커넥티드카 시장 규모는 2025년에 873억 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 17.35%로, 2030년에는 1,942억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

COVID-19 팬데믹은 봉쇄와 무역 제한으로 인해 공급망에 혼란을 초래하고 전 세계 자동차 생산이 중단되면서 조사 대상 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 그러나 규제가 완화됨에 따라 기업은 예측 기간 중 시장에 모멘텀을 창출하기 위해 이러한 위험과 개발을 완화하는 데 집중하기 시작했습니다.
첨단운전자보조시스템(ADAS), 차량 인포테인먼트 등 첨단 안전 및 편의 기능의 차량 통합이 진행되면서 시장이 크게 성장하고 있습니다. 탑승자의 편안함과 안전에 대한 인식이 높아지고 안전 기능을 의무화하는 정부 규제를 배경으로 ADAS 기능을 통합한 자동차의 생산이 증가하고 있으며, 시장 수요를 견인할 것으로 예측됩니다. 또한 자율주행차 및 자율주행 자동차의 수용이 증가하고 있는 것도 시장 성장 촉진에 기여하고 있습니다.
세계 정부는 사용자를 모니터링하기 위해 여러 입법 정책 및 규제 설계에 초점을 맞추고 있으며, 일부 국가에서는 증가하는 교통사고를 줄이기 위해 소비자에게 ADAS 구성 요소를 차량에 장착하도록 의무화하고 장려하는 정책을 제안하고 있습니다. 예를 들어 인도 정부는 자동차의 안전성 향상에 중점을 두고 이미 이륜차에 ABS 장착을 의무화하고 있습니다. 현재 인도는 2022-2023년까지 자동차에 ESC(미끄럼방지장비)와 AEB(자동긴급제동장치)를 의무화하는 방향으로 움직이고 있습니다.
자율주행차와 커넥티드카는 소비자의 관심을 끌고 있으며, 예측 기간 중 널리 수용될 것으로 예상되며, 첨단운전자보조시스템(ADAS)는 기존 자동차와 미래형 자동차의 보급 격차를 줄일 것으로 예측됩니다. 또한 자동차 산업의 기술 발전이 가속화됨에 따라 최종사용자는 운전 경험을 개선하고 운전자와 라이더의 안전을 향상시키는 최신 기술에 더 많은 비용을 지출할 준비가 되어 있습니다. 충돌 경고, 차선 지원, 사각지대 감지 등의 ADAS 기능은 소비자의 행동에 큰 영향을 미치고, 차량 고장을 소유주에게 경고하여 차량 다운타임을 줄이고 차량 성능을 향상시킬 것으로 기대됩니다.
ADAS는 상당히 발전했으나, 커넥티드 차량 기술은 아직 갈 길이 멉니다. V2V 통신은 차량 간 직접 통신하여 상대 속도, 위치, 진행 방향, 급제동, 급가속, 방향 전환 등의 제어 입력에 대한 정보를 공유할 수 있으므로 더욱 업그레이드될 가능성이 있습니다. 가능성이 있습니다. 이 데이터와 차량의 센서 입력을 사용하여 주변을 보다 상세하게 파악하여 보다 정확한 경고와 충돌을 피하기 위한 수정 조치를 제공할 수 있습니다.
그러나 과거에는 고급형 차량에 탑재되었던 이러한 시스템이 보급형 차량에도 적용되기 시작하면서 ADAS 구성 요소의 수는 계속 증가할 것으로 보입니다. 이러한 시스템은 일상적인 운전에 더 많은 안전과 안심을 가져다 줍니다. 이러한 시스템 중 상당수는 차량이 상황에 따라 운전을 조정할 수 있도록 합니다. 스티어링 조작, 브레이크 조작, 엑셀 조작 등을 상황에 따라 차량이 스스로 조절할 수 있는 것입니다. 예를 들어
Canalys의 조사에 따르면 차선 유지 보조 기능은 작동시 차량이 차선을 유지할 수 있도록 조향을 지원하는 기능으로, 2021년 상반기 유럽에서 판매된 신차의 56%, 일본에서 52%, 중국 본토에서 30%, 미국에서 63%가 장착되었습니다.
시장에서 많은 기술 기업이 팀을 구성하여 ADAS(첨단운전자지원시스템) 개발의 복잡성을 해결하려고 노력하고 있습니다. 예를 들어
아시아태평양은 최신 자동차 모델의 커넥티비티 기능 증가로 인해 예측 기간 중 커넥티드 차량 시장을 주도할 가능성이 높습니다. 특히 중국과 인도와 같은 신흥 국가에서 자동차의 디지털 기능에 대한 수요가 증가함에 따라 이 지역의 커넥티드 차량 시장을 촉진할 것으로 예측됩니다.
중국은 세계 최대 규모의 자동차 시장으로 2021년에는 2,148만 대 이상의 승용차가 중국에서 판매되며, 2020년 대비 6%의 판매 증가를 기록할 것으로 예측됩니다. 팬데믹에도 불구하고 중국은 여전히 자동차 판매 대국 중 하나이며, 예측 기술이 중국 자동차 시장에서 활약할 수 있는 절호의 기회가 되고 있습니다.
