AI 거버넌스 - 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
AI Governance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1689967
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
AI 거버넌스 시장 규모는 2025년 3억 4,000만 달러에 이르고 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 28.8%를 나타내 2030년에는 12억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
프라이버시, 악용, 편견에 대한 소비자의 우려가 높아져 인공지능(AI) 거버넌스 수요를 촉진하고 있습니다.
기업은 자동화에 의해 효율을 높이고 비용을 절감하기 위해 업무에 AI를 활용하게 되어 왔습니다.
게다가 프라이버시, 오용, 편견에 대한 소비자의 관심의 고조가, 윤리적이고 투명성이 높은 AI의 추진을 뒷받침해, 설명 책임과 모니터링의 필요성을 강조하고 있습니다.
인공지능과 머신러닝은 세계를 재형성하는 극히 중요한 기술로 두드러지고 있습니다.
AI 개발자, 엔지니어, 연구개발자, 데이터 사이언티스트는 이러한 상황에서 가장 요구되고 있는 인재입니다.
팬데믹에 의한 디지털화의 가속은 AI 서비스 수요를 급증시켜 AI 거버넌스 시장에 박차를 가하고 있습니다.
AI 거버넌스 시장 동향
소매 섹터가 큰 성장을 이룰 전망
고객, 특히 디지털 네이티브가 채널의 기호나 구매 행동을 변화시키는 가운데, 세계의 소매 섹터는 큰 변혁기를 맞이하고 있습니다.
효과적인 AI 관리는 성능을 향상시키고 일반적인 장애물에 대처하고 기존 소매업의 라이벌과 민첩한 소비자 직접 판매 브랜드 모두를 이겨내려고 하는 소매업체에게 있어 지금 요점이 되고 있습니다.
소매업체는 인공지능(AI)과 머신러닝을 비롯한 최첨단 기술을 도입하고 있습니다.
일부 소매 기업은 AI 여행에서 기존 시스템의 신속한 변화와 대체, 데이터 보안 규정 준수, 전략적 우선순위 및 사용 가능한 리소스의 미묘한 균형을 파악하는 세 가지 중요한 부분으로 뛰어난 성과를 거두고 있는 기업이 있습니다.
소매 기업은 또한 엔드 투 엔드 AI 솔루션의 세계 전개를 향해 노동력을 증강하고 있습니다.
북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지
인공지능기술을 최초로 도입한 국가 중 하나인 북미는 이 시장에 큰 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.
시장 경쟁을 유지하기 위해 북미 조직, 특히 미국에 본사를 둔 조직은 AI, ML, 딥러닝 기술의 모든 이점을 활용하고 있습니다.의 투자를 실시하기 쉬워지고 있습니다. 또한, 가장 중요한 IT 기업의 일부가 인텔리전트 디바이스를 도입해, AI 거버넌스의 부문으로 다른 기업과 협력하고 있는 것은 혁신의 거점으로 생각되고 있습니다.
미국에 있어서의 AI규제의 가능성은 얼굴인식 등의 기술에 대한 영향 뿐만이 아니라, 대규모 기술에 관한 우려로부터, 최근 꽤 주목받고 있습니다.
캐나다의 많은 조직은 이미 머신러닝 기술을 사용하여 주요 업무 자동화, 중요한 인사이트 생성, 고객과의 상호 작용 업그레이드, 전략적 의사 결정 정보를 제공합니다.
AI 거버넌스 산업 개요
시장경쟁기업 간의 적대관계는 예측기간 동안에도 고수준으로 추이할 것으로 예상됩니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
산업 밸류체인 분석
COVID-19의 산업에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
AI에 의한 의사결정에 있어서 투명성에 대한 수요 증가
AI 기술을 활용하기 위한 정부의 이니셔티브 확대
시장 성장 억제요인
불충분한 AI 전문지식과 기술
제6장 시장 세분화
구성 요소별
솔루션
서비스별
배포별
온프레미스
클라우드
최종 사용자 산업별
의료
정부 및 방위
자동차
소매
BFSI
기타 최종 사용자 산업별
지역별
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
아시아
중국
인도
일본
호주 및 뉴질랜드
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
IBM Corporation
Google LLC(Alphabet Inc.)
