베트남의 택배, 특송, 소포(CEP) : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Vietnam Courier, Express, and Parcel (CEP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1687795
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
베트남의 택배, 특송, 소포(CEP) 시장 규모는 2025년에 17억 5,000만 달러, 2030년에는 25억 3,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 7.66%를 나타낼 전망입니다.
전자상거래 보급과 월경무역 증가로 베트남 CEP 시장 성장이 기대됨
2021년 9월 25일, 베트남 정부는 정령 제85호 / 2021 / ND-CP를 공포하고, 외국 기업이 실시하는 E-Commerce 활동에 관한 가이던스와 최신 정보를 제공했습니다. 이 정령은 2022년 1월 1일에 시행되어 외국기업의 국경을 넘은 전자상거래 활동의 규제에 중점을 두고 있습니다. 이 법령은 베트남의 전자상거래 웹사이트 운영과 베트남의 전자상거래 플랫폼을 통한 상품 판매 등 외국사업체의 전자상거래 활동을 다루고 있습니다. 이 법령에 따르면 베트남에서 전자상거래 활동에 종사하는 외국기업은 무역산업부에 등록하여 국내에 주재원 사무소를 설립하거나 공인 대리인을 임명해야 한다고 합니다.
전자상거래 산업의 다양한 카테고리 중에서 2023년에는 일렉트로닉스 분야가 41.32%로 최대 매출 점유율을 차지하고, 이어 패션 분야가 15.54%의 매출 점유율을 차지합니다. 이 시장은 2027년까지 193억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
베트남의 택배, 특송, 소포(CEP) 시장 동향
정부는 2025년 말까지 고속도로의 총 연장을 3,000km로 하는 것을 목표로 하고 있습니다.
2023년 정부는 도로, 철도, 해양 및 내륙 수로, 공항을 포함한 현대적 교통 인프라에 대한 투자를 우선시했습니다. 2023년에는 12개의 남북 고속도로 프로젝트가 착공되어 9개의 신규 교통 프로젝트가 개통, 4개의 프로젝트가 완성되었습니다. 올해 약 475km의 고속도로가 추가되었습니다. 2023년에 착공된 기타 주요 교통 프로젝트로는 3개의 동서 고속도로, 론타인 국제공항, 푸바이 공항, 디엔비엔 공항, 노트 투엔 2호교, 분투이 2호교가 포함됩니다. 2023년에 주요 교통 인프라가 완성되기 때문에 2024년과 2025년에는 교통 부문의 GDP 성장률이 상승할 것으로 추정됩니다.
베트남 교통 교통부는 남북 고속도로의 주요 부분을 포함한 14개 인프라 프로젝트를 착공하고 2025년까지 50개를 더 완성할 계획입니다. 이것은 베트남 고속도로를 현재 2021km에서 2025년까지 3000km로 확대하는 목표의 일환입니다. 또한 동나이성의 141억 2,000만 달러의 프로젝트인 론타인 국제공항은 2025년 완성을 목표로 하고 있습니다. 완성하면 국내 최대의 공항이 되어, 호치민시의 탄손누트의 혼잡이 완화됩니다.
베트남은 2030년까지 최대 114억 달러를 투자하여 국가 연료 저장 능력을 확대하는 것을 목표로 하고 있습니다.
2023년 12월 베트남은 가솔린 및 기타 석유 제품의 소매 가격을 4회 연속으로 인하했습니다. E5 RON 92의 가격은 1리터당 509동(0.021달러) 인하되어 21,290동(0.9달러)이 되었고, RON95-III 가솔린 가격은 1리터당 22,322동(0.944달러)으로 인하되었습니다. 이러한 조정을 담당한 재무부, 산업부, 무역부는 가솔린 및 석유 가격 안정화 기금을 이용하지 않기로 했습니다. 올해 들어 베트남은 35회 가솔린 가격 조정을 하고 있습니다.
