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한글목차
전자상거래 플라스틱 포장 시장 규모는 2025년 306억 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 13.46%를 나타내고, 2030년에는 575억 4,000만 달러에 달할 것으로 전망됩니다.
출하량 기준으로 시장은 2025년 222만톤에서 2030년 381만톤으로, 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 11.42%를 나타낼 것으로 예측됩니다.
포장과 라벨링은 비즈니스 매출과 이익에 직접적인 영향을 미칩니다. 전자상거래 포장은 내용물 보호, 제품 밀도 관리, 판촉 도구, 제품 식별, 마더링 및 물류 시 사용자 편의성 등을 목적으로 사용되는 소재로 만들어진 다양한 포장 솔루션으로 구성되어 있습니다. 플라스틱은 전자상거래 포장에 사용되는 중요한 재료 중 하나입니다.
주요 하이라이트
연포장은 선적 과정을 통해 더 많은 터치 포인트를 견딜 수있는 전자상거래에 이상적인 형식입니다. 또한 연포장재는 유출을 방지하고 파손에 강하고 제품을 하나로 묶을 수 있습니다. Plastics Today에 따르면 전통적인 소매업에 비해 전자상거래 제품은 최소 3회 처리됩니다.
포장의 청구 가능 중량은 일반적으로 실제 중량과 치수 중량 중 어느 것이 큰지에 따라 결정되므로 연포장은 운송 비용의 효율성을 높일 수 있습니다. 따라서 연질 플라스틱 포장과 같은 공간 효율적인 포장 형태는 출하 가격을 낮추는 원동력이 되어 전자상거래 분야에서 가장 보급되고 있습니다.
또한,연질 플라스틱 포장은 일반적으로 다양한 층으로 구성되어 재활용하기가 어렵습니다. 많은 시장 개척자들은 현재 쉽게 재활용 할 수 있는 보다 간단한 소재를 개발하기 위해 노력하고 있습니다. 플라스틱 포장 업계의 기업은 연질 플라스틱 포장 형식의 많은 이점을 활용하면서 순환성을 보장하기 위해 모노 폴리머 및 연포장 라미네이트를 개발하고 있습니다.
플라스틱 포장에는 솔벤트와 같은 제조 공정에서 사용되는 물질의 잔류물과 올리고머, 불순물 및 분해 생성물과 같은 비의도적 첨가물(NIAS)이 포함될 수 있습니다. 처녀 플라스틱의 제조에 사용되는 첨가제가 재활용을 복잡하게 하거나 사람과 생태계의 건강에 위험을 초래하지 않을까 하는 우려가 커지고 있습니다.
재생 플라스틱 제조업자의 경우, 플라스틱 폐기물에 이러한 첨가물의 존재에 대한 불확실성은 재활용을 완전히 방해할 수 있습니다. 따라서 일부 플라스틱 폐기물 흐름에서 첨가물 사용에 대한 정보와 투명성의 부족은 이러한 제품의 재활용을 촉진하고 시장 연구를 진행시키는 데 큰 장벽이되었습니다.
전자상거래 플라스틱 포장 시장 동향
가전과 미디어가 큰 시장 점유율을 차지
소비자 전자 기기용 포장 제품 제조업체는 장치를 보호하기 위해 기포 랩, 공기 베개 및 기타 팽창 포장 제품과 같은 보호 포장 항목을 사용합니다. 향후 이러한 대체 포장이 모든 전자기기 카테고리의 요구 사항을 충족할 것으로 예상됩니다. 소형 소비재 물집 포장은 효과적으로 작동합니다. 이 플라스틱 포장은 상품을 돋보이게 하고 개봉이 쉽지만 변조 방지 기능을 제공합니다.
친환경 전자 제품 포장의 인기가 높아지고 있습니다. 규제 당국과 정부 당국은 친환경 포장의 사용을 강력하게 추진하고 있습니다. 생분해성이 없는 포장의 쓰레기로부터 환경을 보호할 필요성은 브랜드와 소비자 사이에서 인식되고 있습니다. 예를 들어, 2023년 1월, 플립 카트는 지속 가능한 제품을 다루는 E 스토어를 도입했습니다. 플립카트는 이 플랫폼을 도입함으로써 투명성이 높고, 소비자 지향으로, 환경을 배려하면서 변화를 가져오고, 정보에 근거한 구매 결정을 촉구할 수 있을 것으로 기대하고 있습니다.
