낸드 플래시 메모리 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
NAND Flash Memory - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드 : 1687471
리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

낸드 플래시 메모리 시장 규모는 2025년에 557억 3,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 5.43%를 나타내 2030년에는 726억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

낸드 플래시 메모리-마켓-IMG1

PC와 스마트폰의 등장으로 NAND 플래시 소비량이 급격히 증가하고 있어, 스마트폰의 평균 용량 증가에 크게 기인하고 있습니다. 또한 NAND 플래시 패키징 수요를 견인하여 메모리 패키징 수요에도 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

주요 하이라이트

낸드 플래시 메모리 시장의 주요 동향

스마트폰 부문이 큰 성장을 이룰 전망

아시아태평양이 큰 시장 점유율을 차지

낸드 플래시 메모리 경쟁 구도

낸드 플래시 메모리 시장은 Intel, Micron Technology, Samsung Electronics, SanDisk, SK Hynix, 도시바 등의 주요 공급업체가 독점하고 있으며, 진입 장벽이 높고 신규 진입은 어렵습니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

제5장 시장 역학

제6장 시장 세분화

제7장 경쟁 구도

제8장 공급업체의 시장 포지셔닝

제9장 투자 분석

KTH
영문 목차

영문목차

The NAND Flash Memory Market size is estimated at USD 55.73 billion in 2025, and is expected to reach USD 72.60 billion by 2030, at a CAGR of 5.43% during the forecast period (2025-2030).

NAND Flash Memory - Market - IMG1

With the rise of PCs and smartphones, NAND flash consumption is dramatically increasing, much of which is attributed to the growth of the average capacity of smartphones. This is expected to drive the demand for NAND flash packaging, thus influencing the demand for memory packaging.

Key Highlights

NAND Flash Memory Key Market Trends

The Smartphone Segment is Expected to Witness Significant Growth

Asia-Pacific to Hold a Significant Market Share

NAND Flash Memory Competitive Landscape

The NAND flash memory market is consolidated dominated by major vendors, such as Intel, Micron Technology, Samsung Electronics, SanDisk, SK Hynix, and Toshiba. As the entry barriers in the market are high, the entry of new players is difficult. The existing vendors in the market are investing heavily in the R&D of new and innovative products.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

5 MARKET DYNAMICS

6 MARKET SEGMENTATION

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

8 VENDOR MARKET POSITIONING

9 INVESTMENT ANALYSIS

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