2022년 베트남의 RON95 가솔린 소매가는 지난 8년간 최고치를 기록했으며 리터당 26,287동(1.14달러)에 달했습니다. 베트남의 연료 가격 상승은 2022년 1월부터 20%의 감산을 통해 국내 휘발유 부족으로 인해 국가 최대의 정유소인 기성 정유소가 재정상의 과제로 악화됐습니다. 이 정유소는 일시적인 투자를 얻고 있는 것, 쿠웨이트산 원유를 조달하기 위한 충분한 유동성이나 대출을 확보할 수 없으면, 조업 정지에 몰릴 가능성이 있습니다. 또한 베트남은 2030년까지 최대 114억 달러를 투자하여 국가 연료 저장 능력을 확대할 계획을 승인했습니다. 이 투자로 베트남의 원유와 정제 연료의 저장 능력은 현재 순수입량의 65일분에서 75-80일분으로 늘어납니다.
베트남의 택배, 특송, 소포(CEP) 업계 개요
베트남의 택배, 특송, 소포(CEP) 시장은 적당히 통합되어 있으며, 이 시장의 주요 기업은 DHL 그룹, Giaohangtietkiem, J&T Express, Vietnam Posts and Telecommunications Group(Vietnam Post Corporation 포함), ViettelPost의 5개 사가 있습니다.(알파벳순)
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 및 지원
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 소개
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
인구동태
경제 활동별 GDP 분포
경제활동별 GDP 성장률
인플레이션율
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수 및 창고업의 GDP
수출 동향
수입 동향
연료 가격
물류 실적
인프라
규제 프레임워크
베트남
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
마무리
국내
국제
배달 속도
익스프레스
비익스프레스
모델
기업간(B2B)
기업 대 소비자(B2C)
소비자간(C2C)
출하 중량
중량화물
경량화물
중량화물
수송 형태
항공편
도로
기타
최종 사용자
전자상거래
금융 서비스(BFSI)
헬스케어
제조업
제1차 산업
도매 및 소매업(오프라인)
기타
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
247 Express
DHL Group
FedEx
Giao Hang Nhanh
Giaohangtietkiem
J&T Express
United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
Vietnam Posts and Telecommunications Group(including Vietnam Post Corporation)
Vietstar Express
ViettelPost
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
기술의 진보
정보원과 참고문헌
도표 목록
1차 통찰
데이터 팩
용어집
SHW
영문 목차
영문목차
The Vietnam Courier, Express, and Parcel (CEP) Market size is estimated at 1.75 billion USD in 2025, and is expected to reach 2.53 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 7.66% during the forecast period (2025-2030).
Growth expected in the Vietnamese CEP market owing to increases in e-commerce adoption and cross-border trade
On September 25, 2021, the Vietnamese government issued Decree No. 85/2021/ND-CP, which provides guidance and updates on e-commerce activities conducted by foreign entities. The decree came into effect on January 1, 2022, and focuses on regulating cross-border e-commerce activities of foreign entities. The decree addresses the e-commerce activities of foreign entities, including operating e-commerce websites in Vietnam and selling goods through Vietnamese e-commerce platforms. According to the decree, foreign entities engaged in e-commerce activities in Vietnam must register with the Ministry of Trade and Industry and establish a representative office within the country or appoint an authorized representative.
Among the various categories in the e-commerce industry, the electronics segment accounted for the largest share of revenue, amounting to 41.32% in 2023, followed by the fashion segment, with a revenue share of 15.54%. The market is expected to reach USD 19.30 billion by 2027.
Vietnam Courier, Express, and Parcel (CEP) Market Trends
The government aims to increase the total length of expressways to 3,000 km by end of 2025
In 2023, the Government prioritized investment in modern transport infrastructure, including roads, railways, marine and inland waterways, and airports. In 2023, construction began on 12 North-South expressway projects, with nine new traffic projects inaugurated and four completed. Around 475 km of expressways were added that year. Other key transport projects initiated in 2023 included three east-west expressways, the Long Thanh International Airport, Phu Bai Airport, Dien Bien Airport, M? Thu?n 2 Bridge, and V?nh Tuy 2 Bridge. As major transport infrastructure is completed in 2023, the GDP growth of the transport sector is estimated to increase in 2024 and 2025.