중국 정부는 전기 모빌리티와 함께 ADAS 기능 등 여러 첨단 자동차 기술에 집중하고 있습니다. 이에 따라 중국의 주요 자동차 제조업체들은 새로운 레벨 2 및 레벨 3 ADAS 기능을 도입하여 포트폴리오를 업데이트하고 있습니다. 예를 들어
인도에서는 많은 신제품이 출시되는 동시에 자율주행과 인공지능을 중심으로 한 자동차 산업에 점차 발을 들여놓고 있으므로 커넥티드카 시장에는 잠재적인 가능성과 기회가 있습니다. 예를 들어
그 다음으로 아시아태평양, 북미, 유럽이 매출 측면에서 큰 시장 점유율을 차지하고 있으며, 예측 기간 중 성장할 것으로 예측됩니다. 자동차에 ADAS 기능 구현 등 예측 기술 분야에 대한 노력이 시장을 촉진할 것으로 예측됩니다.
커넥티드카 시장은 Continental AG, Robert Bosch GmbH, Harman International Industries, Inc., DENSO Corporation, Airbiquity Inc., Visteon Corporation에 의해 지배되고 있습니다. 커넥티드카 기능은 OEM들이 새로운 모델에 커넥티드카 기능을 제공하기 시작하면서 예측 기간 중 중국, 인도와 같은 신흥 시장에서 일반적인 현상이 될 것으로 예측됩니다. 예를 들어
The Connected Vehicle Market size is estimated at USD 87.30 billion in 2025, and is expected to reach USD 194.27 billion by 2030, at a CAGR of 17.35% during the forecast period (2025-2030).

The COVID-19 pandemic had a massive impact on the market studied as lockdowns and trade restrictions have led to supply chain disruptions and a halt of vehicle production across the globe. However, as restrictions eased, players started focusing on mitigating such risks and developments to create momentum in the market during the forecast period.
The rising integration of advanced safety and comfort features in the vehicle, such as advanced driver assistance systems, vehicle infotainment, and many others witnessing major growth in the market. Growing production of vehicles with integrated ADAS features in the wake of rising awareness toward comfort and safety of passengers and government regulations mandating safety features are expected to drive demand in the market. Moreover, the rising acceptance of self-driving or automated vehicles further contributes to the enhanced growth of the market.
Governments across the globe are focusing on designing several legislative policies and regulations to monitor the users and are proposing policies mandating and encouraging consumers to install ADAS components in vehicles to mitigate rising road accidents across several countries. For instance, the Indian government has already mandated a requirement for ABS on motorcycles with a focus on improving vehicle safety. Currently, India is working to make Electronic Stability Control (ESC) and Autonomous Emergency Braking (AEB) mandatory in cars by 2022-2023.
Autonomous cars and connected vehicles are gaining consumers' interest and are anticipated to gain wider acceptance over the forecast period. The advanced driver assistance systems (ADAS) featured are expected to diminish the penetration gap between traditional cars and tomorrow's cars. Moreover, With the rising technological advancements in the automotive industry, end users are ready to spend more on the latest technologies, which enhance the driving experience and increase the safety of drivers and riders. ADAS features, such as collision warning, lane assistance, blind spot detection, etc., have a significant impact on consumer behavior and are expected to enhance vehicles' performance by reducing vehicle downtime by alerting the owner of any faults in the vehicle.
ADAS has advanced considerably, but there is still a long way to go with connected vehicle technology. V2V communication has the potential to upgrade it further, as vehicles may communicate with each other directly and share information on relative speeds, positions, directions of travel, and even control inputs, such as sudden braking, accelerations, or changes in direction. By using this data with the vehicle's sensor inputs, it is possible to create a more detailed picture of the surrounding area and provide more accurate warnings or even corrective actions to avoid collisions.
However, the number of ADAS components may keep growing, as these previously available systems in high-end models are now being used in entry-level vehicles. These systems bring added safety and security to daily driving. Many of these systems allow the vehicle to make driving adjustments according to the condition. Functions, such as steering, braking, and accelerating, can be performed by the vehicle in certain situations. For instance,
Research conducted by Canalys shows that the lane-keep assist feature, which when activated provides steering assistance to keep a vehicle in its lane, was installed in 56% of new cars sold in Europe in the first half of 2021, 52% in Japan, 30% in Mainland China, and 63% in the United States.
Many technology companies in the market are teaming up to solve the complexities of developing advanced driver-assistance systems (ADAS). For instance,
Asia-Pacific is likely to lead the connected vehicle market over the forecast owing to the increase in the connectivity features in the latest car models. The rise in demand for digital features in vehicles, especially in developing countries like China and India, is anticipated to drive the connected vehicle market in the region.
China is one of the largest automotive markets in the world, and more than 21.48 million passenger cars were sold in the country in 2021 and recorded a 6% surge in sales compared to 2020. Despite the pandemic, China is still one of the largest sellers of automobiles, which is a great opportunity for predictive technology to make its place in the Chinese automobile market.
The Chinese government is focusing on several advanced vehicles technology, like ADAS features, along with electric mobility. With that, major automakers in the country are updating their portfolio with the introduction of the new level 2 and level 3 ADAS features. For instance,
India has a potential and opportunity for a connected vehicle market as India is stepping gradually into the autonomous and artificial intelligence-oriented automotive industry along with many new product launches. For instance,
Followed by Asia-Pacific, North America, and Europe, also witnessing significant market share in terms of revenue and are projected to grow during the forecast period. Initiatives toward the predictive technology sector, such as implementing ADAS features in cars, are going to boost the market.
The connected vehicle market is dominated by Continental AG, Robert Bosch GmbH, Harman International Industries, Inc., DENSO Corporation, Airbiquity Inc, and Visteon Corporation. Connected vehicles' features are poised to become a common phenomenon in developing nations such as China, India, etc., market over the forecast period, as OEMs have started offering connected car features in their new respective models. For instance,