세계의 식품 알레르겐 검사 시장 규모는 2025년 9억 6,000만 달러로 추정되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 7.42%로 확대되어, 2030년에는 13억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

글루텐 및 유제품과 같은 알레르겐 식품에 대한 불내성이 증가함에 따라 제조업체는 제품의 안전성을 검사하고 포장 식품 및 가공 식품의 알레르겐을 추적하는 경향이 있습니다. 기관은 소비자를 알레르겐 노출로부터 보호하기 위해 엄격한 식품 안전 규정을 시행합니다. 또한, 식품 표시에 대한 소비자의 의식이 높아지는 가운데, 기업은 식품 표시를 검증하고 소비자의 신뢰를 구축하기 위해 식품 알레르겐 검사에 투자하고 있습니다. 또한, PCR(중합효소 연쇄반응), ELISA(효소 결합 면역흡착 측정법), 바이오센서 등의 검사 기술의 진보가 계속되고 있는 것도, 알레르겐 검사 시장의 성장에 기여하고 있습니다.
식품 알레르기는 많은 국가에서 만성 질환의 주요 원인이되고 있습니다. 등은 특정 식품 성분에 대한 면역계의 반응 방법을 변화시킵니다. College of Allergy, Asthma & Immunology)가 2023년에 발표한 데이터에 의하면, 우유 및 유제품, 계란, 생선, 땅콩, 나무의 열매, 조개류, 밀, 대두 등 8개의 식품 또는 식품군이, 식품 알레르기 반응의 90%를 차지하고 있습니다. 식품에 대한 알레르기 반응은 가벼운 것부터 심각한 것, 때로는 치명적인 것까지 다양합니다. 그러므로 음식 식품 업계에서 사업을 전개하는 제조업체는 식품 라벨을 검증하고 식품의 안전성을 확보하기 위해 식품 알레르겐 검사 솔루션에 투자하고 있습니다.
캐나다인들 사이에서 식품 알레르기의 유병률이 높아짐에 따라 각 브랜드는 패키지 제품의 알레르겐 검사 프로세스를 실시할 필요가 있다고 합니다. 식품 알레르기의 영향을 받습니다. 또한 가구의 50%가 식품 알레르기의 영향을 직접적으로 또는 간접적으로 받고 있는 것으로 추정되고 있습니다. 제품안전근대화법(FSMA)의 새로운 규칙이 식품업계에 큰 영향을 미치고 있으며, 소비자는 식품안전성에 대한 투명성 향상을 요구하고 있습니다. 세계와 공급 체인의 다양한 지점에서 공유되는 책임임을 인식했습니다. Hans Kissel은 2024년 멕시칸 스타일의 퀴노아 샐러드와 델리 샐러드의 7온스 패키지를 제품에 미신고된 계란과 콩이 포함되어 있어 리콜했습니다.
식품 알레르겐 시장은 매우 역동적이고 경쟁이 치열합니다. 주요 기업은 특히 규제 준수가 엄격하고 식품 알레르겐에 대한 국민의 의식이 높은 신흥국 시장에서 시장 침투의 확대를 모색하고 있습니다.
The Food Allergen Testing Market size is estimated at USD 0.96 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.37 billion by 2030, at a CAGR of 7.42% during the forecast period (2025-2030).

With the growing intolerance of allergen food products, such as gluten and dairy, manufacturers tend to test the products for safety, tracing allergens in packaged and processed food products. Furthermore, governments and regulatory bodies worldwide are implementing strict food safety regulations to protect consumers from allergen exposure. Therefore, companies require robust allergen testing solutions to adhere to stringent food testing and safety protocols. Moreover, with increasing consumer awareness about food labeling, companies are investing in food allergen testing to validate their food labels and build consumer trust. Players are also forming mergers and acquisitions with other laboratories to develop their testing properties. For instance, in 2022, Eurofins Scientific acquired majority stakes in Ajal Laboratories to expand its food and pharmaceutical testing offerings in Saudi Arabia. Furthermore, Ongoing advancements in testing technologies, such as PCR (Polymerase Chain Reaction), ELISA (Enzyme-Linked Immunosorbent Assay), and biosensors, contribute to the growth of the allergen testing market. These technologies provide faster, more sensitive, and specific methods for detecting allergens in food products.
Food allergies are the leading cause of chronic diseases in many countries. Although the causes of allergic reactions have not yet been fully understood, they can be associated with pollution, dietary changes, and less exposure to microbes, which alter the way an immune system responds to certain food ingredients. Food allergies are commonly associated with products containing ingredients such as milk, nuts, gluten, eggs, soy, wheat, and shellfish. According to the data published by ACAAI (American College of Allergy, Asthma & Immunology) in 2023, eight food or food groups, like milk and dairy, eggs, fish, peanuts, tree nuts, shellfish, wheat, and soy, account for 90% of food allergy reactions. Depending on the dose, the individual, and other factors, allergic reactions to food can vary from slight to severe and occasionally fatal. Therefore, manufacturers operating in the food and beverage industry are investing in food allergen testing solutions to validate their food labels and ensure food safety.
The growing prevalence of food allergies among the Canadian population is compelling brands to undergo allergen testing processes for packaged products. According to the organization, in 2023, over 3 million Canadians, or 7.5% of the population, were affected by food allergies. It is also estimated that 50% of households were directly or indirectly affected by food allergy; that is, one Canadian household was impacted by food allergy in 2023. Moreover, the new Food Safety Modernization Act (FSMA) rules in the United States profoundly impact food industries, as consumers demand greater transparency regarding food safety. In 2022, the FDA finalized seven major rules to implement FSMA, recognizing that ensuring the safety of food supply is a shared responsibility among many different points in the global supply chain. Therefore, such regulations also lead to product recalls, giving manufacturers the conformity to following rules. For instance, Hans Kissel of Haverhill, MA, recalled its 7-ounce packages of Mexican-style quinoa salad and deli salad in 2024 as the product contains undeclared egg and soy.
The market for food allergens is highly dynamic and intensely competitive. Key players are looking for greater market penetration, especially in developed markets, where regulatory compliance is strict and public awareness regarding food allergens is high. Major global players include SGS SA, Intertek Group PLC, Eurofins Scientific SE, Bureau Veritas SA, and Microbac Laboratories.