플라스틱은 효율적인 포장과 관련하여 생산자가 더 적은 포장 재료로 더 많은 제품을 보내는 것을 자주 가능하게합니다. 경량화는 소비재 포장의 경제적 및 환경적 성능을 크게 향상시킬 수 있습니다. 물집 포장은 소형 가전제품에도 적합합니다. 실용적이고 개봉이 쉽지만,이 스타일의 플라스틱 포장은 전자 액세서리를 돋보이게하고 내 탬퍼성을 제공합니다. 이러한 특성은 시장 확대를 촉진합니다.
휴대폰는 일반적으로 플라스틱 소재로 포장되어 배송됩니다. 그러나 많은 제조업체들은 지속 가능한 포장 옵션으로 이동하고 있습니다. 예를 들어, Apple 제품의 사용자 정의 상자를 만들 때 골판지가 잘 선택됩니다. 그것의 내구성과 부서지기 어려움은 시장에 발송되는 아이폰을 보호하는 이상적인 선택입니다. 그러나 플라스틱 필름과 랩을 사용하여 상자를 포장하는 것은 여전히 가장 선호되는 포장 방법입니다.
에릭슨에 따르면 2028년까지 스마트폰의 모바일 네트워크 계약 수는 77억을 넘을 것으로 예상됩니다. 이것은 시장을 크게 밀어 올 것으로 예상됩니다. 스마트폰과 그 주변기기(충전기, 이어폰, 유니버설 시리얼 버스(USB) 케이블 등)의 안전한 포장에 대한 수요가 높아지고 있기 때문에 시장이 확대되고 있습니다. 전반적으로, 가전제품에서 플라스틱의 사용은 세계에서 크게 증가하고 있으며, 이는 시장 전망을 높이고 있습니다. 소비자 일렉트로닉스는 악천후와 같은 내부 및 외부 위험으로부터 다양한 전자 가젯을 보호하기 위해 플라스틱 포장을 자주 채택합니다.
큰 성장을 기록하는 아시아태평양
중국은 세계에서 가장 큰 전자상거래 시장이며 세계 거래의 약 50%를 창출하고 있습니다. 알리바바의 Taobao Tmall과 JD.com은 중국의 전자상거래 시장을 독점하는 국내 플랫폼입니다. Pinduoduo는 새로운 그룹 구매 모델을 채택하고 수십 개의 경쟁을 억제하여 3위 플랫폼이 되었습니다. 전자상거래 가이드에 따르면 Vipshop, Mogujie, Sunning, Gome, Dangdang, Yihaodian, JuMei를 포함한 다른 플랫폼은 나머지 시장 점유율을 차지합니다.
중국의 전자상거래 부문은 소비자의 온라인 쇼핑에 대한 선호도 증가, 결제 수단의 가용성 증가, 일일 캠페인 및 매력적인 할인, 물류 인프라 개선 등 온라인 쇼핑 이벤트를 촉진함으로써 급속한 성장을 이루고 있습니다.
인도의 전자상거래 산업은 비즈니스 방식을 크게 바꿨습니다. 기업 대 기업(B2B), 소비자 대 소비자(C2C), 소비자 직접 거래(D2C), 소비자 대 기업(C2B) 등 다양한 유형의 상거래가 열려 있습니다. D2C와 B2B와 같은 주요 부문 중 일부는 지난 몇 년 동안 현저한 성장을 이루고 있습니다. 인도의 D2C 시장은 2027년에 약 600억 달러에 달할 것으로 추정됩니다. D2C 기업이 온라인 고객 수요를 충족시키기 위해 플라스틱 포장 솔루션에 대한 의존성을 강화하고 있기 때문에 이 성장은 포장 상황을 근본적으로 재구성하고 있습니다.
인도 브랜드 에퀴티 재단(IBEF)에 따르면 세계 전자상거래 산업은 2030년까지 3,500억 달러 규모에 이를 것으로 추정됩니다. 2022년에는 21.5%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 기록했으며 2030년에는 748억 달러에 이를 것으로 예상됩니다. 이러한 전자상거래 활동의 급증은 효율적이고 지속가능한 플라스틱 포장 솔루션에 대한 요구 증가에 직결됩니다.
