide natural and herbal mosquito repellents to cater to the growing demand across regional countries.
The mosquito repellent market is competitive, with the major players of the market indulging in strategies like product launches, expansions, and partnerships to establish a strong consumer base and esteemed position in the market. The major companies are increasing their market share through increased innovation in their product portfolio. To gain a competitive advantage in the market, companies compete on different factors addressing both high-end and low-end economic groups. Companies are launching products for children with plant-based ingredients and other products for low-income groups. The leading companies are also taking necessary measures to increase their business operations in terms of geography and production capacity to boost sales and enhance brand presence worldwide. Moreover, players are launching social media campaigns to promote mosquito-repellent products. A few major players include Godrej Consumer Products Ltd, S.C. Johnson & Son, Dabur India Ltd, Spectrum Brands Holdings Inc., and Reckitt Benckiser.