SAP SE
Microsoft Corporation
FICO Inc.
Salesforce.com Inc.
Pymetrics Inc.
SAS Institute Inc.
H2O.ai Inc.
Integrate.ai Inc.
Facebook Inc.(Meta Platforms Inc.)
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
KTH
영문 목차
영문목차
The AI Governance Market size is estimated at USD 0.34 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.21 billion by 2030, at a CAGR of 28.8% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
Increasing consumer concerns over privacy, abuse, and bias are propelling the demand for artificial intelligence (AI) governance. Ensuring the delivery of ethical and transparent AI stands as a primary objective of AI governance, aiming to establish accountability, oversight, and responsibility.
Businesses are increasingly leveraging AI in their operations to boost efficiency and cut costs through automation.
Furthermore, the heightened consumer focus on privacy, misuse, and bias drives the push for ethical and transparent AI, emphasizing the need for accountability and oversight.
Artificial intelligence and machine learning stand out as pivotal technologies reshaping the world. In today's challenging economic landscape, where governments globally grapple with tight budgets and limited public funding, AI's ability to optimize resources and tackle complex issues is paramount.
AI developers, engineers, researchers, and data scientists are the most sought-after talents in this landscape. Enterprises must pinpoint skill gaps and prioritize areas for enhancement.
The accelerated digitization due to the pandemic has spiked the demand for AI services, fueling the AI governance market. According to Salesforce, the need for AI and skilled AI professionals increased post-pandemic.
AI Governance Market Trends
The Retail Sector is Expected to Witness Significant Growth
The global retail sector is undergoing a significant transformation as customers, especially digital natives, alter their channel preferences and purchasing behaviors. With this digital shift, the focus on data, crucial for digital transformation, has intensified.
Effective AI management is now a cornerstone for retailers looking to enhance their performance, tackle common hurdles, and outpace both traditional retail rivals and agile direct-to-consumer brands. Governance, streamlining data access, is pivotal for swift decision-making.
Retailers are embracing cutting-edge technologies, notably artificial intelligence (AI) and machine learning. However, as they integrate these technologies, they must do so alongside robust ethics frameworks. Crafting a code of conduct not only fosters good data management practices but also guides the broader spectrum of company activities.
Some retailers have excelled in three critical areas on their AI journey: swiftly transforming and replacing existing systems, adhering to data security regulations, and finding the delicate balance between strategic priorities and available resources. These successes underscore their readiness for increased AI adoption.
Retailers are also gearing up their workforce for the global deployment of end-to-end AI solutions. This strategic move not only enhances their operational efficiency but also opens up significant market opportunities. For instance, a major retailer recently launched an extensive training program to upskill its 40,000 employees for the AI revolution.
North America Holds Largest Market Share
North America, one of the first countries to adopt artificial intelligence technologies, is expected to have an enormous impact on this market. For example, in order to help organizations across the country incorporate ethical considerations into research and development without compromising public involvement and better marketing of an organization, the US National Artificial Intelligence Research and Development Plan recommended the development of a framework for the implementation of AI research and development.
In order to remain competitive in the market, North American organizations, especially those based in the United States, make use of all the benefits of AI, ML, and Deep Learning technology. The country's economy is well established, making it easier for AI and governance vendors to make investments in new technologies. Moreover, the fact that some of the most important IT firms are introducing intelligent devices and working together with others in the area of AI governance is considered to be a hub for innovation.
The potential of AI regulation in the United States has been given considerable attention recently due to concerns regarding large tech, as well as impacts on technologies such as facial recognition. The US strategy for artificial intelligence has been an important topic for academics, policymakers, and industry.
Many Canadian organizations are already using machine-learning tech to automate key operations, generate critical insights, upgrade customer interactions, and inform strategic decisions.
AI Governance Industry Overview
The intensity of competitive rivalry in the market is expected to remain high during the forecast period. Major players include IBM Corporation, Google LLC (Alphabet Inc.), SAP SE, Microsoft Corporation, and FICO Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand for Transparency in AI Decision Making
5.1.2 Expanding Government Initiatives to Leverage the AI Technology
5.2 Market Restraints
5.2.1 Inadequate AI Expertise and Skills can Act as a Restraint