일본의 소비자가 기존의 실제 매장에서 온라인 전자상거래 사업으로 전환함에 따라 일본의 전자상거래 시장은 큰 변화를 겪고 있습니다. 일본의 전자상거래 기업은 이 지역의 높은 도시 인구, 기술적으로 발전한 소비자, 신흥 경제 국가를 더욱 활용하여 이 지역의 전자상거래 시장에서의 존재를 확대하고 있습니다. 인구 밀도가 높은 일본 도시에서는 효율적이고 편리한 전자상거래 경험이 필요합니다. 이러한 지역의 인구가 온라인 쇼핑으로 전환하고 있기 때문에 제품을 안전하게 출입구까지 전달하기 위한 신뢰성이 높고 환경 친화적인 포장 솔루션에 대한 수요가 높아지고 있습니다.
전자상거래 플라스틱 포장 시장 개요
전자상거래 플라스틱 포장 시장은 반고체화되고 있으며 Storepack Hans Reichenecker GmbH, Berry Global Inc., Sealed Air Corporation, Pregis LLC, Sonoco Products Company, Amcor Group GmbH 등 주목할만한 기업이 적극적으로 시장에 진출하고 있습니다. 이러한 기업들은 디자인, 기술 및 용도의 혁신을 촉진함으로써 지속 가능한 경쟁 우위를 확보하고 있습니다.
2023년 9월, Sonoco Products Company는 합작 투자 파트너인 West Rock에서 RTS Packaging LLC(RTS)의 나머지 지분 인수를 성공적으로 완료했습니다. 이 인수는 총 3억 3,000만 달러로, 테네시 주 채터누가에 있는 웨스트록의 제지 공장 인수도 포함하고 있습니다. 그 결과, 소노코의 네트워크가 확대되고, 현재는 미국, 멕시코, 남미에 퍼지는 15개의 사업소가 포함되게 되었습니다.
2023년 4월, Amcor는 단백질과 식품 제조의 세계 리더인 Tyson Foods와의 혁신적인 파트너십을 발표했습니다. 이 제휴의 목적은 소비자 제품에 지속 가능한 포장 솔루션을 도입하는 것입니다. 이 제휴는 지속가능성 분야에서 양사의 전문지식을 활용하여 친환경적인 획기적인 포장 솔루션을 만들어 업계의 선례가 되기를 목표로 하고 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트·지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자/소비자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
산업 밸류체인 분석
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
온라인 소매의 보급과 옴니 채널의 출현
경량 연포장의 이용 증가
온라인 소매에서 생분해성 플라스틱 포장 증가
시장의 과제
적정 제조 규범의 부족
플라스틱 사용에 관한 규제
전자상거래에서 지속가능한 포장에 대한 접근
COVID-19 후의 전자상거래 플라스틱 포장 업계에 대한 영향
제6장 시장 세분화
제품 유형별
파우치 및 가방
보호 포장
수축 필름
기타 제품 유형
최종 사용자 산업별
소비자 가전 및 미디어
식음료
퍼스널케어 제품
패션 및 의류
홈 케어 및 가구
기타 최종 사용자 산업
지역별
북미
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
스페인
아시아
중국
인도
일본
호주 및 뉴질랜드
라틴아메리카
브라질
멕시코
미국
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Amcor Group Gmbh
Pregis LLC
Sealed Air Corporation
Sonoco Products Company
Storopack Hans Reichenecker GmbH
Berry Global Group Inc.
Huhtamaki OYJ
CCL Industries Inc.
Clondalkin Group
Proampac LLC
제8장 AMAZON 전자상거래 공헌
미국의 전자상거래 매출에 대한 AMAZON의 기여율(%)(금액)
AMAZON이 사용하는 각종 포장 제품 리스트
포장 제품 공급업체
각국에서의 지속 가능한 포장에 대한 대처
AMAZON에서의 Frustration-free 포장의 영향과 평균 절약액
플라스틱 포장재의 리사이클 동향(플라스틱 봉투, 가방, 랩의 리사이클율)
제9장 시장의 미래
KTH
영문 목차
영문목차
The E-commerce Plastic Packaging Market size is estimated at USD 30.60 billion in 2025, and is expected to reach USD 57.54 billion by 2030, at a CAGR of 13.46% during the forecast period (2025-2030). In terms of shipment volume, the market is expected to grow from 2.22 million tons in 2025 to 3.81 million tons by 2030, at a CAGR of 11.42% during the forecast period (2025-2030).
Packaging and labeling directly impact the sales and profits of a business. E-commerce packaging consists of various packaging solutions made from materials used for content protection, product density management, promotional tools, product identification, and user convenience during handling and logistics. Plastic has been one of the critical materials used in e-commerce packaging.