Vietnam's Ministry of Transport plans to break ground on 14 infrastructure projects and complete 50 more by 2025, including key parts of the North-South Expressway. This is part of the goal to expand the country's expressways to 3,000 km by 2025, up from the current 2,021 km. Additionally, the Long Thanh International Airport, a USD 14.12 billion project in Dong Nai province, is on track to finish in 2025. Once completed, it will be the country's largest airport, easing congestion at Tan Son Nhat in Ho Chi Minh City.
Vietnam aims to expand its national fuel storage capacity by 2030, with an investment of up to USD 11.4 billion
In December 2023, Vietnam reduced retail prices of gasoline and other oil products for the fourth consecutive time. The price of E5 RON 92 per liter was decreased by VND 509 (USD 0.021) to VND 21,290 (USD 0.9), and RON95-III petrol price was lowered to VND 22,322 (USD 0.944) per liter. The ministries of finance, industry, and trade responsible for these adjustments opted not to utilize the petrol and oil price stabilization fund. Since the start of the year, Vietnam has adjusted petrol prices 35 times.
In 2022, the retail price of RON 95 gasoline in Vietnam reached its highest point in eight years, reaching VND 26,287 (USD 1.14) per liter. The increase in fuel prices in Vietnam was exacerbated by domestic gasoline shortages caused by the Nghi Son Oil Refinery, the country's largest refinery, reducing production by 20% from January 2022 due to financial challenges. Although the refinery has obtained temporary investment, it might be forced to cease operations if it fails to secure sufficient liquidity or loans to procure Kuwaiti crude oil. Moreover, Vietnam has approved a plan to expand its national fuel storage capacity by 2030, with an investment of up to USD 11.4 billion. The investment would raise the country's crude oil and refined fuel storage capacity to 75 to 80 days of net imports, from 65 days currently.
Vietnam Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry Overview
The Vietnam Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is moderately consolidated, with the major five players in this market being DHL Group, Giaohangtietkiem, J&T Express, Vietnam Posts and Telecommunications Group (including Vietnam Post Corporation) and ViettelPost (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Demographics
4.2 GDP Distribution By Economic Activity
4.3 GDP Growth By Economic Activity
4.4 Inflation
4.5 Economic Performance And Profile
4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
4.6 Transport And Storage Sector GDP
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Price
4.10 Logistics Performance
4.11 Infrastructure
4.12 Regulatory Framework
4.12.1 Vietnam
4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 Destination
5.1.1 Domestic
5.1.2 International
5.2 Speed Of Delivery
5.2.1 Express
5.2.2 Non-Express
5.3 Model
5.3.1 Business-to-Business (B2B)
5.3.2 Business-to-Consumer (B2C)
5.3.3 Consumer-to-Consumer (C2C)
5.4 Shipment Weight
5.4.1 Heavy Weight Shipments
5.4.2 Light Weight Shipments
5.4.3 Medium Weight Shipments
5.5 Mode Of Transport
5.5.1 Air
5.5.2 Road
5.5.3 Others
5.6 End User Industry
5.6.1 E-Commerce
5.6.2 Financial Services (BFSI)
5.6.3 Healthcare
5.6.4 Manufacturing
5.6.5 Primary Industry
5.6.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
5.6.7 Others
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 247 Express
6.4.2 DHL Group
6.4.3 FedEx
6.4.4 Giao Hang Nhanh
6.4.5 Giaohangtietkiem
6.4.6 J&T Express
6.4.7 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
6.4.8 Vietnam Posts and Telecommunications Group (including Vietnam Post Corporation)