Key Highlights
Flexible packaging is an ideal format for e-commerce to withstand more touchpoints throughout the shipment process. Moreover, flexible packaging material can prevent spills, resist breakage, and hold products together. Compared to conventional retail, e-commerce products are handled at least three times, according to Plastics Today.
Flexible packaging also drives shipping cost efficiencies as the billable weight for a package is usually determined by whichever value is the greater, actual, or dimensional weight. Therefore, more space-efficient formats like flexible plastic packaging drive lower shipping prices and are hence most prevalent in the e-commerce sector.
Moreover, flexible plastic packaging has presented difficulties with recycling because it is generally comprised of various layers that require to be separated to become feasible. Many market players are now working to develop more simple materials that can be easily recycled. The players in the plastic packaging industry are developing mono-polymer flexible packaging laminates to ensure circularity while capitalizing on the many benefits of the flexible plastic packaging format.
Plastic packaging can contain residues from substances used during the manufacturing process, such as solvents, along with non-intentionally added substances (NIAS), such as oligomers, impurities, or degradation products. There are increasing concerns over additives used to manufacture virgin plastics that complicate recycling or pose risks to human or ecological health.
For manufacturers of recycled plastics, uncertainty about the presence of these additives in plastic waste can hinder recycling altogether. The lack of information and transparency regarding the use of additives in some plastic waste streams is thus a significant barrier to the increased recycling of those products and, in turn, to the market studied.
E-commerce Plastic Packaging Market Trends
Consumer Electronics and Media to Hold Significant Market Share
Manufacturers of packaging products for consumer electronics are increasingly using protective packaging items, such as air bubble wraps, air pillows, and other inflated packaging products, to shield devices. It is anticipated that in the future, these packaging alternatives will satisfy the requirements of all electronic categories. The packaging of small consumer goods in blisters works effectively. This plastic packaging makes the items stand out and offers tamper protection while still being straightforward to open.
Electronic product packaging that is environmentally friendly is growing in popularity. Regulators and government authorities have vigorously pushed for the use of green packaging. The necessity of protecting the environment from non-biodegradable packaging trash is being recognized by brands and consumers alike. For instance, in January 2023, Flipkart introduced an e-store for sustainable products. Flipkart hopes that the company will be able to make a difference and encourage informed buying decisions while being transparent, consumer-oriented, and eco-friendly through the implementation of this platform.
Plastics frequently allow producers to send more products with less packaging material when it comes to efficient packaging. Light-weighting can significantly improve the packaging for consumer goods' economic and environmental performance. Blister packaging is also perfect for small consumer electronics products. While still practical and simple to open, this style of plastic packaging highlights electronic accessories and offers tamper resistance. These qualities promote market expansion.
Cell phones are usually packed and shipped using plastic material. However, many manufacturers are shifting toward sustainable packaging options. For example, corrugated cardboard is often chosen when constructing custom boxes for Apple products. Their durability and resistance to crushing make it an ideal choice for protecting iPhones on the way to market. However, using plastic films and wraps to package boxes is still the most preferred packaging choice.
According to Ericsson, by 2028, the number of smartphone mobile network subscriptions is expected to exceed 7.7 billion. This is expected to boost the market significantly. The market is growing due to the rising demand for safe packaging for smartphones and their peripherals, including chargers, earbuds, and universal serial bus (USB) cables. Overall, plastic use in consumer electronics is increasing significantly all around the world, which is enhancing the market outlook. Consumer electronics frequently employ plastic wrapping to shield various electronic gadgets from internal and external dangers like inclement weather.
Asia-Pacific to Register Major Growth
China is the largest e-commerce market globally, generating approximately 50% of the world's transactions. Alibaba's Taobao Tmall and JD.com are the domestic platforms that dominate the country's e-commerce market. Pinduoduo overtook dozens of competitors to become the third-largest platform, using a new group purchasing model. Other platforms, including Vipshop, Mogujie, Suning, Gome, Dangdang, Yihaodian, and JuMei, comprise the remaining market share, according to The eCommerce Guide.
The e-commerce sector in China is experiencing rapid growth due to the growing preferences of consumers to shop online, the increasing availability of payment methods, and the promotion of online shopping events, such as one-day offers, attractive discounts, and improved logistics infrastructure.
The e-commerce industry in India has changed the way businesses work. It has opened different types of commerce, such as business-to-business (B2B), consumer-to-consumer (C2C), direct-to-consumer (D2C), and consumer-to-business (C2B). Some of the major segments, like D2C and B2B, have seen tremendous growth in the last few years. The Indian market for D2C is estimated to be around USD 60 billion in FY27. This growth is fundamentally reshaping the packaging landscape as D2C companies increasingly rely on plastic packaging solutions to meet the demands of their online customers.
According to the India Brand Equity Foundation (IBEF), the global e-commerce industry is estimated to be worth USD 350 billion by 2030. It is expected to register a CAGR of 21.5 % in 2022 to reach USD 74.8 billion by 2030. This surge in e-commerce activity directly translates into an increased need for efficient and sustainable plastic packaging solutions.
The Japanese e-commerce market is undergoing a major transformation as Japanese consumers transition from traditional physical stores to online e-commerce businesses. Japanese e-commerce companies are taking advantage of the region's high urban population, technologically advanced consumers, and developed economy further to expand their presence in the region's e-commerce market. The densely populated urban regions of Japan necessitate efficient and convenient e-commerce experiences. As the population of these areas continues to shift toward online shopping, there is an increasing demand for reliable and environmentally friendly packaging solutions to ensure the safe delivery of products to their doorstep.
E-commerce Plastic Packaging Market Overview
The e-commerce plastic packaging market is semi-consolidated, with notable players such as Storopack Hans Reichenecker GmbH, Berry Global Inc., Sealed Air Corporation, Pregis LLC, Sonoco Products Company, and Amcor Group GmbH actively participating in the market. These companies are achieving sustainable competitive advantages by fostering innovation in design, technology, and application.
In September 2023, Sonoco Products Company successfully concluded the acquisition of the remaining portion of its equity stake in RTS Packaging LLC (RTS) from its joint venture partner, WestRock. This acquisition, totaling USD 330 million, also includes the acquisition of a WestRock paper mill located in Chattanooga, Tennessee. As a result, Sonoco has expanded its network, now encompassing 15 operations spread across the United States, Mexico, and South America.
In April 2023, Amcor announced an innovative partnership with Tyson Foods, a global leader in protein and food production. The objective of this collaboration is to introduce more sustainable packaging solutions for consumer products. This alliance leverages the expertise of both companies in the realm of sustainability and aims to create a groundbreaking, environmentally friendly packaging solution, setting a precedent in the industry.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Proliferation of Online Retailing and Emergence of Omni-channel Presence
5.1.2 Rising Usage of Lightweight Flexible Packaging
5.1.3 Increasing Biodegradable Plastic Packaging for Online Retail
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of Exposure to Good Manufacturing Practices
5.2.2 Regulation Pertaining to the Use of Plastic
5.2.3 Approach Toward Sustainable Packaging in E-commerce
5.3 Post-COVID-19 Impact on the E-commerce Plastic Packaging Industry
6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Product Type
6.1.1 Pouches and Bags
6.1.2 Protective Packaging
6.1.3 Shrink Films
6.1.4 Other Product Types
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Consumer Electronics and Media
6.2.2 Food and Beverage
6.2.3 Personal Care Products
6.2.4 Fashion and Apparel
6.2.5 Home Care and Furnishing
6.2.6 Other End-user Industries
6.3 By Geography
6.3.1 North America
6.3.1.1 Canada
6.3.2 Europe
6.3.2.1 United Kingdom
6.3.2.2 Germany
6.3.2.3 France
6.3.2.4 Spain
6.3.3 Asia
6.3.3.1 China
6.3.3.2 India
6.3.3.3 Japan
6.3.3.4 Australia and New Zealand
6.3.4 Latin America
6.3.4.1 Brazil
6.3.4.2 Mexico
6.3.4.3 America
6.3.5 Middle East and Africa
7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amcor Group Gmbh
7.1.2 Pregis LLC
7.1.3 Sealed Air Corporation
7.1.4 Sonoco Products Company
7.1.5 Storopack Hans Reichenecker Gmbh
7.1.6 Berry Global Group Inc.
7.1.7 Huhtamaki OYJ
7.1.8 CCL Industries Inc.
7.1.9 Clondalkin Group
7.1.10 Proampac LLC
8 AMAZON E-COMMERCE CONTRIBUTION
8.1 Amazon Contribution (%) to E-commerce Sales In the United States (Value)
8.2 List of Various Packaging Products Used by Amazon
8.3 Suppliers of Packaging Products
8.4 Sustainable Packaging Initiatives across Various Countries
8.5 Impact of Frustration-free Packaging on Amazon and their Average Savings
8.6 Recycling Trends of Plastic Packaging Material (Percentage of Plastic Bags, Sacks, and Wraps Recycled)